Gå til innhold

Flere som har fått igjen streptokokker med en gang etter endt penicillinkur?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Var ferdig med kuren på morgenen i går og våkna idag med halsvondt 😔 Har blitt vondere og vondere utover dagen..Fikk komme til legesenteret i ettermiddag rett før stengetid og tatt en crp,den var fin 😊 Halsprøve tok hun ikke siden halsen var rød med hvite flekker,var helt sikker på at den var positiv..Formen er bra og har ingen feber..Så gikk resept på ny kur med penicillin men jeg skulle se det an litt før jeg begynte.. Ble formen dårlig og jeg får feber så må jeg begynne..Har ikke tatt ut penicillin,Skal gjøre det i morgen..Noen som har fått det tilbake og som har blitt kvitt det uten ny kur med penicillin? Crp for 11 dager siden var på 124 og nå var den Foreløbig innenfor normalen...

 

Anonymkode: 3e2de...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ingen?

Anonymkode: 3e2de...4b0

Jeg har fått det etter hverandre. Måtte ta 2 kurer 👍

Anonymkode: c3fce...313

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har fått det etter hverandre. Måtte ta 2 kurer 👍

Anonymkode: c3fce...313

Ble det bra da etter andre kur?

Anonymkode: 3e2de...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ble det bra da etter andre kur?

Anonymkode: 3e2de...4b0

Jepp 😁 god bedring 😊

Anonymkode: c3fce...313

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så kjipt. Jeg går på antibiotika nå for det samme, og jeg «dævver» om jeg får det igjen!

God bedring 😊

Anonymkode: 7234a...f1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jepp 😁 god bedring 😊

Anonymkode: c3fce...313

Takk 😊 Men var du like syk andre gang? Formen min er bra Foreløbig,derfor legen ville at jeg skulle se det an litt..

Hi

Anonymkode: 3e2de...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Huff, så kjipt. Jeg går på antibiotika nå for det samme, og jeg «dævver» om jeg får det igjen!

God bedring 😊

Anonymkode: 7234a...f1b

Takk det samme til deg 😊 Krysser fingrene for at du slipper unna med denne runden!

Hi

Anonymkode: 3e2de...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk brennkopper igjen når pencilinen var ferdig. Dagen jeg var for å hente ut resept nr3 ringte legen og ba meg hente en annen resept, for hun hadde fått svar på noen prøver hun hadde tatt. Jeg var resistent mot pencilin. Så derfor det kom med en gang jeg sluttet. Den la seg i dvale hver gang jeg gikk på pencilin og blusset opp når kuren var ferdig.  Jiha!!!

Anonymkode: c75d6...251

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Fikk brennkopper igjen når pencilinen var ferdig. Dagen jeg var for å hente ut resept nr3 ringte legen og ba meg hente en annen resept, for hun hadde fått svar på noen prøver hun hadde tatt. Jeg var resistent mot pencilin. Så derfor det kom med en gang jeg sluttet. Den la seg i dvale hver gang jeg gikk på pencilin og blusset opp når kuren var ferdig.  Jiha!!!

Anonymkode: c75d6...251

Fikk du noe annet som tok knekken på det da? 

Hi

Anonymkode: 3e2de...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror rett å slett jeg begynner på ny penicillin kur idag,vondere i halsen enn i går..Fortsatt ingen feber el dårlig form men fy å vond halsen er 😔 Sovet lite i natt..

Hi

Anonymkode: 3e2de...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk 😊 Men var du like syk andre gang? Formen min er bra Foreløbig,derfor legen ville at jeg skulle se det an litt..

Hi

Anonymkode: 3e2de...4b0

Nei, bare halsvondt. Om jeg husker riktig...🤔

Anonymkode: c3fce...313

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, bare halsvondt. Om jeg husker riktig...🤔

Anonymkode: c3fce...313

Men du tok en ny runde penicillin? Drar til apoteket når de åpner og henter ut resepten så kanskje jeg blir kvitt denne dritten...Vondt nok at det kun er halsvondt!

Anonymkode: 3e2de...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det der skjedde meg to ganger. At det trengtes 2 kurer for å fjerne halsbetennelsen

Så skjedde det enda en gang og da fikk jeg kur på kur uten hjelp. Til slutt ble det sykehusinnleggelse med skikkelig hestekur intravenøst. Da var jeg frisk i 3 dager før jeg var tilbake i sykesenga. Kronisk halsbetennelse sa de. Gikk over etter fjerning av mandler

Anonymkode: fd77f...5ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det der skjedde meg to ganger. At det trengtes 2 kurer for å fjerne halsbetennelsen

Så skjedde det enda en gang og da fikk jeg kur på kur uten hjelp. Til slutt ble det sykehusinnleggelse med skikkelig hestekur intravenøst. Da var jeg frisk i 3 dager før jeg var tilbake i sykesenga. Kronisk halsbetennelse sa de. Gikk over etter fjerning av mandler

Anonymkode: fd77f...5ea

Huff da 😔

Anonymkode: 3e2de...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teller på fingrene om jeg skal starte opp eller se det ann 🤔 Snakka med min svigerinne som er paramedic og sykepleier og hun mener at det er bedre å se om det går over av seg selv,siden ikke formen er dårlig og ikke feberen er der..Men er det slik når det er streptokokker? Kan det gå over av seg selv?

Hi

Anonymkode: 3e2de...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...