Gå til innhold

Hvordan fremstår man som fattig?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har inntrykk av at jeg fremstår som fattig. Men det er kanskje innbilning?..

Hvis jeg er medlem i en frivillig klubb, og de ikke finner noe utstyr jeg behøver, og jeg tilbyr meg å kjøpe det selv er det "NEEEIDA, vi skal finne det.. du trenger ikke å kjøpe". I barnehagen så er de veldig sånn: "Du trenger ikke å kjøpe det" hvis jeg nevner f.eks sko. Det er vanskelig å forklare altså, men de er veldig sånn mot meg. Ikke kjøp sånn! Nei, ikke tenk på det :) Det trenger du ikke. Du trenger ikke å kjøpe det altså, vi finner en løsning. Osv.

Veldig sånn at jeg ikke skal bruke penger. Har ikke hørt dem si noe til andre foreldre. Eller andre jeg kjenner. Tenker.. kanskje jeg fremstår som fattig? Jeg er ingen snobb/soss. Går i normalt tøy tror jeg? 

Anonymkode: a5f0a...3eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det vet jeg ikke. Har vel aldri tenkt over at noen er fattige, bare ved hvordan de ser ut.

Jeg lever selv under fattigdomsgrensen, har derfor ikke bil. Men vi har rene og pene klær, vi har god hygiene, barna har sykler, leker og det de trenger. Og vi bor i rekkehus, så de har hvert sitt soverom. Og ingen har behandlet oss som fattige. Men jeg stiller opp på det jeg kan, barna gjør det bra, jeg har høyere utdannelse. Ble bare syk på feil tidspunkt.

Anonymkode: cc8e3...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det vet jeg ikke. Har vel aldri tenkt over at noen er fattige, bare ved hvordan de ser ut.

Jeg lever selv under fattigdomsgrensen, har derfor ikke bil. Men vi har rene og pene klær, vi har god hygiene, barna har sykler, leker og det de trenger. Og vi bor i rekkehus, så de har hvert sitt soverom. Og ingen har behandlet oss som fattige. Men jeg stiller opp på det jeg kan, barna gjør det bra, jeg har høyere utdannelse. Ble bare syk på feil tidspunkt.

Anonymkode: cc8e3...aae

Kanskje de ikke tror du er fattig fordi du har rekkehus :) Vi bor i leilighet. Men har bil da.

Anonymkode: a5f0a...3eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler bare billige klær og ser nok ut som en dass i følge hålejentene her inne. Jeg har hestehale! 😳

Der jeg bodde tidligere var det forventer at man hadde råd til alt, her jeg bor nå forventer ikke folk noe og man finner gjerne andre løsninger. Sikker på du ikke bor i et område med lav inntekt? 

Vi har forøvrig over gjennomsnittet god råd, men ingen ser det utenpå 😂

Anonymkode: 8e7f2...a61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje de ikke tror du er fattig fordi du har rekkehus :) Vi bor i leilighet. Men har bil da.

Anonymkode: a5f0a...3eb

Tror ikke det er grunnen, da leiligheter faktisk er dyrere her. Og jeg bor i det billigste borettslaget, i et dyrere boligområde.

Anonymkode: cc8e3...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg handler bare billige klær og ser nok ut som en dass i følge hålejentene her inne. Jeg har hestehale! 😳

Der jeg bodde tidligere var det forventer at man hadde råd til alt, her jeg bor nå forventer ikke folk noe og man finner gjerne andre løsninger. Sikker på du ikke bor i et område med lav inntekt? 

Vi har forøvrig over gjennomsnittet god råd, men ingen ser det utenpå 😂

Anonymkode: 8e7f2...a61

Jeg bor i et område med normal inntekt tror jeg? Huskene koster 3-5 millioner. Mange av de som bor her er litt sossete..

Kanskje jeg ser ut som en slask sammenlignet med dem haha

Anonymkode: a5f0a...3eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bor i et område med normal inntekt tror jeg? Huskene koster 3-5 millioner. Mange av de som bor her er litt sossete..

Kanskje jeg ser ut som en slask sammenlignet med dem haha

Anonymkode: a5f0a...3eb

Da ser du nok ut som en slask ja ;)

Her ser man (vanligvis) klart hvem som ikke har så god råd. De i sosialboligene går veldig slaskete kledd (med enkelte merkevaregensere), nedgåtte sko etc. 

Vi bor i et av de dyreste områdene her og det forventes at man kler seg til en viss standard osv. Nabodama som er straks pensjonist ser virkelig ut som en slask deluxe. Hadde jeg truffet henne tilfeldig ute (uten å vite hvem det var) hadde jeg nok lurt på hva slags folk vi hadde fått her i området. Hun har forøvrig tatt inn noen lugubre leieboere så må nok installere alarm og sikre ting bedre... Jup, jeg er nok nærmere en snobb enn slask. Steller meg alltid rør jeg får ut, har på pent tøy og det er forventet at jeg skal oppføre meg som en god hjemmeværende hustru.

