Gå til innhold

Sommerferietips for mamma og 4åring?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har dere noen tips til steder som er morsomme å dra til for en enslig mamma og hennes 4åring? Vi vil gjerne ta tog(eventuelt buss), til et sted på Østlandet, med overnatting og trivelige aktiviteter. Hunderfossen og Tusenfryd er allerede oppe til vurdering. Det trenger absolutt ikke å være en "karusellpark", like morsomt med dyr, for eksempel.

Anonymkode: e7a34...62e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er Danmark aktuelt? Tog til Kristiansand? Dyreparken. Speedbåten til Danmark? Bo på eg feriesenter helt nær Hirtshals? Du har ikke mulighet for å kjøre bil? 

Anonymkode: 35a62...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vil helst kjøre tog, men det er ikke umulig med bil heller. Og helst i Norge :)

Anonymkode: e7a34...62e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foldevik familiepark ved Stavern, der er det også mulig å være sammen dyr. 

Anonymkode: e23f6...791

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville leid hytte på en campingplass, unger elsker det. Late dager, masse unger på lekeplassen, badestrand.. 

Ungene mine stortrives på Moysand mellom Arendal og Grimstad, men er definitivt lettest å komme til med bil 

Anonymkode: 2ee3b...5ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, det høres hyggelig ut! Jeg har en fire åring, og skulle vi dratt på ferie bare vi to uten resten av familien kunne vi f.eks:

- Telttur i skogen 

- Leid en hytte ved en gård. F.eks Gurebo i grimstad. Ferierte der selv som barn. http://www.gurebo.com

-tatt båten ut til øyene i Oslofjorden. Går båt blant annet til H øya, Oscarsborg og Drøbak fra Aker Brygge.Mange muligheter til herlige dagsturer.

- Hvis været er dårlig kan dere ta et par dager på Barnas Hotell i Sarpsborg. Der er det både lekeland og badeland. 

- i Stavern finnes den beste (!) Parken for barn! Ikke dyrt, masse å se og gjøre og helt uten stress! http://foldvik.no 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bø Sommarland! Sørlandsbanen stopper i Bø og tar to timer fra Oslo og to og en halv ca fra Kristiansand. Mange fine overnattingsplasser. Bø Camping ligger feks rett ved Sommarland og man kan ta buss dit fra toget. Og de har Høyt og Lavt klatrepark som nabo - min 4åring digger å klatre i slike parker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...