Gå til innhold

Er det noen her som har tatt prøve fra innsiden av livmoren i våken tilstand og uten bedøvelse?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal ta en prøve fra innsiden av livmoren idag for å sjekke etter graviditetsrester. Fikk beskjed om å ta to ibux og to paracet og at det kom til å gjøre vondt. Er det noen her som har tatt en slik undersøkelse? Hvor vondt gjorde det og hvor lang tid tok det?

Anonymkode: bd819...4fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor høy smerteterskel har du da? Det er jo ganske relevant.

 

jeg syntes det gjorde vondt, men ikke dødsvondt. Har tatt en del biopsier fra livmor og eggstokk det går helt fint, men kalt det gjør vondt.

å sette ut og inn spiral syntes jeg ikke er vondt. Så det er værre enn det om du trenger noe å sammenligne med :)

 

det går fort og du klarer det heeeelt fint! Det er jeg iallefal overbevist om! Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Juliea ruger skrev:

Hvor høy smerteterskel har du da? Det er jo ganske relevant.

 

jeg syntes det gjorde vondt, men ikke dødsvondt. Har tatt en del biopsier fra livmor og eggstokk det går helt fint, men kalt det gjør vondt.

å sette ut og inn spiral syntes jeg ikke er vondt. Så det er værre enn det om du trenger noe å sammenligne med :)

 

det går fort og du klarer det heeeelt fint! Det er jeg iallefal overbevist om! Lykke til

Huff, det hørtes ikke bra ut! Jeg vet ikke egentlig hvor høy smerteterskel jeg har. Jeg har satt inn spiral tre ganger, og det var ekstremt vondt alle gangene. Å ta den ut var ikke vondt. Godt å høre at det går fort i hvert fall. Går det like raskt som å sette inn spiral? Jeg synes den smertern er til å holde ut fordi det går så veldig fort, men hvis jeg skulle hatt den smerten i mange minutter, så... Orker ikke å tenke på det en gang!

Jeg må jo bare klare det... Takk for svar og lykkeønskning i hvert fall!

Anonymkode: bd819...4fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du ikke noe form for lokalbedøvelse? Gynekologen måtte inn i livmoren min for å hente ut spiralen siden det var umulig å få tak i trådene som var klippet alt for kort, jeg fikk da en bedøvende sprøyte først, og likevel gjorde det helt sinnsykt vondt. 

Anonymkode: bbc0a...d97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Får du ikke noe form for lokalbedøvelse? Gynekologen måtte inn i livmoren min for å hente ut spiralen siden det var umulig å få tak i trådene som var klippet alt for kort, jeg fikk da en bedøvende sprøyte først, og likevel gjorde det helt sinnsykt vondt. 

Anonymkode: bbc0a...d97

Og lykke til forresten! Det går bok ganske fort, du får trøste deg med det. 

Anonymkode: bbc0a...d97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Får du ikke noe form for lokalbedøvelse? Gynekologen måtte inn i livmoren min for å hente ut spiralen siden det var umulig å få tak i trådene som var klippet alt for kort, jeg fikk da en bedøvende sprøyte først, og likevel gjorde det helt sinnsykt vondt. 

Anonymkode: bbc0a...d97

Nei, jeg fikk ikke beskjed om det i hvert fall. Tror likevel jeg skal spørre etter det, for når det er verre enn å sette inn spiral, er det jo virkelig vondt!

Anonymkode: bd819...4fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt to biopser fra livmor uten bedøvelse og syns det ikke var i nærheten så vond som å sette inn spiral. Sviingen der de tok orlven gikk over etter noen min. 

Ved innsett av spirsl gadde jeg vondt i flere dager.

 

lykke til

Anonymkode: 2849e...2f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har hatt to biopser fra livmor uten bedøvelse og syns det ikke var i nærheten så vond som å sette inn spiral. Sviingen der de tok orlven gikk over etter noen min. 

Ved innsett av spirsl gadde jeg vondt i flere dager.

 

lykke til

Anonymkode: 2849e...2f3

Det var godt å høre! Gruer meg skikkelig!

Anonymkode: bd819...4fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort det. Det var vondt, men ikke syykt vondt. Gikk også mye fortere over en smerter fra å sette inn spiral.

Anonymkode: 2b56a...e65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort det, var jævlig..jeg syntes også det var fælt med spiral, men den biopsien toppet det😰

Anonymkode: c525d...e16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke det mest behagelige iværden men man trenger ikke bedøvelse eller narkose! 

Det går fort over ta en paracet og en ibux ( om du kan) 10 min før så går det fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...