Gå til innhold

Går ikke ned i vekt ved å spise 1600kcal pr dag..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Går på grete roede. 

Hva ville dere gjort? 

Gikk ned en kg første uken men nå er d stopp, har vært stopp i fire uker. 

Trener 3-4ganger i uken på elipsemaskin eller ute på tur. 

Spiser da et ekstra knekkebrød eller to. 

 

Grete roede kursleder  mener jeg skal fortsette m 1600kcal pr dag men d skjer ingrnting. 

Mer 163 og 68kg. 

Anonymkode: ad9bb...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da ville jeg kuttet i kaloriene om du klarer. Selv kan jeg spise max 1200 for å gå ned, og jeg er mye tyngre enn deg.

Anonymkode: d8581...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tur er ikke trening. Bedre enn ingenting, men forbrenner ikke veldig mange kalorier. Du har enten for lavt aktivitetsnivå, -eller for høyt aktivitetsnivå. Har du for høyt, spiser du for lite.

Anonymkode: 34e3a...69e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du smør på knekkebrødet er det mer kcal i et knekkebrød enn du forbrenner på å gå tur. Ut å løp! Løp langt! Så skal du se det blir fart på sakene! 

Anonymkode: 9655a...c61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er omtrent like stor, og 1600 er ca dagsbehovet mitt  når jeg ikke trener. Da holder jeg stabil vekt. 

Anonymkode: 123e3...c0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du hørt om Thors kostholdsplan? Det er lavkarbo med masse grønnsaker. Helt annet prinsipp en Grethe Rode da. Jeg er ned fra 74 til 69kg nå på 11. dagen. 

Anonymkode: cede2...bf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du hørt om Thors kostholdsplan? Det er lavkarbo med masse grønnsaker. Helt annet prinsipp en Grethe Rode da. Jeg er ned fra 74 til 69kg nå på 11. dagen. 

Anonymkode: cede2...bf9

Er det den gamle boka du bruker eller leverer han fremdeles mat på døra?

Anonymkode: 88a6d...b0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke begynn med et annet opplegg som lavkarbo.

Spis mindre kcal og beveg deg mer. Jeg kuttet fra 1500 til 1200 og det fikk fart på sakene:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SourApple skrev:

Ikke begynn med et annet opplegg som lavkarbo.

Spis mindre kcal og beveg deg mer. Jeg kuttet fra 1500 til 1200 og det fikk fart på sakene:) 

Hvorfor ikke?

Anonymkode: 0324b...bf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det den gamle boka du bruker eller leverer han fremdeles mat på døra?

Anonymkode: 88a6d...b0e

Nye planer, du finner informasjon på Spør Thor på Facebook 

Anonymkode: cede2...bf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor ikke?

Anonymkode: 0324b...bf0

Hun har jo allerede et opplegg som fungerer - kaloritelling. Men det er klart at vist hun har gått ned en del og kroppen har stabilisert seg, så trengs det kanskje en endring i aktivitet/kosthold for å få resultater. 

Lavkarbo er omfattende og en helt annen livsstil. Det viker jo som om HI er godt inne i Grethe Roede og da er det vel ikke lurt å plutselig endre filosofien sin og starte med noe helt annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom målet er å kvitte seg med fett, og ikke muskelmasse, skal du ikke ligge på 1200 kcal per dag - det er for lite.

 Ta heller kontakt med en ernæringsfysiolog,  som kan hjelpe deg med å regne ut det faktiske behovet, se hvor stort aktivitetsnivå du har, og også kan sette opp en foruftig plan for videre nedgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Måler du deg da? Du trener mye og muskler erstatter fett,men kroppen din blir mindre selv om du veier det samme.

Anonymkode: 00435...962

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går heller ikke ned på 1600 kcal. Fra februar til nå for 14 dager siden, loggførte jeg nøyaktig hvor mye jeg spiste og trente. Gikk ikke ned ett gram. Jeg ga opp, og har begynt med grovkarbo. Baker mitt eget knekkebrød med masse frø og sunne saker, for jeg må ha noen karbohydrater. Jeg elsker brød og karbohydrater, så lavkarbo er ikke noe for meg. Kaloritelling fungerer helt åpenbart heller ikke, så derfor har jeg satset på grovkarbo. Masse grønnsaker, litt grove knekkebrød, og minimalt med ris/pasta/poteter. Vi får se hva vekten viser imorgen når det er veiedag. Jeg føler meg i alle fall mye bedre. Mindre oppblåst, bedre avføring (sorry detaljer), og mye mer jevnt blodsukker. Finnes ikke sulten, og har minimalt med sukkersug. 

Ble litt rotete det her, men poenget var: kaloritelling er ikke for alle. Husk at du skal kunne leve med endringene for at det skal være varig. Vil du klare å leve på 13-1400 kcal resten av livet, hi?

Anonymkode: 4df79...84b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har du hørt om Thors kostholdsplan? Det er lavkarbo med masse grønnsaker. Helt annet prinsipp en Grethe Rode da. Jeg er ned fra 74 til 69kg nå på 11. dagen. 

Anonymkode: cede2...bf9

Nå er det ikke bra å anbefale skadelig vektnedgang. Å gå ned 5 kilo på 1,5 uke er verken sunt eller anbefalt.

Anonymkode: ff3ed...c3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nå er det ikke bra å anbefale skadelig vektnedgang. Å gå ned 5 kilo på 1,5 uke er verken sunt eller anbefalt.

Anonymkode: ff3ed...c3f

Man går så mye ned i starten pga at man dreneres for overflødig væske. For min del betyr det at jeg nå får igjen glidelåsen på støvlettene f.eks. Etterhvert er det mer normalt med 0,5-1 I Uka. 

Anonymkode: cede2...bf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man går så mye ned i starten pga at man dreneres for overflødig væske. For min del betyr det at jeg nå får igjen glidelåsen på støvlettene f.eks. Etterhvert er det mer normalt med 0,5-1 I Uka. 

Anonymkode: cede2...bf9

HI har allerede vært i "starten" av slankingen, det vil si at hun har blitt kvitt noe vann. Det er derfor ikke sunt for henne å ha samme tempo nå.

Anonymkode: ff3ed...c3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tur er ikke trening. Bedre enn ingenting, men forbrenner ikke veldig mange kalorier. Du har enten for lavt aktivitetsnivå, -eller for høyt aktivitetsnivå. Har du for høyt, spiser du for lite.

Anonymkode: 34e3a...69e

Spørst kva ein legger i begrepet tur. Eg går på fjellet og kaller det tur, men springer/jogger deler av vegen 😊

Anonymkode: 6c14e...767

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Spørst kva ein legger i begrepet tur. Eg går på fjellet og kaller det tur, men springer/jogger deler av vegen 😊

Anonymkode: 6c14e...767

Topptur er også "tur", men går du opp et fjell som er 600 m over havet, i kupert terreng, vil du forbrenne flere kalorier enn å jobbe på flat asfalt. Men enkelte tror jo at man MÅ jogge for å trene.

Anonymkode: ff3ed...c3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Måler du deg da? Du trener mye og muskler erstatter fett,men kroppen din blir mindre selv om du veier det samme.

Anonymkode: 00435...962

Man får ikke muskler av ellipsetrening 😊

Jeg ville begynt å trene styrke istedet. Tren hard styrke og du forbrenner 450-500 kcal på en time, itillegg får du en fin kropp.

Anonymkode: 52608...d21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...