Gå til innhold

Utbetaling fra NAV


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Sykepenger. De skal betales ut 25.4, men på "din side" og "mine utbetalinger" på NAV står det ingenting? Bare at det ikke har vært utbetalt noe de 3 siste månedene. Er det normalt? Første utbetaling av sykepenger. Da NAV ble ringt, ble det sagt at alt er i orden. Det er vel 2 uker siden. 

Noen som har hatt sykepenger som vet litt? 

Anonymkode: 72e71...ef6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De skal være på konto innen siste dag av måneden , jeg pleide få rundt 20 tror jeg. Hvis det ikke ligger til utbetaling er jeg redd alt ikke er i orden dessverre 

Anonymkode: 3d3b2...138

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

De skal være på konto innen siste dag av måneden , jeg pleide få rundt 20 tror jeg. Hvis det ikke ligger til utbetaling er jeg redd alt ikke er i orden dessverre 

Anonymkode: 3d3b2...138

Det står ingenting, nei. Skal det det ja? For de lovte at alt var i orden, de sa at pengene skulle være på konto INNEN 25.4. Kunne komme før, men aller senest 25.4. Det er siste frist, sa de. Derfor fikk jeg utsatt regninger med siste frist 25.4, med lovnad om å betale. Betaler jeg ikke går det til inkasso.

Har allerede lånt 3000 kr av familie og venner, kan ikke låne mer. 

Anonymkode: 72e71...ef6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og har man krav på noe annen hjelp fra NAV om man ikke får sykepengene man har rett på? 

Anonymkode: 72e71...ef6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg ble stressa nå. Vet ikke hva jeg skal gjøre egentlig, har allerede solgt alt som kan selges. Og lånt penger. Kan ikke låne mer, annet enn forbrukslån, men da er jeg redd vi vikler oss inn i noe vi ikke kommer oss ut av. Orker ikke mer. Har allerede gått 15 dager uten lønn. Hele lønnen til den andre av oss gikk til regninger+barnehage. Har igjen 100 kr.

Anonymkode: 72e71...ef6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gå på sosialen og høre om de kan forskuttere for sykepengene og forklar at du ble lovet utbetaling den 25. 

Men jeg får foreldrepenger og ser ikke utbetalingen før samme dag som den kommer,så det er enda håp :) og du kan ringe nav på 55553333 og høre om de har sendt pengene,det ser de.

Anonymkode: 46a60...0d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kan gå på sosialen og høre om de kan forskuttere for sykepengene og forklar at du ble lovet utbetaling den 25. 

Men jeg får foreldrepenger og ser ikke utbetalingen før samme dag som den kommer,så det er enda håp :) og du kan ringe nav på 55553333 og høre om de har sendt pengene,det ser de.

Anonymkode: 46a60...0d8

Ok :) Ja, de LOVTE det med stor L. Sånn skikkelig tydelig, ellers hadde jeg aldri utsatt regningene til akkurat den datoen. Men hvis de gir pengene "på forskudd"; hvor lang tid tar det før de er på konto? Det er ikke mange regniner heller, på rundt 1000 kroner, men de må jo betales

Anonymkode: 72e71...ef6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går nok åt skogen dette her. Prøver å finne mer å selge. Ingen vil vel ha den hullete sofaen. Men kanskje TVen. 

Anonymkode: 72e71...ef6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har du ikke tingt nav idag og spurt?

Det er ikke alltid det står på mine utbetalinger før datoen de kommer, og de trenger ikke komme før kl 16.00 imorgen.

Men ring nav imorgen tidlig og hør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må alltid ha ting skriftlig fra nav! Muntlig gjelder ikke da du ikke har det dokumentert . 

Anonymkode: 3d3b2...138

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av. Hos meg har det aldri stått til utbetaling før etterpå. Alt KAN også være i orden 😊

Anonymkode: 32556...1da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Mamma_til_2 skrev:

Hvorfor har du ikke tingt nav idag og spurt?

Det er ikke alltid det står på mine utbetalinger før datoen de kommer, og de trenger ikke komme før kl 16.00 imorgen.

Men ring nav imorgen tidlig og hør.

Har ringt! Det er derfor.

Anonymkode: 72e71...ef6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Slapp av. Hos meg har det aldri stått til utbetaling før etterpå. Alt KAN også være i orden 😊

Anonymkode: 32556...1da

Nei, ringte.. er visst ikke i orden. Kan hende pengene ikke kommer før om 1 måned

Anonymkode: 72e71...ef6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, ringte.. er visst ikke i orden. Kan hende pengene ikke kommer før om 1 måned

Anonymkode: 72e71...ef6

Ting tar dessverre tid hos nav 

Anonymkode: 3d3b2...138

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ting tar dessverre tid hos nav 

Anonymkode: 3d3b2...138

Ja. Tydeligvis. Spurte, og det er mange ukers behandlingstid på sosialhjelp og. Vet ikke helt hva vi skal gjøre, fikk utsatt husleien, men det hoper seg opp. Selger det vi kan.. Det spøker for 17.mai for å si det sånn. Men det er jo egentlig en bagatell.

Anonymkode: 72e71...ef6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...