Gå til innhold

Er kjønn interesant for andre?


Lolitalolita

Anbefalte innlegg

Jeg har rota meg inn i en diskusjon om hvordan publisere at man venter gutt eller jente.

Altså, vedkommende ønsket forslag på hva slags spennende måte hun kunne fortelle familien at det var en gutt eller jente som skulle melde sin ankomst.

Min første tanke var- er det virkelig så veldig interessant for andre enn foreldrene selv? Utenom for praktiske årsaker for strikkere og slikt så ser jeg ikke nyhetens interesse? 

Er det jeg som er rar? En baby er en baby, liksom.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er bare enda en konsekvens av at folk har altfor mye tid og altfor lite å bruke den på. Da oppstår sånt fjolleri.

Anonymkode: 75373...c4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er fint å få vite om det er en jente eller gutt. Da får man kjøpt inn gaver og slikt på forhånd

Anonymkode: d9e9e...2b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes det er fint å få vite om det er en jente eller gutt. Da får man kjøpt inn gaver og slikt på forhånd

Anonymkode: d9e9e...2b1

Ja, men det er som jeg nevner av praktiske årsaker. 

Denne personen ønsker å gjøre stas på å avsløre kjønnet, i form av kake med hvit frosting og blått/rosa sukkerbrød, ballonger med fargey konfetti inni som smelles, ett eller annet 'grandtastisk' (som en eller annen barnetvfigur ville sagt).

Det er den opphausingen jeg ikke forstår er interessant for andre enn eventuelt foreldrene selv..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha 😂 Er dette førstegangsforeldre? LITT i sin egen boble, der dette er VELDIG spennende 😉

Anonymkode: 81a20...22c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hahaha 😂 Er dette førstegangsforeldre? LITT i sin egen boble, der dette er VELDIG spennende 😉

Anonymkode: 81a20...22c

Hun som startet diskusjonen er førstegangs, men flere av de som var der hang seg på og ønsket å gjøre noe spesielt i forbindelse med en eller annen samling de skulle ha med nærmeste familie (type bursdag el). 

Jeg satt igjen som grinchen og himlet med øynene. Den som spør får svar er min filosofi. Hvis vi finner ut at vi ønsker å vite det selv da 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns alltid at det er spennede om å høre om det blir gutt eller jente 😊 Er det virkelig noe å bry seg om? Om folk vil vite eller ikke og hvorfor? La hun førstegangsfødende holde på 

Anonymkode: f3728...09b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lolitalolita skrev:

Jeg har rota meg inn i en diskusjon om hvordan publisere at man venter gutt eller jente.

Altså, vedkommende ønsket forslag på hva slags spennende måte hun kunne fortelle familien at det var en gutt eller jente som skulle melde sin ankomst.

Min første tanke var- er det virkelig så veldig interessant for andre enn foreldrene selv? Utenom for praktiske årsaker for strikkere og slikt så ser jeg ikke nyhetens interesse? 

Er det jeg som er rar? En baby er en baby, liksom.. 

Gledesdreper!

Anonymkode: f3728...09b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, Når noen forteller om sin graviditet, så spør jeg som regel om de vet kjønnet. Både fordi jeg er nyskjærrig og fordi jeg tenker at det er en "ukomplisert" måte¨å vise interesse på som ikke oppleves så invaderende, og det gir rom for å snakke videre om gravidideten uansett om paret vet eller ikke.

De første man spør om er jo om det er gutt eller jente, eller hva babyen heter, så HELT farfetched er det ikke at kjønn er av interesse for dem rundt :) Men selvfølgelig, mest spennende for foreldrene og søsken.Jeg synes for så vidte det er litt søkt med slike "kjønnsavsløringer" med ballonger eller muffins med fyll...Det blir for amerikansk for meg ;)

Anonymkode: 19159...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg heller ikke. Jeg bryr så lite at folk trodde jeg var uinteressert i babyen min. Vi ville ha et barn vi, og vi ville bli overrasket. Det ble en jente. 

Anonymkode: 022b3...1a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg bryr meg heller ikke. Jeg bryr så lite at folk trodde jeg var uinteressert i babyen min. Vi ville ha et barn vi, og vi ville bli overrasket. Det ble en jente. 

Anonymkode: 022b3...1a5

Må tilføye. Jeg har all respekt for de som syntes det er gøy å avsløre kjønnet. Folk gleder seg på forskjellig vis. Jeg gledet meg til å bli mamma bare. Min venninne gledet seg til å bli mamma til en gutt. 

