Gå til innhold

Alle dere som er overvektige.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kom dere ned i vekt! Jeg har alltid vært slank, men la på meg ca 35 kg til hvert svangerskap. Null vann, kun myye deilig mat, godis, bakst! Brukte 6-9 mnd å gå ned etterpå. Men kjære dere, det er dét verdt! Følte meg fantastisk mens jeg var gravid, og som en dritt i det barna var ute. Kom dere i form, gå ned i vekt. Jeg kan love dere at selvtilliten vil endre seg drastisk! Ingen fortjener å være overvektige. 

Anonymkode: 8555c...6ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ønsker det. Men av en eller annen grunn går jeg tilbake til min dårlige livsstil hele tiden. Føler jeg har brukt hele livet på ønske å ned i vekt men aldri fått det til. Men jobber fremdeles med saken så håper jeg får det til en dag jeg også. 

Anonymkode: 20eea...7b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så bra at du sa dette, eg har aldri tenkt på at det kan vere betre å vere slank enn å vere tjukk!!! Og viss det tek berre 6-9 mnd å bli kvitt 35 kilo så er det jo et stort mysterium at vi gidd å gå rundt å vere så tjukke? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt du valgte å ikke tenke på dine barns helse da du gikk gravid, da, Hi...

Mulig du mener godt, men måten du skriver det på virker dessverre rimelig arrogant.

Jeg har vært overvektig, og har det helt klart mye bedre både fysisk og psykisk når jeg er normalvektig enn 25 + kg overvektig. Jeg måtte finne det kostholdet som passet min kropp før jeg greide å gå ned i vekt. Og dermed så var det heller ikke noe problem å holde vekten i etterkant, siden jeg har et kosthold som passer akkurat min kropp og dermed slipper søtsug. Jeg manglet ikke viljestyrke, slik jeg trodde, jeg hadde bare ikke kunnskap om hvordan jeg skulle holde blodsukkeret mitt stabilt. Da jeg fant ut det slapp søtsuget og kroppen justerte vekten selv.

 

Anonymkode: 6567d...3c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Så dumt du valgte å ikke tenke på dine barns helse da du gikk gravid, da, Hi...

Mulig du mener godt, men måten du skriver det på virker dessverre rimelig arrogant.

Jeg har vært overvektig, og har det helt klart mye bedre både fysisk og psykisk når jeg er normalvektig enn 25 + kg overvektig. Jeg måtte finne det kostholdet som passet min kropp før jeg greide å gå ned i vekt. Og dermed så var det heller ikke noe problem å holde vekten i etterkant, siden jeg har et kosthold som passer akkurat min kropp og dermed slipper søtsug. Jeg manglet ikke viljestyrke, slik jeg trodde, jeg hadde bare ikke kunnskap om hvordan jeg skulle holde blodsukkeret mitt stabilt. Da jeg fant ut det slapp søtsuget og kroppen justerte vekten selv.

 

Anonymkode: 6567d...3c5

Hvordan fant du ut hvilket kosthold som passet akkurat din kropp da? 

Anonymkode: 8555c...6ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvordan fant du ut hvilket kosthold som passet akkurat din kropp da? 

Anonymkode: 8555c...6ca

Prøving og feiling, men det som gjorde det virkelige utslaget for meg var å få tips av en som har lang utdannelse innen kost og ernæring. For meg ble det en lavkarbovariant samt at jeg må unngå visse matvarer som jeg har oppdaget at jeg ikke tåler.

Anonymkode: 6567d...3c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er overvektig, men i god form! Trenger ikke ha noe med hverandre å gjøre....

men når det er sagt så har jeg selvsagt lyst til å bli kvitt kiloene. 

Anonymkode: 050af...f80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er overvektig, på grensen til normalvektig. Trives best slik jeg er nå. Trener 3-4 dager i uken og er aktiv ellers, men jeg er ikke noe pen hvis jeg blir tynn. Dessverre. Jeg kler best noen kilo ekstra. 

