Gå til innhold

Vegg til vegg teppe....er det moderne igjen altså?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ser på disse oppussingsprogrammene på TV at det brukes ofte på soverom.

Jeg tror jeg hadde blitt "kvalt" bare ved tanken..

Anonymkode: 07739...fe3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vegg til vegg teppe er døds digg! 

Hvorfor skal det kvele deg? Det er bedre for astmatikere enn harde gulv. Helt vanlig i testen av verden. Gjerne i alle rom 😍

Er vokst opp med tepper, tepper og mer teppet. Har det i vårt hjem i England, har ikke råd/ønsker ikke bruke penger på det her. Det er for dyrt i dette landet, og det har dårlig innvirkning på gjensalgsverfien. 

Det er i alle fall døds digg! 

"I miss my carpets" 😍

Anonymkode: 5b401...833

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ser på disse oppussingsprogrammene på TV at det brukes ofte på soverom.

Jeg tror jeg hadde blitt "kvalt" bare ved tanken..

Anonymkode: 07739...fe3

Hvorfor blir du kvalt av det?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vegg til vegg teppe er døds digg! 

Hvorfor skal det kvele deg? Det er bedre for astmatikere enn harde gulv. Helt vanlig i testen av verden. Gjerne i alle rom 😍

Er vokst opp med tepper, tepper og mer teppet. Har det i vårt hjem i England, har ikke råd/ønsker ikke bruke penger på det her. Det er for dyrt i dette landet, og det har dårlig innvirkning på gjensalgsverfien. 

Det er i alle fall døds digg! 

"I miss my carpets" 😍

Anonymkode: 5b401...833

Jeg er ikke asmatiker!!

Jeg ville følt at det ikke er rent. Liker å kunne vaske gulv.

Anonymkode: 07739...fe3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke asmatiker!!

Jeg ville følt at det ikke er rent. Liker å kunne vaske gulv.

Anonymkode: 07739...fe3

Det er jo bedre for astmatikere fordi rommet er renere med tepper, enn uten. Mindre støv i lufta, fordi om gulvet ikke er vasket. 

Vi har tregulv nå, og er plaget med MYE støv på soverommet, og andre rom. 

Anonymkode: 5b401...833

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er jo bedre for astmatikere fordi rommet er renere med tepper, enn uten. Mindre støv i lufta, fordi om gulvet ikke er vasket. 

Vi har tregulv nå, og er plaget med MYE støv på soverommet, og andre rom. 

Anonymkode: 5b401...833

JA...men jeg er ikke asmatiker så jeg trenger ikke ha teppe...heldigvis. 

Anonymkode: 07739...fe3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er heller ikke astmatiker, men jeg foretrekker renheten teppe gir, contra hardt gulv. 

Selve rommet er renere 👍

Gulvet er kanskje mer skittent, men tror ikke det hellet. Det blir jo støvsuget og renset av og til. Argumentet er jo at det er mer hygienisk 😉

Anonymkode: 5b401...833

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være så in det bare vil, det kommer aldri inn i mitt hus! Husker det aberet med å støvsuge slike tepper, møkka bare hoppet vekk fra støvsugeren når du skøv den bortover. Det er som nevnt bedre for astmatikere, fordi støvet ikke virvler like lett opp i luften, men kom ikke her å si det er mer rent med teppe enn parkett/laminat/fliser, altså! ;)

Anonymkode: 3ba1c...481

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soverom burde jo ha tepper. Mye bedre enn tregulv, spesielt om vinteren så slipper man å gå ut av senga ned på iskaldt gulv. Teppe er lunt og varmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg tenkte på når vi så på det var usj så ekkelt det må bli etterhvert. Ser for meg unge med omgangssyke eller ved bleieslutt 🙈 Greit nok at man kan rense, men hvor ofte gjør man egentlig det i en ellers travel hverdag? 

Anonymkode: 4293e...9e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Eneste jeg tenkte på når vi så på det var usj så ekkelt det må bli etterhvert. Ser for meg unge med omgangssyke eller ved bleieslutt 🙈 Greit nok at man kan rense, men hvor ofte gjør man egentlig det i en ellers travel hverdag? 

