Gå til innhold

Mai 2017 <3


Sofapute

Anbefalte innlegg

Heisann!

Begynte på nesespray i forgårs, og skal etter planen ha innsett i slutten av mai. 

Dette er første forsøk, så er utrolig spent på hvordan det vil bli å gå mtp medisiner, uttak osv. Håper jeg ikke blir helt sprø  :bond:

Noen flere som er i gang nå?? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :) jeg skal også ha forsøk nå i mai! Det blir fryseforsøk i naturlig syklus, jeg regner med at jeg får mensen rundt 8. mai, og satser på innsett enten uke 20 eller 21, som er i slutten av mai! 

Masse lykke til med stimulering, håper ikke du blir altfor påvirket av hormonene! ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy da 😀

Jeg skal nok ha innsett i uke 21/22 👏

Ja, tusen takk du. Er livredd for å bli helt bitch 🙊 til nå har jeg bare merket at jeg er veldig trøtt av nesesprayen, og har litt vondt i hodet. Ellers all good - enn så lenge 😉

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja..jeg har reagert litt varierende på hormonene, men de verste bitch-reaksjonene har egentlig vært på hormonene man tar ved fryseforsøk. Tror også at det kan være vanskelig å skille klart mellom hva som er hormoner og hva som er en naturlig reaksjon på det som er en ganske stor psykisk belastning .. så hvis du har mulighet er det bra å prøve å gjøre hyggelige ting og pleie deg selv litt ekstra akkurat når det står på! ❤

Hvilken klinikk hører du til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haugesund fertilitetssenter hører jeg til :)

Du da?

Jeg prøver å være bevisst på humøret mitt, og ikke la det gå utover de rundt meg. Sliter mye med PMS,  så er vant til at jeg det være litt heftig da 🙈. Så satser på jeg klarer å forstå at jeg overreagerer pga ar jeg er hormonell. Håper det går bra! Så langt har jeg ikke merket noe på humøret - tvert imot 😀 er bare så glad for å være i gang ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det føles sånn! ❤ en bra innstilling 👏🏻Da håper jeg resten av forsøket også blir en god opplevelse for deg! Den verste perioden er etter min erfaring mellom innsett og testdato - da er det mest hormoner OG spenningen og presset bygger seg opp 😬 Så da er det et godt utgangspunkt at man ikke er helt på felgen fra før 😱

Jeg slipper heldigvis noe særlig hormoner denne gangen pga skal sette inn fryseegg i naturlig syklus 💞

Jeg hører egentlig til Riksen, og fikk en nydelig jente med hjelp derfra i desember 2015. Men de har stengt for søskenforsøk pga stor pågang, så er nå igang med forsøk i Porsgrunn. Vi hadde et fryseforsøk ved Riksen i august/september pga vi hadde igjen et egg i fryseren som vi fikk bruke. Også hadde vi et ferskforsøk i Porsgrunn i januar, hvor vi fikk en del egg på frys. Ett fryseforsøk i mars også. Men mai er måneden jeg blir gravid har jeg bestemt 🌸❤👏🏻🤰🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så herlig å høre at du har fått det til en gang før ❤😀 

Mai er den perfekte mnd å bli gravid i, ikke sant? ;) Går for gull begge to 👏 

Er nok sant det du sier, at det verste vil komme. I løpet av dette året som prøver Er alltid ukå før IKM verst. Full i håp, men prøver å være innstilt på at du ikke går. Håper jeg ikke tar det altfor tungt 😅 ikke alltid så lett å styre følelsene når man er hormonell 🙈 men vi har planlagt å gjøre noe gøy hvis det ikke går, reise en plass, som et lite plaster på såret 💔❤

Ellers må jeg bare si at eneste bivirkning jeg har av sprayen er at jeg er UTROLIG trøtt 😴 men jeg er på kanten til å være overtrøtt hele tiden, og da blir alt veldig morsomt, så jeg har hatt en ekstremt morsom uke siden oppstart 😂 ingen kviser,  ingen vektøkning, hovedverk kun de to første dagene osv. Krysser fingrene for at det fortsetter slik.:skya: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sniker meg inn her. :-) Jeg skal ha fryseforsøk i uke 19. Har nå hatt 3 negative ferskforsøk, så satser på at eskimoegget er gullegget. Mai er måneden for det ting skal spire og gro :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Hvis alt går etter planen skal jeg også ha fryseforsøk i naturlig syklus nå i mai. Er kjempespent! Vi har ei jente fra fryseforsøk i naturlig syklus fra tidligere, og håper på samme positive resultat også denne gangen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.5.2017 den 19.06, Sofapute skrev:

Så herlig å høre at du har fått det til en gang før ❤😀 

Mai er den perfekte mnd å bli gravid i, ikke sant? ;) Går for gull begge to 👏 

Er nok sant det du sier, at det verste vil komme. I løpet av dette året som prøver Er alltid ukå før IKM verst. Full i håp, men prøver å være innstilt på at du ikke går. Håper jeg ikke tar det altfor tungt 😅 ikke alltid så lett å styre følelsene når man er hormonell 🙈 men vi har planlagt å gjøre noe gøy hvis det ikke går, reise en plass, som et lite plaster på såret 💔❤

