Gå til innhold

Folk er hysteriske angående snøen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1: Det er normalt med snø i april.

2: Nei, du dør ikke om du kjører med sommerdekk på snø. 

Folk er hysteriske! "Ikke kjør med sommerdekk", eller "jeg kan ikke dra ut idag, jeg har sommerdekk på bilen". 

Ooo, så farlig! 

Anonymkode: 60b3e...aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og du er hva da? Morsom? Dum?

Jeg har selv vinterdekk, siden det fortsatt er April, men holdt på å bli bulka av opptil flere i dag som sklei rundt på sommerdekk. Klart det kan bli glatt med sommerdekk når det er vinterføre. Trenger ikke engang normal høy IQ for å se det?

Anonymkode: 3ed3f...e0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du helt idiot, du må seriøst kødde?

Det er jo slik innstilling som skaper kaoset, ikke de som faktisk skor seg rett. Hadde det ikke vært noen sak med sommerdekk på vinterføre hadde vi jo ikke hatt vinterdekk.

Jeg skled og kjørte ned en fotgjenger, Ooo så farlig, du døde kanskje ikke nei.

Anonymkode: 2d3c6...67f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og du er hva da? Morsom? Dum?

Jeg har selv vinterdekk, siden det fortsatt er April, men holdt på å bli bulka av opptil flere i dag som sklei rundt på sommerdekk. Klart det kan bli glatt med sommerdekk når det er vinterføre. Trenger ikke engang normal høy IQ for å se det?

Anonymkode: 3ed3f...e0b

Ja, for sommerdekk er ekstra glatte, nemlig. Pass deg for regnet :o ! 

Når det er 2 mm med smeltende snø på veien er det ikke farlig. Slaps er ikke farlig.

Folk som IKKE KAN KJØRE BIL er farlige, uansett hvilke dekk de har. 

Anonymkode: 60b3e...aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Er du helt idiot, du må seriøst kødde?

Det er jo slik innstilling som skaper kaoset, ikke de som faktisk skor seg rett. Hadde det ikke vært noen sak med sommerdekk på vinterføre hadde vi jo ikke hatt vinterdekk.

Jeg skled og kjørte ned en fotgjenger, Ooo så farlig, du døde kanskje ikke nei.

Anonymkode: 2d3c6...67f

Du er i hvert fall helt idiot.

 

Anonymkode: 60b3e...aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, for sommerdekk er ekstra glatte, nemlig. Pass deg for regnet :o ! 

Når det er 2 mm med smeltende snø på veien er det ikke farlig. Slaps er ikke farlig.

Folk som IKKE KAN KJØRE BIL er farlige, uansett hvilke dekk de har. 

Anonymkode: 60b3e...aab

Du må leve i en boble.

Det er bittelite mer enn 2 mm smeltet snø på veiene der det er kaos.

Heldigvis får de som forårsaker ulykker på sommerdekk en solid regress og noen blir anmeldt for uaktsom kjøring. At folk aldri lærer.

Anonymkode: 2d3c6...67f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, for sommerdekk er ekstra glatte, nemlig. Pass deg for regnet :o ! 

Når det er 2 mm med smeltende snø på veien er det ikke farlig. Slaps er ikke farlig.

Folk som IKKE KAN KJØRE BIL er farlige, uansett hvilke dekk de har. 

Anonymkode: 60b3e...aab

Kanskje trekke nesa ut av navelen og innse at Norge er et langstrakt land. 

Hos oss, to mil nord for Oslo er det snart 20 cm snø. Ikke en vei som er måkt. Det er risikosport selv med vinterdekk. 

Du fremstår som særs korttenkt som tror at været er likt der du bor. 

Bli voksen du, og få litt mer erfaring før du uttaler deg. 

Anonymkode: f1dba...fee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, for sommerdekk er ekstra glatte, nemlig. Pass deg for regnet :o ! 

Når det er 2 mm med smeltende snø på veien er det ikke farlig. Slaps er ikke farlig.

Folk som IKKE KAN KJØRE BIL er farlige, uansett hvilke dekk de har. 

Anonymkode: 60b3e...aab

hahaha..sorry, men du er nå dagens klovn og sjarmtroll...

