Gå til innhold

er det for langt for en 5 åring å gå 14 km?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Her vi bor skal det være ett arrangment der voksne og barn skal gå 14 km å når de fullfører ruten så får de en medalje.Sønnen min på 5 år ønsker å være med men syns det hørtes langt ut. Bør en 5 åring klare å gå 14 km?

Anonymkode: 005f3...8f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det vil være langt for mange. Hvor lange turer er femåringen vant til å gå?

Anonymkode: a2852...f2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske langt, men ikke uoverkommelig. Hvor lang tid skal dere bruke? 

Anonymkode: 200df...8a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fint vis du gjør det på guttongen sin tempo ha med nok mat , drikke og frukt og evt litt snop til "krise" .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For eldste hadde dette vært en super tur helt uten problemer da hun var 5 år. Elsker å gå tur og kunne gå og gå og gå ogå nesten uten stopp. For minste hadde det vært et mareritt. Så kommer absolutt ann på ungen din. 

Anonymkode: 88ff7...ffa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer veldig an på 5-åringen. Jeg gikk 9 km med min, og allerede før vi hadde passert 1 km begynte han å klage over at han var så sliten. (Han er aktiv ellers altså, men blir fort "sliten" når han synes noe er kjedelig.)

Han klarte å løpe rundt og leke når vi var ferdige, så han hadde sikkert klart 5 km til, men det hadde ikke blitt noe hyggelig, for han var veldig lei. :P Men noen barn liker jo å gå.

Anonymkode: a477e...846

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine unger på 5 og 7 år er ganske vant til turer, men 14 km er langt for en 5-åring. De går lenger når de har med seg venner, fordi da har de det morsomt og de blir distrahert. Men skulle vi gått 14 km måtte vi brukt store deler av dagen, og lagt inn flere pauser til mat og drikke. Og det ville vært stor sannsynlighet for litt sutring mot slutten :)

Anonymkode: 74f47...932

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gikk den distansen på ski i vinter og det holdt for meg! Utrolig slitsomt å motivere 3 unger når du begynner bli sliten selv 

Anonymkode: 06021...44a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi fikk rundt et vann på 8 km med 5 åringen vår. Det tok 3-4 timer... hun var kjempesliten. Går mye tur...har barnet mulighet å sitte på skuldrene litt kan det gå?! Men det er jo skamlangt. Hadde ikke gjort det

Anonymkode: 8c73a...562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går mye tur her og, hadde en topptur i fjor da ungen var 5, jeg hadde med meg bæresele. Så slang han på ryggen i de bratteste områdene. Men det kan dere kanskje ikke da det er ment at de skal fullføre løypa selv?

Anonymkode: 1f84a...d01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...