Gå til innhold

Jeg vet jeg er en snobb, men...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

DetteDu er så søt når du spyr om deg med fremmedord tatt helt ut av sammenhengen forøvrig 😘

 

La meg gjette; det er jeg som ikke forstår 🤣

Anonymkode: a896f...26a

Dette blir jo bare pinlig. Du vet ikke hva jeg snakker om men prøver å snakke ned til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Arne Næss sa at man ikke kan diskutere en sak før man er enig om definisjonen på de begrepene man diskuterer. Jeg har ikke diskutert med deg tidligere i tråden, men du må tydeligvis ha helt andre definisjoner om "sannhet og fakta" enn hva jeg har. Du har tydeligvis også en helt annen definisjon av "romaner" enn det jeg har. Og du har tydeligvis helt andre definisjoner du går etter enn hun du har diskutert med over.

Har du noengang lest virkelig gode romaner som er fullspekket av fakta, hvor forfatteren har foretatt grundige bakgrunnsundersøkelse både hva historie, geografi, lokale samfunnskunnskaper, historiske personer, politikk osv. angår? En slik roman vil ofte gi langt mer "sannhet og fakta" enn et interiørblad kan gi. Ikke at det ikke er fakta i et interiørblad, men ofte så dreier det seg om øyeblikksbilde av trender i det samfunnet det blir utgitt i, ikke særlig mer enn det (det betyr ikke at det ikke er interessant for de som har det som interesse). En virkelig god roman kan gi langt mer omfattende fakta enn et interiørblad kan gi. En god roman kan bl.a. ta for seg viktige samfunnsmessige saker og være med på å snu holdninger i samfunnet, selv når de ikke er proppfulle av fakta - se f.eks. bare på masse av 70-tallets kvinnelige forfattere. Er man ute etter nyeste trender innen interiør så er det kanskje et interiørblad som er den beste kilden til fakta. Men jeg lurer litt, hvilke sannheter finner du i et interiørblad? Hva legger du i begrepet sannheter når du bruker det i den sammenhengen? (jeg spør oppriktig, for jeg forstår ikke hva du mener med det.)

Anonymkode: 37d0e...ee5

Det er jo så enkelt som at roman er fiksjon. Noe kan være sannheter, men det stilles ingen krav eller garantier for sannferdigheten. Jeg ville aldri brukt en roman som en kildehenvisning til en påstand om sannhet feks. Jeg ville heller dratt det frem i en diskuterende samtale som en sannhet. Skulle jeg henvist til krigen feks ville jeg heller vist til historiske fakta enn en roman... eller et eventyr om du vil. 

I et interiørblad finner man fakta om farger og priser feks. Jeg ville aldri brukt et slikt blad som kildehenvisning heller, men jeg kunne i en samtale fint si at jeg har sett xxx i blader xxx med veiledende pris xxx. Og at orange er kreativ farge, blå beroligende osv osv, dette i følge flere forståsegpåere.

Anonymkode: a896f...26a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er nok ikke like kultivert som deg, sikkert miljøskadd av å være født på bygda 😂 Men savnet mye av det dunevner i sosial omgang m andre mennesker. Har drept mang en samtale ved å nevne sosiale forhold eller fortalt om ei bok jeg liker (som ikke var Harry Potter eller fifty shades of grey). Så føler meg nokså begrenset sosialt, og ender ofte om å snakke om "artige" hendelser med ungene mine, det tar iallefall ikke nuven av samtalen. Her omkring er det også hvilken sydenferie du har booket, hva skal sminke- og hårprodukt du bruker eller om du skal ut i helga som er gangbare temaer. Ja, og selvfølgelig siste sladder da ...

Anonymkode: 6262f...9e7

Du putter Harry Potter og 50 shades i samme sekk?

Anonymkode: c308e...89a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo så enkelt som at roman er fiksjon. Noe kan være sannheter, men det stilles ingen krav eller garantier for sannferdigheten. Jeg ville aldri brukt en roman som en kildehenvisning til en påstand om sannhet feks. Jeg ville heller dratt det frem i en diskuterende samtale som en sannhet. Skulle jeg henvist til krigen feks ville jeg heller vist til historiske fakta enn en roman... eller et eventyr om du vil. 

