Gå til innhold

Jeg er så lei meg. Det klaffer jo aldri. Har du noen tips/kjerringråd ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har ikke prøvd så veldig lenge. Men kjenner jeg er likevel veldig lei meg og allerede lei av at det aldri klaffer for oss. Vi er begge 33 år og prøver på første baby. Begynte å prøve i november. Men mensen kommer gang på gang. Og vi har hatt samleie hver 2. Dag og klaffet på el. Men likevel...

har du noen tips? Hva fungerte for deg?  

Anonymkode: a9a3b...0d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her fungerte det å gå på piller én måned, så slutte og ha oss som kaniner. Jeg bruker ikke piller egentlig men når jeg sluttet på p-ring ble jeg ikke gravid. En bekjent gav meg tipset. Og det har fungert to ganger. Muligens flaks da. 😊

Anonymkode: eeb19...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg har et godt råd til deg, og det er også et råd du vil få fra veldig mange. Enkelt å følge er det også. For noen. For svært mange er det slett ikke lett. 

Slapp av!

Anonymkode: 34ef8...d52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar. Den der med å slappe av har jeg hørt. Men vanskelig. Tenkte mer om kanskje noen hadde noen kjerringråd til meg. Frykter kroppen er i ulage etter mange mange år på p-piller. Så tørr ikke helt å starte på de igken 😜

Anonymkode: a9a3b...0d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at noen får hjelp av å drikke hostesaft. Det er slimløsende og hjelper visstnok sædcellene oppover dit de skal feste seg... 

Anonymkode: f3b1f...867

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hostesaft, bidronning gelé, wild yam, ha riktig pH i kroppen, være avslappet, eller det som funket for oss; homeopati.

Anonymkode: fc80f...4b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bidronning gele greier. Hørt fra flere at de har blitt gravide når de endelig prøvde det

Anonymkode: 7c3e5...40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jepp, jeg har et godt råd til deg, og det er også et råd du vil få fra veldig mange. Enkelt å følge er det også. For noen. For svært mange er det slett ikke lett. 

Slapp av!

Anonymkode: 34ef8...d52

Og jeg syns det er et dårlig tips! Altfor mange venter for lenge med å søke hjelp! Tror du ikke jeg ble lei av å høre at jeg bare måtte slappe av så ordnet det seg? Nå har jeg mest sannsynlig kastet vekk den lille sjansen jeg hadde til å få barn, fordi jeg ventet. Jeg får et forsøk, men det ser svært dårlig ut.

Anonymkode: a27c8...3aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folat skal funke, slutte å røyke om en av dere eller begge gjør det, ha det gøy sammen og kose dere og nyte at dere ennå kkke har barn, kamillete om kvelden, et blad rå løk hver dag, rødt kjøtt

Anonymkode: 2a313...218

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som funket for meg var wild yam i uken før el og dong quai etter el. Gikk på første forsøk 😊

Anonymkode: 9e18f...bbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det som funket for meg var wild yam i uken før el og dong quai etter el. Gikk på første forsøk 😊

Anonymkode: 9e18f...bbd

Ja, wild yam fiksa det. Eller at du stod opp kl 9 på en onsdag og 8 påfølgende torsdag, eller at du spiste fisk dagen før. Kanskje yogatimen i fjor var utslagsgivende. Går det på første forsøk er dere bare normale fruktbare mennesker, med litt unormal forståelse for sammenhengen mellom årsak og konsekvens. Du ble gravid til tross for wild yam og ikke på grunn av det.

Anonymkode: 36b93...918

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ventet for lenge med å søke hjelp. Vi hadde prøvd i 3 år og ikke fått resultater annet enn en kort graviditet sol endte i spontanabort. Når du er i den alderen sies det at du skal ha prøvd i ett år før du søker om utredning. Du får som da regel utskrevet pergotime for å sette igang eggløsning/gi bedre egg (jeg trengte dobbelt kur). Vil anbefale at dere prøver en stund til ,bruk billige el-tester og graviditetstester fra Ebay), test for el morgen og kveld, og når streken blir sterkere kan dere ha samleie anhver dag frem til 3 dager etter du har fått hvite tester igjen. Pass på at du tar folat under hele prøveprosessen. Lykke til!

Anonymkode: ec896...60a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er helt normalt at det kan ta ett år å bli gravid uten at det er noe galt.

Men ikke la det går mer enn ett år. Vi ventet nesten to år pga vi var skråsikre på at det ikke var noe galt og det kom til å klaffe når som helst. Så gikk det halvannet år til før vi ble gravide med IVF.

Så det gikk 3,5 år før vi ble gravide.

Men det er jo selvfølgelig ikke dermed sagt at det er noe galt med dere. Som sagt kan det ta ett år. Men allerede nå kan dere jo sjekke f eks sæden til mannen og hormonene dine osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har ikke prøvd spesielt lenge. Hos oss tok det 6 mnd før jeg ble gravid. Hadde da gått 15 år på p-piller. Nå ble jeg gravid på prevensjon. Vi prøvde alt mulig tull, ble gravid den mnd vi tok pause fra prøvinga og ga blaffen i testing, bidronninggele og alt slikt. Ta folat, ha sex og hvis det ikke har klaffet innen høsten så ta kontakt med lege/gyn. Jeg vet prøvetiden føles tøff og altfor lang, men prøv å vær litt tålmodig. Det kommer nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte 7 mnd på nr 1 og 3 år på nr to (inkludert 3 runder pergotime, femar og tilslutt fikk jeg noe som jeg måtte ta med sprøyte i mageskinnet). Viste seg at jeg har Pco (er normalvektig) og manglet el. Mitt råd er å gå til gyn etter sommeren. 

Anonymkode: 6752c...abc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den måneden jeg ble gravid hadde vi sex to ganger dagen før eggløsning og en gang på eggløsningsdagen. De andre pp hadde vi sex annenhver dag...

Anonymkode: 349cb...0fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å syte om at "det klaffer aldri" etter et lite knapt halvår med prøving er et stort hån mot alle de som prøver i åresvis. Ta deg sammen, det er helt innenfor normalen å ikke bli gravid de første få mnd!

Anonymkode: 228c6...830

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å senke skuldrene og slappe av, fokusere på noe annet, spise sunt og få frisk luft og mosjon tror jeg er det beste du kan gjøre. Legesjekk med vitaminststus Kan være en idé, hørt at lav verdi av d vitamin som mange nordmenn har pga lite sol kan gi problem med å bli gravid. Har du tatt det opp med gynekolog og evt blitt undersøkt/vurdert utredning? Hormon blodprøver, ultralyd av eggstokker og egglederne og evt røntgen og "skylling" av eggledere for å sjekke at de er åpne kan være aktuelle tiltak hvis man prøver en viss tid uten resultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...