Anonymkode: 90ea9...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da ser du nok ut som en slask ja ;)

Her ser man (vanligvis) klart hvem som ikke har så god råd. De i sosialboligene går veldig slaskete kledd (med enkelte merkevaregensere), nedgåtte sko etc. 

Vi bor i et av de dyreste områdene her og det forventes at man kler seg til en viss standard osv. Nabodama som er straks pensjonist ser virkelig ut som en slask deluxe. Hadde jeg truffet henne tilfeldig ute (uten å vite hvem det var) hadde jeg nok lurt på hva slags folk vi hadde fått her i området. Hun har forøvrig tatt inn noen lugubre leieboere så må nok installere alarm og sikre ting bedre... Jup, jeg er nok nærmere en snobb enn slask. Steller meg alltid rør jeg får ut, har på pent tøy og det er forventet at jeg skal oppføre meg som en god hjemmeværende hustru.

Anonymkode: 90ea9...e36

Hva er slaskede kledd?

Anonymkode: a5f0a...3eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet hvordan den følesen er! I vår barnehage unngår barnehagen å si ifra visst det er noe han trenger,å sier ikke ifra hvis klærene i barnehagen er for liten.Jada jeg vet det er mitt ansvar å passe på,men klærene som kun er i barnehagen glemmer jeg gjerne å sjekke. Det virker som de ikke vil ta opp med meg når det gjelder ting som jeg burde kjøpe. Her kan det være fordi de vet at jeg er student og alenemamma da,men selvsagt skal ikke sønnen min mangle noe eller går med for små klær.Hadde de sagt ifra om det så skulle jeg fått ordnet opp om jeg så måtte lånt meg penger. Det viktigste for meg er selvsagt at han har det han trenger i barnehagen.

Anonymkode: f5afb...1ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da ser du nok ut som en slask ja ;)

Her ser man (vanligvis) klart hvem som ikke har så god råd. De i sosialboligene går veldig slaskete kledd (med enkelte merkevaregensere), nedgåtte sko etc. 

Vi bor i et av de dyreste områdene her og det forventes at man kler seg til en viss standard osv. Nabodama som er straks pensjonist ser virkelig ut som en slask deluxe. Hadde jeg truffet henne tilfeldig ute (uten å vite hvem det var) hadde jeg nok lurt på hva slags folk vi hadde fått her i området. Hun har forøvrig tatt inn noen lugubre leieboere så må nok installere alarm og sikre ting bedre... Jup, jeg er nok nærmere en snobb enn slask. Steller meg alltid rør jeg får ut, har på pent tøy og det er forventet at jeg skal oppføre meg som en god hjemmeværende hustru.

Anonymkode: 90ea9...e36

hvem er det som har disse forventningene til deg?  er det du?

Anonymkode: e3b22...a7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vet hvordan den følesen er! I vår barnehage unngår barnehagen å si ifra visst det er noe han trenger,å sier ikke ifra hvis klærene i barnehagen er for liten.Jada jeg vet det er mitt ansvar å passe på,men klærene som kun er i barnehagen glemmer jeg gjerne å sjekke. Det virker som de ikke vil ta opp med meg når det gjelder ting som jeg burde kjøpe. Her kan det være fordi de vet at jeg er student og alenemamma da,men selvsagt skal ikke sønnen min mangle noe eller går med for små klær.Hadde de sagt ifra om det så skulle jeg fått ordnet opp om jeg så måtte lånt meg penger. Det viktigste for meg er selvsagt at han har det han trenger i barnehagen.

Anonymkode: f5afb...1ce

Mhm. Men i ditt tilfelle "vet de" at du har dårlig råd da. Er vel grunnen? 
Skjønner ikke hvorfor de sier sånn til meg

Anonymkode: a5f0a...3eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er slaskede kledd?

Anonymkode: a5f0a...3eb

Utslitt joggebukse, fake crocs som gjerne er 2-4 nummer for store, utslitte bukser som henger skikkelig i rumpa slik at det ser ut som man går med 2-3 bleier, sko som har nedtråkket helkappe/veldig møkkete og hullete, altfor store gensere som gjerne er minst 15-20 år gamle eller den samme genseren 1-2 uker i strekk o.l.

Anonymkode: 90ea9...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

hvem er det som har disse forventningene til deg?  er det du?

Anonymkode: e3b22...a7e

Samfunnet, min familie(og ektemannens), ektemannen min og hans jobb og jeg setter jo selvsagt noen krav til meg selv at jeg ikke skal gå rundt som en slubbert.  Når ektemannen min går rundt i dress mye av tiden så kan jeg jo ikke akkurat komme der i et par utslitte joggebukser og hullete sko...

Anonymkode: 90ea9...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Utslitt joggebukse, fake crocs som gjerne er 2-4 nummer for store, utslitte bukser som henger skikkelig i rumpa slik at det ser ut som man går med 2-3 bleier, sko som har nedtråkket helkappe/veldig møkkete og hullete, altfor store gensere som gjerne er minst 15-20 år gamle eller den samme genseren 1-2 uker i strekk o.l.

