Gå til innhold

Trenger trøst..Jeg har nådd bunnen, og må "trekke på gata"


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Sjekk nav småjobber, her ligger det mye. Alt fra lufting av hund til vindusvask, luking til maling, det er masse å velge i. Du kan tjene 6.000 fra hver arbeidsgiver skattefritt 

Så må du bestille time hos en gjeldsrådgiver hos nav så du kan få hjelp til å rydde opp i dette 

Anonymkode: e1072...a3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjipt situasjon! 😔

Har du noen feriepenger innestående? Da kan du få de ut nå uten å skatte av det.

Anonymkode: c1ffd...de2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er moderert. Begrunnelse:

* Stemmesanking, innsamling av penger eller lignende.Dette gjelder også oppfordring om å stemme i ulike konkurranser. Det er lov å poste en link til veldedige innsamlingsaksjoner.

Kira, moderator 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom NAV ikke vil hjelpe deg når du og barnet står i fare for å settes på gata så ringer du Fylkesmannen på mandag og snakker med de og forklarer hva NAV har sagt. Fylkesmannen vil da ringe til NAV og be de ordne opp. 

Dersom det du skriver stemmer har NAV brutt loven. Det er ikke mulig å pålegge voksne folk med omsorg for barn å flytte hjem til foreldrene istedenfor å gi hjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, og aldri før har jeg ment den setningen så mye som nå.

Jeg mangler 30 000 kr til husleie, og blir kastet ut hvis jeg ikke gjør opp for meg snarest. Jeg må ha betalt inn alle pengene før 10.mai.

 

Jeg har ringt banken min, søkt på alt av lån som finnes, kredittkort, ymse sider, og ALT! Men jeg har allerede fått betalingsanmerkning pga husleia (er ikke privat utleier). Jeg har forsøkt å få betalingsutsettelse eller en nedbetalingsplan, og jeg har solgt det jeg har av verdier. Var ikke mye jeg hadde av verdi, slik at jeg fikk "bare" 10 000 kr inn.Men det er hvertfall noe..Jeg har ingen nære venner, og ingen familie å spørre. Den eneste jeg kunne ha sport, er min søster. Men hun er student og eier ikke nåla i veggen. NAV hjelper meg ikke på dette, har pratet med de, og de sier at jeg bare må flytte hjem til foreldre da. Det er allerede sendt begjæring om fravikelse, men det er ikke sendt videre til namsmannen enda. Jeg ringte dommeren og kjærba, men det hjalp ikke.

Samtidig har jeg et barn på 6 år. Og fader for en dårlig mor jeg er... 

 

Saken har seg slik at en samværssak som har dratt ut i tid, de siste 4 årene, har sakte men sikkert tvunget meg til å ta opp to store forbrukslån for å betale advokat. Far til barnet mitt er en ordentlig dritt, og jeg har gjort alt i min makt for å beskytte henne mot han. Det siste året sto samværstvisten ganske i ro, og jeg betalte ned på faste avdrag i måneden. Så kom det plutselig til samlivsbrudd mellom meg og samboeren i fjor sommer, og pga advokatutgifter, hadde jeg ingen penger til depositum på ny leilighet. Møbler hadde jeg forsåvidt ikke heller. Det endte med at jeg måtte ta enda et forbrukslån, og det gikk akkurat rundt økonomisk. 

Så kom november, og far dro saken for retten. Mange nye advokattimer skulle betales, og vi har enda ikke vært i rettssak, men flere rettsmøter. Rettssaken blir til høsten. Denne gangen hadde jeg ikke mulighet til å ta opp enda et lån, noe som førte til at jeg måtte prioritere mellom å betale husleia de to neste månedene, eller utsette de og heller gi et innskudd til advokaten min slik at hun kunne hjelpe meg. Mye skjedde med far i denne perioden, som førte til at jeg måtte ha flere møter med advokaten enn vanlig, og hun krevde sikkerhet for betaling i form av forskuddsbetaling. Det endte med at husleia ble liggende. Umulig valg...:(
Jeg klarte aldri å bli ajour med husleia, og alt hopet seg opp. 

