Gå til innhold

Skal jeg egentlig finne meg i dette?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har en mann som lager middag når han kommer hjem, men resten av tiden ligger han på sofaen eller driver med egne hobbyer. Han har alltid en unnskyldning for ikke å delta på sosiale ting, han har legger aldri barn eller gjør ting med dem. (Tar dem kanskje med for å kjøpe is av og til) dersom jeg ber han om å gjøre noe er det alltid med en masse klaging og syting, dersom ting ikke går akkurat slik han hadde tenkt blir han drit sur på alt og alle. Han er sur fordi vi ikke har nok sex, og jeg er bare så sliten. Jeg trenger å føle at han bryr seg om meg også ikke bare kroppen min for å klare å ha sex... tar jeg opp noe av dette blir han bare sur å sier han er sliten fordi han har vært på jobb, har ikke jeg vært på jobb hele dagen og gjort alt hjemme i tillegg? Hvor lenge skal jeg gidde dette? Beklager dette var et alvorlig klage innlegg, men er ganske lei i dag... 

Anonymkode: 9a0f3...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig ikke. Si at dere skal legge ungene annen hver dag og at han får ta 50% av alt med hus og hjem.

Vil han ikke kan han ikke være en del av familien.

Anonymkode: ef56d...9e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg prøvd mange ganger, han sier seg enig, men det skjer ingenting. HI 

Anonymkode: 9a0f3...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det har jeg prøvd mange ganger, han sier seg enig, men det skjer ingenting. HI 

Anonymkode: 9a0f3...e36

Da har du ikke gjennomført siden du fortsatt har beholdt han.

Om du bare kommer med tomme trusler gidder han ikke gjøre noe. 

Anonymkode: ef56d...9e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel heller at vi er blitt enige om å dele mer, men har aldri truet med å gå eller lignende. Det tenker jeg er heller dårlig gjort, gjør dette ellers går jeg. Har fortalt flere ganger hva jeg syns, men det virker ikke å gå inn. 

Anonymkode: 9a0f3...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er vel heller at vi er blitt enige om å dele mer, men har aldri truet med å gå eller lignende. Det tenker jeg er heller dårlig gjort, gjør dette ellers går jeg. Har fortalt flere ganger hva jeg syns, men det virker ikke å gå inn. 

Anonymkode: 9a0f3...e36

Men hvor lenge skal du fortsette å la ham bo på hotell hos deg og barna, da?

Hadde jeg vært deg ville jeg rolig fortalt ham i kveld at nå er du sliten og lei av å være den som gjør alt i hjemmet (bortsett fra middagslaging), alt husarbeid gjør seg ikke selv, du jobber like mye som han (?), så han er ikke den eneste som er sliten. Si at du har tatt dette opp med ham mange ganger før, men han velger likevel å droppe sitt ansvar i hjemmet etter kort stund hver gang. Nå har du fått nok, og nå krever du at dere setter dere ned og lager lister hvor dere fordeler arbeidsoppgaver i hjemmet, dag for dag hele uken OG dere må i parterapi. Fortell ham at når han ikke respekterer deg nok til å gjøre sin del i hjemmet så greier du heller ikke tenne på ham, og det er en av grunnene til at du ikke orker å ha sex lenger heller. Si at forholdet er i ferd med å ryke, og hvis han vil redde familien så må han bli med i parterapi og også gjøre sin del med hus, hjem og barn. Si at tirsdag ringer du familievernkontoret og bestiller time til parterapi, og du forventer at han blir med. Og i kveld eller i morgen setter dere dere ned sammen for å fordele arbeidsoppgaver.

Om han mener at han er så utslitt av jobb at han ikke kan greie å gjøre ting for å ta vare på seg selv og familien, da må han komme seg til legen og finne ut hva som er galt med ham, for det er ikke normalt å være så sliten hvis han er frisk. Og uansett om han skulle være syk - da må han faktisk nedprioritere hobbyer og venner og heller bruke energi på familien han selv har valgt å skape.

Og vil han ikke noe av dette - ikke kast bort livet ditt på en mann som utnytter deg som tjener og som får deg til å miste sexlyst og til å tvile på deg selv. Spørsmålet ditt - om du egentlig skal finne deg i dette - tyder på at du har begynt å tvile på deg selv. For om du ikke tvilte på deg selv, da ville du ikke trengt å spørre - selvfølgelig skal du ikke finne deg i å bli utnyttet av mannen!

Om han ikke vil endre seg, ikke bidra, ikke være med i parterapi, da er det HAN som velger bort familien sin. Skulle det ende med at dere går fra hverandre, da vil du nok oppdage at du får langt mer energi. Du får en person mindre å rydde etter, vaske etter, vaske klærne til. Du slipper å irritere deg hver eneste dag over han som bare snylter på deg.

Spørsmålet er om du vil ta tak i det - eller om du vil fortsette å la deg utnytte? Parterapi må være et absolutt krav hos deg nå, uten det kan du like gjerne gi opp, han kommer ikke til å endre seg bare ved at du snakker med ham.

 

Anonymkode: f24a5...dd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta deg en joggetur en reis til en venninne rett før barna skal legge seg. Han fikser det nok.  

Anonymkode: 371d1...e87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal se at om du velger å gå har han plutselig så mye energi at han vil ha ungene 50%

Anonymkode: ef56d...9e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...