Gå til innhold

Drapsmann (ferdig sonet) har fått ny kjæreste...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg føler det er min plikt å få informert denne nye dama på et vis... Men vil ikke bli avslørt...

Han er en tidligere bekjent av meg. Hørte han var ute igjen, og søkte han opp på facebook. Det er snakk om en mann som drepte sin partner for x-antall år siden. Der kan jeg se at han har fått ny kjæreste 😱😱😱 Hun er tydeligvis fra et annet land. Og hun kan umulig vite om hans historie! Hvordan får jeg advart henne??? Fikk nesten ikke sove i natt, bare tenker på det hele tiden...! 

Anonymkode: 6066a...a0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hold deg unna. Hun vil fortelle det til han, også har du helvete i gang.

Anonymkode: af911...cbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å få utskrift av dommen hans og send den til henne anonymt og si at den gjelder ham hun er sammen med.

Anonymkode: b2138...eba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke en fra rundt Tromsø? En som var tannlege?

Var en drapsmann som ville date meg en gang ser du... skrekk og gru!!!

Anonymkode: c1d28...990

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

det er ikke en fra rundt Tromsø? En som var tannlege?

Var en drapsmann som ville date meg en gang ser du... skrekk og gru!!!

Anonymkode: c1d28...990

Nei, ikke Tromsø. 

Anonymkode: 6066a...a0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Surogvanskelig skrev:

Hvorfor kan umulig vite hans historie? Han har vell andre rundt seg som kan fortelle? 

Fordi INGEN hadde blitt sammen med han om de visste detaljene fra den grusomme saken. Ingen!  

Ja, det har han nok. Men hvis alle tenker sånn advarer jo ingen henne...

hi 

Anonymkode: 6066a...a0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Prøv å få utskrift av dommen hans og send den til henne anonymt og si at den gjelder ham hun er sammen med.

Anonymkode: b2138...eba

Vanskelig da hun mest sannsynlig ikke snakker norsk. Og kanskje knapt nok engelsk. Dessuten tviler jeg på at man får utskrift av en dom anonymt.

hi 

Anonymkode: 6066a...a0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dama må jo advares. Har hun barn? Hvem drepte han? Altså kone, nabo, bekjent?

Anonymkode: c1d28...990

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han som voldtok meg og mange andre jenter under 16 år har nylig blitt pappa igjen ... kona er fra Thailand så hun vet nok ikke om fortiden hans. 

Anonymkode: 4b109...b1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv et anonymt brev til henne på engelsk. Søk opp gamle avisutklipp og legg ved.

Anonymkode: c1871...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Blair Waldorf skrev:

dette har du ingenting med

 Nei, det har du rett i. Men når han for få år siden drepte en han hadde en kjærlighetsrelasjon med skal man bare ikke si noe da? Vente på at det skjer igjen neste gang han klikker? 

Hi 

Anonymkode: 6066a...a0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han har sonet sin straff. Han trenger ikke å straffes av deg i tillegg. Dette er ikke din sak.

Myndighetene slipper av og til ut mennesker som begår nye kriminelle handlinger, men Norge er best i klassen når det kommer til færrest gjentakende forbrytere. Mord finnes det så lite av at det finnes vel knapt ett menneske som har drept 2 ganger. Vi kan vel ikke annet enn å stole på at systemet fungerer oftere enn ikke. 

Tenk om du åker inn i fengsel for skattesnusk. 10 naboer vet det og hver gang du går inn i et nytt forhold, vil alle advare din nye mann i tilfelle dere skulle ha felles økonomi og du er jo ikke til å stole på med penger, tross alt. Du må forbli ensom og dø alene på grunn av alle som føler plikt til å informere. La det nå ligge.

Alternativt, gi beskjed, han finner ut av det, du har rett, han er gal og kommer inn av frontdøren din med øks. Lykke til.