Far suser på fri rettshjelp, og gjør meg personlig konkurs, mens jeg ikke får innvilget det siden jeg har 60 000 kr over grensa. Og nå står jeg her, og kommer til å miste denne leiligheten. Jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg da, og ingen kan hjelpe meg. Tro meg, jeg har forsøkt ALT! 

Trodde aldri jeg skulle si det, men nå sitter jeg å vurderer meget sterkt å selge sex bare for å få inn disse 30 000kr. Jeg gremmes av tanken, og jeg ligger våken om natten og forsøker å finne utveier. Men nå begynner det å haste, og jeg ser ingen vei ut :(

Jeg har nådd bunnen, og det er min egen feil...Og jeg ser ingen utvei på problemet. Den eneste utveien er jo å betale, men jeg har ikke pengene. Er det noen her som har vært inne i en slik situasjon og klart seg? Altså, dere uten familie, nære venner med penger, uten hjelp fra NAV og banken? Er jo bare prostitusjon som gjenstår! :(  JA, jeg har forsøkt ALT, og snudde ALLE steiner.

Nå har jeg kommet dit hen at jeg gjør absolutt hva som helst for å bare klare å få skrapt sammen pengene, til og med sexsalg. Siden jeg gjør dette fordi jeg absolutt MÅ, så må vel det bare gå for en periode, ikke sant? 

Anonymkode: 2f471...cd7

Den harde virkeligheten som NAV (og alle andre fornuftige mennesker) forholder seg til: 

1. ALLLLLTID ALLTID betal husleien først. Alle andre regninger kommer etter det. Å sørge for tak over hodet er nr. 1! 

2. ALDRI ALDRI si opp en jobb før du har funnet en ny. Ikke flytt et sted uten å ha funnet ny jobb. Ikke ta flere dumme valg. 

Når det er sagt, oppsøker du NAV på mandag. De kommer til å betale husleien din, INGEN i Norge er nødt til å prostituere seg. Ta med papirer fra namsmannen, husleiekontrakt, de tre siste lønnsslippene, tre siste kontoutskrifter fra alle kontorer, oversikt over all gjeld. Og så søker du sosialhjelp og inntakssamtale. Du har et barn, du SKAL ikke prostituere deg! Hva om du blir slått helseløs på første "date"? Det finnes en løsning! Du må i verste fall bo et midlertidig sted via NAV inntil de finner et egnet sted som godtar sosial garanti. Ikke synk lavere ned, du skal være et forbilde for ditt barn! 

Mann deg opp og gå på NAV på mandag. 

Anonymkode: 01bfa...11f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den harde virkeligheten som NAV (og alle andre fornuftige mennesker) forholder seg til: 

1. ALLLLLTID ALLTID betal husleien først. Alle andre regninger kommer etter det. Å sørge for tak over hodet er nr. 1! 

2. ALDRI ALDRI si opp en jobb før du har funnet en ny. Ikke flytt et sted uten å ha funnet ny jobb. Ikke ta flere dumme valg. 

Når det er sagt, oppsøker du NAV på mandag. De kommer til å betale husleien din, INGEN i Norge er nødt til å prostituere seg. Ta med papirer fra namsmannen, husleiekontrakt, de tre siste lønnsslippene, tre siste kontoutskrifter fra alle kontorer, oversikt over all gjeld. Og så søker du sosialhjelp og inntakssamtale. Du har et barn, du SKAL ikke prostituere deg! Hva om du blir slått helseløs på første "date"? Det finnes en løsning! Du må i verste fall bo et midlertidig sted via NAV inntil de finner et egnet sted som godtar sosial garanti. Ikke synk lavere ned, du skal være et forbilde for ditt barn! 

Mann deg opp og gå på NAV på mandag. 

Anonymkode: 01bfa...11f

D E T T E ! Vær så snill ❤️

Anonymkode: 42415...ab5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koble inn barnevernet pga prostitusjon? Det er da ikke ulovlig å være prostituert? Hvor har dere dette ifra? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Evablaum skrev:

Koble inn barnevernet pga prostitusjon? Det er da ikke ulovlig å være prostituert? Hvor har dere dette ifra? 

