Gå til innhold

Ødelegger jeg hele sommeren om jeg setter inn hormonspiral i mai?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har lest at den skal settes inn på slutten av menstruasjonen og det er i midten av mai. Har lest at mange får mye småblødninger etterpå. Er det sånn at jeg ødelegger hele sommeren med tanke på bading og sånn da? Burde jeg vente?

Anonymkode: 1b508...f2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg slet med småblødninger i 9 mnd, så jeg håper du ikke er så uheldig 😂

Anonymkode: c28ed...b12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småblødninger ødelegger jo ikke en sommer. Bruk truseinnlegg. Det er alt.

Anonymkode: b55d5...bbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart det ødelegger. Bader du aldri eller ligger på stranden?. Knuller du aldri litt ekstra om sommeren? Poor thing...

Anonymkode: 9b550...a97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blødde i ca to dager etter innsetting av hormonspirall og har knapt nok hatt noe som helst blødning etter det. Hadde ikke mensen når den ble satt inn og gynekologen så heller ikke noe om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Umulig å si. Du kan være som meg som blødde bittelitt i et par dager og så gikk inn i en slags normal syklus med jevnlig mens, selv om det var litt færre dager og mindre enn før. Eller du kan blø som noen av de over her. 

Anonymkode: 29c42...41c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo sette inn kobberspiral i stedet? Jeg har det, aldri hatt blødninger i lang tid etterpå. Fungerer fint!

Anonymkode: 0ed0a...b03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blødde i to dager etter innsettelsen, og hadde litt smerter til og fra en ukes tid. Det mest plagsomme her er smertene ved eggløsning, som plutselig har blitt veldig ille. 

Anonymkode: b3372...e65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg er helt på jordet her, ikke helsepersonell, men kan du ikke høre om du kan ta den ut igjen hvis du blir plaget med mye blødninger?

Anonymkode: 0ed0a...b03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt hormonspiral to ganger. Mistet mensen helt begge gangene, så lenge spiralen var der.

Første gang "blødde" jeg i nesten tre mnd etter innsetting. Men det var ikke som mens. Kun brunfarget utflod i veldig små mengder. Kunne bade og alt annet som normalt.

Andre gang (var gravid i mellom) blødde jeg og hadde mens-smerter dagen den ble satt inn, og ikke noe siden. Hatt den i 4,5 år nå uten blødning eller menssmerter. 

Anonymkode: 90f21...707

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blødde som en kraftig mens i ca 6 mnd i strekk. Så "normaliserte" det seg til en syklus, men den er også jævlig med 14 dagers KRAFTIG mens og syke smerter. Er bare redd for at det blir enda verre hvis jeg tar den ut - fikk den for å redusere kraftige blødninger..

Anonymkode: d3253...3b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...