Gå til innhold

Konfirmant i 2020. Jente........ hvor mye.......??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå måtte jeg begynne å telle meg fremover. Hvis datteren min skal konfirmeres, skjer vel det i 2021. Men jeg har ikke akkurat begynt å planlegge det ennå, nei. 

 

Anonymkode: 3ec7e...e15

Jeg har to jenter på 8 og 10 år, og selvfølgelig planlegger jeg ingenting, men jeg ønsker at de skal få bunad av meg så jeg har begynt å spare

Jeg har opprettet en bunadskonto som jeg setter litt penger inn på hver måned, minst 300, helst 1000 kr. Svigerfar har også satt inn noen hundrelapper noen ganger.

Jeg som "bare" tjener 400.000 i året har ikke råd til to bunader med to års mellomrom uten å spare opp penger til det, så da sparer jeg da :)

Det spiller ingen rolle for meg om de konfirmerer seg borgerlig eller i kirken, de kan også velge å ikke konfirmere seg i det hele tatt, det er helt opp til dem. Men de bruker festdrakt med glede enda begge to, og gleder seg til de blir store nok til å få skikkelig bunad, så det skal de få uansett om det blir konfirmasjonsgave eller bare en bursdagsgave det året. Det ønsker jeg å gi dem.

Anonymkode: d7edd...bb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skal ha tre konfirmasjoner på 5 år, så vi sparer opp 40 000,- til hver konfirmasjon. Det skal dekke selskap og gave. Bunad får de av besteforeldre 

Anonymkode: ea460...a00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...