Heller ikke ulovlig å drikke seg drita. Men det er naturligvis ikke forenlig med å ha ansvar for barn. Derfor.

Anonymkode: 3e3e6...98c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den harde virkeligheten som NAV (og alle andre fornuftige mennesker) forholder seg til: 

1. ALLLLLTID ALLTID betal husleien først. Alle andre regninger kommer etter det. Å sørge for tak over hodet er nr. 1! 

2. ALDRI ALDRI si opp en jobb før du har funnet en ny. Ikke flytt et sted uten å ha funnet ny jobb. Ikke ta flere dumme valg. 

Når det er sagt, oppsøker du NAV på mandag. De kommer til å betale husleien din, INGEN i Norge er nødt til å prostituere seg. Ta med papirer fra namsmannen, husleiekontrakt, de tre siste lønnsslippene, tre siste kontoutskrifter fra alle kontorer, oversikt over all gjeld. Og så søker du sosialhjelp og inntakssamtale. Du har et barn, du SKAL ikke prostituere deg! Hva om du blir slått helseløs på første "date"? Det finnes en løsning! Du må i verste fall bo et midlertidig sted via NAV inntil de finner et egnet sted som godtar sosial garanti. Ikke synk lavere ned, du skal være et forbilde for ditt barn! 

Mann deg opp og gå på NAV på mandag. 

Anonymkode: 01bfa...11f

Enig med deg Anonym.

NAV kan også, som sagt tidligere, gi sosial stønad i form av lån, f. eks til husleierestanse. Dette lånet er rentefritt. 

Lykke til! 

Anonymkode: 8a028...887

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Heller ikke ulovlig å drikke seg drita. Men det er naturligvis ikke forenlig med å ha ansvar for barn. Derfor.

Anonymkode: 3e3e6...98c

 

Det er klart forenelig å drikke seg drita selv om man har barn  man skaffer bare barnevakt først 😀

Hun trenger jo ikke å akkurat ha jenta ved siden av sengen når hun selger kroppen sin. Hun kan gjøre det når barnet er i bhg. Prostitusjon er et yrke, så det er ingen som tar barnet fra henne fordi hun selger kroppen sin. Hun er da en voksen kvinne som bestemmer selv over sin egen kropp. Dette er bare latterlig lesing!

 

Endret av Evablaum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tror ikke du bør flytte seks timer unna faren, det kan telle negativt i en rettssak. På denne tiden av året begynner det gjerne å bli ledige studenthybler, hør med studentsamskipnaden om du kan leie hybel der. Tror Nav hjelper vanskeligstilte med depositum. Ellers har kommunen også et boligkontor og de har kommunale boliger, hør med dem også. Møt opp personlig, ja.

Anonymkode: 24f30...e8d

Det tenkte jeg også på. I de fleste andre tråder skriker hele forumet at de som flytter unna faren på grunn av jobb, utdanning osv er egoistiske bitcher som bør miste omsorgen for ungen. Faren til HI sitt barn kan faktisk lage helvete og gå til enda en rettssak for å hindre henne i å flytte. Å slutte i jobb og skole og miste ALT av lønn er jo også et dårlig forslag når man har lite penger fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har 60 000 over grensa for fri rettshjelp betyr det at du har en inntekt på over 300 000,-

Det betyr at inntekten din faktisk ikke er såååå liten.

Nav sier ALDRI til noen at noen må flytte hjem til foreldrene sine med barn. ALDRI!! Det kan godt hende de har vurdert at du er i stand til å skaffe deg egen bolig selv, altså at du ikke har krav på kommunal bolig (som det er en veldig knapphet på), men det er i realiteten noe annet.

Hvis du ikke kan stille depositum, kan nav stille med boliggaranti. Du trenger ikke ta opp forbrukslån for å dekke depositum.

Dersom du faktisk ikke har penger til husleie, kan du søke stønad hos nav. Nav dekker ikke gjeld, men kan dekke løpende nødvendige utgifter som bolig, mat osv. 

Du kan få hjelp hos kommunal gjeldsrådgiver når det gjelder gjelda di. Ofte er det stor pågang hos gjeldsrådgiverne, men ta kontakt og be om hjelp selv om det kan ta tid før du evt blir prioritert.

