Gå til innhold

telefonenregningen er gått til inkasso


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt dårlig råd så jeg ikke hadde mulighet til å betale mobilregningen min så abonnomentet ble sperret. Det står at saken er sendt videre til Sergel som jeg regner med er ett innkassoselskap.På torsdag betalte jeg alt jeg skylder men den er fortsatt sperret. Hvem tar jeg kontakt med å for å gjenåpne det? Vet jeg må sende bildet av at jeg har betalt men sender jeg det til Sergel eller Chess?

Anonymkode: f4db3...ca9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er flaut at jeg må velge å prioritere nye klær til sønnen min som har for småe klær?? Nei det syns jeg faktisk ikke! Som student så har jeg dårlig råd,å forrige måned måtte jeg prioritere klær til sønnen min i stedet for en mobilregning.

Er det noen som har svar på det jeg faktisk spør om? :)

Anonymkode: f4db3...ca9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalte du til inkasso firmaet ? I såfall kan det ta noen virkedager før de har registrert og meldt i fra til Chess at det er innbetalt. Hvis du betalte til Chess så er det kanskje noen gebyrer etc du ikke har fått med. Og det blir fort litt kluss om man betaler til feil. Ring Chess å hør i morgen hvordan ståa er

Anonymkode: 09339...41a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vanskelig ringe uten mobil som fungerer men om du sender Mail så legg ved kopi el screenshot av innbetalingen 

Anonymkode: 09339...41a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Kanskje vanskelig ringe uten mobil som fungerer men om du sender Mail så legg ved kopi el screenshot av innbetalingen 

Anonymkode: 09339...41a

Det er hvertfall gratis å ringe til inkasso selskapet står det.Skal uansett alltids fått lånt meg en mobil så jeg kan ringe.

Anonymkode: f4db3...ca9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Betalte du til inkasso firmaet ? I såfall kan det ta noen virkedager før de har registrert og meldt i fra til Chess at det er innbetalt. Hvis du betalte til Chess så er det kanskje noen gebyrer etc du ikke har fått med. Og det blir fort litt kluss om man betaler til feil. Ring Chess å hør i morgen hvordan ståa er

Anonymkode: 09339...41a

Ja jeg betalte til inkasso selskapet.

Anonymkode: f4db3...ca9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring de du betalte til ja. Vær også oppmerksom på at det kan komme gjenåpningsgebyr i tillegg. Hadde forhørt meg om det i samme slengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, MrsRose skrev:

Ring de du betalte til ja. Vær også oppmerksom på at det kan komme gjenåpningsgebyr i tillegg. Hadde forhørt meg om det i samme slengen.

Ahh stemmer det! De har vel en gjenåpningsgebyr ja,det hadde jeg helt glemt.Er nok derfor telefonen kanskje fortsatt er sperret ja.

Anonymkode: f4db3...ca9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ringe inkassoselskapet, som må ta kontakt med telefonselskapet. Ting tar litt tid..

Her går ting til inkasso støtt og stadig, ikke alle som har så sabla god råd bestandig. Kredittselskapene/inkassoselskapene jobber daglig med folk som skylder hundre tusner med kroner, så er ikke noe skam å skylde ei telefonregning! 

Anonymkode: ba480...43b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du må ringe inkassoselskapet, som må ta kontakt med telefonselskapet. Ting tar litt tid..

Her går ting til inkasso støtt og stadig, ikke alle som har så sabla god råd bestandig. Kredittselskapene/inkassoselskapene jobber daglig med folk som skylder hundre tusner med kroner, så er ikke noe skam å skylde ei telefonregning! 

Anonymkode: ba480...43b

Men, om du ikke har god råd, så er jo det å la ting gå til inkasso forferdelig dårlig bruk av de pengene du har. Å vente med å betale en regning til det har påbeløpt purre- og inkassogebyr kan da umulig være lønnsomt?. Jeg har også levd med særdeles stram økonomi i perioder, men jeg passet alltid på å betale regninger før det kom purring. Et purregebyr var jo mat for en dag. For et inkassogebyr på 700,- så kunne jeg jo betalt minst to telefonregninger!

Anonymkode: 56f81...bbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan fort ta ca en uke siden pengene skal fra inkasso til mobilselskapet. 

Men ring eller send en mail idag.

Hi det er lurt og ha en reservetelefon med kontantkort om dette skjer, tlf din har vell vært sperret en stund for inn og utgående samtaler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det trenger ikke ta så langt tid, inder selskapet jeg jobber går det fortere om man ringer inn etter betaling og sender f.eks bilde av betalingsdetaljene. Da kan vi be selskapet gjenåpne abonnementet selv om betalingen ikke er kommet inn. Så tar de kontant med selskapet det gjelder, og gir beskjed om dette. De sjekker og vips er det åpnet. Dette er en prosess som ellers kan ta opp til en uke :-) 

Anonymkode: b99e8...2dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men, om du ikke har god råd, så er jo det å la ting gå til inkasso forferdelig dårlig bruk av de pengene du har. Å vente med å betale en regning til det har påbeløpt purre- og inkassogebyr kan da umulig være lønnsomt?. Jeg har også levd med særdeles stram økonomi i perioder, men jeg passet alltid på å betale regninger før det kom purring. Et purregebyr var jo mat for en dag. For et inkassogebyr på 700,- så kunne jeg jo betalt minst to telefonregninger!

Anonymkode: 56f81...bbb

Hva skumme hun ha gjort da mener du? La barnet gå uten klær? For det er ikke bare til å trylle frem penger til både klær og regninger. Det er ikke lett å være student og mor. Man rekker ikke alltid så mye jobb, og barn et dyrt. Likevel er det viktig med utdannelse, så stå på hi! Jeg var ferdig i fjor, det var så verdt det :D 

Anonymkode: 6f52b...7fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva skumme hun ha gjort da mener du? La barnet gå uten klær? For det er ikke bare til å trylle frem penger til både klær og regninger. Det er ikke lett å være student og mor. Man rekker ikke alltid så mye jobb, og barn et dyrt. Likevel er det viktig med utdannelse, så stå på hi! Jeg var ferdig i fjor, det var så verdt det :D 

Anonymkode: 6f52b...7fc

Svaret var til henne som sa at der gikk ting til inkasso rett som det var, men  siden du spør: fordele kleskjøp over flere måneder eller betale regningen først og så handle for det som var igjen. Barnet hadde neppe 0 klesplagg som kunne brukes.

Anonymkode: 56f81...bbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send e-post med kvittering/screenshot av innbetaling. Så åpner de med en gang. Kan skje oss alle 😊

Anonymkode: 12253...f79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang du har smått med penger, så ringer du Chess for en utsettelse av regningen. Eller som andre skriver, forandre eller bytte abb som er billigere. Vet akkurat hvordan du har det, siden jeg var i en slik situasjon for endel år siden. Er pest eller kolera, mat / klær eller regninger.  Men det ordner seg alltid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Svaret var til henne som sa at der gikk ting til inkasso rett som det var, men  siden du spør: fordele kleskjøp over flere måneder eller betale regningen først og så handle for det som var igjen. Barnet hadde neppe 0 klesplagg som kunne brukes.

Anonymkode: 56f81...bbb

Selvsagt fordeler jeg kjøpene over flere månender,men når han har bukser og gensere som er for korte så måtte jeg kjøpe noe.

Anonymkode: f4db3...ca9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontaktet Chess nå å det var skjedd en feil,abonnementet skulle vært åpnet for flere dager siden ettersom de kunne se at betalingen var gjennomført.De beklaget så mye å skulle åpne den igjen umiddelbart :)

Anonymkode: f4db3...ca9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...