I et interiørblad finner man fakta om farger og priser feks. Jeg ville aldri brukt et slikt blad som kildehenvisning heller, men jeg kunne i en samtale fint si at jeg har sett xxx i blader xxx med veiledende pris xxx. Og at orange er kreativ farge, blå beroligende osv osv, dette i følge flere forståsegpåere.

Anonymkode: a896f...26a

Du bekrefter egentlig bare at vi har svært ulike forhold til sannhet og fakta. Jeg sa heller ikke at jeg ville brukt en roman som kildehenvisning til fakta, da ville jeg gått til andre kilder. I dag har gode romaner ofte kildehenvisninger, noe som forteller hvordan forfatteren har gått frem for å innhente fakta. Men du avfeier konsekvent at romaner kan inneha en hel rekke sannheter og fakta. Du avfeier tydeligvis også til den betydningen romaner kan ha for samfunnsutviklingen.

Jeg forstår fremdeles ikke hva du mener med at det er mer sannhet i et interiørblad, at det er en del fakta der, det er jeg enig i, men hvordan definerer du sannhet i den sammenhengen?

Anonymkode: 37d0e...ee5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Synes det likevel er kjipt å føle at de fleste som bor rundt en er totalt uinteressante mennesker. Jeg er vokst opp i storbyen og flyttet på bygda på grunn av kjærligheten. Fikk 3 barn med mannen, ble ferdig med utdanningen og har nå godt betalt og spennende jobb. Før jeg flyttet til denne bygda startet jeg på annen utdanning som ikke lot seg gjennomføre i nærmeste storby, så måtte da velge noe annet. Jeg har altså 3 år med uavsluttet utdanning og en master. Mine barn går på liten skole her i bygda og vi omgås jo andre foreldre, naboer og andre. Jeg er også venn med mange av foreldrene på FB. Det som jeg synes er veldig kjipt, er at de aller fleste enten ikke har utdanning i det hele tatt, eller har yrkesfaglig utdanning. Det er ikke noe problem i seg selv, men 80 % av disse skriver flere feil i en setning hver gang de publiserer noe på FB, er ikke interessert i musikk, kunst, litteratur, politikk og andre reisemål enn fyllasyden der man ligger på en strand og steker seg før man går og shopper billige ting.

Jeg forteller ikke andre at de bør ha samme interesser som meg, men mange synes jeg er for snobbete. "Hvorfor har du så mange bøker? Har du lest dem alle? Vi har ikke bokhyller hjemme". "Hva skal du med å lære et språk til? Hva skal du bruke det til?", "Hvorfor drar dere ikke til syden? Det er sikkert kjedelig i det landet dere skal til" (vi skulle dra på oppdagelsesferd i Italia med mange museumsbesøk, en konsert, naturopplevelser og minimalt med shopping). Jeg kan spille et instrument og har fått flere forespørsler om å spille gratis i barnebursdager og diverse annet, for "det er jo så fint med taffelmusikk". Begynner man å diskutere politikk, så er det samme hakk i plata om at det og det partiet er bra, og det og det partiet er bæsj, for å si det på treåringenes språk. Spør man om de har lest partiprogrammer, nei, det har de ikke, men de har masse meninger om hva partiet står for basert på rykter fra naboen, en eller annen TV-sending og noe de har lest i en blogg.

Og ja, jeg vet at det er jeg som er problemet, men det er fortsatt kjipt. Skulle ønske det fantes folk i omgangskretsen som kunne diskutere verdenspolitikk, gå på konsert med meg, prate om bøker vi har lest eller lære noe sammen. Flere som meg?

Anonymkode: 3b8a9...1a2

Dette høres veldig rart ut, at det ikke er noen med høyskoleutdanning en gang? Jeg bor i en bitteliten bygd, vi er ca 500 innbyggere, og det er riktignok et par som jobber i butikk og noen hjelpepleiere blant damene og de fleste mannfolkene er håndtverkere, men det er jo lærere, førskolelærere, ingeniør, flyktningekonsulent og kunstnere i vårt lille nabolag.. Kommunen har et sterkt kulturliv, og et aktivt integreringsarbeid. 