Anonymkode: 6bde4...c89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Kom dere ned i vekt! Jeg har alltid vært slank, men la på meg ca 35 kg til hvert svangerskap. Null vann, kun myye deilig mat, godis, bakst! Brukte 6-9 mnd å gå ned etterpå. Men kjære dere, det er dét verdt! Følte meg fantastisk mens jeg var gravid, og som en dritt i det barna var ute. Kom dere i form, gå ned i vekt. Jeg kan love dere at selvtilliten vil endre seg drastisk! Ingen fortjener å være overvektige. 

Anonymkode: 8555c...6ca

Eh? Jeg skjønner ikke.. Skal innlegget være en motivasjon eller ? Jeg tror alle vet at man føler seg bedre hvis man går ned i vekt. Kom heller med tips til hvordan..

Anonymkode: f5fd9...8f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kom dere ned i vekt! Jeg har alltid vært slank, men la på meg ca 35 kg til hvert svangerskap. Null vann, kun myye deilig mat, godis, bakst! Brukte 6-9 mnd å gå ned etterpå. Men kjære dere, det er dét verdt! Følte meg fantastisk mens jeg var gravid, og som en dritt i det barna var ute. Kom dere i form, gå ned i vekt. Jeg kan love dere at selvtilliten vil endre seg drastisk! Ingen fortjener å være overvektige. 

Anonymkode: 8555c...6ca

Jaha, godt du kan opplyse oss feitinger som ikke skjønner det av oss selv da......

Anonymkode: f25ab...ec7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ser jeg ut som jeg bryr meg? 

Anonymkode: a7597...b3b

Det var ikke meningen å treffe et sårt punkt.. 

Anonymkode: 8555c...6ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Eh? Jeg skjønner ikke.. Skal innlegget være en motivasjon eller ? Jeg tror alle vet at man føler seg bedre hvis man går ned i vekt. Kom heller med tips til hvordan..

Anonymkode: f5fd9...8f4

Veie maten! Gå drastisk til verks! Når vekten begynner å gå nedover, bli mer aktiv. Jeg begynte selv å sykle. Syklet i en time til jobb 2-3 ganger i uken. Da gadd jeg ihvertfall ikke å hive i meg sjokolade, for å ødelegge all slitet med syklingen. Da ble det dobbel effekt, både forbrente kalorier ved å sykle, samt holdt meg unna kalorier for å ikke ødelegge effekten av syklingen. Hurra! Og sparte jo masse penger på å sykle til jobb, samt spise mindre. Bonus bonus. 

Anonymkode: 8555c...6ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var ikke meningen å treffe et sårt punkt.. 

Anonymkode: 8555c...6ca

Hvorfor skriver du i en arrogant og hånlig tone og juger i tillegg? De aller fleste klarer ikke å gå ned hele 35 (!) kilo på 6 måneder ved kun kostholdsendring og litt trening. Sorry mac, dette må du lenger ut på landet med. Du skriver at du sluttet med sjokolade og syklet 1 time 2-3 ganger i uka. Det holder ikke til så drastisk vektnedgang. Kan ikke du oppsøke andre nettsider og trolle der, i stedet for å fortelle nybakte mødre at de bør føle seg som dritt hvis de har noen kilo ekstra?

Og nei, jeg er ikke overvektig og har aldri vært det, så du har ikke "truffet noe sårt punkt" her gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kunne jo få prøve mitt liv da. Ble grovt seksuelt misbrukt i mange år, fra jeg var bare 3 år. Var tynn som en strek, fram til jeg ble 13 år, da var det som en sprettrumpe og pupper, plutselig kom over natten. Og jeg fikk plutselig mye seksuell oppmerksomhet fra gutter. Hatet det, og startet og sulte meg, i kombinasjon med overspising og oppkast. Hadde så bulimi i mange år, men da jeg fikk barn nummer 2, fant jeg ut, at dette må jeg slutte med. For jeg kan ikke videreføre dette til barna mine. Men jeg klarer jo ikke å slutte med overspisingen. Jeg har prøvd i 5 år, og få hjelp. Men jeg får det ikke, siden jeg ikke sulter meg, og jeg er ikke kraftig overvektig. Ellers har livet mitt og bare møtt på motstand, sviktet av alle jeg slipper inne. Og jeg har bare 7 diagnoser på fysisk sykdom. Så jeg er for syk til å jobbe. Også for syk til å trene. Jeg har alltid trent mye, men nå klarer jeg ikke.