Anonymkode: 4293e...9e0

Man finner tid til det meste, det spørs bare om hva man priotirerer😉

Anonymkode: 7ae17...4c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min samboer med astma blir ihvertfall styggdårlig hver gang vi overnatter noen plass med teppegulv

Anonymkode: 42390...0bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er grusomt stygt. Mannen min er engelsk og jeg grøsser hver gang jeg går inn i mange av vennene hans sine hus når vi er der. Hans gamle hus også. Engelske hus er langt tilbake når det kommer til interiør i hus. Til og med mannen min syns engelske hus og tepper er stygt nå etter å ha bodd i Norge i 5 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysj! Kan bli så in som det bare vil, vegg til vegg tepper kommer aldri i mitt hus. Selv om lufta er renere, så synes jeg det er uhygienisk og ekkelt. For jeg tviler på at teppet renses minst en gang i uka altså... Og med barn og dyr blir det mye rart på gulvet.

Anonymkode: ea1ef...52e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er heller ikke astmatiker, men jeg foretrekker renheten teppe gir, contra hardt gulv. 

Selve rommet er renere 👍

Gulvet er kanskje mer skittent, men tror ikke det hellet. Det blir jo støvsuget og renset av og til. Argumentet er jo at det er mer hygienisk 😉

Anonymkode: 5b401...833

Men, eg veit jo kor mykje drit som ligg på mine harde golv, sjølv om eg støvsugar ligg det jo igjen flekkar av div matrestar, søl ol (små barn, hund, grus rundt huset, jord, plen osb) kan berre absolutt ikkje sjå for meg at det kan vere meir hygienisk med eit teppe som blir støvsuga enn golv som blir vaska. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vokst opp med vegg-til-veggtepper. Mine foreldre leide en rense-/vaskemaskin for teppegulv en gang i året, og det var langt oftere enn andre gjorde. Den vasket teppene med vann, og det var en lang og omstendelig prosess. Min mor støvsuget ofte, og jeg følte aldri at det var skittent hjemme, men den rensemaskina dro opp uhyggelige mengder møkk. Foreldrene mine skiftet vann flere ganger og renset igjen og igjen, og det var egentlig temmelig ufyselig.

Jeg vil aldri ha vegg-til-veggtepper. Aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har teppefliser i kjellerstua, der fungerer det greit synes jeg. Har ikke varme i gulvet der, så det blir jo fort gulvkaldt, teppe luner. Med teppefliser kan man bytte en flis om man søler noe som ikke går vekk, men det er garanti på dem og de tåler vann så de kan vaskes/renses med vann. Vi hverken spiser, drikker eller har spysyke barn i kjellerstua, og ikke har vi dyr, så det blir ikke så mye ekkelt i teppet, som forøverig ikke akkurat har floss, det er veldig kort "bust" på det.

Anonymkode: 1ca91...aed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vegg til vegg teppe er døds digg! 

Hvorfor skal det kvele deg? Det er bedre for astmatikere enn harde gulv. Helt vanlig i testen av verden. Gjerne i alle rom 😍

Er vokst opp med tepper, tepper og mer teppet. Har det i vårt hjem i England, har ikke råd/ønsker ikke bruke penger på det her. Det er for dyrt i dette landet, og det har dårlig innvirkning på gjensalgsverfien. 

Det er i alle fall døds digg! 

"I miss my carpets" 😍

Anonymkode: 5b401...833

"Hjerter i øya". Er du 14 år? 

Anonymkode: 2fa98...4eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teppene som selges i dag er jo noe helt annet enn de som ble brukt på 70-tallet.

Det som er så INNMARI fint med tepper er at det er helt valgfritt å kjøpe dem. De som liker det kan kjøpe, og de som ikke liker det kan la være. Finfin løsning!

Anonymkode: fda88...6f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vegg til vegg teppe er døds digg! 

Hvorfor skal det kvele deg? Det er bedre for astmatikere enn harde gulv. Helt vanlig i testen av verden. Gjerne i alle rom 😍

Er vokst opp med tepper, tepper og mer teppet. Har det i vårt hjem i England, har ikke råd/ønsker ikke bruke penger på det her. Det er for dyrt i dette landet, og det har dårlig innvirkning på gjensalgsverfien. 

Det er i alle fall døds digg! 

"I miss my carpets" 😍

Anonymkode: 5b401...833

Men eg har inntrykk av at alle går med sko inne i England stemmer det? I sofall slepp ein jo å kjenne alt rusket under sokkane (men på den andre side kjem det jo berre endå meir drit inn på golvet). Jaja, som ei anna her sa, det er jo heldigvis valfritt 😉. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være så in det bare orker, veggtilvegg-tepper kommer ikke over dørstokken i mitt hjem. Noe så innmari ufyselig! Kjenner jeg blir kvalm ved tanken av all møkka som samler seg i slike tepper. 

Én natt på hotell med teppegulv = syk ei uke. 

Men som en annen her sier, det er valgfrihet her til lands. Jeg velger å bruke penga mine på andre ting. 

Anonymkode: a41d7...950

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...