 

Anonymkode: d639c...7c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hi

 

Jeg har jo forsøkt NAV. Kan uansett forsøke en gang til, men jeg har ikke mulighet til å sitte stille mens de behandler (og mest sannsynlig avslår) søknaden, da har enda mer tid gått fra meg. Har ingen valg; må finne OK menn som er villig til å betale en slant for et ligg..

Men hvor finner jeg de? Og hva er vanlig pris å ta?

Anonymkode: 2f471...cd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskudd på feriepenger eller lønn? Mange arbeidsplass tilbyr dette. Ta ekstravakter på jobb? Eller som andre skriver her - småjobber hos naboer e.l. med husvask, hundelufting etc. 

Anonymkode: 371c9...b71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi

 

Jeg har jo forsøkt NAV. Kan uansett forsøke en gang til, men jeg har ikke mulighet til å sitte stille mens de behandler (og mest sannsynlig avslår) søknaden, da har enda mer tid gått fra meg. Har ingen valg; må finne OK menn som er villig til å betale en slant for et ligg..

Men hvor finner jeg de? Og hva er vanlig pris å ta?

Anonymkode: 2f471...cd7

Hvordan i all verden kom du på å spør om dette på et mammaforum? De færreste her har nok erfaring med å prostituere seg, tror du ikke? 

Du får mange gode tips her, men avfeier alle. Om du ikke satser på å bli en luksusprostituert vil du nok slite godt med å tjene nok på å tilby dine tjenester. 

Anonymkode: 239f9...91b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi

 

Jeg har jo forsøkt NAV. Kan uansett forsøke en gang til, men jeg har ikke mulighet til å sitte stille mens de behandler (og mest sannsynlig avslår) søknaden, da har enda mer tid gått fra meg. Har ingen valg; må finne OK menn som er villig til å betale en slant for et ligg..

Men hvor finner jeg de? Og hva er vanlig pris å ta?

Anonymkode: 2f471...cd7

Hjelpe meg!!! Sorry, men nå merker jeg at medlidenheten min for deg sank ned noen hakk. Du vet at NAV har saksbehandlingstid som alle andre offentlige etater har? To-tre uker må du regne med, kanskje saken kan bli haste-behandlet. Du blir IKKE kastet ut i mellomtiden!  Det må lages et vedtak om tvangsfravikelse, og da får du en viss tid på deg. 

MEN, det høres ut som at du har bestemt deg for å selge deg, siden du svarer slik du gjør. Noe som er ganske bekymringsverdig, tatt i betraktning din situasjon som du har beskrevet. Det vitner om svært dårlig beslutningsevner, og du har ansvaret for et barn! Du vil ikke vente på svar fra NAV. Du sier du har vært i kontakt m de tidligere, har du da søkt skriftlig, eller kun snakket m de? Har du søkt og fått avslag så kan du skrive klage som sendes til Fylkesmannen. 

Tror ikke noen her kommer til å tipse deg om sider for prostituerte, er du virkelig så kort??? Det er en brukeradministrator som leser det som blir skrevet her. 

Ikke for å trykke deg ennå mere ned, men har du virkelig ingen som kan veilede deg ift økonomi, siden du har prioritert advokatutgifter i stedet for å betale husleien? Og er du sikker på at det er NAV som har foreslått å flytte til dine foreldre? De gjør aldri det med mindre du er under 18 år, og det er du vel ikke? Uansett, det høres ut som at du burde få økonomisk veiledning, det kan du også be om fra NAV, de har gjeldsrådgiver. 

Nå må du ta deg sammen og slutte å påføre deg og barnet ditt ennå mere problemer! Slutt å tenke at prostitusjon er eneste løsning, for det er det IKKE!! Du venter på svar fra NAV, og klager på et evt avslag. 