Og det for en frisk person, og gå ned i vekt for første gang i sitt liv, ja det er enkelt. Jeg har gått ned i vekt, så mange ganger i mitt liv, at jeg har ikke telling. Men grunnet min spiseforstyrrelse, er og forbrenningen helt ødelagt nå.

Anonymkode: 1802a...23a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, MrsRiddick skrev:

Hvorfor skriver du i en arrogant og hånlig tone og juger i tillegg? De aller fleste klarer ikke å gå ned hele 35 (!) kilo på 6 måneder ved kun kostholdsendring og litt trening. Sorry mac, dette må du lenger ut på landet med. Du skriver at du sluttet med sjokolade og syklet 1 time 2-3 ganger i uka. Det holder ikke til så drastisk vektnedgang. Kan ikke du oppsøke andre nettsider og trolle der, i stedet for å fortelle nybakte mødre at de bør føle seg som dritt hvis de har noen kilo ekstra?

Og nei, jeg er ikke overvektig og har aldri vært det, så du har ikke "truffet noe sårt punkt" her gitt.

Det her blir jo bare festlig! Jeg la på meg ca 35 kg. Gikk ned noen kilo da barna ble født. Damene i familien vår har ingen melkeproduksjon omtrent, så det ble dessverre ingen amming her. Da var det bare å være helt rå på å veie mat og vite til minste kalori hvor mye jeg spiste. Og ja, jeg gikk ned ALLE kiloene på 6-9 mnd! 

Anonymkode: 8555c...6ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det her blir jo bare festlig! Jeg la på meg ca 35 kg. Gikk ned noen kilo da barna ble født. Damene i familien vår har ingen melkeproduksjon omtrent, så det ble dessverre ingen amming her. Da var det bare å være helt rå på å veie mat og vite til minste kalori hvor mye jeg spiste. Og ja, jeg gikk ned ALLE kiloene på 6-9 mnd! 

Anonymkode: 8555c...6ca

Ja, selvfølgelig, og griser kan fly. For det første så er det svært usunt med så rask vektnedgang selv om man ikke ammer, det anbefalte er 0,5 kilo per uke. For det andre så holder det ikke å sykle noen ganger i uka og kutte ut sjokolade for å oppnå så drastisk vektnedgang, hvis vektoppgangen ikke skyldes mye vann (som det ofte gjør i svangerskapet). Hadde du mye vann, så er det mer sannsynlig at du gikk fort ned uten å ha drastisk kaloriunderskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kunne jo få prøve mitt liv da. Ble grovt seksuelt misbrukt i mange år, fra jeg var bare 3 år. Var tynn som en strek, fram til jeg ble 13 år, da var det som en sprettrumpe og pupper, plutselig kom over natten. Og jeg fikk plutselig mye seksuell oppmerksomhet fra gutter. Hatet det, og startet og sulte meg, i kombinasjon med overspising og oppkast. Hadde så bulimi i mange år, men da jeg fikk barn nummer 2, fant jeg ut, at dette må jeg slutte med. For jeg kan ikke videreføre dette til barna mine. Men jeg klarer jo ikke å slutte med overspisingen. Jeg har prøvd i 5 år, og få hjelp. Men jeg får det ikke, siden jeg ikke sulter meg, og jeg er ikke kraftig overvektig. Ellers har livet mitt og bare møtt på motstand, sviktet av alle jeg slipper inne. Og jeg har bare 7 diagnoser på fysisk sykdom. Så jeg er for syk til å jobbe. Også for syk til å trene. Jeg har alltid trent mye, men nå klarer jeg ikke.

