Gå til innhold

Når fortalte dere det til foreldre og familie?


prøvedokka

Anbefalte innlegg

Jeg er bare 4+6 nå, og tenkte å vente til etter tidlig UL i uke 8, med fortelle nyheten til mine og hans foreldre, samt våre søsken. 

Men det er såååå vanskelig å vente! Når fortalte dere det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Første svangerskap var det prøverør som alle visste om, så de måtte nesten få vite det når jeg fikk vite det.

nå skal jeg vente til uke 12 med alle :) hvis ikke det blir tydelig før da. Men de to på 5 år, venter jeg ihvertfall til etter uke 12 :) ellers blir det veldig lenge å vente på den lille for dem. Samt dem klarer ikke holde på en hemmelighet🙈 Synes det er godt å ha dette svangerskapet for meg selv i starten. Istedenfor å ha så mange som maser. Er du kvalm?, når skal du på ul? Har du vært på kontroll? Du kan fortsatt miste! Osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, prøvedokka skrev:

Jeg er bare 4+6 nå, og tenkte å vente til etter tidlig UL i uke 8, med fortelle nyheten til mine og hans foreldre, samt våre søsken. 

Men det er såååå vanskelig å vente! Når fortalte dere det? 

Ja jeg vet! Vil fortelle til alle. Er akkurat 6 uker i dag. Etter ICSI forsøk som var vellykket, er jeg så stolt og glad! Har blitt gravid vanlig før og da venter jeg, men nå har man brukt masse tid, nesesprayer, sprøyter, uttak og piller opp i underlivet som er et klin uten like! Å det gikk! Alle må få vite. Men jeg klarer liksom ikke enda...min mor vet ikke om forsøket engang. Jeg vet ikke helt når vi forteller, men tror etter UL om 3 uker:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige gang (hjemmelaget) fortalte vi familie i uke 18. Denne gangen er det ivf, men føler ikke behov for å fortelle mye tidligere nå heller.

Får se om det er mulig å skjule så lenge...

Anonymkode: 8356e...d9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Hope81 skrev:

Ja jeg vet! Vil fortelle til alle. Er akkurat 6 uker i dag. Etter ICSI forsøk som var vellykket, er jeg så stolt og glad! Har blitt gravid vanlig før og da venter jeg, men nå har man brukt masse tid, nesesprayer, sprøyter, uttak og piller opp i underlivet som er et klin uten like! Å det gikk! Alle må få vite. Men jeg klarer liksom ikke enda...min mor vet ikke om forsøket engang. Jeg vet ikke helt når vi forteller, men tror etter UL om 3 uker:-)

Familien visste ikke om de første forsøkene, men det siste var det 9 forsøket. Å det var i utlandet, familien var også med på turen. Så mamma, stefar og lillesøster visste det fra starten. Fortalte det til mormor i uke 8 når hun fikk påvist kreft, måtte få en opptur. Hun visste vi slet så.

men denne gangen er annerledes, kanskje fordi det ikke er første!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Hope81 skrev:

Ja jeg vet! Vil fortelle til alle. Er akkurat 6 uker i dag. Etter ICSI forsøk som var vellykket, er jeg så stolt og glad! Har blitt gravid vanlig før og da venter jeg, men nå har man brukt masse tid, nesesprayer, sprøyter, uttak og piller opp i underlivet som er et klin uten like! Å det gikk! Alle må få vite. Men jeg klarer liksom ikke enda...min mor vet ikke om forsøket engang. Jeg vet ikke helt når vi forteller, men tror etter UL om 3 uker:-)

Da er vi ganske så like! Jeg har blitt gravid med første ICSI og er 5+0 i dag! :) Det er akkurat som du sier, medisner, sprøyter og piller som skal opp i hemmeligheten (som ikke er så hemmelig lenger, siden det en million leger og sykepleiere som har sett og "vært" der), og dette er noe vi har ventet så på og jobbet så hardt for! Min mor vet heller ikke om noenting, og heller ikke svigermor. De kommer til å bli så glade! Men vi får nok bare vente til UL i uke 8... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til gode venner sa vi det ganske med en gang, fordi vi ville ha deres støtte uansett hvordan det gikk. Mine kollegaer også, pga risikoyrke så ble det forandringer på arbeidsplassen med en gang og da er det lettest å bare si det som det er.

Så i uke 8, etter 2.UL, fortalte vi det til sønnen vår på 5år som har ønsket seg en lillesøster/bror kjempe lenge så han kunne få fortelle det til besteforeldrene.

Resten har da jungeltelegrafen tatt seg av, vi har ikke noe stort behov for stor fb annonsering osv :) 

Er 13+5 nå, og nå ser man det når man møter meg så da slipper jeg å si noe selv ☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...