Gå til innhold

Femåringen måtte som straff i bhg stå ute i 12 minusgrader


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fordi det ikke ville kle på seg. Dette er et barn med astma siden det var født, er nå fem år. Den barnehageansatte fortalte dette under et foreldremøte; at barnet hadde nektet å kle på seg når de skulle gå ut, så den ansatte hadde sendt barnet ut i 15 min, (muligens mer, sitat) uten uteklær, i 12 minusgrader for å stå der. Barnet har astma, så den ansatte fortalte selv at medisin (ventoline) måtte gis umiddelbart etter episoden pga hoste. 

Jeg føler meg litt satt ut. Hva hadde dere gjort?

Anonymkode: e5286...4c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Gått rett til kommunen etter først å ha informert styrer.

Anonymkode: 26698...337

Jeg har i en tidligere sak, omtrent like alvorlig, gjort akkurat dette og ikke blitt hørt - kan jeg gjøre noe annet?

HI

Anonymkode: e5286...4c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette synes jeg du skal gå til kommunelegen med - og til media med! Men i hvert fall kommunelegen, og pass der på å få med tidligere, lignende episode og det at hverken barnehage eller kommunen tar saken alvorlig. Jeg ville også nevnt navnet til både bhg.leder og den aktuelle ansattes navn. En ansatt som gjør noe slikt (og ev. andre som støtter denne) er ikke skikket til å ha ansvar for barn!

Og jeg ville uten tvil krevd å få en plass i en annen barnehage fordi denne ikke greier å ta vare på ditt barns helse, og det ville jeg også krevd i media.

Det du forteller er rett og slett hårreisende! De er farlig uansvarlige der og setter liv og helse til barna i fare! Dette MÅ du bare ta videre og få det ut, gjør det synlig slik at bhg. og kommune ikke kan sno seg unna med det.

Anonymkode: 933b0...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt så forbanna hvis en av mine kollegaer hadde gjort det. Ta det videre, dette må du ikke la de slippe unna med.

Anonymkode: adead...84b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har tatt opp lignende hendelse før uten å bli tatt alvorlig er det tydeligvis nødvendig med hardt skyts! Jeg ville meldt denne saken også til kommunen, samtidig som jeg krevde plass i en annen barnehage. i tillegg ville jeg politianmeldt barnehagen for å ha satt barnets liv og helse i fare.

Anonymkode: dbd29...c28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Værste jeg har hørt! Gjør hva du kan for å stoppe dette. Gå til pressen, politianmel...

hade ikke klart å levere barnet mitt i en slik barnehage flere ganger. Jobben min hadde betyd lite i den situasjonen. De misshandler jo barn !

Anonymkode: 5dada...48c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde også meldt politiet. Hun utsatte han for fare med viten og vilje flere ganger.

Hvorfor ikke gå til media?

Anonymkode: 4aadb...09b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gått til media, kommunen og anmeldt bhg! Det er jo noe galt med alle de ansatte om dette ble gjennomført. Ingen av de ansatte er skikket til å jobbe med mennesker!

Endret av Mamma til 2 søte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med http://www.fubhg.no/.

Send en mail, forklar situasjonen og så vil de råde deg til hva du kan gjøre videre. Jeg har fått god hjelp der.

Var det ingen som protesterte på foreldremøtet?

Anonymkode: 3b85a...573

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtte. Jeg kjenner at jeg har lyst til å gå til media, men er det ikke litt vulgært? Mister ikke saken litt av sin effekt hvis jeg går til media? 

Jeg skal informere kommunelege og politi, da kan ikke kommunen stille seg uforstående til dette iallefall.

Anonymkode: e5286...4c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Takk for støtte. Jeg kjenner at jeg har lyst til å gå til media, men er det ikke litt vulgært? Mister ikke saken litt av sin effekt hvis jeg går til media? 

Jeg skal informere kommunelege og politi, da kan ikke kommunen stille seg uforstående til dette iallefall.