Og det for en frisk person, og gå ned i vekt for første gang i sitt liv, ja det er enkelt. Jeg har gått ned i vekt, så mange ganger i mitt liv, at jeg har ikke telling. Men grunnet min spiseforstyrrelse, er og forbrenningen helt ødelagt nå.

Anonymkode: 1802a...23a

Hmmm

Du klarte å slutte med oppkast etc, jeg har troen på at du klarer å slutte med overspising også. Bruk de samme redskapene du brukte for å slutte med alt det der, til å slutte å overspise også! Du klarer det 👍

Anonymkode: 8555c...6ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, MrsRiddick skrev:

Ja, selvfølgelig, og griser kan fly. For det første så er det svært usunt med så rask vektnedgang selv om man ikke ammer, det anbefalte er 0,5 kilo per uke. For det andre så holder det ikke å sykle noen ganger i uka og kutte ut sjokolade for å oppnå så drastisk vektnedgang, hvis vektoppgangen ikke skyldes mye vann (som det ofte gjør i svangerskapet). Hadde du mye vann, så er det mer sannsynlig at du gikk fort ned uten å ha drastisk kaloriunderskudd.

Det handlet da ikke bare om sjokolade, men å legge seg på et slikt nivå på KALORIER at vekten gikk ned. Og ja, jeg hadde veldig lite vann i kroppen. Hvorfor blir du provosert av at jeg hadde viljestyrke og fikk det til? 

Anonymkode: 8555c...6ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hmmm

Du klarte å slutte med oppkast etc, jeg har troen på at du klarer å slutte med overspising også. Bruk de samme redskapene du brukte for å slutte med alt det der, til å slutte å overspise også! Du klarer det 👍

Anonymkode: 8555c...6ca

OMG, går det an å være så arrogant dritt og fremstille det som "ønske om hjelp". Ja, det er "bare" å slutte å spise og begynne å trene for alle. Foreslår at du søker om patent for din metodikk, for det har ingen tenkt på tidligere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det handlet da ikke bare om sjokolade, men å legge seg på et slikt nivå på KALORIER at vekten gikk ned. Og ja, jeg hadde veldig lite vann i kroppen. Hvorfor blir du provosert av at jeg hadde viljestyrke og fikk det til? 

Anonymkode: 8555c...6ca

Problemet er at hvis du skal motivere andre til å ha viljestyrke, så nytter det ikke å fortelle dem at de er tapere og bare må skjerpe seg uansett, alle klarer å få det til og de som ikke gjør det, er tapere. Har du fortalt deg selv at du er en dritt hver dag for å bli motivert til å gå ned alle disse kiloene? Du angriper jo problemet fra helt feil vinkel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også gikk ned 20kg iløped av første året etter fødsel. Veide 52kg før, og 71kg ved fødsel... Gikk det opp pga treningsforbud under sv skapet, og god appetitt. Lol. (Så ikke så mye vann nei).

Kunne ikke gå for hardt til verks, for jeg ammet og slet nok med det, men spiste normalt -bare ikke over 1500kalorier og gikk turer. Etterhvert også styrketrening. 

Det er bare å droppe det kroppen ikke trenger i en periode (snop, fett, ost osv), litt kjedelig men når du er i gang og har kontroll så kan man unne seg litt.

Og jada, her er både kronisk sykdom (chrons) og dårlig barndom i bagasjen. Har både anoreksi og bulimi, samt litt selvskading, på CVen. Angst river også litt nå og da. Men med litt vilje om å være sterk, og legge bort selvmedlidenheten (for ALLE har en form for baggasje, og ingen bryr seg om din -vi er ikke så jævla spesielle som vi tror ;) ) så går det meste altså :) 

Anonymkode: 7d4f1...e9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gå ned vekt som ikke har satt seg skikkelig over lengre tid er nok lettere enn å gå ned kiloer som har sittet på i årevis. 

