Gå til innhold

Tenker du at folk som ikke har bil er fattige/har dårlig råd?💰🚙


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nei, jeg tenker ikke automatisk at folk har dårlig råd selv om de ikke har bil. Jeg tenker at det kanskje er noe de har valgt av miljøhensyn, eller at de av en eller annen grunn ikke har førerkort. Jeg må jo også si at jeg tenker forskjellig etter hvor folk bor. Bor man sentralt i en by, trenger man kanskje ikke bil. Bor man på bygda, som jeg gjør, er det bortimot umulig å klare seg uten. 

Hvis jeg hadde støtt på voksne folk her i bygda som ikke hadde bil, ville jeg ha tenkt at enten hadde de dårlig råd, har en sykdom eller tilstand som gjør at de ikke kan ta førerkort eller at de har mistet førerkortet. 

Her er det heller ikke mulig å ha barn med på fritidsaktiviteter uten å ha tilgang på bil. Vi kjører til og fra trening, og vi samkjører til og fra kamper/cuper. Og nei, idrettslaget leier ikke en buss til slike anledninger. Det er fryktelig dyrt å leie buss med sjåfør, og kontingenten ville ha blitt så skyhøy at de færreste kunne latt barna sine delta. Så her deles det ut kjørelister i starten av hver sesong, og hvis den oppsatte kjøringen ikke passer er det de som skal kjøre sitt ansvar å bytte med andre.

Jeg vokste opp på bygda, og det var en familie i nabolaget som ikke hadde bil. De satset bestandig på å sitte på med andre. Problemet her var at de ikke var spesielt takknemlige, og hvis det ikke passet å la dem sitte på, ble de skikkelig sure. Så jeg er enig med sug lut: Snyltere som ikke gjør gjengjeld eller drar sin del av lasset, er hatobjekter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...