Ellers må jeg bare si at eneste bivirkning jeg har av sprayen er at jeg er UTROLIG trøtt 😴 men jeg er på kanten til å være overtrøtt hele tiden, og da blir alt veldig morsomt, så jeg har hatt en ekstremt morsom uke siden oppstart 😂 ingen kviser,  ingen vektøkning, hovedverk kun de to første dagene osv. Krysser fingrene for at det fortsetter slik.:skya: 

Så bra!!! Ja vi krysser fingrene for at det fortsetter slik 🙏🏻

Så god plan å reise et sted! Høres  ut som et deilig plaster på såret!

6 timer siden, mei3 skrev:

Jeg sniker meg inn her. :-) Jeg skal ha fryseforsøk i uke 19. Har nå hatt 3 negative ferskforsøk, så satser på at eskimoegget er gullegget. Mai er måneden for det ting skal spire og gro :-)

 

6 timer siden, TaraLaili skrev:

Hei

Hvis alt går etter planen skal jeg også ha fryseforsøk i naturlig syklus nå i mai. Er kjempespent! Vi har ei jente fra fryseforsøk i naturlig syklus fra tidligere, og håper på samme positive resultat også denne gangen :-)

Så gøy, velkommen begge to! Hvilken klinikk hører dere til?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør dere for å få tiden til å gå før oppstart? Kjenner jeg veksler mellom å være positiv og optimist til å være ekstremt pessimistisk og lei av hele prosessen! Er så sykt sliten og føler jeg bør være sykemeldt, men så er det så vanskelig å få seg til å be om det likevel :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 3.5.2017 den 12.29, J'espere skrev:

Hva gjør dere for å få tiden til å gå før oppstart? Kjenner jeg veksler mellom å være positiv og optimist til å være ekstremt pessimistisk og lei av hele prosessen! Er så sykt sliten og føler jeg bør være sykemeldt, men så er det så vanskelig å få seg til å be om det likevel :( 

Jeg kan ikke svare på det, da jeg omtrent ble kastet inn i dette første forsøket,  men ender vel opp der du er hvus dette ikke funker. Jeg jobber iallefall mye. Og sover mye 🙈🙈 Kan tenke meg man blir rastløs av å gå å vente på oppstart!  Jeg er tross alt i gang.

 

Når skal egentlig bivirkninger av sprayen slå til for fullt??🤔 Er på dag 12 nå.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sofapute skrev:

Jeg kan ikke svare på det, da jeg omtrent ble kastet inn i dette første forsøket,  men ender vel opp der du er hvus dette ikke funker. Jeg jobber iallefall mye. Og sover mye 🙈🙈 Kan tenke meg man blir rastløs av å gå å vente på oppstart!  Jeg er tross alt i gang.

 

Når skal egentlig bivirkninger av sprayen slå til for fullt??🤔 Er på dag 12 nå.  

Jeg har aldri fått bivirkninger av sprayen, så vet ikke helt..har lest andre som har fått vondt i hodet av den nærmest dag 1. Jeg tror ikke jeg har fått noe særlig bivirkninger av sprøytene heller. Men progesteron-tilskuddet har jeg blitt ganske hormonell av .. er nok veldig individuelt hva man reagerer på ☺👍🏻

Jeg var hos legen i dag, og han sykemeldte meg ut mai. Føltes som en stor bør ble løftet av skuldrene mine! Mye mer optimistisk allerede ☺🤞🏻Regner med at TR kommer ila helga, også er det oppstart Letrozol CD 3! 👏🏻👏🏻👏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, J'espere skrev:

Jeg har aldri fått bivirkninger av sprayen, så vet ikke helt..har lest andre som har fått vondt i hodet av den nærmest dag 1. Jeg tror ikke jeg har fått noe særlig bivirkninger av sprøytene heller. Men progesteron-tilskuddet har jeg blitt ganske hormonell av .. er nok veldig individuelt hva man reagerer på ☺👍🏻

Jeg var hos legen i dag, og han sykemeldte meg ut mai. Føltes som en stor bør ble løftet av skuldrene mine! Mye mer optimistisk allerede ☺🤞🏻Regner med at TR kommer ila helga, også er det oppstart Letrozol CD 3! 👏🏻👏🏻👏🏻

Godt å høre at man ikke MÅ ha bivirkninger av sprayen. Føles litt sånn ut mtp alt jeg har lest om den :P hadde vondt i hodet de første dagene. Progesteron vet jeg at jeg blir tullete av, så "gleder" meg til det 🙊🙊 

Så bra at du fikk sykemelding!!  Da kan du slappe av med god samvittighet og pleie deg selv og kroppen din😀 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, flotte damer! 😃

Vi var på Klinikk Spiren i går for å sjekke eggstokkene mine, og det så ut til at jeg nettopp hadde hatt EL, så jeg skal begynne med sprøyter rundt 22. mai. Det blir vårt aller første ivf-forsøk, og vi er veldig spente! 🙈 Her blir det kort regime, så på CD 2 er det rett på sprøyter 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende!  :strix:Jeg har gått på spray i to uker, og begynner på sprøyter 17. Mai. Gonal-f. Spent på hvordan jeg reagerer på dem. Hadde heller villet ha kort regime, men det er kanskje en grunn for at jeg hat fått langt?

