Gå til innhold

Hva synes du om rødt hår?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hørte en diskusjon i går. 

To jenter snakket om en annen venninne som hadde fått barn. Så sier hun ene - Men hun har rødt hår da..... tydelig var det negativt. 

Ble overrasket. Er det opplest og vedtatt at det er stygt?

Jeg synes rødt hår er pent jeg. Et herlig innspill i vår blonde/brune verden. Naboen min har flammende rødt hår, i solskinn ser det ut som flammer omtrent. Hun er så nydelig. 

Så hva synes dere? 

Anonymkode: 2d7f3...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke spesielt glad i rødt hår, men de kan jo ikke noe for det de som får det, like lite som jeg kan noe for at jeg har brunt hår liksom.

Anonymkode: 27022...f3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre er det noen som har skrekken for rødt hår. Selv synes jeg det er kjempefint. Men så har jeg et barn med rødt hår og ville aldri forandret på det. Hadde ikke vært samme personen med en vanlige mellombrun farge.

De rødhårede kan også trøste seg med at de aldri får grått hår, rødt hår blir ikke grått. Det blir hvitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av de vakreste damene jeg kjenner har rødt hår.

Men skal ærlig innrømme at jeg var redd for at noen av barna mine skulle få rødt hår. Jeg syns, dessverre, at ofte er rødhårete mindre pene. Nesten litt sånn enten eller.

Anonymkode: d73a1...de1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja hva er det for noe tull. Det er snakk om en hårfarge!! Det finnes da nydelige mennesker med en hårfarge og mindre pene mennesker. Men vet du en hårfarge definerer ikke en person! Skjønnhet kommer innen ifra uansett hårfarge. Mitt barn (i magen) har stor sjanse for å få rødt hår og jeg gleder meg til å se hvordan lille ser ut og er. Hårfargen spiller absolutt ingen rolle. Og dere damer hvor mange er det som faktisk har sin ekte hårfarge nå til dags??? For enten er den for musegrå, kjedelig eller så er den begynnt å bli grå eller så vill man være lys, mørk og vent jo RØDHÅRET er det jo mange som også ønsker å farge håret sitt til. Men å nei tenk om du blir født med det, for da er det "mindre" pent 🙄

Anonymkode: a85b4...111

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefint! Det lange, røde hår hos noen damer jeg vet om er helt nyyydelig!!!

Jeg har også hatt crush på rødhårete menn. Barskt, herlig. Gift med en mørk mann, men rødt et helt topp. For en tøvete kommentar du overhørte,HI! Sier mest om hvor enkle de damene som snakket er....

Anonymkode: 5fe10...a29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velsig glad i rødt hår! Farget mitt eget i årevis, og faller oftest for menn med rødligblondt hår.

Anonymkode: 445ba...4ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rødt hår er nydelig 😍

Dessverre kjente jeg en mor en gang som farget sin sønns hår når han var 5 år fordi hun syns rødt hår var så stygt!😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke den typiske lys gulrot-fargen om det er kombinert med blå øyne, lys hud og fregner. Men mørkere kobber-rødt er nydelig.

Anonymkode: 4f4fc...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hørt mange som ikke liker rødt hår. Personlig synes jeg det er utrolig flott. Faller ofte for de med rødt hår.

Anonymkode: 5fd68...d64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsket meg alltid rødt hår da jeg vokste opp. Hadde en venninne med skikkelig flott rødt hår.

Men naturlig rødt hår. Liker ikke slik farget postkasserødt hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hvorfor rødt hår som kategori skal være noe å like eller mislike. Personlig synes jeg musegrått er relativt traurig, men det er jo ikke sånn at det er noe jeg gjør noen sak utav, dessuten er hårfargen sjeldent tungtveiende når jeg gjør meg opp en mening om folk. Det er sjelden jeg tenker "hun kunne jaggu vært pen om det ikke var for hårfargen!"

Hva synes du om brunt hår?

En ting er i alle fall sikkert, og det er at hver gang det opprettes en tråd som dette, uansett hvor "velment" det er, så er det en rødhåret jente som minnes på at vi først og fremst defineres og vurderes ut i fra hårfargen.

