Gå til innhold

Neste gang jeg møter deg med løs hund


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Neste gang jeg møter deg med løs hund og din hund kommer susende bort til meg og min hund, som går i bånd, får du hunden din med hjem i pose. Bare så du er klar over det. Det er siste gang jeg tar ansvar for å unngå bråk, det er nemlig ikke greit å ha kort bånd på min når de braker sammen, da slåss de PÅ meg. Og din svarer ikke på innkalling. Denne gangen heller. Neste gang får min hund langt bånd når jeg ser dere. Og da er din ferdig. Og det har du valgt selv.

Anonymkode: 48e23...dab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Neste gang jeg møter deg med løs hund og din hund kommer susende bort til meg og min hund, som går i bånd, får du hunden din med hjem i pose. Bare så du er klar over det. Det er siste gang jeg tar ansvar for å unngå bråk, det er nemlig ikke greit å ha kort bånd på min når de braker sammen, da slåss de PÅ meg. Og din svarer ikke på innkalling. Denne gangen heller. Neste gang får min hund langt bånd når jeg ser dere. Og da er din ferdig. Og det har du valgt selv.

Anonymkode: 48e23...dab

Er du ikke riktig klok i hodet

Anonymkode: 495db...978

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bør du kanskje gå og snakke med politiet og fortelle hvem dette gjelder, da kan du kanskje komme unna med det. Men om din hund skader eller dreper en annen hund fordi du slipper din løs vil trolig du også bli hundeløs etterpå.

Hadde kanskje vært enklere å finne ut hvem den andre hundeeieren er og heller melde den for å ha løs hund når det er båndtvang, eller melde til Mattilsynet, at eieren setter hunden i fare ved å la den gå løs når eier ikke har kontroll på den. Det kan du også snakke med politiet om.

Anonymkode: a8b2c...588

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dager vil du ha en så aggressiv hund?

Om hunden din flyr på andre hunder og slåss på den måten om du ikke går med den i stramt bånd er det din hun sin ikke har livets rett (selv om jeg er enig i at alle skal overholde båndtvangen)

Anonymkode: ad104...ca8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min hund er ikke aggressiv. Derimot respekterer jeg båndtvangen. Denne andre derimot... løs og uoppdratt og aggressiv. Min i bånd forsvarer seg, og den blir ikke sluppet - men den får bånd nok til å ikke involvere meg i kampen. Og i enhver kamp vil den vinne.

Og du med "fratatt ungene", har du røyka fleinsopp?

Anonymkode: 48e23...dab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor i alle dager vil du ha en så aggressiv hund?

Om hunden din flyr på andre hunder og slåss på den måten om du ikke går med den i stramt bånd er det din hun sin ikke har livets rett (selv om jeg er enig i at alle skal overholde båndtvangen)

Anonymkode: ad104...ca8

Er du helt teit? HUN HAR DEN I BÅND FOR SØREN. 

Anonymkode: d30a8...b9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til hi: HELT enig! Her er det et kjempeproblem med løsbikkjer. Jeg har sagt, offentlig, til alle og enhver at neste gang jeg ser lausbikkja di, ringer jeg politiet.

Anonymkode: d30a8...b9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første hva gjlrcdu når det ikke er båndtvang da ???? Går du ikke ikke ut med hunden på ett halv år? For du vet det at båndtvang er for viltet og fugler som avler i gresset og skogen. Så det at du har en aggressiv hund har ingenting med båndtvangen å gjøre. 

Anonymkode: a1596...41e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For det første hva gjlrcdu når det ikke er båndtvang da ???? Går du ikke ikke ut med hunden på ett halv år? For du vet det at båndtvang er for viltet og fugler som avler i gresset og skogen. Så det at du har en aggressiv hund har ingenting med båndtvangen å gjøre. 

Anonymkode: a1596...41e

Båndtvang eller ikke, en hundeeier plikter ( i følge lov om.hundehold) til enhver tid å ha kontroll på hunden sin. 

