Gå til innhold

Jente på 4 kidnappet på kypros


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Da har det kommet fram at moren hadde stukket av med barnet i Norge. Dagen det skjedde skulle barnefaren hente datteren i barnehagen. Men moren hadde kommet han i forkjøpet, og tatt med datteren og rømt ut av landet. 

Grunnen til at dette skjedde var fordi de ikke ble enige om hvilket land datteren skulle vokse opp i. Dermed tok moren barnet og stakk til hjemlandet mot farens vilje. 

Jaja, sier jeg bare..

Denne saken beviser i stor grad hvor lite rettigheter fedre har. For det var visst helt greit at moren tydde til samværsunndragelse.

 

Anonymkode: f33af...0c4

Men norsk rett har tilkjent mor hovedsomsorgen. Det har kypriotisk rett også gjort. Far har altså fått prøvd sin sak, helt opp til høyesterett, og mor har vunnet.

Anonymkode: 7762c...d07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da har det kommet fram at moren hadde stukket av med barnet i Norge. Dagen det skjedde skulle barnefaren hente datteren i barnehagen. Men moren hadde kommet han i forkjøpet, og tatt med datteren og rømt ut av landet. 

Grunnen til at dette skjedde var fordi de ikke ble enige om hvilket land datteren skulle vokse opp i. Dermed tok moren barnet og stakk til hjemlandet mot farens vilje. 

Jaja, sier jeg bare..

Denne saken beviser i stor grad hvor lite rettigheter fedre har. For det var visst helt greit at moren tydde til samværsunndragelse.

 

Anonymkode: f33af...0c4

Jeg leser saken annerledes (hvis det er VG du sikter til).

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/krim/barnefaren-om-konflikten-med-mor-derfor-vil-han-ha-datteren-til-norge/a/23984214/

Tror vi skal være forsiktige med å mene så mye her. Det er veldig politisk korrekt å dra stakkars far-kortet, og vi har lett for å mene at Norge er det beste landet å vokse opp i. Dersom mor er adekvat omsorgsperson vil ingen far med barnets beste i tankene la det gå gjennom noe så traumatisk som dette. Barnet har tross alt hatt Kypros som hjemsted, og mor som omsorgsperson, i lang tid. Her er det foreldre som ikke evner å se barnets beste. Dersom begge vil ha omsorg får de legge uenighetene til side, og først og fremst enes om hvilket land de alle skal bo i. Det er bedre at de voksne viker enn at dette lille barnet skal røver fra den ene til den andre.

Hva skjer nå? Vil barnet noen gang kunne gå trygt i bhg eller skole? Kunne leke med venner og delta i bursdager? Eller vil den sv foreldrene hun bor hos alltid på en nevrotisk måte begrense barnets frihet i frykt for at hun igjen skal bli kidnappet?

Her må de rett og slett skjerpe seg!

Anonymkode: e113d...751

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri få barn med utlendinger, sier nå jeg! :) Det er menn som også har tatt barn og rømt til sitt hjemland, og igjen sitter mor som taperen.

Unner ingen foreldre å oppleve dette, da en sitter rettsløs opp i det hele. Oppskriften er bare å ta barnet til utlandet, da får en full omsorgsrett alene.

Anonymkode: f33af...0c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av greia var vel at mor hadde tur-retur billett Kyrpos-Norge så det var alltid planen at hun og barnet skulle hjem igjen til Kypros. At far ombestemmer seg ang. dette betyr ikke at mor og barn må føye ham.

Tenk selv om dere reiser på ferie til fars hjemland og så bestemmer han at dere må bli. Hadde det vært  ok?

Anonymkode: 7762c...d07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg leser saken annerledes (hvis det er VG du sikter til).

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/krim/barnefaren-om-konflikten-med-mor-derfor-vil-han-ha-datteren-til-norge/a/23984214/

Tror vi skal være forsiktige med å mene så mye her. Det er veldig politisk korrekt å dra stakkars far-kortet, og vi har lett for å mene at Norge er det beste landet å vokse opp i. Dersom mor er adekvat omsorgsperson vil ingen far med barnets beste i tankene la det gå gjennom noe så traumatisk som dette. Barnet har tross alt hatt Kypros som hjemsted, og mor som omsorgsperson, i lang tid. Her er det foreldre som ikke evner å se barnets beste. Dersom begge vil ha omsorg får de legge uenighetene til side, og først og fremst enes om hvilket land de alle skal bo i. Det er bedre at de voksne viker enn at dette lille barnet skal røver fra den ene til den andre.

Hva skjer nå? Vil barnet noen gang kunne gå trygt i bhg eller skole? Kunne leke med venner og delta i bursdager? Eller vil den sv foreldrene hun bor hos alltid på en nevrotisk måte begrense barnets frihet i frykt for at hun igjen skal bli kidnappet?

Her må de rett og slett skjerpe seg!

Anonymkode: e113d...751

Barnet har det best i Norge. Så er jo  hun født i Norge.. Det er gode skoler i Norge, og bedre muligheter for jobb.

Synes moren er egoistisk til 1000, som ikke unner barnet en far. Nå kjemper han en desperat kamp om å gjenforenes med sin datter.

Hvordan tror dere faren hadde det i Norge, når barnet han skulle hente i barnehagen plutselig var tatt ut av landet?