Anonymkode: 3ed3f...e0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

1: Det er normalt med snø i april.

2: Nei, du dør ikke om du kjører med sommerdekk på snø. 

Folk er hysteriske! "Ikke kjør med sommerdekk", eller "jeg kan ikke dra ut idag, jeg har sommerdekk på bilen". 

Ooo, så farlig! 

Anonymkode: 60b3e...aab

Jøss, for en IDIOT du er.

Anonymkode: 5ace5...a5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerdekk ... smak på ordet ... SOMMERdekk ... 

Det er vel en ganske klar indikasjon på at de  brukes om SOMMEREN ... eller ...??

Ergo er det en dårlig plan å bruke sommerdekk i snø.

Når det er sagt: DET ER HELT PYTON at det snør. Jeg var klar for vår!!! Det hender absolutt at det snør i april. Det er ikke noe unaturlig i det - det er imidlertid særdeles irriterende.

Endret av MammantilNurket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i Finnmark og jeg må si at jeg er drittlei snø. Vi har 2 meter høye snøkanter, småveiene har tettpakka snø i rare formasjoner, størkna is som ødelegger understellet på bilene. Veiene er for glatte til å jogge på enda. I dag er det faktisk 24. april, og det er få dager med plussgrader som har vært denne måneden (maks +5). Selv om jeg bor der jeg bor, er det nok nå altså. Med både snø og kulde. Det har snødd nesten hver dag de siste to ukene.

Og til deg som mener det er hysterisk å bli bekymret for kjøring på isen med sommerdekk - politiet er sikkert hysterisk som gir bøter for dem som kjører slik. Det kan i verste fall ende med påkjørsel eller utforkjøring. SOMMERdekk er skapt for SOMMERføre. Noe som ikke innebærer is eller snø. Lær deg litt om forskjellige typer dekk, veigrep og lignende før du buser ut med masse tull.

Anonymkode: 4bc28...c48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, for sommerdekk er ekstra glatte, nemlig. Pass deg for regnet :o ! 

Når det er 2 mm med smeltende snø på veien er det ikke farlig. Slaps er ikke farlig.

Folk som IKKE KAN KJØRE BIL er farlige, uansett hvilke dekk de har. 

Anonymkode: 60b3e...aab

Du kan jo ikke kjøre bil selv, som ikke forstår at det plutselig kan oppstå glatt partier på deler av vei der sola ikke når, i svinger og andre plasser. Smeltende snø kan plutselig bli til skøyteis i løpet av en halvtime. Særlig på kveldene når sola går ned.

Anonymkode: 4bc28...c48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Og du er hva da? Morsom? Dum?

Jeg har selv vinterdekk, siden det fortsatt er April, men holdt på å bli bulka av opptil flere i dag som sklei rundt på sommerdekk. Klart det kan bli glatt med sommerdekk når det er vinterføre. Trenger ikke engang normal høy IQ for å se det?

Anonymkode: 3ed3f...e0b

Haha, ja, her i nord på høsten er det artig å se på idiotene på sommerdekk. Vi har en slakk lang bakke på veg til barnehagen, og det er ren underholdning å sitte og se på alle bilene som spinner på veg opp, sklir ned og prøver å komme opp igjen uten å lykkes. Dessverre er det underholdning med bismak, for slike idioter er kapable til å kjøre ned fotgjengere eller skade passasjerene sine i utforkjøring.

Anonymkode: 4bc28...c48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var det kaos i dag og det var for det meste de med sommerdekk som hadde strødd bilene sine utover. Mulig noen av de ikke er særlig gode sjåfører, men jeg liker å tro at de færreste har fått førerkortet på postordre. 

Her var det forøvrig 10 cm snø og utforkjøringene mange. Bla en buss og 5 vogntog

Anonymkode: f9303...dad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så snøen i april er mindre glatt enn i vintermånedene? Hvorfor bry seg med vinterdekk i det hele? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, *Miss Marple* skrev:

Så snøen i april er mindre glatt enn i vintermånedene? Hvorfor bry seg med vinterdekk i det hele? 

 

Det er sommersnø som består av 50% antiskli når det kommer etter 31.mars 👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...