Anonymkode: 9705e...07e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For det første hva gjlrcdu når det ikke er båndtvang da ???? Går du ikke ikke ut med hunden på ett halv år? For du vet det at båndtvang er for viltet og fugler som avler i gresset og skogen. Så det at du har en aggressiv hund har ingenting med båndtvangen å gjøre. 

Anonymkode: a1596...41e

Kan du lese? Antakelig ikke, siden du ikke kan skrive. Min hund var hos meg. I bånd. Min hund angripes. Det er ikke jeg som eier akkurat det problemet at andre har sin løs - de plikter å ha sin under kontroll enten det er båndtvang eller ikke.

Anonymkode: 48e23...dab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Båndtvang eller ikke, en hundeeier plikter ( i følge lov om.hundehold) til enhver tid å ha kontroll på hunden sin. 

Anonymkode: 9705e...07e

Ja det er jeg enig i men her presiserer hi at det er båndtvang. Og DET har ingenting med saken å gjøre!

Anonymkode: a1596...41e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Til hi: HELT enig! Her er det et kjempeproblem med løsbikkjer. Jeg har sagt, offentlig, til alle og enhver at neste gang jeg ser lausbikkja di, ringer jeg politiet.

Anonymkode: d30a8...b9e

Men å ringe politiet er noe annet enn å true med å drepe hunden

Anonymkode: 495db...978

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar slike hunder i bånd og ringer falken jeg. Heftig gebyr for hundeier og hente ut hunden da, og skulle bare mangle. Båndtvang eller ei, man skal ha kontroll på hunden sin uansett på året. Og om ikke hunden reagerer på innkalling har man den i bånd! Enkelt og greit. Er man klin uheldig og møter feil hund kan det ende med store skader, og hunden som da var løs får skylden, uansett hvem som startet av hundene.

 

Og hunder i bånd skal ikke sniffe og hilse på andre hunder i bånd heller for den saks skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater løse hunder jeg også. Min er alltid i bånd og har flere ganger blitt angrepet av løse hunder. Når hunden min blir angrepet slipper jeg båndet. 

Disse hundene går løse og eierene har null kontroll på dem. Det er også disse som er årsaken til at min hund misliker andre hunder. Pga. disse hundene må min alltid være i bånd nå. Før gikk han fot løs og brøy seg ikke om andre hunder, men etter å ha blitt flydd på noen ganger gikk ikke det lengre. Derfor er han alltid i bånd nå. 

Tusen takk til dustete hundeeiere som ikke skjønner at skal hunden være løs så skal de ha 150% kontroll på den uansett båndtvang eller ikke. 

 

Anonymkode: 464e6...8a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en løshund inn i stuen min en dag terrassedøren stod åpen. Angrer på at jeg ikke bare ringte politiet og overlot til dem. Neste gang det skjer, ringer jeg! Håper at de leverer direkte til veterinær! 

Anonymkode: ce62c...6e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Min hund er ikke aggressiv. Derimot respekterer jeg båndtvangen. Denne andre derimot... løs og uoppdratt og aggressiv. Min i bånd forsvarer seg, og den blir ikke sluppet - men den får bånd nok til å ikke involvere meg i kampen. Og i enhver kamp vil den vinne.

Anonymkode: 48e23...dab

Dette er tydeligvis en hund du har møtt flere ganger, da vet du sikkert hvem eier er også. Det rette - også for din hund! - er at du melder vedkommende til politiet.

Selv om du sier at din hund vil vinne så er det helt uforsvarlig av deg å gjøre det du tenker gjøre, for at din hund skal ta den andre. Du sier at din hund vil gjøre slik at den andre hunden "er ferdig". Dvs. du har en hund som er villig til å drepe den andre. Skal ikke en gang spørre deg hvordan du vet det... Men som hundeeier er det uansett uansvarlig av deg å velge å la hunden din gå i kamp for deg. For det er det du gjør om du ikke har mot nok til å anmelde den andre hundeeieren, varsle Mattilsynet eller annet. DU kan gjøre slik at din hund ikke settes i samme situasjoner igjen. Men du velger den feige måten og heller stole på at hunden din greier å være aggressiv nok til å ta livet av den andre hunden. Da burde du faktisk ikke hatt hund selv!