 Hvilke medisiner skal du gå på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, vi_ønsker_flere_barn skrev:

Hei, flotte damer! 😃

Vi var på Klinikk Spiren i går for å sjekke eggstokkene mine, og det så ut til at jeg nettopp hadde hatt EL, så jeg skal begynne med sprøyter rundt 22. mai. Det blir vårt aller første ivf-forsøk, og vi er veldig spente! 🙈 Her blir det kort regime, så på CD 2 er det rett på sprøyter 😊 

Så spennende! Tvi tvi, håper det blir en god opplevelse for deg! ❤️ 

 

1 time siden, Sofapute skrev:

Så spennende!  :strix:Jeg har gått på spray i to uker, og begynner på sprøyter 17. Mai. Gonal-f. Spent på hvordan jeg reagerer på dem. Hadde heller villet ha kort regime, men det er kanskje en grunn for at jeg hat fått langt?

 Hvilke medisiner skal du gå på?

Da vi var på konsultasjon presenterte de det som hipp som happ om man tok kort eller langt regime. Men har liksom inntrykk av at de fleste klinikker starter med langt regime først og ser an hvordan man responderer på det! Jeg har hatt to uttak, begge med langt regime, og har fått ut masse egg hver gang, så har aldri vært noen grunn til å prøve kort ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, J'espere skrev:

Så spennende! Tvi tvi, håper det blir en god opplevelse for deg! ❤️ 

 

Da vi var på konsultasjon presenterte de det som hipp som happ om man tok kort eller langt regime. Men har liksom inntrykk av at de fleste klinikker starter med langt regime først og ser an hvordan man responderer på det! Jeg har hatt to uttak, begge med langt regime, og har fått ut masse egg hver gang, så har aldri vært noen grunn til å prøve kort ☺️

Så godt å høre! Da håper jeg på mange egg her også! Hadde vert utrolig gøy å fått flere på frys 😀😀 hvor mange er vanlig å få ut? 

Hvis jeg får egg på frys, vil man bruke disse opp før man prøver på en evt. nytt ferskforsøk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal gå på Bemfola (125) fra CD2 og frem til UL på CD10. Fra CD6 skal jeg begynne på Orgalutran (0,25). Jeg gru'gleder meg 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.5.2017 den 15.47, Sofapute skrev:

Så godt å høre! Da håper jeg på mange egg her også! Hadde vert utrolig gøy å fått flere på frys 😀😀 hvor mange er vanlig å få ut? 

Hvis jeg får egg på frys, vil man bruke disse opp før man prøver på en evt. nytt ferskforsøk? 

Tror ikke det er noe vanlig antall.. tror legene normalt ønsker seg mellom 8-12, veldig mange egg øker risiko for overstimulering og få reduserer jo risiko for at nok befruktes. Er uansett viktigere med kvaliteten på de eggene som tas ut og hvor mange du sitter igjen med to dager etter befruktning, noen får ut mange egg men hvis få befruktes og deler seg riktig så er man jo like langt!

Vet du om de vurderer å dyrke eggene lengre enn to dager?

På 9.5.2017 den 19.17, vi_ønsker_flere_barn skrev:

Jeg skal gå på Bemfola (125) fra CD2 og frem til UL på CD10. Fra CD6 skal jeg begynne på Orgalutran (0,25). Jeg gru'gleder meg 🙈

Så spennende! Har aldri prøvd noen av de medisinene! Håper tiden går fort frem til oppstart 💞

Endret av J'espere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det innsett på mandag hvis eskimoen overlever tining. Grugleder meg til å ringe dem på mandag. Tenk om det skulle være vår tur nå :-), kjenner det er vanskelig å holde på motet og være positiv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, J'espere skrev:

Tror ikke det er noe vanlig antall.. tror legene normalt ønsker seg mellom 8-12, veldig mange egg øker risiko for overstimulering og få reduserer jo risiko for at nok befruktes. Er uansett viktigere med kvaliteten på de eggene som tas ut og hvor mange du sitter igjen med to dager etter befruktning, noen får ut mange egg men hvis få befruktes og deler seg riktig så er man jo like langt!

Vet du om de vurderer å dyrke eggene lengre enn to dager?

Så spennende! Har aldri prøvd noen av de medisinene! Håper tiden går fort frem til oppstart 💞

Aner ikke hvor lenge de dyrker egga. Skal prøve å huske å spørre når jeg skal på kontroll neste uke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...