Gå til innhold

Trenger trøst..Jeg har nådd bunnen, og må "trekke på gata"


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Faktisk er det å bli husløs når man har barn inni bildet et tegn på dårlige omsorgsevner. Beklager å måtte si det. Har jobbet i både Nav og bv.tj. og de personene som stilte seg i slike situasjoner var ofte ressurssvake personer med ekstremt dårlig vurderingsevne, rotehoder økonomisk og mindre gode omsorgspersoner... Man havner bare ikke i slike situasjoner tilfeldig hvis man har barn og er normalt oppadgående! 

Anonymkode: 01bfa...11f

Det er likevel fullt mulig å forstå at HI har gjort som hun har gjort nettopp fordi hun forsøker å unngå at en med dårligere omsorgsevne skal få mer omsorg for barnet hennes. Hun har tatt noen dårlige beslutninger, men de har hun tatt fordi hun forsøker å beskytte barnet sitt. Det er dessverre et faktum i mange slike barnefordelingssaker at fedre med dårlig omsorgsevne kan kjøre mors økonomi i senk fordi far får fri rettshjelp mens mor ikke gjør det. Selv om man vurderes til å ha for mye inntekt til å få fri rettshjelp så er ofte utgiftene til advokat så høye at det kan kjøre mors økonomi i grøfta om hun ikke har verdier fra før, mulighet til å ta opp lån eller noen som kan hjelpe henne.

Ja, man kan representere seg selv i retten uten advokat, men særlig lurt er det ikke om man er i en situasjon hvor far ikke er egnet og far har advokat. Da må man faktisk ha advokat selv også. Da blir det et umulig valg. Det er heller ikke uten grunn at man snakker om å heve grensen for fri rettshjelp, og slike saker som His er en av eksemplene som brukes.

Man kan havne i lignende situasjoner som den Hi har kommet i selv om man normalt er oppegående. Har du jobbet i Nav så vet du at det ikke er alle som bare "stiller seg i slike situasjoner", det er ofte et sammensatt bilde med mange kompliserende faktorer inne i bildet. Og om du ikke har sett det, da er det kanskje like greit at du ikke lenger jobber i Nav. Blir man desperat nok og ikke har noen andre muligheter igjen, da kan hvem som helst ta dårlige beslutninger. Men Hi er i jobb og hun studerer ved siden av, det viser at hun har personlige ressurser og at hun gjør det hun kan for å bedre situasjonen sin til tross for en vanskelig livssituasjon med en eks som hun må beskytte barnet sitt mot. Det at hun holder på jobben, er i utdannelse og nå forhåpentligvis kan legge frem en plan, eller i hvert fall en god oversikt over situasjonen, det vil telle positivt for henne. Hvis hun nå derimot velger prostitusjon, da viser hun det du sier...

Uansett, hvis Hi nå holder hodet kaldt, som jeg skrev over, og tar de riktige valgene nå, ber om hjelp og er ryddig mtp. å dokumentere alt hun kan, så viser hun at hun både kan og vil ta de riktige avgjørelsene fremover.

Anonymkode: f9b49...805

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det noen krise å selge kroppen noen dager da? Er du slank og pen er det godt betalt. Synes du det er Ok, kan det jo være en fin ekstrainntekt. 

Anonymkode: 6314b...a85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Er det noen krise å selge kroppen noen dager da? Er du slank og pen er det godt betalt. Synes du det er Ok, kan det jo være en fin ekstrainntekt. 

Anonymkode: 6314b...a85

Jeg tviler på at man får inn så store summer som hun trenger uten å ligge med mange menn.

Anonymkode: e912a...e5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tviler på at man får inn så store summer som hun trenger uten å ligge med mange menn.

Anonymkode: e912a...e5b

Og hva så? Mange ligger med mange menn uten å få betalt i det hele tatt. Jeg tenker at ei som gjør dette, er en mor som virkelig gjør alt for barnet sitt! Det er tydelig at det fortsatt er veldig tabu å få betalt for å ha sex med ukjente menn. Men, å ha sex med ukjente menn uten å få betalt, det er helt akseptert.. 

 

(Jeg skjønner helle ikke hi,hvordan du kan være så på tur økonomisk når du i teorien har ganske grei inntekt...?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde lett gjort det for å redde barnet mitt og meg selv. Ikke værre enn ons pluss at du får noen tusen. Du velger jo selv kundene dine

Anonymkode: 6314b...a85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så all forskning på området som tilsier at det du påstår her ikke stemmer, den er mindre korrekt enn dine generaliserte fordommer? Du burde kanskje vurdere å bytte yrke.