Anonymkode: 90ea9...e36

Men jeg går ikke sånn da :)

Anonymkode: a5f0a...3eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Samfunnet, min familie(og ektemannens), ektemannen min og hans jobb og jeg setter jo selvsagt noen krav til meg selv at jeg ikke skal gå rundt som en slubbert.  Når ektemannen min går rundt i dress mye av tiden så kan jeg jo ikke akkurat komme der i et par utslitte joggebukser og hullete sko...

Anonymkode: 90ea9...e36

Kjenner meg veldig takknemlig som ikke har ditt liv og et slikt fasaderegime å leve under.

Anonymkode: e3b22...a7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Da ser du nok ut som en slask ja ;)

Her ser man (vanligvis) klart hvem som ikke har så god råd. De i sosialboligene går veldig slaskete kledd (med enkelte merkevaregensere), nedgåtte sko etc. 

Vi bor i et av de dyreste områdene her og det forventes at man kler seg til en viss standard osv. Nabodama som er straks pensjonist ser virkelig ut som en slask deluxe. Hadde jeg truffet henne tilfeldig ute (uten å vite hvem det var) hadde jeg nok lurt på hva slags folk vi hadde fått her i området. Hun har forøvrig tatt inn noen lugubre leieboere så må nok installere alarm og sikre ting bedre... Jup, jeg er nok nærmere en snobb enn slask. Steller meg alltid rør jeg får ut, har på pent tøy og det er forventet at jeg skal oppføre meg som en god hjemmeværende hustru.

Anonymkode: 90ea9...e36

Herregud, trist at folk er så overfladiske

Anonymkode: 74e7d...f32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da ser du nok ut som en slask ja ;)

Her ser man (vanligvis) klart hvem som ikke har så god råd. De i sosialboligene går veldig slaskete kledd (med enkelte merkevaregensere), nedgåtte sko etc. 

Vi bor i et av de dyreste områdene her og det forventes at man kler seg til en viss standard osv. Nabodama som er straks pensjonist ser virkelig ut som en slask deluxe. Hadde jeg truffet henne tilfeldig ute (uten å vite hvem det var) hadde jeg nok lurt på hva slags folk vi hadde fått her i området. Hun har forøvrig tatt inn noen lugubre leieboere så må nok installere alarm og sikre ting bedre... Jup, jeg er nok nærmere en snobb enn slask. Steller meg alltid rør jeg får ut, har på pent tøy og det er forventet at jeg skal oppføre meg som en god hjemmeværende hustru.

Anonymkode: 90ea9...e36

Du høres veldig slitsom ut! 

Anonymkode: 8e7f2...a61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rene og hele klær tenker jeg . Tenker ikke at folk er fattige fordi sveisen er på halv tolv altså 😂 eller at folk ikke har bil

Anonymkode: 1b159...4b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da ser du nok ut som en slask ja ;)

Her ser man (vanligvis) klart hvem som ikke har så god råd. De i sosialboligene går veldig slaskete kledd (med enkelte merkevaregensere), nedgåtte sko etc. 

Vi bor i et av de dyreste områdene her og det forventes at man kler seg til en viss standard osv. Nabodama som er straks pensjonist ser virkelig ut som en slask deluxe. Hadde jeg truffet henne tilfeldig ute (uten å vite hvem det var) hadde jeg nok lurt på hva slags folk vi hadde fått her i området. Hun har forøvrig tatt inn noen lugubre leieboere så må nok installere alarm og sikre ting bedre... Jup, jeg er nok nærmere en snobb enn slask. Steller meg alltid rør jeg får ut, har på pent tøy og det er forventet at jeg skal oppføre meg som en god hjemmeværende hustru.

Anonymkode: 90ea9...e36

Folk med slike holdninger.. Jeg vet ikke hva jeg skal si engang. De er nederst på rangstigen min

Anonymkode: 1b159...4b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje fremstår du som fattig.  Hvis kommentarene du har fått gjør deg usikker så kan du jo f.eks. be lederen i barnehagen om et lite møte. Si at du synes nødvendige klær og utstyr for barnet er viktig, du er av og til usikker på hva barnet virkelig trenger og at du gjerne vil ha tilbakemelding dersom de ansatte mener noe mangler.  

Da jeg hadde barnehagebarn tok jeg av og til en prat med de ansatte i barnehagen og ba om råd mtp hva som er nødvendig utstyr. De kler på og av en haug med unger hver dag og har masse erfaring, da følte jeg det var naturlig å spørre dem om råd.  Samme nå med fotballtreneren, jeg har ikke en fnugg av fotballinteresse og har sagt til ham at hvis han mener sønnen min trenger noe mer enn det han har så må han absolutt gi beskjed. Jeg har ordnet økonomi men ser ingen grunn til å kaste vekk penger på unødvendige klær eller utstyr.  Hvis jeg er usikker så spør jeg noen om råd.   

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...