Jeg og gikk ned mine babykilo lett som en plett. Dessverre gjorde depresjon og trøstespising senere i livet at jeg gikk opp 30 kg på 2 år. De kiloene har ikke vært like lette å få av. Jeg har gått ned 20 av dem de siste 4 årene, men de siste 10 kg sitter som støpt! De vil rett og slett ikke av til tross for at jeg trener 3 dager i uka pg spiser normalt sunt. 

Kroppen min tåler nå ikke at jeg skeier ut uten at jeg blir oppblåst og legger på meg. 

Anonymkode: 73782...a4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg også gikk ned 20kg iløped av første året etter fødsel. Veide 52kg før, og 71kg ved fødsel... Gikk det opp pga treningsforbud under sv skapet, og god appetitt. Lol. (Så ikke så mye vann nei).

Kunne ikke gå for hardt til verks, for jeg ammet og slet nok med det, men spiste normalt -bare ikke over 1500kalorier og gikk turer. Etterhvert også styrketrening. 

Det er bare å droppe det kroppen ikke trenger i en periode (snop, fett, ost osv), litt kjedelig men når du er i gang og har kontroll så kan man unne seg litt.

Og jada, her er både kronisk sykdom (chrons) og dårlig barndom i bagasjen. Har både anoreksi og bulimi, samt litt selvskading, på CVen. Angst river også litt nå og da. Men med litt vilje om å være sterk, og legge bort selvmedlidenheten (for ALLE har en form for baggasje, og ingen bryr seg om din -vi er ikke så jævla spesielle som vi tror ;) ) så går det meste altså :) 

Anonymkode: 7d4f1...e9b

Kroppen trenger ikke fett og ost? Seriøst? Til og med de verste lavkarbofanatikere spiser fett og ost, og det er absolutt noe kroppen trenger! Herregud, hvor mye uvitenhet som er ute og går. Jada, det er kun viljen det står på. Alle som er deprimert, skadet psykisk og har spiseforstyrrelser kan bare skjerpe seg. Det er da rart at mange i verden dør av spiseforstyrrelser, mangler de vilje helt eller? For øvrig veier de færreste voksne kvinner 52 kilo, det er med andre ord ikke et mål de fleste har for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Å gå ned vekt som ikke har satt seg skikkelig over lengre tid er nok lettere enn å gå ned kiloer som har sittet på i årevis. 

Jeg og gikk ned mine babykilo lett som en plett. Dessverre gjorde depresjon og trøstespising senere i livet at jeg gikk opp 30 kg på 2 år. De kiloene har ikke vært like lette å få av. Jeg har gått ned 20 av dem de siste 4 årene, men de siste 10 kg sitter som støpt! De vil rett og slett ikke av til tross for at jeg trener 3 dager i uka pg spiser normalt sunt. 

Kroppen min tåler nå ikke at jeg skeier ut uten at jeg blir oppblåst og legger på meg. 

Anonymkode: 73782...a4c

(Det er jeg som skrev "20kg etter fødsel" innlegget)

Ja, det tviler jeg ikke på -at det er vanskeligere jo lenger de har vært på. Absolutt! Da handler det jo også om at forbrenningen trenger en "bost", men ikke minst hodet. Det er tyngre å legge om en livsstil man har grodd inn i. (Tips, mange får seg en aha opplevelse når de har med seg en bok og skriver ned absolutt alt de spiser i løped av en dag) 

Men å si at det er "komplett umulig"... Da har man gitt opp da. Og det er greit det også, for all del! Kjenner til de som har bestemt seg for at "fuck it, det er for mye jobb, jeg trives best med 20-30kg ekstra." Power to ya!

Men det er de som "klager" over sin egen vekt, og i tillegg sier at "det går ikke...jeg har stoffskifteproblemer/angst/prøvd alt/vond rygg/vonde knær...." Nei, da må man komme seg til psykolog og kostholdsveiledning, få "snudd" hodet sitt og få troen på seg selv, og først DA si at man har prøvd alt. 

Man må eie det.

Anonymkode: 7d4f1...e9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...