Kanskje du skal involvere deg i flyktningearbeid i kommunen din? Mulig at du kan finne noen som liker å gå på konsert eller diskutere litteratur der? 

Jeg har vokst opp i en storby, og har flyttet til tjukkeste bygda. Og jeg hadde nok også visnet hvis dine beskrivelser av naboer og venner er korrekte... Heldigvis vet jeg at det ikke trenger å være sånn! Håper du finner noen som ksn stimulere dine intellektuelle behov!! 

Anonymkode: 6c641...9d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du bekrefter egentlig bare at vi har svært ulike forhold til sannhet og fakta. Jeg sa heller ikke at jeg ville brukt en roman som kildehenvisning til fakta, da ville jeg gått til andre kilder. I dag har gode romaner ofte kildehenvisninger, noe som forteller hvordan forfatteren har gått frem for å innhente fakta. Men du avfeier konsekvent at romaner kan inneha en hel rekke sannheter og fakta. Du avfeier tydeligvis også til den betydningen romaner kan ha for samfunnsutviklingen.

Jeg forstår fremdeles ikke hva du mener med at det er mer sannhet i et interiørblad, at det er en del fakta der, det er jeg enig i, men hvordan definerer du sannhet i den sammenhengen?

Anonymkode: 37d0e...ee5

Veiledende pris er en sannhet feks. Jeg påstår ikke man blir smartere av interiørmagasin! Men, når hi (og andre her) gjør det til en stor sak at romaner er så mye bedre enn nærsakt alt annet, kan jeg ikke annet enn å påpeke feil ved den påstanden! 

Som jeg sa tidligere hi (og endel andre), så virker du snobbete og ovenfra ned til andre som tilsynelatende ikke er som deg. Jeg tviler på at du har gitt folk en reell sjanse og jeg tviler på at du finner alt du ønsker i en annen person bare ved å flytte et annet sted. 

Jeg har selv endel sære interesser, men det er ikke slik at jeg finner en person jeg kan diskutere alt med! Hund feks har jeg noen jeg kan bryne min kunnskap og erfaring godt på, mens de samme personene kan jeg ikke diskutere politikk med på noen god måte fordi vi står så langt fra hverandre at det alltid blir litt for voldsomme meningsytringer. Men, jeg har andre jeg kan bryne mine politiske oppfatninger og holdninger på, så sum av sumarum i løpet av en måneds tid har jeg fått tilfredsstilt alle mine behov for interessante samtaler (for meg). Forøvrig spiller jeg også et instrument, men jeg synes også det er interessent å diskutere feks ulvens næringspotensiale og det er litt vanskelig siden jeg bor innenfor ulvesonen ✌️😂 Så da må jeg flagge ut av kommunen for en sakelig meningsutveksling om det, men det er jo ikke noe problem i et samfunn med tlf, epost, sms, fb osv 

Anonymkode: a896f...26a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Veiledende pris er en sannhet feks. Jeg påstår ikke man blir smartere av interiørmagasin! Men, når hi (og andre her) gjør det til en stor sak at romaner er så mye bedre enn nærsakt alt annet, kan jeg ikke annet enn å påpeke feil ved den påstanden! 

Som jeg sa tidligere hi (og endel andre), så virker du snobbete og ovenfra ned til andre som tilsynelatende ikke er som deg. Jeg tviler på at du har gitt folk en reell sjanse og jeg tviler på at du finner alt du ønsker i en annen person bare ved å flytte et annet sted. 

Jeg har selv endel sære interesser, men det er ikke slik at jeg finner en person jeg kan diskutere alt med! Hund feks har jeg noen jeg kan bryne min kunnskap og erfaring godt på, mens de samme personene kan jeg ikke diskutere politikk med på noen god måte fordi vi står så langt fra hverandre at det alltid blir litt for voldsomme meningsytringer. Men, jeg har andre jeg kan bryne mine politiske oppfatninger og holdninger på, så sum av sumarum i løpet av en måneds tid har jeg fått tilfredsstilt alle mine behov for interessante samtaler (for meg). Forøvrig spiller jeg også et instrument, men jeg synes også det er interessent å diskutere feks ulvens næringspotensiale og det er litt vanskelig siden jeg bor innenfor ulvesonen ✌️😂 Så da må jeg flagge ut av kommunen for en sakelig meningsutveksling om det, men det er jo ikke noe problem i et samfunn med tlf, epost, sms, fb osv 

