Gå til innhold

Det går så mange bleier!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Barnet er nå snart 10mnd og faren har pappapermisjon. Etter at han startet i permisjon  har det blitt brukt MANGE bleier! Det er jo ikke uvanlig at bleier er en utgiftspost når man har bleiebarn, men fra fødselen  og til nå har det jo redusert ganske kraftig i antall bleier pr dag. Samboer sier at han skifter så fort han kjenner antydning til tisselukt for hans barn skal ikke lukte urin... da spurte jeg om han mente at det var et problem før hans permisjon, men det hadde han ikke tenkt på. Hvordan kan jeg få han til å forstå at det ikke er nødvendig å skifte så ofte?

Anonymkode: 5ff80...603

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns det er nødvending å skifte så ofte. På de bleiene vi bruker blir den gule streken blå hvis det er tiss i bleien.Så da følger vi det.Mannen her gidder ikke skifte så ofte, og jeg blir frustrert hver gang

Anonymkode: 4b201...65a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Barnet er nå snart 10mnd og faren har pappapermisjon. Etter at han startet i permisjon  har det blitt brukt MANGE bleier! Det er jo ikke uvanlig at bleier er en utgiftspost når man har bleiebarn, men fra fødselen  og til nå har det jo redusert ganske kraftig i antall bleier pr dag. Samboer sier at han skifter så fort han kjenner antydning til tisselukt for hans barn skal ikke lukte urin... da spurte jeg om han mente at det var et problem før hans permisjon, men det hadde han ikke tenkt på. Hvordan kan jeg få han til å forstå at det ikke er nødvendig å skifte så ofte?

Anonymkode: 5ff80...603

Men hvis man kjenner tisselukt, så er det på tide å skifte i mine øyne

Anonymkode: 1ebed...adc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyen min er 9 mnd og jeg bytter ca annenhver time, med mindre det er bæsjebleie. Det lukter ikke urin av han etter kun to timer, selv om bleien er våt. Hvor ofte mener du han skal skifte da? Han må jo vente noen timer mellom hver gang hvis det lukter urin av babyen?

Hvis han ikke har noe imot å betale for bleiene er det vel ikke noe problem? Eller dere kan bruke tøybleier i tillegg for å spare litt? Selv om dere bare bruker to tøybleier per døgn sparer dere faktisk en god del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Evablaum skrev:

Bytter bleie annenhver time på en 9 mnd? 

Ja, mener det var det jeg skrev over ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Pobie skrev:

Ja, mener det var det jeg skrev over ja. 

Det hender man skriver feil, ønsket bare å dobbeltsjekke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen er også fæl på bytte litt for ofte, han kan finne på bytte flere ganger i timen. Er egentlig bare fornøyd at han bytter på babyen og ikke bare la det være. Så får det bare gå noen exstra bleier. 

Anonymkode: 62734...a3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han ikke vasker godt nok? Men uansett går det mye bleier, og helt ærlig så hadde jeg foretrukket det. Her skiftet ikke far ofte nok. Det er tross alt verre. 

Anonymkode: 4d69a...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han skifter bleia oftere enn deg og det fordi det lukter tiss, så er kanskje kvaliteten utrolig dårlig? Eller vasker han ikke ungen? Hvis bare bleia blir bytta så kan det jo lukte tiss av ungen uansett hvor ny den bleia er.

Anonymkode: 12b4c...cb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har veldig følsom nese, og skifter så fort babyen har tisset, for da lukter det visst urin. Han er veldig nøye med vasken og det går også mange våtservietter. Babyen tisser ikke mye om gangen, så jeg synes ikke det er nødvendig å skifte hver gang. Jeg skifter vel hver 4.t når babyen er våken, oftere ved avføring. 

Hi

Anonymkode: 5ff80...603

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner man lukten av urin er det på tide å skifte. 

Ærlig talt, bleier og tørk er virkelig ikke noe man sparer på. 

Forsøk å gå rundt med tissevåt bleie selv og kjenn hvor behagelig det er. 

Anonymkode: 87170...22c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har i hvert fall ikke noe mer rett enn mannen din. Om dere gjør ting på hver deres måte så får det bare være. Er ikke så lett å ta over permisjon hvis man gjør ting feil om man ikke gjør sånn det ble gjort før.