Du gjemmer deg bak hunden din mens du prøver å bjeffe høyest. Men det er bare feigt. Gjør det heller på en ordentlig måte som ikke setter din egen hund i fare for å bli skadet.

Anonymkode: a8b2c...588

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette er tydeligvis en hund du har møtt flere ganger, da vet du sikkert hvem eier er også. Det rette - også for din hund! - er at du melder vedkommende til politiet.

Selv om du sier at din hund vil vinne så er det helt uforsvarlig av deg å gjøre det du tenker gjøre, for at din hund skal ta den andre. Du sier at din hund vil gjøre slik at den andre hunden "er ferdig". Dvs. du har en hund som er villig til å drepe den andre. Skal ikke en gang spørre deg hvordan du vet det... Men som hundeeier er det uansett uansvarlig av deg å velge å la hunden din gå i kamp for deg. For det er det du gjør om du ikke har mot nok til å anmelde den andre hundeeieren, varsle Mattilsynet eller annet. DU kan gjøre slik at din hund ikke settes i samme situasjoner igjen. Men du velger den feige måten og heller stole på at hunden din greier å være aggressiv nok til å ta livet av den andre hunden. Da burde du faktisk ikke hatt hund selv!

Du gjemmer deg bak hunden din mens du prøver å bjeffe høyest. Men det er bare feigt. Gjør det heller på en ordentlig måte som ikke setter din egen hund i fare for å bli skadet.

Anonymkode: a8b2c...588

Det er ikke en og samme hund, dessverre eller heldigvis eller hva man skal kalle det. Det er dessverre mer et retorisk grep enn faktisk én hund - da hadde jeg enkelt kunnet gjort som du sier. Det er altfor mange som har løse hunder uten kontroll. Dermed vet jeg heller ikke noe om eier. Det er fordi den situasjonen som ofte nok oppstår ikke har rom for annet enn å prøve å holde min hund ute av for ubehagelige og skadelige situasjoner. Så nei, jeg gjemmer meg ikke bak min hund. Tvert i mot. Jeg ønsker definitivt ikke at den skal slåss og den har aldri startet en slåsskamp, men blitt angrepet - i bånd - av løshunder tre ganger nå. Antallet hundeeiere som ikke har kontroll på sin gjør det vanskelig å ferdes på trafikerte tursteder med en hund jeg ikke er interessert i å la hilse uten at jeg jeg selv har bestemt det, uansett hva gemyttet er på de man møter, og selvsagt ikke på de som er aggressive.

Anonymkode: 48e23...dab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke en og samme hund, dessverre eller heldigvis eller hva man skal kalle det. Det er dessverre mer et retorisk grep enn faktisk én hund - da hadde jeg enkelt kunnet gjort som du sier. Det er altfor mange som har løse hunder uten kontroll. Dermed vet jeg heller ikke noe om eier. Det er fordi den situasjonen som ofte nok oppstår ikke har rom for annet enn å prøve å holde min hund ute av for ubehagelige og skadelige situasjoner. Så nei, jeg gjemmer meg ikke bak min hund. Tvert i mot. Jeg ønsker definitivt ikke at den skal slåss og den har aldri startet en slåsskamp, men blitt angrepet - i bånd - av løshunder tre ganger nå. Antallet hundeeiere som ikke har kontroll på sin gjør det vanskelig å ferdes på trafikerte tursteder med en hund jeg ikke er interessert i å la hilse uten at jeg jeg selv har bestemt det, uansett hva gemyttet er på de man møter, og selvsagt ikke på de som er aggressive.

Anonymkode: 48e23...dab

Ok, da forstår jeg deg bedre. Da trekker jeg tilbake skarpheten i mitt forrige svar :)

Men hva om du likevel går til politiet og sier at det er et stort problem med løshunder i områdene der og kanskje også får media til å slå opp. Jeg vet flere steder hvor de som båndtvangkontrollørene har blitt ekstra ivrige etter spesifikke tips også. Må ikke være at hundene er løs akkurat der og da, men f.eks. ca. hvor/tidpunkt/ukedag du har møtt de båndløse, da er det lettere for kontrolløren å være i nærheten og få tatt dem. Det ryktes gjerne når noen blir tatt for det, så da får det gjerne en effekt en stund fremover med at andre som ikke vil ha bot er mer påpasselig med å overholde båndtvangen.