Anonymkode: 2d3f8...246

Ut av nysgjerrighet (det var ikke meg du siterte); hvor finner man denne forskningen? Norsk, selvfølgelig, siden forskning fra land med andre trygdeordninger ikke vil være overførbar. 

Anonymkode: db845...120

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å selge brukte truser? Har hørt at menn betaler 800-1000 kr trusa. Bedre enn å prostituere seg. 

Anonymkode: 3d7bb...021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så all forskning på området som tilsier at det du påstår her ikke stemmer, den er mindre korrekt enn dine generaliserte fordommer? Du burde kanskje vurdere å bytte yrke.

Anonymkode: 2d3f8...246

Jeg forteller kun om mine erfaringer, du klarer å lese det? 

hvilken forskning er det du viser til? Og ift hva da? Du formulerer deg litt uklart.

Anonymkode: 01bfa...11f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Parallellogrammet skrev:

Dersom NAV ikke vil hjelpe deg når du og barnet står i fare for å settes på gata så ringer du Fylkesmannen på mandag og snakker med de og forklarer hva NAV har sagt. Fylkesmannen vil da ringe til NAV og be de ordne opp. 

Dersom det du skriver stemmer har NAV brutt loven. Det er ikke mulig å pålegge voksne folk med omsorg for barn å flytte hjem til foreldrene istedenfor å gi hjelp. 

Men tjener hun 60.000 over kravet til fri rettshjelp, så har hun jo utbetalt ca 320.000 i året? Er det ikke da begrenset hvor mye sosialhjelp man faktisk har krav på? Kanskje de kan betale depositum på en leilighet, men hun tjener vel også for mye til å få bostøtte. 

Det kan umulig være en løsning å flytte hjem til moren. Det er nok ikke gunstig i forhold til samværstvisten, men også i forhold til NAV. De oppfordrer jo ingen til å si opp en jobb for å bli helt og fullt avhengig av sosialstønad. Hun vil jo ikke ga krav på arbeidsledighetstrygd før etter 12 uker(?) om hun selv sier opp, dessuten er det jo en fordel å fullføre studiene. 

Hva sier fvk/barnevernet om samværstvisten? Hva med å få satt i gang prosessen med gjeldsordning og evt. gjeldssanering? Det er nok IKKE en løsning å ta opp mer forbruksgjeld med blodrente. Det bare forskyver og forstørrer problemet. Uansett er nok nav stedet å starte, om ikke annet må de hjelpe deg å finne et sted å bo. Prøv også studentsamskipnaden (hvis du skal fortsette å studere), i verste fall må dere kunne bo på en hybel til du kommer deg på beina igjen. 

Noen takler verdens eldste yrke greit, andre ikke. I og med du allerede sitter med så sterk tvil og selvforakt, er vel svaret egentlig gitt for deg. 

Det er jo ikke ulovlig, og om du ikke drar det hjem utsetter man seg ikke for noe mer uvisst enn ved ONS, og derfor kan jeg ikke se at det er relevant for BV. Man er faktisk ikke en dårligere mor pga det, men en skal klare å leve med seg selv i etterkant, og det er slett ikke lukerativt om man ikke er "heldig". 

Håper det ordner seg for deg, uten at du må foreta deg desperate valg som går på bekostning av din egenverd. 

Anonymkode: 77d1b...3cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tull. Søk nav om dekking av hudlrierestanse, eventuelt depositum til ny bolig. 

Merk søknaden med haster. NAV gjør normalt det i stedet for å ha mor og barn i hospits. 

Anonymkode: c8cd6...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tjener så bra skjønner jeg ikke at du er Ibsen situasjonen. Men be om å få feriepengene fra i fjor allrede nå. Evt allrede opptjente feriepenger for neste år. 

Anonymkode: c219b...84e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke greit å være hore. Du ødelegger for deg selv og for barnet ditt.

Prostitusjon er feil, på alle måter, og uansett årsak. Det kan ALDRI forsvares.

Anonymkode: b5e77...403

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke greit å være hore. Du ødelegger for deg selv og for barnet ditt.

Prostitusjon er feil, på alle måter, og uansett årsak. Det kan ALDRI forsvares.

Anonymkode: b5e77...403

Kom deg ned fra din høye hest, du er jo bare arrogant! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Evablaum skrev:

Kom deg ned fra din høye hest, du er jo bare arrogant! 