Anonymkode: a896f...26a

Oj. Det er både morsomt og trist når folk så til de grader blir sin egen uintenderte karikatur. Takk for en god illustrasjon av at relativismen er død og det finnes høy og lav tekst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nå er du tullete! Det finnes ingen fasit på hva som et nyttigst som lesestoff når alt er fantasi og oppspinn! Da er det mer hva som er matnyttig eller interessant for nettopp deg som gjelder. Og den "kunnskapen" du sitter igjen med er ikke veldig mye verdt. Et interiørblad inneholder mer sannhet og fakta enn romaner gjør, så... 🙄

Anonymkode: a896f...26a

Men for noen av oss kan en litterær tekst måles med andre parametre enn sannhetsgehalt. Det kan være det varierte språket, det kan være bruken av metaforer, det kan være den gode måten å beskrive noe på, det kan være mengden erfaring eller kunnskap som skinner igjennom, det kan være evnen til å utløse følelser, det kan være det som skaper gjenkjennelse, det som skaper ettertenksomhet. Hvis du kun er ute etter fakta, anbefaler jeg oppslagsverk heller enn et ukeblad. Jeg er sikkert uvitende fra før, men jeg mener jeg ofte sitter igjen med ny kunnskap etter at jeg har lest en bok. Og for meg er den kunnskapen mye verdt, selv om den ikke er det for deg.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Veiledende pris er en sannhet feks. Jeg påstår ikke man blir smartere av interiørmagasin! Men, når hi (og andre her) gjør det til en stor sak at romaner er så mye bedre enn nærsakt alt annet, kan jeg ikke annet enn å påpeke feil ved den påstanden! 

Som jeg sa tidligere hi (og endel andre), så virker du snobbete og ovenfra ned til andre som tilsynelatende ikke er som deg. Jeg tviler på at du har gitt folk en reell sjanse og jeg tviler på at du finner alt du ønsker i en annen person bare ved å flytte et annet sted. 

Jeg har selv endel sære interesser, men det er ikke slik at jeg finner en person jeg kan diskutere alt med! Hund feks har jeg noen jeg kan bryne min kunnskap og erfaring godt på, mens de samme personene kan jeg ikke diskutere politikk med på noen god måte fordi vi står så langt fra hverandre at det alltid blir litt for voldsomme meningsytringer. Men, jeg har andre jeg kan bryne mine politiske oppfatninger og holdninger på, så sum av sumarum i løpet av en måneds tid har jeg fått tilfredsstilt alle mine behov for interessante samtaler (for meg). Forøvrig spiller jeg også et instrument, men jeg synes også det er interessent å diskutere feks ulvens næringspotensiale og det er litt vanskelig siden jeg bor innenfor ulvesonen ✌️😂 Så da må jeg flagge ut av kommunen for en sakelig meningsutveksling om det, men det er jo ikke noe problem i et samfunn med tlf, epost, sms, fb osv 

Anonymkode: a896f...26a

Og jeg tviler på at du gir folk en reell sjanse når de mener noe annet enn deg, i hvert fall slik du svarer i denne tråden. Du har bestemt deg for at tekst bare har en verdi hvis den avspeiler "sannheten", og mener at de som tenker annerledes er snobbete. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Veiledende pris er en sannhet feks. Jeg påstår ikke man blir smartere av interiørmagasin! Men, når hi (og andre her) gjør det til en stor sak at romaner er så mye bedre enn nærsakt alt annet, kan jeg ikke annet enn å påpeke feil ved den påstanden! 

Som jeg sa tidligere hi (og endel andre), så virker du snobbete og ovenfra ned til andre som tilsynelatende ikke er som deg. Jeg tviler på at du har gitt folk en reell sjanse og jeg tviler på at du finner alt du ønsker i en annen person bare ved å flytte et annet sted. 