Anonymkode: e5286...4c2

Om du ikke når frem så går du til media. Det er ofte siste utvei, men som regel meget effektivt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for støtte. Jeg kjenner at jeg har lyst til å gå til media, men er det ikke litt vulgært? Mister ikke saken litt av sin effekt hvis jeg går til media? 

Jeg skal informere kommunelege og politi, da kan ikke kommunen stille seg uforstående til dette iallefall.

Anonymkode: e5286...4c2

Jeg tenker at siden dette ikke er første gang, kan du like gjerne ta fram de store kanonene. Jeg blir forbannet av å lese om dette, og hadde det skjedd med mitt barn hadde jeg laget et jordskjelv av dimensjoner altså.

Så jeg hadde sendt skriftlig klage til barnehagens styrer, med fullt navn på den aktuelle ansatte og en beskrivelse av det som skjedde. i tillegg hadde jeg tatt med den tidligere episoden. Kommunens barnehageansvarlig hadde fått kopi, det samme hadde kommunelegen. Alternativt barnets fastlege. Og så hadde jeg gitt dem en dag på å legge seg flat før jeg ringte pressen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tuller???!! Hadde politianmeldt, og godt til media. Den ansatte kan ikke jobbe i bhg, eller med mennesker i det hele tatt. Hvor var de andre ansatte?

Anonymkode: f69cb...ae7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Takk for støtte. Jeg kjenner at jeg har lyst til å gå til media, men er det ikke litt vulgært? Mister ikke saken litt av sin effekt hvis jeg går til media? 

Jeg skal informere kommunelege og politi, da kan ikke kommunen stille seg uforstående til dette iallefall.

Anonymkode: e5286...4c2

Gå til media og politi. En slik person skal ikke jobbe med barn. Har vedkommende barn selv, så bør barnevernet inn i bildet. Det er ikke lov å fryse, sulte eller torturere barn i Norge. Å stå ute i 12 minusgrader i ET KVARTER (!) uten ytterklær når man har astma er jo tortur. Og siden personen sa at de måtte gi ham medisin med en gang han fikk komme inn, vil jeg tro at han fikk astmaanfall ute. Flere dør hvert år av astmaanfall som kommer ut av proporsjoner hvis man ikke får medisin i tide. I verste fall kunne dette "oppdragelseseksperimentet" ende fatalt. Hva blir neste denne ansatte finner på? Frata ungen mat fordi ungen bråker ved matbordet og la ham sulte til foreldrene kommer og henter 4-5 timer senere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo litt spessielt om barnet er sykt, men generelt synes jeg det kan være en god løsning å sende barn som nekter å kle på seg ut uten klær. Det er en effektiv måte å lære at det lønner seg å kle på seg. Om 15 minutter var for lenge før barnet fikk kle på seg kommer jo an på litt av hvert (Hva barnet hadde på, vindstyrke, som ol).

Anonymkode: fd6fc...692

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo litt spessielt om barnet er sykt, men generelt synes jeg det kan være en god løsning å sende barn som nekter å kle på seg ut uten klær. Det er en effektiv måte å lære at det lønner seg å kle på seg. Om 15 minutter var for lenge før barnet fikk kle på seg kommer jo an på litt av hvert (Hva barnet hadde på, vindstyrke, som ol).

Anonymkode: fd6fc...692

Du er ikke seriøs altså? Skal et barn stå ute i TOLV MINUSGRADER uten lue, votter eller andre ytterklær? Vet du hvor vondt det gjør å få neglsprett når du kommer inn etter det? Du er jo blåfrossen på fingre, føtter, hodet, halsen... Hvis du synes at det er grei måte å oppdra barna på (å påføre dem langvarig smerte) så bør barnevernet virkelig inn i bildet. Og jeg er ikke en slik som skriker barnevernet for hver eneste bagatell. Men tortur er altså forbudt i Norge, uansett hvor mye du liker det. Hvis det er så kult, kan du jo praktisere dette selv ved å melde deg inn i BDSM-klubb eller noe lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo litt spessielt om barnet er sykt, men generelt synes jeg det kan være en god løsning å sende barn som nekter å kle på seg ut uten klær. Det er en effektiv måte å lære at det lønner seg å kle på seg. Om 15 minutter var for lenge før barnet fikk kle på seg kommer jo an på litt av hvert (Hva barnet hadde på, vindstyrke, som ol).

