Gå til innhold

Du og mannen blir fulle sammen. Går på soverommet for å ha sex. Du sovner. Han gjennomfører samleie.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Begge er jo veldig fulle. Er det voldtekt? Jeg hadde ikke brydd meg om det. Skal jeg virkelig anmelde min mann for voldtekt i en slik setting?

Anonymkode: 99bee...b76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kjenner vel på din egen kropp om du ble voldtatt? Jeg hadde syns det hadde vært skikkelig spesielt. Hadde blitt sint på mannen ihvertfall.. Kommer jo ann på hva han har gjort mot deg!? Hadde han tatt meg i rumpa (noe han vet jeg ikke ønsker). Da hadde jeg anmeldt. Så hva skjedde? 

Anonymkode: 01d14...e47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du skal ikke anmelde din egen mann for voldtekt etter en slik setting.

Det er sikkert flere her inne som mener at du skal gjøre det. Jeg er dypt sjokkert over holdningene til enkelte. Ikke minst I forhold til alkoholkonsum når barn er tilstede. Melde til barnevern fordi foreldre tar et glass vin foran ungene... det er bare hinsides spør du meg. Helt tydelig at flere her inne har alt for lite å sysselsette seg med....

Anonymkode: 0b423...cfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke vært greit. Men jeg har en mann som ikke gjør noe for å være slem, så han hadde garantert ikke skjønt at jeg sovnet hvis han gjorde noe sånt

Anonymkode: e592b...676

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er av prinsipp ikke ok. Tenk om du ble uønsket gravid for eksempel?  Men jeg hadde ikke anmeldt det, men tatt en alvorsprat med mannen.

Anonymkode: 258c3...82a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her

det er jo det jeg skriver, at han er jo veldig full han også. Det er litt forskjell på om jeg kommer full hjem og svimer nesten av. Da hadde jeg ikke vært fornøyd dagen etter. Men, er begge like fulle... 

Anonymkode: 99bee...b76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette kan nok ikke betegnes som voldtekt. Dere vet begge hva dere gikk til, begge ville ha sex, Du sovnet, fikk mannen dette med seg?

Anonymkode: 7a8fd...fbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke opplevd det. Hypotetisk. Jeg synes mange er så hysteriske blitt ift slike ting 

Anonymkode: 99bee...b76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, bevares. Du anmelder a ikke mannen din for noe slikt!?  Om det hadde skjedd oss, hadde jeg syns det var litt rart at han ikke hadde fått med seg at jeg sovnet men han var jo også full. Jeg ser for meg følgende samtale ved frokostbordet:

Jeg: herregud, så full vi ble i går. Jeg sovna når jeg landet i sengen!

han: enda godt vi rakk en rask runde først. 

Jeg: hæ..? Jeg kan ikke huske noe av det.. mener jeg sovnet med en gang. 

Han: Øh... jeg tror ikke du sov assa men...

jeg: Hahaha! Pulte du meg når jeg sov!? 

Han: øøøøhhh!!! Jeg veit ikke! Herreminfred, var jeg så full da!?

jeg: Hahaha, søvnvoldtekt da gitt! Det skal jeg jammen bruke mot deg i mange utpressingssituasjoner 😜😜

 

 

Anonymkode: b016a...5c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg dessverre har vært med på dette - med motsatt fortegn! 😳😳😳

Ved to helt ulike anledninger hadde jeg one-night-stand med en fyr. Vi har drukket, havner i seng og går i gang. Jeg sitter oppå, og rir i vei. Men så hører jeg snorking! (Den ene gangen snorket han faktisk... Gud, det er jo egentlig fælt.) Men jeg fortsetter i de par minuttene det tar meg å bli ferdig. Hvorfor ødelegge et ellers ok knull, liksom?

Det hører til historien at han ene ble over til neste morgen, han ble hele neste dag og fikk gleden av litt edru våken sex også. Vi holdt kontakten i nesten to år etterpå. Han andre (det var noen år senere) var jeg ikke så interessert i. Jeg listet meg vekk, og vi var bare på hils etterpå. Var vel flaue begge to.

Men hvis målestokken er at dette er voldtekt, så har jeg voldtatt to menn. Ganske fryktelig.

Anonymkode: 35bc3...961

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Må innrømme at jeg dessverre har vært med på dette - med motsatt fortegn! 😳😳😳

Ved to helt ulike anledninger hadde jeg one-night-stand med en fyr. Vi har drukket, havner i seng og går i gang. Jeg sitter oppå, og rir i vei. Men så hører jeg snorking! (Den ene gangen snorket han faktisk... Gud, det er jo egentlig fælt.) Men jeg fortsetter i de par minuttene det tar meg å bli ferdig. Hvorfor ødelegge et ellers ok knull, liksom?

