Gå til innhold

Babyshower


Snøkule

Anbefalte innlegg

Nå er det satt igang planlegging av babyshower for en venninne som skal få barn nr 2. Samme kjønn som hennes første barn. Det er ikke mange årene mellom barna  heller.

Jeg kommer gjerne med gave, spiser litt kake osv. Men det er forventet at vi skal bake, lage mat, kjøpe pynt og rydde opp etterpå osv for det orket ikke verten(søsteren) å gjøre alene. Får også beskjed om hva vi ikke kan gi henne i gave siden søsteren allerede har kjøpt inn sin gave og den tydeligvis skal være "den fineste" 

 

jeg er også gravid, sykemeldt osv... kjenner jeg har lite ork til sånt nå for tiden 😞 Spesielt når det er barn nr 2 som skal feires og gjestene får instrukser nærmest om hva det forventes at vi skal bidra med. Er dette vanlig praksis? Vært på mange babyshowers hvor verten/familien til den kommende moren står for det aller meste, så kan gjestene hjelpe til om de tilbyr seg det. Her blir det kleint å ikke komme med en kake eller lignende føler jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde kjøpt akkurat det jeg ville i gave og så hadde jeg sendt en melding til søsteren og sagt at jeg gjerne kommer, men at jeg kanskje ikke kan bidra så mye pga. graviditet og sykemelding. 

Jeg syns fenomenet baby shower har tatt helt av og er imot hele greia. Jeg er gravid med nr. 2 og har sagt fra til mine venninner om at de ikke får lov å arrangere for meg. (Sist bodde vi så langt unna alt og alle at det ikke ble noe problem). 

Tenker at om hun som arrangerer baby shower vil at folk skal komme kan hun ikke pålegge dere oppgaver og bestemme hva som skal kjøpes i gaver osv. 

Kjøp med en pose godis og kjøp den gaven du vil - det hadde jeg gjort :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, hellie skrev:

Jeg hadde kjøpt akkurat det jeg ville i gave og så hadde jeg sendt en melding til søsteren og sagt at jeg gjerne kommer, men at jeg kanskje ikke kan bidra så mye pga. graviditet og sykemelding. 

Jeg syns fenomenet baby shower har tatt helt av og er imot hele greia. Jeg er gravid med nr. 2 og har sagt fra til mine venninner om at de ikke får lov å arrangere for meg. (Sist bodde vi så langt unna alt og alle at det ikke ble noe problem). 

Tenker at om hun som arrangerer baby shower vil at folk skal komme kan hun ikke pålegge dere oppgaver og bestemme hva som skal kjøpes i gaver osv. 

Kjøp med en pose godis og kjøp den gaven du vil - det hadde jeg gjort :-) 

Ja det var det jeg tenkte også, men var ikke sikker på om andre synes det ble litt vell hormonelt av meg :ler: 

Er heller ikke for babyshower og ønsker ingen for mitt barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...