Gå til innhold

Jeg dater en fyr og han tror jeg jobber!har ikke jobbet på 8 år


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har hatt flere permisjoner med barn,men har også slitt med migrene som tidligere har vært veldig ille. Begynner å bli bedre og skal på arbeidsutprøving, men hva si til daten?

Anonymkode: 6a399...3d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan kan han tro det? Noe av det første folk spør om er jo jobb.. hva har du egentlig sagt?

Har litt å si om du har skjult sannheten eller direkte løyet. Beklage bør du uansett. Lyving i datefasen er en dealbreaker for mange

Anonymkode: 8d0d8...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dager har du gitt han det inntrykket når det ikke er sant?

Du forstår at du må få sannheten på bordet før du fremstår som en løgner?

Anonymkode: 2d69d...777

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr at du har løyet til han?

DET er dealbreaker for meg, kunne heller aldri innledet et forhold med en som ikke jobbet og hadde stabil inntekt. Menn ser muligens litt anderledes på dette, de har en mer innebygd forsørger holdning.

Uansett, legg deg flat, fortell sannheten, si du likte han så godt og var redd du ikke ville like deg om du sa sannheten. Si at du angrer. Eneste som kan funke er total ydmykhet. 

Anonymkode: 8cd2d...ad2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt at du har løyet til han. For mennesker uten jobb, bør ikke få seg en partner som er bedre.

Anonymkode: 705b2...332

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dumt at du har løyet til han. For mennesker uten jobb, bør ikke få seg en partner som er bedre.

Anonymkode: 705b2...332

Bedre..... enn hva...

Er man mindreverdig, om man er syk, mener du? 

Anonymkode: aaf33...76b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har hatt flere permisjoner med barn,men har også slitt med migrene som tidligere har vært veldig ille. Begynner å bli bedre og skal på arbeidsutprøving, men hva si til daten?

Anonymkode: 6a399...3d5

Hvorfor tror han det?

Hva du skal si? At du ikke jobber og ikke har gjort det på 8 år.

Anonymkode: a561b...c89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt at jeg har jobb, men at jeg kanskje må omskoleres pga ryggen. 

Jeg har jobb,men har permisjon uten lønn. 

Anonymkode: 6a399...3d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har sagt at jeg har jobb, men at jeg kanskje må omskoleres pga ryggen. 

Jeg har jobb,men har permisjon uten lønn. 

Anonymkode: 6a399...3d5

Høres veldig rart ut at arbeidsgiver har latt deg beholde jobben om du ikke har jobbet der de siste 8 årene.

Tror du han vil fortsette å møte deg når du har løyet til han, har flere barn og ikke jobbet på 8 år? Du høres ikke ut som noe varp.

Anonymkode: a561b...c89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er faktisk et varp selv om jeg ikke har jobbet😉Ja tenk det du😂

Anonymkode: 6a399...3d5

Hvorfor lyver du om det da?

Anonymkode: 580d8...f06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har sagt at jeg har jobb, men at jeg kanskje må omskoleres pga ryggen. 

Jeg har jobb,men har permisjon uten lønn. 

Anonymkode: 6a399...3d5

Da er det jo ikke en løgn, om dere ikke kjenner hverandre så godt ennå er det jo ikke naturlig å ha brettet ut alt av sykdomshistorier og lønnsslipper uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg godt HI. Jeg har vært utenfor arbeidslivet i mange år etter en alvorlig ryggskade. Jeg forteller heller ikke  til Gud og hvermann at jeg ikke er i jobb. Mine handikap er ikke synlig for andre. Møter jeg en mann så sier jeg bare at jeg jobber. (Sier at jeg jobber på gamle jobben min) Jeg kan, og vil ikke forklare hele historien min. Er det en jeg kan tenke meg noe seriøst med forteller jeg det selvfølgelig. Du er bare nødt til å være ærlig med han og fortelle det som du er. Er han en bra fyr som liker deg, så er det ikke noe problem. De fleste viser forståelse.

Anonymkode: 4a5cb...f83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du har en jobb, men har permisjon uten lønn, så har du jo ikke løyet egentlig. Du må jo bare si at du ikke kan gå tilbake til den jobben pga helsa og nå vil få hjelp av nav til å finne noe annet da.

Anonymkode: 305f5...db9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri sagt at jeg har løyet, det er det flere her inne som har konkludert med. Vi har bare møttes to ganger så legger ikke ut alt med engang. 

Anonymkode: 6a399...3d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidsgivere er jo mer eller mindre fri til å gjøre hva de vil. Om de ønsker å innvilge en arbeidstaker permisjon uten lønn i 8 år, så kan de faktisk det. 

Det lengste jeg kjenner til er 6 år, det var for en som var steike god i jobben, haddd lang lojalitet til virksomheten. Permisjonen var flytting pga forhold i familien, ikke et lett valg. 

 

Arbeidsgiver kan også gi permisjon i 8 år med lønn om de så ønsket 😉

Anonymkode: 5f60d...351

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dumt at du har løyet til han. For mennesker uten jobb, bør ikke få seg en partner som er bedre.

Anonymkode: 705b2...332

Hva i huleste er det du snakker om? Folk med sånne uttalelser bør holde seg single.og barnløse...