Det hører til historien at han ene ble over til neste morgen, han ble hele neste dag og fikk gleden av litt edru våken sex også. Vi holdt kontakten i nesten to år etterpå. Han andre (det var noen år senere) var jeg ikke så interessert i. Jeg listet meg vekk, og vi var bare på hils etterpå. Var vel flaue begge to.

Men hvis målestokken er at dette er voldtekt, så har jeg voldtatt to menn. Ganske fryktelig.

Anonymkode: 35bc3...961

Jeg opplevde noe lignende en gang. Satt og red, gjorde meg deilig for han, dype, gode tak... og han sovnet. Følte meg ikke så digg da. 😂

Anonymkode: b302a...58e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg sovnet aner jeg virkelig ikke hvordan jeg skulle ant at han pulte videre..?

Anonymkode: 03373...dc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ikke anmeldt hvis jeg ikke kom i skade under samleiet. Hvis han hadde utført analsex eller andre ting som vi ellers aldri gjør, så hadde jeg nok ikke heller anmeldt. Men det hadde nok blitt en laaaang prat ut av det. 

Anonymkode: 9f139...f07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg å mannen hadde hvert ute sammen engang og da vi kom hjem hadde vi visst hatt sex. Da vi våknet sa jeg til mannen at jeg ikke engang husker hvordan vi kom oss hjem, da spurte han meg om jeg husker at vi hadde hat sex. Noe jeg ikke husker i det heletatt, trodde han bare tullet men han gjorde ikke det. Han sa jeg var våken for jeg pratet å sa vi måtte ikke bråke sånn for det var så lytt der vi var. Men jeg kan overhode ikke huske det. Vil det også kalles voldtekt da? Nei vet du hva, man må grense litt ned på hva som er voldtekt. Mange ganger nå blir jo alt regnet som voldtekt. 

Anonymkode: f4fc4...4ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har faktisk skjedd i våre yngre dager at jeg har sovnet under akten fordi jeg har vært full. Har også skjedd at jeg har sagt at jeg ikke bryr meg om hva han gjør så lenge jeg kan sove :D Og det mener jeg! Jeg stoler 110% på mannen og vet at han aldri ville skadet meg eller gjort ting som ikke er greit for meg, som om han da har fullført mens jeg har sovet osv gjør det meg absolutt ingenting! 

Jeg tenker at jeg på et generelt grunnlag samtykker til sex. Så da er det ja med mindre jeg faktisk sier nei av en eller annen grunn. Har hatt sex med denne mannen i 10 år, en gang mens jeg sover gjør da ingenting. 

Anonymkode: 1a2e0...fde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Må innrømme at jeg dessverre har vært med på dette - med motsatt fortegn! 😳😳😳

Ved to helt ulike anledninger hadde jeg one-night-stand med en fyr. Vi har drukket, havner i seng og går i gang. Jeg sitter oppå, og rir i vei. Men så hører jeg snorking! (Den ene gangen snorket han faktisk... Gud, det er jo egentlig fælt.) Men jeg fortsetter i de par minuttene det tar meg å bli ferdig. Hvorfor ødelegge et ellers ok knull, liksom?

Det hører til historien at han ene ble over til neste morgen, han ble hele neste dag og fikk gleden av litt edru våken sex også. Vi holdt kontakten i nesten to år etterpå. Han andre (det var noen år senere) var jeg ikke så interessert i. Jeg listet meg vekk, og vi var bare på hils etterpå. Var vel flaue begge to.

Men hvis målestokken er at dette er voldtekt, så har jeg voldtatt to menn. Ganske fryktelig.

Anonymkode: 35bc3...961

Ja, jeg er helt enig. Det er ganske fryktelig. For så lenge han ikke samtykker er det voldtekt. Du har brukt ham uten hans samtykke for å tilfredsstille deg selv. Hva pokker annet vil du kalle det enn voldtekt??

Anonymkode: c092b...0f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt patetisk å ha sex med en som du skjønner at har sovna.

Anonymkode: e64e2...7ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anmelder vel ikke! Jeg sovna av en gang, og gubben ble skikkelig fornærma. Var sur i lang tid:D. vi er ikke gift lengre:D:D

Anonymkode: c2ae2...de9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg er helt enig. Det er ganske fryktelig. For så lenge han ikke samtykker er det voldtekt. Du har brukt ham uten hans samtykke for å tilfredsstille deg selv. Hva pokker annet vil du kalle det enn voldtekt??

Anonymkode: c092b...0f1

han hadde vel strengt tatt samtykket til samleie... så voldtekt er det vel ikke..

Anonymkode: b161d...fbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg er helt enig. Det er ganske fryktelig. For så lenge han ikke samtykker er det voldtekt. Du har brukt ham uten hans samtykke for å tilfredsstille deg selv. Hva pokker annet vil du kalle det enn voldtekt??

Anonymkode: c092b...0f1

Mislykket samleie. 

Anonymkode: 35bc3...961

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man sex med noen som ikke er bevisst, da er det pr. definisjon voldtekt etter straffeloven.

