Gå til innhold

Barnevernet


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har du sett vedtaket som er fattet, HI?

Det er svært utbredt at foreldre som mister omsorgen gir en ganske annen fremstilling av årsakene enn den som er vedtaksfestet. Det kan handle om skam, om at man ikke forstår årsakene, at man er uenig i de faktiske forhold osv. Uansett er det vanskelig å uttale seg om en slik sak uten å ha sett dokumentasjonen som ligger bak.

Anonymkode: b8ecb...fe4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mannen min sliter den dag i dag pga foreldre/oppvekst med mye trusler og frykt basert på religion. Han fikk høre at dommedag skulle komme når som helst, og da ville alle dø, så det var best for han å oppføre seg slik at han ikke havnet i helvete alene uten familien. Det er jo fint å si til et barn flere ganger i uken..... Han ble også oppdratt til å tro at skole var bortkastet og at det som betydde noe var å være en god kristen og tjene gud i menigheten. Så ja, jeg synes faktisk at det kan være mishandling å være så ekstremt "kristen". 

Anonymkode: 31e01...a33

❤💙❤

Anonymkode: a46bd...7dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.4.2017 den 1.46, Anonym bruker skrev:

Jeg har en venninne som nettopp er blitt fratatt barna sine. Hun bruker ikke rusmidler. Hun gir barna alt de trenger av mat, klær og omsorg. Det er helt ubegripelig hvorfor de tok barna. Barnevernet påsto at hun var veldig religiøs (kristen) men er dette en god nok grunn til å ta fra henne barna? De påsto at hun truet barna fordi hun sa at de måtte respektere mor og far, så skulle det gå dem godt. Er det ikke slik de gjør i mange andre kulturer,  respekterer sine foreldre?Hun sa til barnevernet at hun drømte om å reise på en misjonstur og barnevernet mente at dette kunne gi barna utrygghet, men hva med andre som reiser til syden og drikker seg dritings.. vil ikke det gjøre barna utrygge? Jeg tror at det gjør barna mer utrygge enn å reise til Romania og besøke et barnehjem... Jeg er blitt helt sjokkert over hvordan barnevernet i Norge går frem.

Anonymkode: 23085...fce

Det er ikke barnevernet som tar barna. Det er kommunen som av fykesnemnda / tingrett / lagmannsett får omsorgen for barnet/barna.

Litt urimelig å skylde på barnevernet for noe noen andre har bestemt.

Anonymkode: 249fc...e99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.4.2017 den 10.29, Anonym bruker skrev:

Pinsevenner er IKKE en sekt!!! Er du helt på bærtur???? Jeg er vokst opp i det.  Slå opp hva en sekt er før du uttaler deg! 

Anonymkode: 3414f...2e2

De er kanskje ikke en sekt, men de er jo en gren innenfor kristendommen. Jeg er oppvokst med foreldre som er pinsevenner. Jeg lærte ikke om helvete eller noe skremsler. Vi barna ble sendt på en egen slags andakt slik at vi skulle slippe å høre på den for de voksne. Foreldrene mine var på "møte" og jeg og mine søsken på "barnemøte" der fikk vi en kort andakt og sa lekte vi "avskjed på grått papir" eller "avisleken" eller vi var ute og lekte "boksen går". Andre ganger lagde vi mat eller spiste mat og om vinteren var vi ute og laget snøborger eller sånne ting. Jeg har ikke det bildet av pinsevennene som hun du svarte har, men så har vi også de ekstreme. Som han som startet opp "livets ord" i Slemmestad. Det klikket helt for han og mange familier ble splittet fordi han var psyko og klarte å hjernevaske medlemmene sine. Barn som var medlem der ble traumatisert. De var også pinsevenner og det gikk jo så galt at en far som ikke fikk se barna sine fordi pastoren sa det forsøkte å sprenge hele lokalet med en hjemmelaget bombe, så de er ikke bare snille og greie og har totalt "sekt-løse" tendenser.

Me det sagt, så brøt faren min ut av pinsevennene og er i dag sionist. De er enda verre. Tilnærmet de verste jeg har vært borti. Jeg har to barn utenfor ekteskap og han fortalte meg en gang at jeg måtte be Gud om tilgivelse for det. Jeg sa vel bare at jeg nekter å be om tilgivelse for å ha fått barn utenfor ekteskap da Maria gjorde akkurat det samme. Så har vi nesten ikke snakket sammen siden. 

Så jeg har en mor som er pinsevenn, en far som er sionist, en søster som tilhører hill song- kirken og så er det broren min og jeg og en søster til som er ateister, selv om jeg står som medlem av en pinsemenighet. Vi lever i fred med hverandre alle sammen.

at barn bli tatt it av hjemmet pga religion er ikke utenkelig. I noen tilfeller så tenker man med bibelen, koranen eller andre religiøse bøker, eller med lederen i menigheten sine tanker. Man strever så fryktelig med å leve for Gud at man glemmer å lære barna om resten av verden slik den er utenfor menigheten og religionen. Det er ikke alltid forsvarlig. Slik HI beskriver det, så er denne dama opptatt av at barna skal respektere foreldrene (de skal jo det, men de skal også løsrive seg fra de og de er BARN) og hun ser ingen problemer med å ta barna med seg og bo på et barnehjem i Romania? La de se alle ting fra den verste side. Lære om helvete og at bare Jesus er verdt alt og la de se barn lide og ikke ha foreldre. Er barna 13-14+ år, så ja, men nei... det kan være at hun er litt radikal

Anonymkode: 2e482...607

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...