Mannen min sier at han hadde grått av fortvilelse:(

 

Anonymkode: f33af...0c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.4.2017 den 15.42, Anonym bruker skrev:

En person som sender 2 voksne maskerte menn for å bortføre et barn er uansett ikke god i hodet. Håper Norge sender barnet tilbake til moren.  

Anonymkode: 2855f...e0f

Nå mener jeg ikke denne saken her, for det vet jeg ingenting om.

Men jeg er uenig i utsagnet "uansett ikke god i hodet" ved å bortføre barn. Det har vært flere saker der mor har gjort det samme for å få barnet med hjem der far har tatt barnet til utlandet og ikke returnert. Var i alle fall en sak der tv2 også var med til sør-amerika.  Denne moren virket veldig oppegående spør du meg. Og hadde det skjedd meg, hadde jeg gjort hva som helst for å få barna mine hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Litt av greia var vel at mor hadde tur-retur billett Kyrpos-Norge så det var alltid planen at hun og barnet skulle hjem igjen til Kypros. At far ombestemmer seg ang. dette betyr ikke at mor og barn må føye ham.

Tenk selv om dere reiser på ferie til fars hjemland og så bestemmer han at dere må bli. Hadde det vært  ok?

Anonymkode: 7762c...d07

Tror hun kjøpte den i hemmelighet. Så her blir det ord mot ord. Tynt å bruke billetten som bevis på enighet, med mindre mannen bestilte dette selv.

Anonymkode: f33af...0c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror hun kjøpte den i hemmelighet. Så her blir det ord mot ord. Tynt å bruke billetten som bevis på enighet, med mindre mannen bestilte dette selv.

Anonymkode: f33af...0c4

Lagmannsretten har vurdert det slik at det stemmer det mor sier. Da tenker jeg at vi må forholde oss til det.

Anonymkode: 7762c...d07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så lei meg på barnefaren sine vegne.

Hadde blitt like desperat og fra meg om det var jeg som fikk mine barn tatt fra meg..

Hvordan ville dere selv ha reagert?

Anonymkode: f33af...0c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lagmannsretten har vurdert det slik at det stemmer det mor sier. Da tenker jeg at vi må forholde oss til det.

Anonymkode: 7762c...d07

Sorry, men at barnefaren skal ha gitt henne full omsorgsrett og liv til å stikke av, ble ikke bevist i retten.

Anonymkode: f33af...0c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Barnet har det best i Norge. Så er jo  hun født i Norge.. Det er gode skoler i Norge, og bedre muligheter for jobb.

Synes moren er egoistisk til 1000, som ikke unner barnet en far. Nå kjemper han en desperat kamp om å gjenforenes med sin datter.

Hvordan tror dere faren hadde det i Norge, når barnet han skulle hente i barnehagen plutselig var tatt ut av landet?

Mannen min sier at han hadde grått av fortvilelse:(

 

Anonymkode: f33af...0c4

Jeg forstår godt farens fortvilelse, akkurat som jeg forstår mors fortvilelse nå. De må bare være voksne begge to, og finne en løsning som fungerer best mulig for barnet. Barnet er født i Norge, men har i følge mors advokat bodd på Kypros siden hun var to mnd. Uansett er hun nok godt etablert der nå. Det er utrolig arrogant å anta at barnet har det best i Norge uten å kjenne omstendighetene. Det er mulig du har rett, men det er også mulig du tar feil. Helt umulig for oss å vite.

Anonymkode: e113d...751

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke vært sak om omsorgen men om saken skal bringes opp for norsk domstol. Det ble avgjort (både i tingretten og lagmannsretten) at det er kypriotiske regler som gjelder siden jenta ikke har vært bosatt i Norge. Så far må ta det opp der nede, selv om sannsynligheten er liten at han vinner frem. Sånn er det dessverre med binasjonale par som får barn sammen, spesielt hvis den utenlandske part ikke er bosatt i Norge.

Jeg er utlending selv og jeg var MEGET klar over at hvis jeg får barn med min norske mann kan jeg bare glemme å flytte tilbake til hjemlandet mitt. Han ville aldri gitt samtykke og jeg var bosatt her, så ingen tvil om at det er norsk rett som vil gjelde.

Faren gjorde en kjempetabbe med bortføringen her. Jenta kjenner ham mest sannsynligvis ikke godt, snakker ikke norsk og er bare et lite barn. Han er i praksis en fremmed og jeg kan bare tenke meg at det må være en traumtisk opplevelse for henne.

Jeg håper at faren ikke er så desperat nå at han gjør noe dumt.

Anonymkode: de256...037

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da har det kommet fram at moren hadde stukket av med barnet i Norge. Dagen det skjedde skulle barnefaren hente datteren i barnehagen. Men moren hadde kommet han i forkjøpet, og tatt med datteren og rømt ut av landet. 

Grunnen til at dette skjedde var fordi de ikke ble enige om hvilket land datteren skulle vokse opp i. Dermed tok moren barnet og stakk til hjemlandet mot farens vilje. 

Jaja, sier jeg bare..

Denne saken beviser i stor grad hvor lite rettigheter fedre har. For det var visst helt greit at moren tydde til samværsunndragelse.

 

Anonymkode: f33af...0c4

enig i mye av det du sier spesielt med med fedrenes rettferdigheter,men samtidlig vet vi ingenting,så er kanskje litt feil og henge ut mor her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde mitt barn vært bosatt i Kypros, så hadde jeg flyttet etter. Mitt liv er lite verdt å leve i Norge, hvis barnet mitt bor i et annet land. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...