Anonymkode: 73f7d...8ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de som sier at denne må du la gå. Har man sonet så har man sonet. Da skal man få anledning til en ny start når man kommer ut. Men om denne dama ikke snakker norsk og er spesielt sårbar, og du har muligheten til å følge litt ekstra med, så ville jeg gjort det. Se om det ikke går an å få gitt henne informasjon om hvor hun kan søke hjelp om det skulle hende noe. Info om krisesenter og sånne ting. Du trenger ikke sende det åpenlyst i posten, men se om du kan finne en subtil måte å gjøre det på, slik at hun vet hva hun skal gjøre om dette skulle utvikle seg i en dårlig retning.

Anonymkode: 30fd2...ec9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han har sonet sin straff. Han trenger ikke å straffes av deg i tillegg. Dette er ikke din sak.

Myndighetene slipper av og til ut mennesker som begår nye kriminelle handlinger, men Norge er best i klassen når det kommer til færrest gjentakende forbrytere. Mord finnes det så lite av at det finnes vel knapt ett menneske som har drept 2 ganger. Vi kan vel ikke annet enn å stole på at systemet fungerer oftere enn ikke. 

Tenk om du åker inn i fengsel for skattesnusk. 10 naboer vet det og hver gang du går inn i et nytt forhold, vil alle advare din nye mann i tilfelle dere skulle ha felles økonomi og du er jo ikke til å stole på med penger, tross alt. Du må forbli ensom og dø alene på grunn av alle som føler plikt til å informere. La det nå ligge.

Alternativt, gi beskjed, han finner ut av det, du har rett, han er gal og kommer inn av frontdøren din med øks. Lykke til.

Anonymkode: 73f7d...8ef

sammenlikner du skattesnusk med drap? *kremt*

Anonymkode: c1d28...990

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han har sonet sin straff. Han trenger ikke å straffes av deg i tillegg. Dette er ikke din sak.

Myndighetene slipper av og til ut mennesker som begår nye kriminelle handlinger, men Norge er best i klassen når det kommer til færrest gjentakende forbrytere. Mord finnes det så lite av at det finnes vel knapt ett menneske som har drept 2 ganger. Vi kan vel ikke annet enn å stole på at systemet fungerer oftere enn ikke. 

Tenk om du åker inn i fengsel for skattesnusk. 10 naboer vet det og hver gang du går inn i et nytt forhold, vil alle advare din nye mann i tilfelle dere skulle ha felles økonomi og du er jo ikke til å stole på med penger, tross alt. Du må forbli ensom og dø alene på grunn av alle som føler plikt til å informere. La det nå ligge.

Alternativt, gi beskjed, han finner ut av det, du har rett, han er gal og kommer inn av frontdøren din med øks. Lykke til.

Anonymkode: 73f7d...8ef

Kanskje ikke helt det samme om kjæresten din viser seg å snyte på skatten og at han dreper deg?!?

Anonymkode: 2414d...c17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje ikke helt det samme om kjæresten din viser seg å snyte på skatten og at han dreper deg?!?

Anonymkode: 2414d...c17

Signerer. Bryr man seg virkelig ingenting om andre? Her på DiB kan man være gift og knulle på en ny gift mann hver uke og drite i både egen mann og konene til de andre mennene, bare lysten og anledningen er der. Man trenger ikke å ta hensyn til naboer som sliter sosialt og inkludere dem. Man kan avlive naboens katter med gift. Nå er det nye å la daaakkar mann som har drept sin partner og fått TI ÅR (veldig lenge i Norge for å være "vanlig" drapssak, så sikkert straffeskjerpende omstendigheter i saken) ha lykkelig liv med den nye kjæresten som verken snakker norsk eller er kjent i Norge, og har derfor ikke mulighet til å beskytte seg selv. Hvorfor hentet han kjærester fra utlandet egentlig? Jeg er overhode ikke imot å hente seg partner fra utlandet, men hvorfor har akkurat denne mannen hentet seg utenlandsk kjæreste som ikke snakker norsk? Er det fordi norske kvinner og utenlandske kvinner som bor i Norge kan lett sjekke med tingretten, naboene og andre at han har drept sin tidligere partner under groteske omstendigheter, som HI skriver?

Ikke alle har rett på lykkelig liv etter at de har sonet. I USA er mange av barneovergripere identifisert og offentliggjort, slik at folk kan beskytte seg mot dem. Partnerdrap er såpass alvorlig at slike mennesker fortjener etter min mening ikke ny sjanse. Det er ikke en PC som du ødelegger under raserianfall og går og kjøper en ny.