Jeg er forøvrig glad i mitt røde hår - og min datter får utelukkende positive tilbakemeldinger på sitt dypt kobberrøde. Så selv om det fortsatt ofte er et unødvendig poeng at det er rødt, så er det heldigvis ikke nødvendigvis negativt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Roheryn skrev:

Skjønner ikke helt hvorfor rødt hår som kategori skal være noe å like eller mislike. Personlig synes jeg musegrått er relativt traurig, men det er jo ikke sånn at det er noe jeg gjør noen sak utav, dessuten er hårfargen sjeldent tungtveiende når jeg gjør meg opp en mening om folk. Det er sjelden jeg tenker "hun kunne jaggu vært pen om det ikke var for hårfargen!"

Hva synes du om brunt hår?

En ting er i alle fall sikkert, og det er at hver gang det opprettes en tråd som dette, uansett hvor "velment" det er, så er det en rødhåret jente som minnes på at vi først og fremst defineres og vurderes ut i fra hårfargen.

Jeg er forøvrig glad i mitt røde hår - og min datter får utelukkende positive tilbakemeldinger på sitt dypt kobberrøde. Så selv om det fortsatt ofte er et unødvendig poeng at det er rødt, så er det heldigvis ikke nødvendigvis negativt.

Jeg tenkte ikke over at en slik tråd kan støte de rødhårede. Beklager. 

Men nå understreket JEG at jeg synes rødt hår er nydelig om ikke annet. 

HI

Anonymkode: 2d7f3...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Roheryn skrev:

Skjønner ikke helt hvorfor rødt hår som kategori skal være noe å like eller mislike. Personlig synes jeg musegrått er relativt traurig, men det er jo ikke sånn at det er noe jeg gjør noen sak utav, dessuten er hårfargen sjeldent tungtveiende når jeg gjør meg opp en mening om folk. Det er sjelden jeg tenker "hun kunne jaggu vært pen om det ikke var for hårfargen!"

Hva synes du om brunt hår?

En ting er i alle fall sikkert, og det er at hver gang det opprettes en tråd som dette, uansett hvor "velment" det er, så er det en rødhåret jente som minnes på at vi først og fremst defineres og vurderes ut i fra hårfargen.

Jeg er forøvrig glad i mitt røde hår - og min datter får utelukkende positive tilbakemeldinger på sitt dypt kobberrøde. Så selv om det fortsatt ofte er et unødvendig poeng at det er rødt, så er det heldigvis ikke nødvendigvis negativt.

Så enig! skjønner ikke hvorfor dette er et tema en gang. Hilsen rødhåret mor med en veldig rødhåret sønn. Og nei, ingen av oss er stygge 🙄

Anonymkode: 3321a...872

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Så enig! skjønner ikke hvorfor dette er et tema en gang. Hilsen rødhåret mor med en veldig rødhåret sønn. Og nei, ingen av oss er stygge 🙄

Anonymkode: 3321a...872

Dette var forresten ikke ment til deg, HI. Skjønner at du hadde gode intensjoner.

Anonymkode: 3321a...872

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødt hår er nydelig, og så sjeldent! 

Ellers er jeg enig i at tråder som dette er ganske tåpelige og med på å stigmatisere det. Siden det er sjeldnere enn andre farger vil nok de fleste med hårfargen få en del oppmerksomhet, noe som kanskje ikke alle er like komfortable med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Liker ikke den typiske lys gulrot-fargen om det er kombinert med blå øyne, lys hud og fregner. Men mørkere kobber-rødt er nydelig.

Anonymkode: 4f4fc...ab7

Nei, æsj.. fregner... 

Jeg bør gå og gjemme meg, for et stygt fregnetryne jeg er

Anonymkode: a1c11...c22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenkte ikke over at en slik tråd kan støte de rødhårede. Beklager. 

Men nå understreket JEG at jeg synes rødt hår er nydelig om ikke annet. 

HI

Anonymkode: 2d7f3...3b8

Støte blir feil... jeg blir ikke støtt, men jeg tenker at det synliggjør det at rødt hår fremdeles er noe som setter deg i bås på en helt annen måte enn andre hårfarger. Enten det er ment positivt eller negativt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...