Gå til innhold

Hvorfor har mange utenlandske menn (flyktninger) en lang lillefingernegl?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er i kontakt med mange flyktninger i jobben min. Jeg har lagt merke til at mange av mennene har veldig lang negl på høyre lillefinger (ca. en cm lang). Hva er årsaken til dette? Det gjelder menn fra land som Syria, Irak og Eritrea. Kan neppe ha religiøs bakgrunn, da jeg vet at flere av eritreerne er kristne.

Anonymkode: 66a23...b57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aner ikke. Men det eneste jeh forbinder med lang lillefingernegl er kokain.

Anonymkode: 1171d...b95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men googler man litt så finner man : The historical context is that it’s considered a sign of wealth and elegance for a man to have at least one long nail. It tends to be the pinky for practical reasons – it’s the least used finger.

Anonymkode: 1171d...b95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er jo de rike og forfengelige som kommer.. Herlig! 

Anonymkode: b7c8c...1c0

Det er jo like dumt som å si at damene er rike og forfengelige hvis de har på eyeliner... Grunnen til at man bruker det, er jo at man har en slags enighet om at det er "fint". Men spør du maorikvinnene, så vil de heller pynte haka si. Er de mer eller mindre forfengelige av den grunn? Er en trønder med bart mindre eller mer forfengelig enn en fyr med lang lillefingernegl - å spare ansiktshår er vel omtrent som å spare negler. Det er faktisk gratis! 

Anonymkode: 04998...047

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er jo de rike og forfengelige som kommer.. Herlig! 

Anonymkode: b7c8c...1c0

Du må faktisk legge litt mer i det for å klare å provosere meg :)

Takk for svar, du andre!

 

Hi

Anonymkode: 66a23...b57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har jeg også lurt på. Har møtt flere fra Iran som også har det. Men har sett noen norske også. Det kan være ulike ting: 

1. Trend i enkelte miljøer/kulturer (de synes d er tøfft- status etc.).

2. Sniffer kokain. 

3. Medlem i en hemmelig kult.

Anonymkode: d05b8...813

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kan være så enkelt som at de spille klassisk gitar..

Anonymkode: dd0b5...9ba

Da har man ikke bare en lang negl, og hvert fall ikke bare lillefingeren... 

Anonymkode: d05b8...813

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har lang lillefingernegl med kokain å gjøre? Eneste jeg har hørt er at de bruker den til å klø seg i øret med, men det er vel ikke så sannsynlig 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, den perfekte mor skrev:

Hvordan har lang lillefingernegl med kokain å gjøre? Eneste jeg har hørt er at de bruker den til å klø seg i øret med, men det er vel ikke så sannsynlig 🙈

Har du ikke sett det før? Tar en "dose" fra posen med lillefinger`n og rett i nesa med den! Jappetida.

Anonymkode: 1171d...b95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble en gang fortalt at den var for å ta jomfrudommen til jenta før de hadde sex med henne. Etter dette grøsser jeg litt når jeg ser den...

Anonymkode: f8bcd...cc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ble en gang fortalt at den var for å ta jomfrudommen til jenta før de hadde sex med henne. Etter dette grøsser jeg litt når jeg ser den...

Anonymkode: f8bcd...cc3

I stedet burde du grøsse litt over din åpenbart elendige evne til å vurdere informasjon.

Anonymkode: 66a23...b57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobbet en gang med en norsk mann som hadde lang lillefingernegl.  Det viste seg at han brukte den til å pille buser.  Takke med til en utlending som har lang negl bare fordi han synes det er fint!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Gammel post men må svare for mannen min har gitt meg svar på hvorfor han absolutt må ha det.De bruker den hendig.blant annet til å pille nesa i og med at resten av neglene er såpass korte..

Anonymkode: 07b36...52d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gammel post men må svare for mannen min har gitt meg svar på hvorfor han absolutt må ha det.De bruker den hendig.blant annet til å pille nesa i og med at resten av neglene er såpass korte..

Anonymkode: 07b36...52d

Takk for at du delte dette... 😝

Anonymkode: 04998...047

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, pille nesa! 😂😂

Dette er tradisjon for å vise sin rikdom. Det vil si at de viser at de ikke bruker hendene sine til å drive med drittjobbing, men at de har en fin jobb der de ikke blir svarte under neglene. 

Dette er mest utbredt i Asia. Se etter neste gang dere spiser på en Kina restaurant 🙈

Anonymkode: a01fd...9fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Haha, pille nesa! 😂😂

Dette er tradisjon for å vise sin rikdom. Det vil si at de viser at de ikke bruker hendene sine til å drive med drittjobbing, men at de har en fin jobb der de ikke blir svarte under neglene. 

Dette er mest utbredt i Asia. Se etter neste gang dere spiser på en Kina restaurant 🙈

Anonymkode: a01fd...9fd

Æsj 

Anonymkode: b40f7...6ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var i india fikk vi beskjed om at en lang negl på ene hånden (husker ikke hvilken hånd og hvilken negl), var for å tørke/skrape seg ren i rompa etter å ha gjort nr.2.. og at det var derfor vi ble uglesett når vi brukte begge hender til å spise med under måltidene - den urene hånden skulle aldri brukes til å spise med..

Anonymkode: 504dc...78c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.4.2017 den 20.08, Anonym bruker skrev:

Kan være så enkelt som at de spille klassisk gitar..

Anonymkode: dd0b5...9ba

Jeg spiller klassisk gitar, alle neglene på ene handa må være lange..

Dette har jeg forresten aldri hørt om😅

Anonymkode: 0da48...f52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fra midtøsten sa faktisk til meg at de bruker den negla til å tørke lenger «inn» i endetarmen etter dobesøk! 🤮🤢🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AleksandraDuger skrev:

En fra midtøsten sa faktisk til meg at de bruker den negla til å tørke lenger «inn» i endetarmen etter dobesøk! 🤮🤢🤭

Djises:kvalm:

Anonymkode: 495e1...e15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Djises:kvalm:

Anonymkode: 495e1...e15

Det er bare vås, og det burde faktisk alle over 10 år forstå. Selvsagt putter man ikke en lang negl opp i endetarmen! 

Anonymkode: 66a23...b57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.5.2018 den 11.21, Anonym bruker skrev:

Det er bare vås, og det burde faktisk alle over 10 år forstå. Selvsagt putter man ikke en lang negl opp i endetarmen! 

Anonymkode: 66a23...b57

Det var dessverre ikke vås! Er fra midtøsten selv skjønner du! De tar selfølgelig dopapir rundt først! Sånn til info er ditt svar feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.5.2018 den 14.18, AleksandraDuger skrev:

Det var dessverre ikke vås! Er fra midtøsten selv skjønner du! De tar selfølgelig dopapir rundt først! Sånn til info er ditt svar feil

Jo, det er vås. Du er ikke fra Midtøsten, du er en stakkar som liker å prøve å stemple andre mennesker som motbydelige på nettet. 

Anonymkode: 66a23...b57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...