Anonymkode: fd6fc...692

Du er jo bare dust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: Krevd en skriftlig forklaring fra den bhg- ansatte

2: Skriflig forklaring fra styreleder

3: Skriftlig info fra behandlende lege om hva dette i verste fall kun ført til 

4: Skrevet selv et skriv med mine tanker om denne hendelsen. 

 

Sendt dette til kommunenen, fylkeslegen, barnevernet og politiet. Media har ingenting med dette å gjøre foreløbig. Når saken hadde blitt ferdig, ville jeg vurdert å la media få innblikk i saken. Og selvfølgelig, barnet mitt skulle så klart sluppet å se dette foreferdelige mennesket noengang igjen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Evablaum skrev:

1: Krevd en skriftlig forklaring fra den bhg- ansatte

2: Skriflig forklaring fra styreleder

3: Skriftlig info fra behandlende lege om hva dette i verste fall kun ført til 

4: Skrevet selv et skriv med mine tanker om denne hendelsen. 

 

Sendt dette til kommunenen, fylkeslegen, barnevernet og politiet. Media har ingenting med dette å gjøre foreløbig. Når saken hadde blitt ferdig, ville jeg vurdert å la media få innblikk i saken. Og selvfølgelig, barnet mitt skulle så klart sluppet å se dette foreferdelige mennesket noengang igjen! 

Det verste er jo at HI skriver at slike ting har skjedd tidligere, uten at det ble reagert. Dessverre er det nesten umulig i dag å få sparken fra statlige og kommunale arbeidsplasser som sykehus, helsestasjoner, barnehager, skoler osv. Likevel bør det gis avskjed ved grove overtredelser som dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såklart du skal klage. Men i tillegg ta opp med din sønn hvordan man oppfører seg når voksne ber han om noe. 

Anonymkode: 8e869...12f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da burde helller konsekvensen være at han ikke fikk være ute,det hadde fått sønnen min til å endre mening fort.

Anonymkode: edc08...13e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo litt spessielt om barnet er sykt, men generelt synes jeg det kan være en god løsning å sende barn som nekter å kle på seg ut uten klær. Det er en effektiv måte å lære at det lønner seg å kle på seg. Om 15 minutter var for lenge før barnet fikk kle på seg kommer jo an på litt av hvert (Hva barnet hadde på, vindstyrke, som ol).

Anonymkode: fd6fc...692

Altså, det kan gå an å sende et barn som nekter å kle på seg ut for å kjenne på været. I tolv minus, vil nok barnet snu i døra og komme inn for å få klær på, og i så fall er hensikten oppnådd.

Idet du sender barnet ut, stenger døra og lar det stå der og fryse som straff, er du ute å kjøre. Da har du gått langt forbi å la barnet erfare hvorfor klær er lurt og beveger deg over i fysisk avstraffelse-territorium.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Mostly Harmless skrev:

Altså, det kan gå an å sende et barn som nekter å kle på seg ut for å kjenne på været. I tolv minus, vil nok barnet snu i døra og komme inn for å få klær på, og i så fall er hensikten oppnådd.

Idet du sender barnet ut, stenger døra og lar det stå der og fryse som straff, er du ute å kjøre. Da har du gått langt forbi å la barnet erfare hvorfor klær er lurt og beveger deg over i fysisk avstraffelse-territorium.

Hadde jeg sett naboens gutt stå ute i inneklær i -12 i mer enn et par minutter, så hadde jeg virkelig tatt meg turen bort og lurt på hva som skjer. Hadde mannen fortalt at naboens gutt ble stengt ute av foreldrene i et kvarter i -12, da hadde jeg ringt barnevernet. Og jeg er virkelig ikke ei som roper barnevernet mer enn en gang hvert fjerde år. Dette er helt hinsides, jeg blir rasende på vegne av hi sitt barn. Skammelig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...