Gå til innhold

mannen så at han hadde one night stand før 11 år ssiden


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva skal jeg gjøre nå?? Er helt rådvill,  vi har to barn sammen og akkurat kjøpt nytt hus og bil.

Det vi sagt før han ville fri til meg i sommer og ville være helt ærlig før det. Vært sammen i 15 år, er 30 nå.

Anonymkode: 6b441...2ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For 11 år siden? Det hadde jeg latt gå. Hvis han ikke hadde sagt noe så ville du heller ikke visst det.

Anonymkode: 72e0b...16a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så han hadde et en-natts-eventyr og var utro for 11 år siden? Det hadde jeg driti lang mars i for å være ærlig, det hadde ikke spilt noen rolle.

Han har tydeligvis valgt deg, og da har ikke et sex-eventyr for så lenge siden noe å si.

Anonymkode: e5ad6...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt rasende. 

Hva i all verden vil han oppnå med å fortelle dette nå, bortsett fra å lette sin egen samvittighet. 

Jeg har ingen forståelse for folk som bare må være ærlige, spesielt etter så lang tid, og det eneste de oppnår er å skape sorg og fortvilelse hos partneren. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart hi bryr seg om dette. Han har jo løyet i alle år. Kjempetrist at han sier det, skulle holdt det for seg selv så lenge etter.

Anonymkode: 26e5f...087

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hadde ødelagt alt for min del!!!!!!

Hadde holdt ut til ungene hadde flyttet ut. Så hadde det vært slutt

Anonymkode: 3fa73...240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da syntes jeg heller han kunne holdt kjeft. Personlig hadde jeg nok latt det gå. 

Anonymkode: 4de2d...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere er like gamle så var han 19 år da han var utro mot deg med et ons. Etter det har han i 11 år bevist at det er deg han vil leve med, deg han ville skape familie med. Dere var knapt mer enn barn da dere ble sammen, han gjorde én feil som 19-åring.

Det var veldig unødvendig (og kanskje en smule egoistisk) av ham å si dette til deg. Men han ønsker tydeligvis å gjøre "det rette", han ønsket at det ikke skulle ligge noe mellom dere når han skal fri til deg. Selv om man kan diskutere hvor lurt det var av ham å si dette til deg, så er det liten tvil om at han gjorde det nå fordi han ønsker å gjøre "det rette". Han kunne valgt å ikke si dette til deg, han kunne valgt å aldri la deg få vite. Men da hadde han også risikert at det likevel kom frem en gang. Hva ville da vært verst? At du fikk vite av andre eller ham etter dere var gift at han hadde hatt et ons som han aldri hadde fortalt deg om? Eller det at han valgte å være ærlig med deg?

Jeg har ganske store problemer med utroskap, men dette kunne jeg ha latt gå. Fordi dere var så unge da det skjedde, fordi mannen tross alt forsøker å være ærlig med deg nå. Og ikke minst fordi han i 11 år etterpå har bevist at det er deg han vil ha, deg han vil dele livet med, deg han valgte å skape familie med. Ikke la en eneste natt for 11 år siden få ødelegge for dere! Men det kan likevel være nyttig å kanskje gå i parterapi, for uansett om det er lenge siden så er det et tillitsbrudd som dere trenger å jobbe dere gjennom sammen. Foreslå at dere går i parterapi på familievernkontoret.

Anonymkode: 28615...87e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Darwinia:-)

Hadde jeg ikke brydd meg om. Eller jo, som Miss Marple ville jeg blitt forbannet over at han kommer trekkende med det etter så lang tid. Plage meg med gammel dritt fordi han selv vil bli kvitt den dårlige samvittigheten sin. Det hadde jeg blitt sur for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke brydd meg mindre. Hvis noe så gammelt skal skake deg opp er enten du eller forholdet deres veldig skjørt. 

Anonymkode: 966d0...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kok blitt veldig lei meg. Lei meg for at han ikke hadde sagt noe for 11 år siden. Lurt på motivet for å si det nå sånn helt plutselig. 

 

Endret av pifi med tre nurk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde nok blitt mer forbanna over at han var så teit å fortelle meg dette etter så lang tid enn selve pulinga. Det der kunne han fått slitt med for seg sjøl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva skal jeg gjøre nå?? Er helt rådvill,  vi har to barn sammen og akkurat kjøpt nytt hus og bil.

Det vi sagt før han ville fri til meg i sommer og ville være helt ærlig før det. Vært sammen i 15 år, er 30 nå.

Anonymkode: 6b441...2ca

Gjøre? Gjør ikkeno. Det er århundrer siden. Hva har det konkret å si for deg i dag? 11 år er flere liv siden...

Anonymkode: 46eef...2a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er 30 nå og har vert sammen i 15 år? Han var utro for 11 år siden? Da han var en 19 år gammel tenåringsgutt?