Jeg har selv endel sære interesser, men det er ikke slik at jeg finner en person jeg kan diskutere alt med! Hund feks har jeg noen jeg kan bryne min kunnskap og erfaring godt på, mens de samme personene kan jeg ikke diskutere politikk med på noen god måte fordi vi står så langt fra hverandre at det alltid blir litt for voldsomme meningsytringer. Men, jeg har andre jeg kan bryne mine politiske oppfatninger og holdninger på, så sum av sumarum i løpet av en måneds tid har jeg fått tilfredsstilt alle mine behov for interessante samtaler (for meg). Forøvrig spiller jeg også et instrument, men jeg synes også det er interessent å diskutere feks ulvens næringspotensiale og det er litt vanskelig siden jeg bor innenfor ulvesonen ✌️😂 Så da må jeg flagge ut av kommunen for en sakelig meningsutveksling om det, men det er jo ikke noe problem i et samfunn med tlf, epost, sms, fb osv 

Anonymkode: a896f...26a

Hvis man leser mer enn interiørblader vil man muligens finne andre sannheter enn veiledende pris. Man vil også muligens utvide ordforrådet og lære en del om formuleringer.  SUMMA SUMMARUM. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Iiiiik skrev:

Og jeg tviler på at du gir folk en reell sjanse når de mener noe annet enn deg, i hvert fall slik du svarer i denne tråden. Du har bestemt deg for at tekst bare har en verdi hvis den avspeiler "sannheten", og mener at de som tenker annerledes er snobbete. 

Ja når du mener alt annet lesestoff er annenrangs og ikke en eneste en i en hel bygd er like smart som deg, er selvfølgelig jeg problemet 🤣

Anonymkode: a896f...26a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja når du mener alt annet lesestoff er annenrangs og ikke en eneste en i en hel bygd er like smart som deg, er selvfølgelig jeg problemet 🤣

Anonymkode: a896f...26a

Hvem har sagt at du er problemet? Jeg har ikke kalt noen et problem jeg, men jeg oppfatter deg som like unyansert som HI i denne tråden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Iiiiik skrev:

Hvem har sagt at du er problemet? Jeg har ikke kalt noen et problem jeg, men jeg oppfatter deg som like unyansert som HI i denne tråden. 

Huff, nå ble jeg lei meg gitt 

Anonymkode: a896f...26a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Veiledende pris er en sannhet feks. Jeg påstår ikke man blir smartere av interiørmagasin! Men, når hi (og andre her) gjør det til en stor sak at romaner er så mye bedre enn nærsakt alt annet, kan jeg ikke annet enn å påpeke feil ved den påstanden! 

Som jeg sa tidligere hi (og endel andre), så virker du snobbete og ovenfra ned til andre som tilsynelatende ikke er som deg. Jeg tviler på at du har gitt folk en reell sjanse og jeg tviler på at du finner alt du ønsker i en annen person bare ved å flytte et annet sted. 

Jeg har selv endel sære interesser, men det er ikke slik at jeg finner en person jeg kan diskutere alt med! Hund feks har jeg noen jeg kan bryne min kunnskap og erfaring godt på, mens de samme personene kan jeg ikke diskutere politikk med på noen god måte fordi vi står så langt fra hverandre at det alltid blir litt for voldsomme meningsytringer. Men, jeg har andre jeg kan bryne mine politiske oppfatninger og holdninger på, så sum av sumarum i løpet av en måneds tid har jeg fått tilfredsstilt alle mine behov for interessante samtaler (for meg). Forøvrig spiller jeg også et instrument, men jeg synes også det er interessent å diskutere feks ulvens næringspotensiale og det er litt vanskelig siden jeg bor innenfor ulvesonen ✌️😂 Så da må jeg flagge ut av kommunen for en sakelig meningsutveksling om det, men det er jo ikke noe problem i et samfunn med tlf, epost, sms, fb osv 

Anonymkode: a896f...26a

Og her har du enda en ting som du ikke får med deg ved å lese ukeblader, nemlig fremstillingsevnen. Jeg er selv utenlandsk og har kommet til Norge i voksen alder. Jeg har likevel mer variert og riktig språk enn deg. Språket i VG, Se og Hør og de fleste interiørmagasiner er dårlig, ensformig og inneholder en del feil. Man blir det man leser - hvis du kun leser dårlig formulerte setninger med fattig ordforråd, vil du ikke lære deg å skrive bedre enn det. Romaner er som regel skrevet av gode forfattere. Er du ute etter fakta, kan du lese bøker skrevet at polfarere, forskere, eventyrere, musikere og andre som beskriver faktiske hendelser i skjønnlitterær stil. Et ukeblad er og blir ikke-litteratur.