Anonymkode: 01bfa...11f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar på deg miniskjørt og stiller deg på hjørnet av nærbutikken. Og så når en bil stopper, setter du deg inn. Du kan bli utsatt for vold. Og det er stor sannsynlighet for at noen du kjenner ser deg stå der. Barnet ditt må være alene hjemme, ellers må du betale barnevakt. Du kan kanskje få 500 kr for et ligg, så du må nok jobbe natt og dag for å tjene 30 000 kr på så kort tid. Eksen din vil få et veldig godt nytt argument, og barnet ditt vil nok få høre hva du holder på med. Skikkelig lurt... Eller du kan flytte inn i en billig studenthybel, bokollektiv el.l midlertidig. 

Anonymkode: ce7c1...a5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent til du blir kastet ut, og så tropper du opp og forteller at du og barnet ikke har noe sted å sove. Kommunen har da plikt til å ordne husrom for dere.

Anonymkode: 512fa...9ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk fri rettshjelp på nytt. Du må dokumentere all gjeld og alle utgifter du har hatt til advokat i samme sak og be dommeren vurdere å gjøre unntak fra inntektsgrensa 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hi

 

Jeg har jo forsøkt NAV. Kan uansett forsøke en gang til, men jeg har ikke mulighet til å sitte stille mens de behandler (og mest sannsynlig avslår) søknaden, da har enda mer tid gått fra meg. Har ingen valg; må finne OK menn som er villig til å betale en slant for et ligg..

Men hvor finner jeg de? Og hva er vanlig pris å ta?

Anonymkode: 2f471...cd7

Hi, nå må du ta deg selv i nakken og riste deg selv litt!!! Når du er i rettssak med far til ditt bare er det IKKE noen god løsning å begynne å prostituere seg! Våkne opp før du ødelegger deg selv og barnet ditt!!!

Mandag gjør du følgende:

1. Ring kommunen du bor i og be om hastetime til økonomisk rådgiver. Denne kan, som andre har sagt, hjelpe deg med å finne løsninger, og kan også hjelpe deg overfor Nav med ev. søknad osv.

2. Ring sosialkontoret og be om en hastetime til en saksbehandler der og legg frem saken på nytt.

I helgen gjør du følgende:

Samle sammen all nødvendig dokumentasjon på inntekt og utgifter, brev fra huseier, namsmannen osv., slik at du har alt dette klart når du får time til økonomisk rådgiver og/eller sosialkontoret. Videre må du søke på billigere steder å bo - og ta kopier av søknadene slik at du kan vise øk.rådgiver og sos.kontoret at du forsøker å ordne opp i situasjonen din. Videre må du tenke gjennom en plan om du kan tjene mer penger det neste halve året. F.eks. vil jeg tro du kan jobbe mer til sommeren når du ikke studerer? Da vil det også være skoleelever eller studenter som sikkert ønsker å ta jobb med å passe barnet ditt. En løsning kan også være å høre med det venneparet du har, eller andre venner, om de er villig til å f.eks. ha jenta di på overnatting en helg i måneden, da kan du ta på deg en liten stilling som nattevakt på helg en gang i måneden - søk jobber om slik finnes ute, eller legg inn åpen søknad til kommunens sykehjem, psykiatriske omsorgsboliger e.l. Og ta kopi av alt slik at du også kan vise til at du legger en plan for å få betalt ned lån fremover. Feriepengene du skal få viser du til, og tar det ekstra til side slik at du kan betale ned på lån med det. Om du legger frem dette, da viser du at du gjør det du kan, og du kan dokumentere det. Videre kan en øk.rådgiver sjekke om du kan ha råd til bostøtte eller andre støtteordninger.

Faktum er at hvis du plutselig står uten et sted å bo, da vil du få hjelp. Men skal du vise deg som en ansvarlig mor - og det vil jeg tro du gjør siden du har kjempet så hardt for å beskytte barnet ditt fra en far som ikke egner seg til å ha særlig omsorg - da må du komme en utkastelse i forkjøpet. Fordi du har barn er det vanskelig å få deg kastet ut, du må få sjansen til å finne nytt sted å bo. Som andre har fortalt, du kan få hjelp til å betale ned skyldig leie, enten som reell støtte, eller som et lån fra sosialkontoret. Når det kommer til depositum kan du få et depositumslån eller en depositumsgaranti fra sosialkontoret.

Du sier du ikke har tid til å vente på sosialkontoret og søknader, men i krisetilfeller så kan de gjøre hastevedtak.

