Gå til innhold

13 reasons


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kommet til episode 5. Klarer ikke å helt få tak i hvorfor hun tok livet sitt. Hun har det vel greit sosialt virker det som. Blir det mer tydelig utover serien?

Anonymkode: b1e19...806

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har sett hele, og ja, hun opplever mye dritt, men sånn hun velger å løse det blir for dramatisk for meg. 

Anonymkode: 54324...dfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på med episode 7. Synes hun er skikkelig drittkjerring enkelte ganger hun også.. Se bort ifra noen svært få episoder, så synes jeg ikke de andre elevene er så forferdelige mot henne

Anonymkode: b1e19...806

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Holder på med episode 7. Synes hun er skikkelig drittkjerring enkelte ganger hun også.. Se bort ifra noen svært få episoder, så synes jeg ikke de andre elevene er så forferdelige mot henne

Anonymkode: b1e19...806

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvmord er ikke "logisk" og forståelig for andre. Og de som begår selvmord er ikke nødvendigvis tvers igjennom gode mennesker som aldri har gjort noe galt eller oppført seg dårlig. Da jeg gikk på ungdomsskolen tok en gutt livet av seg. Han var ubehagelig mot mange, slang med leppa og likte å drite ut folk. Vi visste at han hadde det tungt psykisk, men han hadde også mange venner og var ganske populær. Ingen forstår hvorfor han tok det drastiske valget, ikke minst familiens hans, men for ham så nok verden veldig annerledes ut enn den gjorde for oss.

Anonymkode: b457a...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Holder på med episode 7. Synes hun er skikkelig drittkjerring enkelte ganger hun også.. Se bort ifra noen svært få episoder, så synes jeg ikke de andre elevene er så forferdelige mot henne

Anonymkode: b1e19...806

Wow... Bare wow. Da har ikke du innsikten som er nødvendig for å se sammenhengene.

Anonymkode: da931...f2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Wow... Bare wow. Da har ikke du innsikten som er nødvendig for å se sammenhengene.

Anonymkode: da931...f2b

Innsikten til å se hvilke sammenhenger? Hvis alle hadde tatt livet sitt fordi ikke alle vil være bestevenn med én, så hadde vært sett helt annerledes ut. Det er ikke mye forleløbig som viser ei jente som har psykiske vansker. Hun har det mye bedre enn mange andre på hennes alder. 

Anonymkode: b1e19...806

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Innsikten til å se hvilke sammenhenger? Hvis alle hadde tatt livet sitt fordi ikke alle vil være bestevenn med én, så hadde vært sett helt annerledes ut. Det er ikke mye forleløbig som viser ei jente som har psykiske vansker. Hun har det mye bedre enn mange andre på hennes alder. 

Anonymkode: b1e19...806

Enig.

Anonymkode: 54324...dfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte ikke serien overhodet. Litt vel mye "I blame society" der. Hun tar jo livet av seg for hevn ikke fordi hun har det så fælt? Lite fokus på psykisk sykdom/helse og moralen er at sliter du er det bare å ta selvmord, ingen andre vil hjelpe deg... dette er jo hårreisende at de lager og sender!! 

Det er jo også et faktum at slikt har smitteeffekt heller enn preventiv effekt. Jo mer detaljer jo større effekt. 

Anonymkode: 94ae5...79f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi igjen

Kun 2 episoder igjen. De bør være sykt bra! Foreløbig lite imponert. Det er virkelig ikke de andre elevenes ansvar å alltid sørge for at hun har det bra. Livet er tøft. Livet har alltid vært tøft for ungdommen. Jeg hadde forstått mer om serien også hadde hatt fokus på evt hennes psykiske helse. Her er det jo så lite som tyder på sykdom der. Det eneste jeg ser er ei jente som ikke får all den oppmerksomheten hun føler hun fortjener. Blir litt "buhu, stakkars deg" for min del altså... Nesten slik at jeg blir irritert på å ha kastet bort så mange timer på dette tullet. Men, får se ferdig 2 episoder til

 

(Vanligvis så vil jeg at en serie skal vare og vare, nå vil jeg bare bli ferdig med den)

Anonymkode: b1e19...806

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hi her, ferdig. 

Min ungdom hadde ikke blir oppfordret til å se denne serien. Hva er moralen? Være snille med hverandre? Bra! Men, hvis man opplever dritt i livet, hva da? Selvmord? Kastet bort mange timer på en serie jeg håper ingen vil se. Både fordi den var langtekkelig og kjedelig. Og fordi de har ikke klart å formidle det de har prøvd på. 

Anonymkode: b1e19...806

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...