Gå til innhold

Har dere roteskuff?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

ja/nei

Vi har det på kjøkkenet og det er virkelig rare ting som kommer til syne når jeg rydder der inne.

Anonymkode: 2cfaa...4a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har roteskap, og det er ikke særlig praktisk. Ting faller ut. 

Men en plass må man jo legge ting som ellers ikke har noen plass å bo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har en skuff på kjøkkenet til ymse/diverse/forskjellig. Går til angrep en gnag i blant for å hindre innholdet i å vokse uhemmet.

Anonymkode: d81fd...2d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et rotehus, tellet det? :legrine:I det rotete huset har jeg selvfølgelig en ekstra rotete skuff der penner, gummistrikk, batterier +++(++) bor. Har et oppryddingsprosjekt gående, så får vi se om det hjelper. Jeg misunner de som klarer å holde på "en plass til hver ting, og hver ting på sin plass", jeg er mer "hamstre i fem år, kast (ev. flytt), begynn på nytt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Leeloo76 skrev:

Jeg har et rotehus, tellet det? :legrine:I det rotete huset har jeg selvfølgelig en ekstra rotete skuff der penner, gummistrikk, batterier +++(++) bor. Har et oppryddingsprosjekt gående, så får vi se om det hjelper. Jeg misunner de som klarer å holde på "en plass til hver ting, og hver ting på sin plass", jeg er mer "hamstre i fem år, kast (ev. flytt), begynn på nytt".

Da er vi to. Her er det rotehus og katastrofeskuff :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke egentlig, for jeg vet nøyaktig hva som er i begge de skuffene som i og for seg er roteskuffer, jeg vet også i hvilket hjørne av skuffen de forskjellige elementene bør være om de er der. Uttrykket er derimot komplett rot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soverom nr 6 med alt for ingen trenger akkurat nå, men som ikke kan kastes. Gruer meg til opprydningen på det rommet.

Anonymkode: 8930b...42d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skuff på kjøkkenet, der havner alt som ikke har en annen dedikert plass. Begynte med kulepenn og batterier, nå må jeg kaste jevnlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. har mange roteskuffer, og egentlig et rotehus. Misunner dem som klarer å ha system overalt. Men jeg vet stortsett hvor det jeg leter etter ligger, har system i rotet mitt, burde kanskje bare vært systematisert på en annen måte for å ha et bedre system bare.

Anonymkode: 7410f...1dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm... denne tråden fikk meg til å tenke. I alle skuffene jeg har er det faktisk veldig god orden. Derimot har jeg for få skuffer og skap i alle rom, og derfor har jeg dessverre masse rot, ting som jeg ikke har noen plass å gjøre av, og ikke økonomi til å skaffe meg oppbevaringsplass.

Men de skuffene og skapene jeg faktisk har, de er faktisk veldig ryddige :D

Anonymkode: 0838e...ef1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en i gangen og en på kjøkkenet. Ryddet den i gangen her forleden og fant et månedskort fra 1998. Det har da klart å bli med minst fem flytt til ny bolig. Han hat egen flytteske til roteskuffen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, vi har skapet med det rare i. Skapet over vifta inneholder my rart, helst ting som er kjekt å ha tilgjengelig men ikke tilgjengelig. Der ligger knekkboltene til snøfresen bla. Når vi hadde de i bua fant vi de aldri når vi skulle ha de. I skapet finner vi de alltid og er flinke med påfyll før det trengs. Ballpumpe, ekstra tupper til den og mange andre smådeler som vi må spare på i tilfelle. Døra har blitt godt dekorert på innsiden også, for der har jeg skrivd opp merke, modell osv på ting vi evt trenger på ulike ting. Slik som støvsugeposer, hvilke batteri til fjernkontrollene (ungene som ba meg skrive det opp, så det er ikke bare praktisk for meg det skapet.) nr til giftsentralen er der også. 

Har en hylle i en bokhylle der vi legger fra oss ting. Den blir ryddet hver uke når vi rydder og vasker. Har to bokse der som e bokse med det rare i. Ekstra nøkkler, nøkler vi ikke aner hva er, plugger, kontakter, og generelt ting vi ikke helt vet ha er før vi skal ha det. Småpenger til avisa har en liten skål der også. 

Anonymkode: a2a59...f83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en hel roteskjenk 😜var ryddig og bra system i starten men veldig lett å bare kaste rotet i en av skuffene. Ute av syne ute av sinn 😂

Anonymkode: ca3e4...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg har en rotebolle 😂

Det var egentlig en salatbolle som jeg ikke viste hvor jeg skulle gjøre av. Så ble den stående på en del av kjøkkenbenken vi ikke bruker. Og plutselig var den full av smålting gitt. Kulepenner, hårspenner og alt mulig annet tjafs... 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Modesty Blaise. skrev:

Nei, men jeg har en rotebolle 😂

Det var egentlig en salatbolle som jeg ikke viste hvor jeg skulle gjøre av. Så ble den stående på en del av kjøkkenbenken vi ikke bruker. Og plutselig var den full av smålting gitt. Kulepenner, hårspenner og alt mulig annet tjafs... 🙄

haha, samme her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel meir eit generelt rotehus, men på kjøkenet har vi og ei "roteskuff" med mykje forskjellig i.  Las ein gang at roteskuff var teikn på at ein ellers var ryddig, fordi det altid vil vere små dippeduttar som ikkje kan katalogiserast saman med mange andre ting, og då er "roteskuffa" rett plass.  I vår ligg gummistrikkar, tape, bindersar, hyssing, diverse medlemskort mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roteskuff på kjøkkenet og i tvbenken her. Også har vi et stort rom som er både vaskerom og rotebod (begynt å bli mer orden der etterhvert da, men tidvis kaos). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle skuffene er rotete, men de er ikke roteskuffer, det er bare ingen grunn til å ha orden og tellekant nedi.

Anonymkode: a293f...67d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...