Anonymkode: a8b2c...588

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ok, da forstår jeg deg bedre. Da trekker jeg tilbake skarpheten i mitt forrige svar :)

Men hva om du likevel går til politiet og sier at det er et stort problem med løshunder i områdene der og kanskje også får media til å slå opp. Jeg vet flere steder hvor de som båndtvangkontrollørene har blitt ekstra ivrige etter spesifikke tips også. Må ikke være at hundene er løs akkurat der og da, men f.eks. ca. hvor/tidpunkt/ukedag du har møtt de båndløse, da er det lettere for kontrolløren å være i nærheten og få tatt dem. Det ryktes gjerne når noen blir tatt for det, så da får det gjerne en effekt en stund fremover med at andre som ikke vil ha bot er mer påpasselig med å overholde båndtvangen.

Anonymkode: a8b2c...588

Helt greit, jeg ser jeg la opp til det. ;)

Finnes det kontrollører? Det har jeg aldri hørt om eller sett - men det hadde jo vært genialt :).

Anonymkode: 48e23...dab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Helt greit, jeg ser jeg la opp til det. ;)

Finnes det kontrollører? Det har jeg aldri hørt om eller sett - men det hadde jo vært genialt :).

Anonymkode: 48e23...dab

Jeg har flyttet en del rundt, og det har vært kontrollører i flere av de kommunene jeg har bodd i. Også der min eks bor er det slike kontrollører. Mulig at det i noen kommuner er politiet som har rollen, men jeg vet i hvert fall at det har vært slike kontrollører i flere kommuner. Sist for tre år siden. Her jeg bor nå har jeg også hørt av andre at det er kontrollør, og den som sa det var politi med hund selv, så den bør vel også vite.

Ta kontakt med politiet, de skal uansett ha oversikten over slikt. Er det kontrollører så får du sikkert kontaktinformasjon med politiet, og hvis ikke så er det uansett en politioppgave å se til at båndtvangen overholdes, og da kan det hende de også er interessert i tips om ca. tid og sted det er lettere for dem å få tatt noen. Det og media vet jeg har bedret forholdene noen steder :)

Anonymkode: a8b2c...588

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har flyttet en del rundt, og det har vært kontrollører i flere av de kommunene jeg har bodd i. Også der min eks bor er det slike kontrollører. Mulig at det i noen kommuner er politiet som har rollen, men jeg vet i hvert fall at det har vært slike kontrollører i flere kommuner. Sist for tre år siden. Her jeg bor nå har jeg også hørt av andre at det er kontrollør, og den som sa det var politi med hund selv, så den bør vel også vite.

Ta kontakt med politiet, de skal uansett ha oversikten over slikt. Er det kontrollører så får du sikkert kontaktinformasjon med politiet, og hvis ikke så er det uansett en politioppgave å se til at båndtvangen overholdes, og da kan det hende de også er interessert i tips om ca. tid og sted det er lettere for dem å få tatt noen. Det og media vet jeg har bedret forholdene noen steder :)

Anonymkode: a8b2c...588

Takk for tips. Det er jo ikke en ok situasjon overhodet.

Anonymkode: 48e23...dab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Takk for tips. Det er jo ikke en ok situasjon overhodet.

Anonymkode: 48e23...dab

Nei, det er ikke bra i det hele tatt, for det er jo lett for at det oppstår skade på både folk og dyr. Ekstra skummelt der det er barn som går tur med hund. Rundt her jeg bor har jeg sett en del barn som går tur med små hunder i bånd, og jeg har tenkt at om det kommer en aggressiv hund bort til dem kan det blir stor skade. Heldigvis er folk stort sett flinke til å overholde båndtvangen i nabolaget her.

Anonymkode: a8b2c...588

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...