Gå til innhold

Når si det til barna?


Lilletrille1

Anbefalte innlegg

Dere som har ett eller flere barn fra før, når fortelle det? 

Vi har ei lita frøken på 2,5 år som uten at vi har sagt noe til hun går å sier at mamma har baby i magen. (Er riktignok mange i bhg som har fått baby i det siste) Er bare 8+2 så synst egentlig det er litt tidlig å fortelle hele verden det. Men kan virke som om bhg kanskje vet det allerede. 

 

Når fortalte dere det til barna og resten av familien/venner? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg ventet nr 2 fikk 4 åringen vite det etter uke 12. Husker ikke nøyaktig.

Var gravid når ungene var 11 og 16. Tenkte ikke jeg skulle fortelle det til dem før etter uke 12, men ble sykemeldt og trengte litt mer ro og mindre mas. Fortalte det derfor i uke 8. Mistet i uke 9. Særlig minsta ble veldig lei seg, og vi ble enige om at om jeg skulle bli gravid igjen vil hun ikke vite det før det er mer sikkert at det går bra.

Derfor forteller jeg det ikke før etter uke 12 dersom vi skulle bli gravid igjen.

Ville ikke sagt det til ei på 2,5 før du er litt lenger på vei. Hun er såpass liten, og 7-8-9 mnd er veldig lenge å vente, så ville kanskje ventet enda lenger enn til større barn.

Anonymkode: 54e65...47c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Når jeg ventet nr 2 fikk 4 åringen vite det etter uke 12. Husker ikke nøyaktig.

Var gravid når ungene var 11 og 16. Tenkte ikke jeg skulle fortelle det til dem før etter uke 12, men ble sykemeldt og trengte litt mer ro og mindre mas. Fortalte det derfor i uke 8. Mistet i uke 9. Særlig minsta ble veldig lei seg, og vi ble enige om at om jeg skulle bli gravid igjen vil hun ikke vite det før det er mer sikkert at det går bra.

Derfor forteller jeg det ikke før etter uke 12 dersom vi skulle bli gravid igjen.

Ville ikke sagt det til ei på 2,5 før du er litt lenger på vei. Hun er såpass liten, og 7-8-9 mnd er veldig lenge å vente, så ville kanskje ventet enda lenger enn til større barn.

Anonymkode: 54e65...47c

fortalte det til nærmeste familie i uke 8. Fortalte det til venner og øvrigheten etter uke 12.

Anonymkode: 54e65...47c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg venter til etter Uke 12 med familie og barn. Ungene er 5 år og holder IKKE dette hemmelig. Dem har også sagt i bhg at det er baby i magen lenge før jeg ble gravid da dem ønsker seg søsken🙈 

Jeg tror jeg får fort mage, så får se hvor lenge jeg klager å holde det hemmelig. Har tidligere vært tvillinger i magen. Den er veldig oppblåst nå, spes etter måltid. Så den er så stor som den var i uke 12 forje gang. (Nå i uke 5). 🙈 Men blir lettere når denne oppblåstheten går litt ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samma her, er veldig oppblåst så føler "alle" ser at er er gravid. Får ta det som det kommer. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige gang fortalte vi det til de største, 15 og 18, i uke 12., da hadde vi ikke fortalt det til 4 åringen ennå. Vi mistet da i uke 13. Denne gangen fortalte vi det til de største i uke 12, og til 5 åringen etter oul. Fem-åringen er overlykkelig og fortelle det til alle hun møter :-)

Anonymkode: 97079...f53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...