At mange - også kvinner - mener de kan tolke dette akkurat slik de vil, det er det som er med på å opprettholde holdningene som man ser, hvor sovevoldtekter, voldtekt av noen som er ruset osv. blir bagatellisert.

I His tilfelle er spørsmålet om mannen forstod at hun sovnet eller ikke. Men når en person er så full at den sovner midt i akten, da er personen ikke bevisst nok til å gi samtykke. At den som fortsetter å ha sex med en bevisstløs person også er for full, det unnskylder ikke handlingen. I et fast forhold mellom to som har tillit til hverandre og det ikke blir gjort noe seksuelt som den andre ikke ville ønsket, hvor begge var med på sexen til å begynne med, da tenker jeg at det som et engangstilfelle er noe man bare snakker om i ettertid. Er det noe som gjentar seg stadig, da er det noe annet.

Og til deg over her som fortsatte å ri en mann  (to) som du visste uten tvil hadde sovnet - ja, det var voldtekt fra det øyeblikket du ble klar over at mennene hadde sovnet og du valgte å tilfredsstille deg med en bevisstløs person. Det er straffbart å ha sex med en bevisstløs person.

Anonymkode: a45b9...bc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

 Mange ganger nå blir jo alt regnet som voldtekt. 

Anonymkode: f4fc4...4ad

Nei, det blir det faktisk ikke. I dag kan tre voksne menn gi en 16 år gammel jente nok dop til å få en elefant til å knele, ha samleie med henne på omgang og likevel gå fri for det.

Loven rundt dette er nesten latterlig enkel: det er ikke lov å ha sex med noen som ikke har samtykket, eller som er ute av stand til å gi samtykke. Hvis man mener dette er så latterlig så får man stemme på et parti som mener det bør være lov å ha samleie med folk som ikke er i stand til å gi samtykke. Hvis det finnes.

"Sover jenta? Er hun bevisstløs? Kjør på, det er fullt lovlig å ha samleie med henne!"

Anonymkode: 1b555...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har man sex med noen som ikke er bevisst, da er det pr. definisjon voldtekt etter straffeloven.

At mange - også kvinner - mener de kan tolke dette akkurat slik de vil, det er det som er med på å opprettholde holdningene som man ser, hvor sovevoldtekter, voldtekt av noen som er ruset osv. blir bagatellisert.

I His tilfelle er spørsmålet om mannen forstod at hun sovnet eller ikke. Men når en person er så full at den sovner midt i akten, da er personen ikke bevisst nok til å gi samtykke. At den som fortsetter å ha sex med en bevisstløs person også er for full, det unnskylder ikke handlingen. I et fast forhold mellom to som har tillit til hverandre og det ikke blir gjort noe seksuelt som den andre ikke ville ønsket, hvor begge var med på sexen til å begynne med, da tenker jeg at det som et engangstilfelle er noe man bare snakker om i ettertid. Er det noe som gjentar seg stadig, da er det noe annet.

Og til deg over her som fortsatte å ri en mann  (to) som du visste uten tvil hadde sovnet - ja, det var voldtekt fra det øyeblikket du ble klar over at mennene hadde sovnet og du valgte å tilfredsstille deg med en bevisstløs person. Det er straffbart å ha sex med en bevisstløs person.

Anonymkode: a45b9...bc8

Ikke dengangen. 

Anonymkode: 35bc3...961

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Begge er jo veldig fulle. Er det voldtekt? Jeg hadde ikke brydd meg om det. Skal jeg virkelig anmelde min mann for voldtekt i en slik setting?

Anonymkode: 99bee...b76

Ikke gjør deg så dum da. Selvsagt er ikke det voldtekt. Men med en litt annen vri så er historien en helt annen. 

Jeg selv har hatt sex med samboeren som jeg ikke husker. Det er helt greit. Jeg elsker han og ville nok ha sex med ham. Men jeg har også opplevd at en mann hadde sex med meg mens jeg var full. Jeg var så full at jeg ikke forsto at det ikke var samboeren. For i min naive verden prøver ikke folk bare å ha sex med hverandre eller med noen som er tydelig overberuset. Det hele var ferdig, og da kom jeg litt til meg selv og så at det absolutt ikke var samboeren sin penis. Urk. Kanskje ikke voldtekt, jeg vet ikke. Jeg bryr meg ikke om hva det klassifiseres som. Det var et overgrep og det ødela meg. 

Om du våkner dagen etter og synes det var ok,så er det ikke et overgrep. Føler du deg skitten, brukt, ødelagt innvendig etc, så var det et overgrep. Og da må du i så fall si til mannen din at det ikke var ok. Hvorfor skal du absolutt få frem at man overreagerer hvis man blir (mis)brukt seksuelt? For det er jo det mannen gjør. Uansett. Sover du, og han har sex med deg, så (mis)bruker han deg. 

Anonymkode: 0685d...f4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...