Når du sier du ikke har tid til å vente på sos.kontoret og behandling av søknader, men må ordne deg selv, da lurer jeg på hvordan du praktisk har tenkt å få til en prostitusjonsordning disse få ukene? Jeg tror ikke du har tenkt ordentlig gjennom det. Hvordan skal du f.eks. få barnevakt akkurat når du ev. finner menn som vil ligge med deg mot betaling? Hvor har du tenkt å ligge med dem? Hva gjør du hvis en av kundene mishandler deg? Hvordan skal du skjule synlige skader for din datter, for din arbeidsgiver? Hva om du må innlegges på sykehus, hvem tar seg av barnet ditt, og hvordan tror du barnets far vil bruke din ev. prostitusjon mot deg i retten?

Slik jeg ser det har du ikke råd til å ta sjansen på å prostituere deg. Barnet ditt har ikke råd til at du roter til situasjonen mer! Det som skjer med bolig og gjeld, det kan forklares, det gjør deg ikke til en dårlig mor. Men prostitusjon som kanskje kan få følger du nå ikke en gang kan tenke deg, det kan slå fast at du er en mor som ikke evner å ta de beste valg for seg selv og barnet - og da legger du alle gode kortene du har i fars hender når det kommer til samværssaken. Ikke gi ham det!

Du har et valg, men da må du nå riste deg selv ut av den panikken og håpløsheten du befinner deg i akkurat nå, og så må du bli veldig klartenkt og gjøre det som ER riktig for deg!

Bruk helgen til å samle all informasjon som kommer til inntekt, utgifter, huseier osv. Søk på det som er av ekstrajobber (kommunene trenger nesten alltid ekstravakter til sykehjem o.l. og det bør ikke være for vanskelig å få en ekstra helgejobb), snakk med noen om de kan passe barnet ditt, skriv opp et budsjett, orienter deg om de leiemulighetene som finnes der du bor. Og mandag ringer du økonomisk rådgiver i kommunen og ber om hastetime, og det samme hos sosialkontoret.

Anonymkode: f9b49...805

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi, nå må du ta deg selv i nakken og riste deg selv litt!!! Når du er i rettssak med far til ditt bare er det IKKE noen god løsning å begynne å prostituere seg! Våkne opp før du ødelegger deg selv og barnet ditt!!!

Mandag gjør du følgende:

1. Ring kommunen du bor i og be om hastetime til økonomisk rådgiver. Denne kan, som andre har sagt, hjelpe deg med å finne løsninger, og kan også hjelpe deg overfor Nav med ev. søknad osv.

2. Ring sosialkontoret og be om en hastetime til en saksbehandler der og legg frem saken på nytt.

I helgen gjør du følgende:

Samle sammen all nødvendig dokumentasjon på inntekt og utgifter, brev fra huseier, namsmannen osv., slik at du har alt dette klart når du får time til økonomisk rådgiver og/eller sosialkontoret. Videre må du søke på billigere steder å bo - og ta kopier av søknadene slik at du kan vise øk.rådgiver og sos.kontoret at du forsøker å ordne opp i situasjonen din. Videre må du tenke gjennom en plan om du kan tjene mer penger det neste halve året. F.eks. vil jeg tro du kan jobbe mer til sommeren når du ikke studerer? Da vil det også være skoleelever eller studenter som sikkert ønsker å ta jobb med å passe barnet ditt. En løsning kan også være å høre med det venneparet du har, eller andre venner, om de er villig til å f.eks. ha jenta di på overnatting en helg i måneden, da kan du ta på deg en liten stilling som nattevakt på helg en gang i måneden - søk jobber om slik finnes ute, eller legg inn åpen søknad til kommunens sykehjem, psykiatriske omsorgsboliger e.l. Og ta kopi av alt slik at du også kan vise til at du legger en plan for å få betalt ned lån fremover. Feriepengene du skal få viser du til, og tar det ekstra til side slik at du kan betale ned på lån med det. Om du legger frem dette, da viser du at du gjør det du kan, og du kan dokumentere det. Videre kan en øk.rådgiver sjekke om du kan ha råd til bostøtte eller andre støtteordninger.