Anonymkode: 3b8a9...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, du er snopp. Og du tar feil.

Din hovmodenhet gjør at du ikke ser menneskene for hva de er. Du tror at du bestemmer hva som er spennende og viktig her i verden? Skam deg. Du har overhodet ikke selvinnsikt, det i seg selv gjør at du ikke er en god samtalepartner. Tipper naboene dine tenker sitt om deg, hvor pretensiøs du er, men samtidig så grunn..

Anonymkode: 52fd7...a6e

Jøss!! Pinlig innlegg.. Dette er jo helt malplassert og viser jo bare at du ikke forstår hva som ble skrevet i det hele tatt.

Bare for å sjokkere deg litt; HI bestemmer ÅPENBART hva som er spennende og interessant for seg her i verden.

Anonymkode: b118d...b4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Iiiiik skrev:

Men for noen av oss kan en litterær tekst måles med andre parametre enn sannhetsgehalt. Det kan være det varierte språket, det kan være bruken av metaforer, det kan være den gode måten å beskrive noe på, det kan være mengden erfaring eller kunnskap som skinner igjennom, det kan være evnen til å utløse følelser, det kan være det som skaper gjenkjennelse, det som skaper ettertenksomhet. Hvis du kun er ute etter fakta, anbefaler jeg oppslagsverk heller enn et ukeblad. Jeg er sikkert uvitende fra før, men jeg mener jeg ofte sitter igjen med ny kunnskap etter at jeg har lest en bok. Og for meg er den kunnskapen mye verdt, selv om den ikke er det for deg.  

I tillegg må denne anonyme lære hva FAKTA er. VEILEDENDE pris er nettopp det - veiledende. Det betyr ikke at du får akkurat denne prisen i butikken. Vurdering av farger og lignende er også svært subjektiv. En farge som noen mener at dyp og interessant er blass og intetsigende i andres øyne. Så det hun lister opp er overhode ikke noe FAKTA.

Anonymkode: 3b8a9...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jøss!! Pinlig innlegg.. Dette er jo helt malplassert og viser jo bare at du ikke forstår hva som ble skrevet i det hele tatt.

Bare for å sjokkere deg litt; HI bestemmer ÅPENBART hva som er spennende og interessant for seg her i verden.

Anonymkode: b118d...b4c

Mitt største problem er jo at jeg blir latterliggjort fordi jeg har mange bøker og ikke ønsker å diskutere siste bygdesladder og korrigerte bryn. Beskjed om at jeg må interessere meg mer for "vanlige" ting type Kardashians, lavkarbo og bloggere. Hadde de respektert mine interesser og ikke gjort narr av dem, ville jeg selvfølgelig ha akseptert deres interesser. Men jeg klarer overhode ikke engasjere meg i samtaler som kun dreier seg om sladder, sminke, utseende på babyens bleier og siste skrik innen lavkarbodietten. Det er også svært lite sjarmerende med vaksinemotstandere som er det "bare fordi".

Anonymkode: 3b8a9...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, en bygd der SAMTLIGE interesserer seg utelukkende for øyebryn, Kardashians, naboen og Se&Hør høres veldig usannsynlig ut...

Det finnes interessante mennesker overalt om du bare leter med et åpent sinn.

Anonymkode: a99be...36b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Altså, en bygd der SAMTLIGE interesserer seg utelukkende for øyebryn, Kardashians, naboen og Se&Hør høres veldig usannsynlig ut...

Det finnes interessante mennesker overalt om du bare leter med et åpent sinn.

Anonymkode: a99be...36b

Jeg sa ikke at HELE bygda er slik. Jeg sa at mine nærmeste omgivelser, naboer og foreldre på barnas skole er slik. Liten skole altså, med få elever. Mine kollegaer er annerledes, det er også flere andre som jeg har møtt. Men i denne bygda er det etablerte vennekretser som ble "stiftet" allerede i barndommen, og det er ikke plass til flere ser det ut som.