Anonymkode: 6cc1b...fc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Han har sonet sin straff. Han trenger ikke å straffes av deg i tillegg. Dette er ikke din sak.

Myndighetene slipper av og til ut mennesker som begår nye kriminelle handlinger, men Norge er best i klassen når det kommer til færrest gjentakende forbrytere. Mord finnes det så lite av at det finnes vel knapt ett menneske som har drept 2 ganger. Vi kan vel ikke annet enn å stole på at systemet fungerer oftere enn ikke. 

Tenk om du åker inn i fengsel for skattesnusk. 10 naboer vet det og hver gang du går inn i et nytt forhold, vil alle advare din nye mann i tilfelle dere skulle ha felles økonomi og du er jo ikke til å stole på med penger, tross alt. Du må forbli ensom og dø alene på grunn av alle som føler plikt til å informere. La det nå ligge.

Alternativt, gi beskjed, han finner ut av det, du har rett, han er gal og kommer inn av frontdøren din med øks. Lykke til.

Anonymkode: 73f7d...8ef

Dårlige eksempler du drar frem. Det er snakk om partnerdrap og ikke skattejuks! 

Hi

Anonymkode: 6066a...a0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Signerer. Bryr man seg virkelig ingenting om andre? Her på DiB kan man være gift og knulle på en ny gift mann hver uke og drite i både egen mann og konene til de andre mennene, bare lysten og anledningen er der. Man trenger ikke å ta hensyn til naboer som sliter sosialt og inkludere dem. Man kan avlive naboens katter med gift. Nå er det nye å la daaakkar mann som har drept sin partner og fått TI ÅR (veldig lenge i Norge for å være "vanlig" drapssak, så sikkert straffeskjerpende omstendigheter i saken) ha lykkelig liv med den nye kjæresten som verken snakker norsk eller er kjent i Norge, og har derfor ikke mulighet til å beskytte seg selv. Hvorfor hentet han kjærester fra utlandet egentlig? Jeg er overhode ikke imot å hente seg partner fra utlandet, men hvorfor har akkurat denne mannen hentet seg utenlandsk kjæreste som ikke snakker norsk? Er det fordi norske kvinner og utenlandske kvinner som bor i Norge kan lett sjekke med tingretten, naboene og andre at han har drept sin tidligere partner under groteske omstendigheter, som HI skriver?

Ikke alle har rett på lykkelig liv etter at de har sonet. I USA er mange av barneovergripere identifisert og offentliggjort, slik at folk kan beskytte seg mot dem. Partnerdrap er såpass alvorlig at slike mennesker fortjener etter min mening ikke ny sjanse. Det er ikke en PC som du ødelegger under raserianfall og går og kjøper en ny.

Anonymkode: 6cc1b...fc8

Helt enig med deg. Og han fikk forresten ikke mer enn fem år i fengsel 😱 Offeret var også utenlandsk. Mønsteret gjentar seg. Det er noen andre som skal prøve å advare henne. Så slipper heldigvis jeg. Men hadde ikke det skjedd måtte jeg gjort det selv. Hadde ikke klart å leve med meg selv om jeg ikke hadde sagt i fra. 

hi

Anonymkode: 6066a...a0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Helt enig med deg. Og han fikk forresten ikke mer enn fem år i fengsel 😱 Offeret var også utenlandsk. Mønsteret gjentar seg. Det er noen andre som skal prøve å advare henne. Så slipper heldigvis jeg. Men hadde ikke det skjedd måtte jeg gjort det selv. Hadde ikke klart å leve med meg selv om jeg ikke hadde sagt i fra. 

hi

Anonymkode: 6066a...a0a

Hvis offeret var utenlandsk, så er det jo et mønster i tillegg... Huff! Er selv utenlandsk og gift med norsk mann, har hørt mange skrekkhistorier fra hjemlandet om rekruttering til prostitusjon, mishandling, drap osv. Forstår for øvrig nå hvorfor min mor var så bekymret da jeg dro.

Anonymkode: 6cc1b...fc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...