Faktum er at hvis du plutselig står uten et sted å bo, da vil du få hjelp. Men skal du vise deg som en ansvarlig mor - og det vil jeg tro du gjør siden du har kjempet så hardt for å beskytte barnet ditt fra en far som ikke egner seg til å ha særlig omsorg - da må du komme en utkastelse i forkjøpet. Fordi du har barn er det vanskelig å få deg kastet ut, du må få sjansen til å finne nytt sted å bo. Som andre har fortalt, du kan få hjelp til å betale ned skyldig leie, enten som reell støtte, eller som et lån fra sosialkontoret. Når det kommer til depositum kan du få et depositumslån eller en depositumsgaranti fra sosialkontoret.

Du sier du ikke har tid til å vente på sosialkontoret og søknader, men i krisetilfeller så kan de gjøre hastevedtak.

Når du sier du ikke har tid til å vente på sos.kontoret og behandling av søknader, men må ordne deg selv, da lurer jeg på hvordan du praktisk har tenkt å få til en prostitusjonsordning disse få ukene? Jeg tror ikke du har tenkt ordentlig gjennom det. Hvordan skal du f.eks. få barnevakt akkurat når du ev. finner menn som vil ligge med deg mot betaling? Hvor har du tenkt å ligge med dem? Hva gjør du hvis en av kundene mishandler deg? Hvordan skal du skjule synlige skader for din datter, for din arbeidsgiver? Hva om du må innlegges på sykehus, hvem tar seg av barnet ditt, og hvordan tror du barnets far vil bruke din ev. prostitusjon mot deg i retten?

Slik jeg ser det har du ikke råd til å ta sjansen på å prostituere deg. Barnet ditt har ikke råd til at du roter til situasjonen mer! Det som skjer med bolig og gjeld, det kan forklares, det gjør deg ikke til en dårlig mor. Men prostitusjon som kanskje kan få følger du nå ikke en gang kan tenke deg, det kan slå fast at du er en mor som ikke evner å ta de beste valg for seg selv og barnet - og da legger du alle gode kortene du har i fars hender når det kommer til samværssaken. Ikke gi ham det!

Du har et valg, men da må du nå riste deg selv ut av den panikken og håpløsheten du befinner deg i akkurat nå, og så må du bli veldig klartenkt og gjøre det som ER riktig for deg!

Bruk helgen til å samle all informasjon som kommer til inntekt, utgifter, huseier osv. Søk på det som er av ekstrajobber (kommunene trenger nesten alltid ekstravakter til sykehjem o.l. og det bør ikke være for vanskelig å få en ekstra helgejobb), snakk med noen om de kan passe barnet ditt, skriv opp et budsjett, orienter deg om de leiemulighetene som finnes der du bor. Og mandag ringer du økonomisk rådgiver i kommunen og ber om hastetime, og det samme hos sosialkontoret.

Anonymkode: f9b49...805

Faktisk er det å bli husløs når man har barn inni bildet et tegn på dårlige omsorgsevner. Beklager å måtte si det. Har jobbet i både Nav og bv.tj. og de personene som stilte seg i slike situasjoner var ofte ressurssvake personer med ekstremt dårlig vurderingsevne, rotehoder økonomisk og mindre gode omsorgspersoner... Man havner bare ikke i slike situasjoner tilfeldig hvis man har barn og er normalt oppadgående! 

Anonymkode: 01bfa...11f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Faktisk er det å bli husløs når man har barn inni bildet et tegn på dårlige omsorgsevner. Beklager å måtte si det. Har jobbet i både Nav og bv.tj. og de personene som stilte seg i slike situasjoner var ofte ressurssvake personer med ekstremt dårlig vurderingsevne, rotehoder økonomisk og mindre gode omsorgspersoner... Man havner bare ikke i slike situasjoner tilfeldig hvis man har barn og er normalt oppadgående! 

Anonymkode: 01bfa...11f

Så all forskning på området som tilsier at det du påstår her ikke stemmer, den er mindre korrekt enn dine generaliserte fordommer? Du burde kanskje vurdere å bytte yrke.

Anonymkode: 2d3f8...246

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...