Anonymkode: 3b8a9...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, amandine skrev:

Hvis man leser mer enn interiørblader vil man muligens finne andre sannheter enn veiledende pris. Man vil også muligens utvide ordforrådet og lære en del om formuleringer.  SUMMA SUMMARUM. 

Leser man kun blogger som Villa Paprika lærer man fort at det heter alfa o'mega....så tilgi dem, de vet ikke hva de gjør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du putter Harry Potter og 50 shades i samme sekk?

Anonymkode: c308e...89a

Nå har ikke jeg lest 50 shades, så skal ikke uttale meg om den. Men anser ikke Harry Potter som samme "laverestående" litteratur. Jeg reagerte også på den :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå er du tullete! Det finnes ingen fasit på hva som et nyttigst som lesestoff når alt er fantasi og oppspinn! Da er det mer hva som er matnyttig eller interessant for nettopp deg som gjelder. Og den "kunnskapen" du sitter igjen med er ikke veldig mye verdt. Et interiørblad inneholder mer sannhet og fakta enn romaner gjør, så... 🙄

Anonymkode: a896f...26a

Hvis det er fakta man er ute etter, ja. Men fakta og dannelse er to ulike ting. Og hvis det er sistnevnte man mangler - jeg tviler på at HI er i beit for mennesker som kan informere henne med faktasitater?!! - så er det det man søker. Ikke et leksikon.

 

 

(Egentlig fatter jeg ikke at jeg gidder. Her er begrensningene veldig store...) 

Anonymkode: 6d6e4...dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Sanchin skrev:

Leser man kun blogger som Villa Paprika lærer man fort at det heter alfa o'mega....så tilgi dem, de vet ikke hva de gjør

Ja, hvor lenge var Adam i Paris? Jeg bare spør! 

Anonymkode: 6d6e4...dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt morsomt at mange av de som går hardt ut med hvor fordummende se&hør er, og at mennesker som er opptatt av å lese det er mennesker de overhode ikke har noen interesse for å forholde seg til, er trofaste travere her inne. De skriver mye her og er her inne ofte. I min verden er det ikke stor forskjell på det intellektuelle nivået her inne og det som kreves for å ha interesse av å lese se&hør. Det finnes andre diskusjonsforum der diskusjonen befinner seg på et mye mer intellektuelt og kunnskapsbasert nivå. Jeg ser derfor ikke logikken i at enkelte her fremstiller se&hør-lesende, Kardashian-interesserte lavkarbofanatikere som noen dere overhode ikke har interesse av å forholde dere til. Dere forholder dere jo MYE til dem her inne, og oppsøker dette forumet igjen og igjen...

Anonymkode: cd6d2...1b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Litt morsomt at mange av de som går hardt ut med hvor fordummende se&hør er, og at mennesker som er opptatt av å lese det er mennesker de overhode ikke har noen interesse for å forholde seg til, er trofaste travere her inne. De skriver mye her og er her inne ofte. I min verden er det ikke stor forskjell på det intellektuelle nivået her inne og det som kreves for å ha interesse av å lese se&hør. Det finnes andre diskusjonsforum der diskusjonen befinner seg på et mye mer intellektuelt og kunnskapsbasert nivå. Jeg ser derfor ikke logikken i at enkelte her fremstiller se&hør-lesende, Kardashian-interesserte lavkarbofanatikere som noen dere overhode ikke har interesse av å forholde dere til. Dere forholder dere jo MYE til dem her inne, og oppsøker dette forumet igjen og igjen...

Anonymkode: cd6d2...1b2

Nettopp! 😂

Og de klarer på ingen måte å se at man kan lese både se&hør OG romaner, for på den måten kanskje kunne prate med flere forskjellige folk (det var det som var problemet i hi sitt utgangaspungt)

Og sist, men ikke minst. Det er så godt og kunne si til andre; "jeg er så smart jeg, men du er dum du" som eneste argument på at deres nedlatende holdninger blir påpekt. Små mennesker med store kjefter... De ER jo uinteressante *gjesp*

Anonymkode: a896f...26a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...