 

Da tenker jeg at du sier til han at dette var informasjon du ikke trengte, samtidig er intensjonen hans god. Ha var et barn, nå er han en mann. En mann som har slitt såpass mye med dette at han føler han må dele det 11 år etterpå. Det var unødvendig, men samtidig viser det at han har tatt det seriøst og jobbet med seg selv. Tenker seriøst at du bør komme over dette ganske fort, han gjorde det sa han va en umoden gutt. 

 

Lykke til med ekteskapet, tror det vil gå bra jeg:)

Anonymkode: eadc3...35d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, *Miss Marple* skrev:

Jeg hadde blitt rasende. 

Hva i all verden vil han oppnå med å fortelle dette nå, bortsett fra å lette sin egen samvittighet. 

Jeg har ingen forståelse for folk som bare må være ærlige, spesielt etter så lang tid, og det eneste de oppnår er å skape sorg og fortvilelse hos partneren. 

 

Hvirfor hisse seg opp over det????

Han ønsker å starte ekteskapet med ærlighet. Han har gode intensjoner. Jeg synes det sier noe om verdiene hans, både ift ærlighet og hvor mye han angrer på det som skjedde. 

Noen ganger kan det være greit å se bak akkurat den hendelsen som beskrives. Hva var intensjonen hans, hvorfor fortalte han det? 

Han høres ut som en bra mann, og det er ikke noe jeg hadde hisset meg opp over. 

Anonymkode: 966d0...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvirfor hisse seg opp over det????

Han ønsker å starte ekteskapet med ærlighet. Han har gode intensjoner. Jeg synes det sier noe om verdiene hans, både ift ærlighet og hvor mye han angrer på det som skjedde. 

Noen ganger kan det være greit å se bak akkurat den hendelsen som beskrives. Hva var intensjonen hans, hvorfor fortalte han det? 

Han høres ut som en bra mann, og det er ikke noe jeg hadde hisset meg opp over. 

Anonymkode: 966d0...5ba

Jeg hadde faktisk blåst i intensjonen hans om resultatet var at jeg ble lei meg. Han gjorde en feil for mange år siden, da får 'straffen' være at han må bære på den hemmeligheten alene. 

Å lette sitt hjerte for å få bedre samvittighet hadde jeg ikke syns var greit 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, *Miss Marple* skrev:

Jeg hadde faktisk blåst i intensjonen hans om resultatet var at jeg ble lei meg. Han gjorde en feil for mange år siden, da får 'straffen' være at han må bære på den hemmeligheten alene. 

Å lette sitt hjerte for å få bedre samvittighet hadde jeg ikke syns var greit 

Nå var det nettopp det som var poenget mitt: han letter ikke sitt hjerte bare for å få bedre samvittighet. Han gjør det fordi han, til tross for tabben i ungdomsåra, setter ærlighet såpass høyt at han ikke klarer å gå inn i ekteskapet uten å fortelle. 

Du fremstiller det som om han gjør dette for seg selv. Det er der vi er uenige. Jeg tror han gjør dette for å bevare de verdiene han ønsker at ekteskapet deres skal bygges på. 

Anonymkode: 966d0...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå var det nettopp det som var poenget mitt: han letter ikke sitt hjerte bare for å få bedre samvittighet. Han gjør det fordi han, til tross for tabben i ungdomsåra, setter ærlighet såpass høyt at han ikke klarer å gå inn i ekteskapet uten å fortelle. 

Du fremstiller det som om han gjør dette for seg selv. Det er der vi er uenige. Jeg tror han gjør dette for å bevare de verdiene han ønsker at ekteskapet deres skal bygges på. 

Anonymkode: 966d0...5ba

Som sagt så hadde jeg blåst i intensjonen hans. Resultatet hadde blitt at jeg ble lei meg (noe hi også forteller at hun er) og det syns jeg er feil valg av han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville vært kroken på døra for meg, for uten tillit så ville forholdet vært ikke-eksisterende.

Jeg godtar ikke utroskap.

Anonymkode: 27a04...831

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde lurt på hvorfor han måtte fortelle det, hva oppnår han med det? Hadde virkelig lurt på agendaen hans, 11 år for å lette samvittigheten... Det burde han bare holdt for seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle tilbakemeldinger.

Sa hva jeg syntes om at han fortalte det til meg nå og ikke med en gang, nå skulle han bære latt vær og si det. Men som noen andre skriver, det hadde vært mye værre om det hadde kommet fram senere!

Var veldig godt og se at det er mange damer der ute som tenker likt meg, at det er lenge siden og vi var veldig unge dæ.

Tusen takk💕

HI

Anonymkode: 6b441...2ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre får si hva de vil. For meg hadde det ødelagt alt. Jeg hadde gått fra ham på dagen dersom jeg hadde fått vite det før. Å leve med meg i 11 år og få barn med meg på falske premisser hadde gjort at jeg adri hadde villet se ham igjen.

Anonymkode: 36f6b...3f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og problemet er?

Anonymkode: 40aba...972

Selvsagt er det ett problem at kjæresten/mannen er utro!! Hva faen tror du??

Anonymkode: 9ae36...920

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...