Vi bor i NORGE! Det er ikke nødvendig å ty til prostitusjon med mindre man har et overforbruk ift inntekt, og man ønsker å leve over evne. 

Anonymkode: 01bfa...11f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi bor i NORGE! Det er ikke nødvendig å ty til prostitusjon med mindre man har et overforbruk ift inntekt, og man ønsker å leve over evne. 

Anonymkode: 01bfa...11f

Hun har jo et overforbruk. Har du ikke lest innlegget? Vet du hva en advokat koster?? I NORGE!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere som stusser litt på modereringen her? Å komme med forslag om kronerulling er ikke lov, men tips angående prostitusjon er helt innafor🤔

Anonymkode: db845...120

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, prostitusjon er jo helt lovlig her i landet! De kan da ikke moderere bort er helt lovlig yrke? - Husk hi, du må betale skatt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Er det flere som stusser litt på modereringen her? Å komme med forslag om kronerulling er ikke lov, men tips angående prostitusjon er helt innafor🤔

Anonymkode: db845...120

Det er ikke ulovlig å selge sex i Norge, og derfor ikke ulovlig her heller. Kronerulling/tigging er forbudt på forumet. Det er ingenting i veien for at HI starter en kronerulling selv, men hun har ikke lov til å be om penger eller lignende fra folk her inne. 

PRobert, brukermoderator.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, PRobert skrev:

Det er ikke ulovlig å selge sex i Norge, og derfor ikke ulovlig her heller. Kronerulling/tigging er forbudt på forumet. Det er ingenting i veien for at HI starter en kronerulling selv, men hun har ikke lov til å be om penger eller lignende fra folk her inne. 

PRobert, brukermoderator.

Skjønner at det ikke er lov, men pussig at det blir moderert bort når en annen bruker enn hi tipser om å samle inn penger et annet sted enn her inne. Hi har aldri bedt om penger her, og ingen har heller foreslått det, så vidt jeg har sett. 

Anonymkode: db845...120

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner at det ikke er lov, men pussig at det blir moderert bort når en annen bruker enn hi tipser om å samle inn penger et annet sted enn her inne. Hi har aldri bedt om penger her, og ingen har heller foreslått det, så vidt jeg har sett. 

Anonymkode: db845...120

Noen ganger modereres ting bort før man som bruker rekker å få det med seg :)

 

mvh PRobert, brukermoderator.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Evablaum skrev:

Hun har jo et overforbruk. Har du ikke lest innlegget? Vet du hva en advokat koster?? I NORGE!!!!!

Nemlig!! Hun tjener helt ok, så skjønner jo på en måte at Nav ikke er så interessert i å hjelpe...

Anonymkode: be3f6...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nemlig!! Hun tjener helt ok, så skjønner jo på en måte at Nav ikke er så interessert i å hjelpe...

Anonymkode: be3f6...45a

Hun tjener helt ok, det er jo greit.. Men, det holder jo ikke når hun har advokatregninger på flerfoldige tusen! Disse regningene er frivillige, hun kunne valgt å ikke brukt en advokat. Jeg er derfor enig i at samfunnet ikke skal betale disse. Derfor må jeg også si meg enig med hi, at ja, i verste konsekvens så er prostitusjon en løsning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt barnevernet og forklarsituasjonen. Dette dreier seg om et barn, og et barn i Norge skal ikke være hjemløs. 

Du er ikke en dårlig mor, du er i en kjempevanskelig situasjon, men nå er det slutt på å være et offer. Hvis du må ta vanskelige valg for å komme deg ut av situasjonen, så er det det du må gjøre. Ja, kanskje du ikke har råd til å studere nå, kanskje du må bo hjemme for å komme a'jour. Kanskjedu må jobbe som faen for å komme på fote, slik er det å være mor. At far er en dritt, er lite du får gjort noe med. Det eneste du kan gjøre er å stå opp, gjør det som skal til og kjemp! Du kommer ikke til å bli hjemløs, NOEN (sosialtjenesten, nav, barnevernet) kommer til å hjelpe deg fordi du har et barn. Det er du som har valgt å få barn med denne fyren, du har tatt lån du ikke får håndtert og du har ikke betalt husleie- nå må du ta konsekvensene. Nav fikser ikke opp når folk har drete seg ut, du må gi bånn gass selv! Masse lykke til, litt vel tøff love herfra, men du trenger å stramme deg opp!

Anonymkode: c2643...5cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...