Anonymkode: 98b0d...472

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han har veldig følsom nese, og skifter så fort babyen har tisset, for da lukter det visst urin. Han er veldig nøye med vasken og det går også mange våtservietter. Babyen tisser ikke mye om gangen, så jeg synes ikke det er nødvendig å skifte hver gang. Jeg skifter vel hver 4.t når babyen er våken, oftere ved avføring. 

Hi

Anonymkode: 5ff80...603

Bruk klut, våtservietter er helt unødvendig. Har du prøvd å vaske deg nedentil også ta på truse. Har du kjent hvor ubehagelig det er å føle seg fuktig nedentil pga våtservietten.

Anonymkode: 4a189...52e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp billigbleier da vel :) Lag nå iallefall ikke et problem ut av en slik bagatell!

Anonymkode: 5be23...ff5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Kjenner man lukten av urin er det på tide å skifte. 

Ærlig talt, bleier og tørk er virkelig ikke noe man sparer på. 

Forsøk å gå rundt med tissevåt bleie selv og kjenn hvor behagelig det er. 

Anonymkode: 87170...22c

Dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg tenker om dette: Så flott at han skifter så ofte!! Mange menn gidder ikke å skifte så ofte... Vær fornøyd.. Kjøp heller billige bleier! 

Anonymkode: f166b...16d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bruk våtservietter. Det må være ekstremt ubehagelig. Prøv selv med det og en bleie for voksne så skal jeg love deg du slutter med det på babyen. Vann og eventuelt litt olje holder i lange baner. Jeg skiftet veldig ofte i den alderen der. Når de blir litt større går det lenger tid mellom hver gang de tisser og skifting trengs ikke like hyppig. Igjen, vær glad han skifter. 

Anonymkode: 4d69a...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han har veldig følsom nese, og skifter så fort babyen har tisset, for da lukter det visst urin. Han er veldig nøye med vasken og det går også mange våtservietter. Babyen tisser ikke mye om gangen, så jeg synes ikke det er nødvendig å skifte hver gang. Jeg skifter vel hver 4.t når babyen er våken, oftere ved avføring. 

Hi

Anonymkode: 5ff80...603

Til og med i barnehagen så skifter vi oftere enn hver 4 time

Anonymkode: 1ebed...adc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bruk klut, våtservietter er helt unødvendig. Har du prøvd å vaske deg nedentil også ta på truse. Har du kjent hvor ubehagelig det er å føle seg fuktig nedentil pga våtservietten.

Anonymkode: 4a189...52e

Tull. Bleia absorberer dette helt fint. En truse har ikke absorberingsevnen til en bleie.

hi: kjøp billigbleier og billige våtservietter hjemme. Ha dyrere merke + bedre våtservietter på natt og reise. Bytte av bleie skjer her hver 2-4 time med unntak av natt. Lær mannen din å kjenne når det har kommet "nok" i bleia til å skifte. Babyen min tisser litt hele tiden så å bytte hver gang det kommer tiss er helt umulig.

Anonymkode: f1ae7...5e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han har veldig følsom nese, og skifter så fort babyen har tisset, for da lukter det visst urin. Han er veldig nøye med vasken og det går også mange våtservietter. Babyen tisser ikke mye om gangen, så jeg synes ikke det er nødvendig å skifte hver gang. Jeg skifter vel hver 4.t når babyen er våken, oftere ved avføring. 

Hi

Anonymkode: 5ff80...603

Herregud! Man vasker da ikke ved tissebleie??? Kun ved bæsj. Og sa blir det jo vask noen ganger per dag. Og våtservietter? Stakkars baby! Bleien byttes når den begynner å bli "full" eller når bæsj. Noe annet er jo bare tull. 

Anonymkode: ba8c7...1b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bruk våtservietter. Bruk tørre engangskluter 100 stk for 30 kr. Bruk vann. Ikke vask når det bare er tiss

Anonymkode: 4b201...65a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge han gjør jobben, så er det vel ett fett. Eller er det kostnaden som er problemet?

Jeg har nok mer å spare på snus og Côtes du Rhône kvota enn på bleier. 

Anonymkode: d6bac...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...