Gå til innhold

Er det slik at far mister sine uker ved permisjon om man får to tette?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Da tenker jeg vis det blir så tett at man går fra permisjon til permisjon og at far ikke rekker å ta ut sine uker. Mister han de eller har han rett til å ta ut sine uker mens mor er i permisjon med minste barnet? 

Anonymkode: 060c7...18b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok sikker? Leste på nav og ble usikker så tenkte å høre her. At far sine uker faller bort om mor går over i ny permisjon med ny baby før far har rukket å ta ut sine uker. Om det stemmer ønsker jeg ikke to tette barn. Da vil jeg vente til far har tatt sine uker da det er kjedelig å miste de . 

H.i 

Anonymkode: 060c7...18b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mamma til 2 søte skrev:

Han mister retten på den første om de ikke er tatt ut.

Ja det er slik jeg har forstått det også.  Da blir det ikke to tette her i gården 👍 

H.i 

Anonymkode: 060c7...18b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ok sikker? Leste på nav og ble usikker så tenkte å høre her. At far sine uker faller bort om mor går over i ny permisjon med ny baby før far har rukket å ta ut sine uker. Om det stemmer ønsker jeg ikke to tette barn. Da vil jeg vente til far har tatt sine uker da det er kjedelig å miste de . 

H.i 

Anonymkode: 060c7...18b

Du kan chatte med nav på nav.no

Anonymkode: bcaf5...989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har det rett og slett for bra i Norge. Skvise ut hver eneste gode ja

Anonymkode: c498c...271

Det er en rettighet 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har det rett og slett for bra i Norge. Skvise ut hver eneste gode ja

Anonymkode: c498c...271

Huff ja. Grusom handling å ønske at far og barn får 10 uker sammen hjemme. Dette handler jo ikke om det økonomiske det handler om en far som ønsker tid med barnet sitt før det begynner i barnehagen. 

H.i 

Anonymkode: 060c7...18b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer, mister resterende, både du og mannen, når neste kommer. Men hvor tette tenker du? Permisjonen er jo på under ett år...

Anonymkode: a88d1...9f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi fikk første, hadde far valgt å ta ut permisjonen som en fridag i uka i ca ett år. Så ble jeg gravid på nytt, og faren måtte endre sin permisjon på førstemann til sammenhengende uker før fødselen til nr to. Takk til en grei arbeidsgiver som snudde på hælen og skaffet en vikar for han på kort varsel.

Anonymkode: 82c9b...722

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Stemmer, mister resterende, både du og mannen, når neste kommer. Men hvor tette tenker du? Permisjonen er jo på under ett år...

Anonymkode: a88d1...9f5

Vi fikk et barn for 8 uker siden og tenkte å begynne å prøve nå. Etter planen er jeg hjemme med lønnet perm til begynnelsen av desember. Så skulle jeg være hjemme med ulønnet perm frem til april og far skulle da ta sine 10 uker + ferie slik at barnet var klar for barnehage aug 2018. Dette er den idielle planen før mannen plutselig fikk for seg at han ønsket en til nå. 

H.i 

Anonymkode: 060c7...18b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi fikk et barn for 8 uker siden og tenkte å begynne å prøve nå. Etter planen er jeg hjemme med lønnet perm til begynnelsen av desember. Så skulle jeg være hjemme med ulønnet perm frem til april og far skulle da ta sine 10 uker + ferie slik at barnet var klar for barnehage aug 2018. Dette er den idielle planen før mannen plutselig fikk for seg at han ønsket en til nå. 

H.i 

Anonymkode: 060c7...18b

Men far kan vel ta sine uker rett etter din permisjon selv om du er hjemme? Eller er det regler mot dette også?

Anonymkode: f86ed...d2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi fikk et barn for 8 uker siden og tenkte å begynne å prøve nå. Etter planen er jeg hjemme med lønnet perm til begynnelsen av desember. Så skulle jeg være hjemme med ulønnet perm frem til april og far skulle da ta sine 10 uker + ferie slik at barnet var klar for barnehage aug 2018. Dette er den idielle planen før mannen plutselig fikk for seg at han ønsket en til nå. 