Anonymkode: bb89e...579

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du liker han, må du bare si det som det er. 

Jeg vet ikke hvordan du har penger til mat fortiden, men for meg er det viktig med kjæreste som tjener egne penger og jeg setter pris på den friheten som penger gir. Jeg tjener bedre enn samboer. Økonomi er ikke uvesentlig for meg. Pensjonspoeng er også noe å samle på. Jeg hadde nok ikke villet date deg på grunn av det. Det er ikke uvanlig å ville ha et godt gjennomsnitt av utdannelse, helse, inntekt, utseendet og egenskaper. Å delta i arbeidslivet gir også impulser som gir mennesker noe. At du ikke kan jobbe og er syk og at det ikke er din feil er jo urettferdig, men sånn er jo livet.

Anonymkode: 8e975...74b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Siden du liker han, må du bare si det som det er. 

Jeg vet ikke hvordan du har penger til mat fortiden, men for meg er det viktig med kjæreste som tjener egne penger og jeg setter pris på den friheten som penger gir. Jeg tjener bedre enn samboer. Økonomi er ikke uvesentlig for meg. Pensjonspoeng er også noe å samle på. Jeg hadde nok ikke villet date deg på grunn av det. Det er ikke uvanlig å ville ha et godt gjennomsnitt av utdannelse, helse, inntekt, utseendet og egenskaper. Å delta i arbeidslivet gir også impulser som gir mennesker noe. At du ikke kan jobbe og er syk og at det ikke er din feil er jo urettferdig, men sånn er jo livet.

Anonymkode: 8e975...74b

Etter å ha lest dette HI: Jeg har ALDRI opplevd at min helse har satt noen begrensinger. Jeg er i tillegg alene med tre barn! Jeg har møtt høyt udannede menn som har akseptert meg og mitt liv. At jeg ikke har hatt skikkelig hell i kjærligheten har mer med mitt hode å gjøre. Det har ikke skortet på "tilbud" fra flotte, snille, utdannede menn. Stå på! Man er mer enn ufør og helse, har du et vinnende vesen vil det skinne gjennom uansett!!!!

Anonymkode: 4a5cb...f83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er så fortreffelig med middelmådighet da? Litt syk, litt feit, litt stygg, jobber litt lite, tjener litt lite. Kunne tatt bind for øynene kastet en stein på Karl Johan og truffet noen bedre. Ikke alle drømmer om noen på respirator. Er du syk nok til å ikke jobbe, så kan du vel ikke være 100% frisk mellom 16:00 og 08:00 eller er sykdommen bare en bløff.

Anonymkode: 8e975...74b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ALDRI opplevd at min helse har satt noen begrensinger.

Anonymkode: 4a5cb...f83

Ingen begrensninger bortsett fra lønnet arbeid da.

Anonymkode: 8e975...74b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har sagt at jeg har jobb, men at jeg kanskje må omskoleres pga ryggen. 

Jeg har jobb,men har permisjon uten lønn. 

Anonymkode: 6a399...3d5

Da har du jo jobb, du er jo ikke arbeidsledig. Om han har misforstått får bli hans problem. Du har kun ansvar for det du sier, ikke for hva han forstår. Hvis dere bare dater og ikke har noe alvorlig enda, er det heller ikke sagt at du må buse ut med detaljer om hvorfor du har permisjon uten lønn og andre personlige forhold om helse mv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er så fortreffelig med middelmådighet da? Litt syk, litt feit, litt stygg, jobber litt lite, tjener litt lite. Kunne tatt bind for øynene kastet en stein på Karl Johan og truffet noen bedre. Ikke alle drømmer om noen på respirator. Er du syk nok til å ikke jobbe, så kan du vel ikke være 100% frisk mellom 16:00 og 08:00 eller er sykdommen bare en bløff.

Anonymkode: 8e975...74b

Nei, så koselig du var. Tenkt, jeg er "litt stygg", men likevel har funnet meg en god mann. Hvis kun pene, vellykkede, tynne med perfekte kropper fortjente å ha en kjæreste, ville vi hatt svært få par her i landet. Svært mange av de som er syke har en partner, skal de skilles med en gang de blir kronisk syke? Forstår ikke relevansen av det du skriver... nei, det er ikke "fortreffelig" med middelmådighet, men det er enda mer patetisk med folk som kun er opptatt av status og jager på det perfekte hele tiden, ingenting er noen gang bra nok for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste menneskene i Norge er faktisk å finne mellom "jeg har ikke jobbet på 8 år" og  perfeksjon/status jag. Jeg er ikke en dust fordi jeg har ønsket å ha et vanlig familieliv basert på 2 inntekter. Livet kan godt slutte hos nav, men å inngå et forhold med en som ikke deltar i arbeidslivet er uaktuelt. Jeg kan ikke noe for at du blir snurt fordi jeg også antyder at du ikke er et varp. CVen din passer ikke alle. Det må da være innafor å mene.

Anonymkode: 8e975...74b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen HI, det er bedre å gjøre seg bra i det virkelige liv enn på papiret 😉 De fleste oppegående mennesker skjønner at det er mer til et menneske enn jobben 😉 Tror det er noen meget bitre, kjipe kjerringer som har svart deg her 😉

Anonymkode: 4a5cb...f83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...