Anonymkode: 022b3...1a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om det er så viktig? Nei, altså...jeg vet ikke. Det er bare spennende og hyggelig å få vite det når noen man kjenner venter en liten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da er jeg nok ikke så ute som jeg trodde. 

Dette er snakk om folk som ikke sier hva de venter når folk spør fordi det skal avsløres på en grand måte.

Jeg spør også om de ønsket å vite hva det blir og om de vil fortelle - men det er ikke nødvendig for meg å vite, verken i forhildr til gavekjøp eller annet. 

Jeg kan på en måte forstå at det er spennende og slikt, men at familie og venner syns det er trommevirvel og konfettigverdig hva slags kjønn andre skal bli foreldre til har jeg ikke helt forståelse for 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg ventet nr tre og hadde to gutter fra før virket det som kjønnet var veldig viktig for folk. Jeg ble nesten litt såret jeg, for alle snakket om at vi var blitt gravide bare fordi vi ville ha en jente, folk håpet inderlig vi endelig fikk jenta osv osv. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om kjønnet, jeg synes det var veldig praktisk å ha to av samme kjønn jeg og hadde gladelig tatt imot enda en gutt. Tenkt så fint å være tre brødre da....

Da vi fikk vite at det var en jente tok folk enda mer av, igjen, jeg ble nesten litt sur og sint på en potensiell gutt sine vegne. Skulle liksom ikke en gutt være like velkommen?

Så noen ganger virker det som folk er veldig opptatt av kjønn, mer opptatt en foreldrene selv.

Men jeg er ikke typen som annonserer noe som helst med kake og konfetti da. På min facebookside sto det ikke et pip om svangerskap eller graviditet, jeg postet ingenting der før barnet var født og alt var ok.

Anonymkode: 1621d...bcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Lolitalolita skrev:

Ja, men det er som jeg nevner av praktiske årsaker. 

Denne personen ønsker å gjøre stas på å avsløre kjønnet, i form av kake med hvit frosting og blått/rosa sukkerbrød, ballonger med fargey konfetti inni som smelles, ett eller annet 'grandtastisk' (som en eller annen barnetvfigur ville sagt).

Det er den opphausingen jeg ikke forstår er interessant for andre enn eventuelt foreldrene selv..?

Nære slektninger, og nære venner synes da det er interresant? Bryr man seg om dem så bryr man seg jo om dem liksom? Det har jo ikke noe å si hvilket kjønn man får, men det er jo likevel gøy å vite? Er da alltid oppfølgingsspørsmål det når en får vite at noen skal ha barn? Vet du om det er gutt eller jente?

Anonymkode: f03dd...10f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonsering av kjønn, altså ;-)  Kjønn på ufødte barn er "viktig" for de som skal kjøpe/strikke baby-klær i "riktige" farger.  Ellers spiller det da ingen rolle? 

Hvis jeg hører at noen skal få gutt eller jente så er da begge deler like spennende.  Akkurat som blå eller bruke øyne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, regnbyen skrev:

Annonsering av kjønn, altså ;-)  Kjønn på ufødte barn er "viktig" for de som skal kjøpe/strikke baby-klær i "riktige" farger.  Ellers spiller det da ingen rolle? 

Hvis jeg hører at noen skal få gutt eller jente så er da begge deler like spennende.  Akkurat som blå eller bruke øyne. 

Ja, rett! Annonseringen! Bedre sagt 🙈 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er kjempe spennende! Uansett. Ikke at det betyr noe hvilket kjønn som kommer, men alltid like gøy å vite hva det blir hos både meg selv og hos andre. 

Anonymkode: ce3cd...bc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en amerikansk greie, hun har sikkert sett det på Insta eller en blogg.

Anonymkode: 2e0d1...938

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så veldig mange oppfølgingsspørsmål man kan komme med når noen annonserer at de er gravide. Jeg forstår det er stort for foreldrene og jeg synes det er litt morsomt å vite, men det er ikke noe jeg er veldig interessert i. Det er mye greiere med dem som bare forteller det når det passer sån enn med dem som må gjøre så mye ut av annonseringen.

Anonymkode: 77117...ff6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er snakk om mine brors barn feks,ville det vært spennende å få vite men ikke SÅÅÅÅ spennende. Litt for mye med kake og sånt. Jeg ville spist kake uansett grunn til feiring og hva som står inni. Konfetti sier jeg nei til også. Så alt i alt,om jeg får kake eller konfetti ville DET vært spennende.

Anonymkode: 22f11...d4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig så har eg ikkje lyst til å vite kva kjønn det er på min egen unge før den kjem ut (viss eg er så heldig å bli gravid då), men eg forstår veldig godt at andre vil vite det og dele det med familien:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...