H.i 

Anonymkode: 060c7...18b

Om dere velger å gjøre det slik må dere huske på å søke om utsettele av fedrekvoten FØR din del av den betalte permisjonen er over.

Anonymkode: e1fc7...d1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men far kan vel ta sine uker rett etter din permisjon selv om du er hjemme? Eller er det regler mot dette også?

Anonymkode: f86ed...d2d

Det var det jeg lurte på. Om far kan være hjemme med det ene barnet i sine uker mens jeg er i perm med den minste. Dette jeg er usikker på.

H.i

Anonymkode: 060c7...18b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om dere velger å gjøre det slik må dere huske på å søke om utsettele av fedrekvoten FØR din del av den betalte permisjonen er over.

Anonymkode: e1fc7...d1f

Jepp det har vi merket oss  👍 ellers mister far sin del og det er kjipt. 

H.i 

Anonymkode: 060c7...18b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var det jeg lurte på. Om far kan være hjemme med det ene barnet i sine uker mens jeg er i perm med den minste. Dette jeg er usikker på.

H.i

Anonymkode: 060c7...18b

Hun du svarte mente at han kunne være hjemme mes du var i ulønnet perm før neste unge kommer. Både din og hans permisjon for første unge må tas før neste unge kommer.

Anonymkode: e1fc7...d1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All perm må tas ut før neste perm starter ja. Men hvorfor tar ikke far ut perm i desember, du går tilbake på jobb og går utvikling ulønnet perm når far er ferdig med sin del? 

Anonymkode: b22aa...438

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo begynne på jobb tidligere så han får sine uker før dere får neste 

Anonymkode: 191f6...87e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

All perm må tas ut før neste perm starter ja. Men hvorfor tar ikke far ut perm i desember, du går tilbake på jobb og går utvikling ulønnet perm når far er ferdig med sin del? 

Anonymkode: b22aa...438

Skal hun ta ulønnet perm i forbindelse med foreldrepermisjonen må den tas ut direkte uten å jobbe mellom.

 

Anonymkode: e1fc7...d1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skal hun ta ulønnet perm i forbindelse med foreldrepermisjonen må den tas ut direkte uten å jobbe mellom.

 

Anonymkode: e1fc7...d1f

Direkte etter at far har tatt ut sin perm. Hun kan jobbe mens han har permisjon, for så å gå ut i ulønnet permisjon etterpå.

Anonymkode: f86ed...d2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo også passe på at du ikke mistet retten til foreldrepenger i permisjon nr 2. Det er jo EM neste løsning at du kutter ned på den ulønnede permisjonen og går tilbake til jobb tidligere enn at far går glipp av sine uker med nr 1 og du all lønn med nr 2.

Anonymkode: aa2b3...b51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Direkte etter at far har tatt ut sin perm. Hun kan jobbe mens han har permisjon, for så å gå ut i ulønnet permisjon etterpå.

Anonymkode: f86ed...d2d

Det vil nok ikke arbeidsgivere gå med på.

De kan ikke miste vikaren bare på grunn av at hi skal jobbe noen uker. 

 

 

Anonymkode: e1fc7...d1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

All perm må tas ut før neste perm starter ja. Men hvorfor tar ikke far ut perm i desember, du går tilbake på jobb og går utvikling ulønnet perm når far er ferdig med sin del? 

Anonymkode: b22aa...438

Fordi det er umulig i fars arbeidssituasjon å gå ut i perm i des. Han nå vente til april 2018.  I tillegg ville det bare blitt rot på min arbeidsplass å Være der og så forsvinne. 

Nei jeg heller mot å ikke gå for to tette da dette bare blir rot 👍 

H.i 

Anonymkode: 060c7...18b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...