Gå til innhold

Hvor mange arbeidstimer i året regner NAV?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått innvilget svangerskapspenger på kr 1264 kr dagen. Hvor mye utgjør dette i ca. årslønn? Jeg får det ikke til å stemme med lønnsopplysninger min nåværende ca årslønn som skulle utgjøre ca 420 000 i året. 

Takker for hjelp :)

Anonymkode: 92ba3...107

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nav beregner timer utifra lønnsopplysningene de får fra arbeidsgiveren din. På det skjema må de fylle inn din arbeidsprosent og antall timer per uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lolitalolita skrev:

Nav beregner timer utifra lønnsopplysningene de får fra arbeidsgiveren din. På det skjema må de fylle inn din arbeidsprosent og antall timer per uke.

Hei, takk for svar, men det var ikke det jeg spurte om :)

Noen andre som vet antall arbeidstimer / dager  NAV opererer med? 

Anonymkode: 92ba3...107

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1950 inkludert ferie er et vanlig årsverk (andre regler ved turnus)

Jeg trodde nav tok årslønn og delte på 260 dager, men mulig de trekker fra feriepenger?

Anonymkode: a9a91...967

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

1950 inkludert ferie er et vanlig årsverk (andre regler ved turnus)

Jeg trodde nav tok årslønn og delte på 260 dager, men mulig de trekker fra feriepenger?

Anonymkode: a9a91...967

Hm, ja 260 dager stemmer mer med hva inntektsskjema sier. På inntektsskjema har arb.giver oppført 8272 kr/ uken = 1654 kr dagen. Men så står det 1264 kr dagen i vedtaket. Får ikke dette til å stemme.

Anonymkode: 92ba3...107

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du tatt 80% så blir summen mindre 👌

Anonymkode: 870ec...bf1

Ja, det vet jeg, men jeg har 100 % :) 

Må nok ringe NAV og få klarhet i dette.
Noen som vet hvordan det er i klagesaker mht. foreldrepenger? Blir pengene stoppet i klagetiden ? 

Anonymkode: 92ba3...107

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Glem det. Trodde det var foreldrepenger 🙈🙈

Anonymkode: f450e...883

Det ER foreldrepenger det er snakk om, bare jeg som har klart å skrive feil. Hahah. Aner ikke hvorfor jeg skrev svangerskapspenger? Er en uke igjen til termin, så er litt lei og sliten, så jeg skylder på det :P

Hva tenker du mht til om jeg har regnet 39 uker? Man tenker vel år når man beregner "årslønn"? Utdyp gjerne :)

 

Anonymkode: 92ba3...107

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk på at feriepenger ikke beregnes som lønn. Heller ikke om du har godtgjørelse for 1. og 17. mai og andre bevegelige helligdager. 

Hvordan det hele beregnes kan du lese om her:https://www.nav.no/rettskildene/Rundskriv/14-7-beregning-av-foreldrepenger

https://www.nav.no/rettskildene/lov/L19970228-19_P8-28#L19970228-19_P8-28

Grunnlag for foreldrepenger beregnes på lik måte som sykepenger, med unntak om reglene ang reise utenlands, ferie og om du går tilbake til arbeidslivet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lolitalolita skrev:

Husk på at feriepenger ikke beregnes som lønn. Heller ikke om du har godtgjørelse for 1. og 17. mai og andre bevegelige helligdager. 

Hvordan det hele beregnes kan du lese om her:https://www.nav.no/rettskildene/Rundskriv/14-7-beregning-av-foreldrepenger

https://www.nav.no/rettskildene/lov/L19970228-19_P8-28#L19970228-19_P8-28

Grunnlag for foreldrepenger beregnes på lik måte som sykepenger, med unntak om reglene ang reise utenlands, ferie og om du går tilbake til arbeidslivet. 

Takk for tilbakemelding. 

Men det blir vel likevel feil når arbeidsgiver har skrevet 8272 kr i uken - noe som utgjør 1654 dagen. Mens vedtaket gir meg kun 1264 kr dagen? For dagssatsen skal vel ikke ha innvirkning på at jeg ikke får betalt på bevegelige helligdager / ferie osv. Da faller jo dagssatsen de dagene bort. Om du skjønner hva jeg mener :P haha
Baah, må vel "manne meg opp" å ringe NAV over helgen. De har jo eviglang kø og tålmodigheten min er så liten i disse dager. 

Anonymkode: 92ba3...107

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis arbeidsgiver har satt opp din årslønn og delt den opp uker og inkludert feriepengene så vil nav sin dagsats se annerledes ut enn den arbeidsgiveren har beregnet. 

Du kan også plotte inn tallene dine i kalkulatoren på nav sine sider for å se hvordan du kommer ut der 😊 

Utover det så tror jeg det er lettere å chatte med dem, eller kontakte dem via facebook.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...