Gå til innhold

Hva mener dere om barn og alkohol?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kjenner noen der begge drikker hele dagen mens de er på campingferie, hyttetur,sydentur og barnet som nettopp har fylt 4 er med dem..Blir fort ei flaske en to på deling...

Anonymkode: 00ba7...2a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men da har du nok allerede meldt bekymring til barnevernet, ikke sant ? Gitt at det ikke er ei flaske lettøl eller to de deler?

Anonymkode: 79049...9c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En flaske vin på deling utover en hel dag er jo ikke så mye. Men hver dag er for mye.

Anonymkode: fa1cd...30d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,har ikke gjort det..Var med den på ferie en gang når ingen var rundt 1,5 år og da startet de kl.12 på formiddagen..Ei flaske holdt jo til ettermiddagen,men syns ikke det passer seg at begge sitter å drikker..Hos oss er det stort sett mannen som drikker litt på helg,jeg holder meg stort sett til brus når ungene er rundt oss..

Hi

Anonymkode: 00ba7...2a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei,har ikke gjort det..Var med den på ferie en gang når ingen var rundt 1,5 år og da startet de kl.12 på formiddagen..Ei flaske holdt jo til ettermiddagen,men syns ikke det passer seg at begge sitter å drikker..Hos oss er det stort sett mannen som drikker litt på helg,jeg holder meg stort sett til brus når ungene er rundt oss..

Hi

Anonymkode: 00ba7...2a7

Ingen=ungen 😂

Anonymkode: 00ba7...2a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er de på vei på ferie og fikk Snap der begge satt med vin å koste seg..Så ut som de satt i en bar og da må jo ungen være med...

Hi

Anonymkode: 00ba7...2a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det uaktuelt å drikke når barnet er hjemme, hun er blitt 11 og har kun sett meg ta et glass vin, og det var i fjor sommer. Barn og alkohol hører absolutt ikke sammen!

Anonymkode: 7a8c5...fee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn som ser foreldre drikke, drikker mer som ungdom enn barn som ikke ser foreldre drikke. Vi drikker aldri med barn i huset ( stort sett aldri når de ikke er i huset heller, vi er ikke avhengige av alkohol for å kose oss)

Anonymkode: 14f8e...caf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mening er at når man har barn skal man aldri drikke sammen med barnet/barna uansett. Om den ene forelderen drikker når barnet har lagt seg, får det være opptil foreldrene, men den ene forelderen skal alltid være edru. Dette må hvertfall gjelde på ferie.

Anonymkode: f1c70...fd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som mener man aldri skal drikke med barn tilstede, tar dere aldri vin til maten? Ikke en kveld i ferien sammen med familie eller venner? 

Vi drikker lite, men svarer ikke nei når vininteresserte svigerfar serverer rødvin til middagen påskeaften eller en øl til grillmiddag på hytta i sommerferien. Men da snakker vi altså om et glass til maten. 

Drikke jevnt hele dagen eller fyll er helt uaktuelt med barn tilstede, ja ellers også for min del. 

Anonymkode: 914a9...7fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dere som mener man aldri skal drikke med barn tilstede, tar dere aldri vin til maten? Ikke en kveld i ferien sammen med familie eller venner? 

Vi drikker lite, men svarer ikke nei når vininteresserte svigerfar serverer rødvin til middagen påskeaften eller en øl til grillmiddag på hytta i sommerferien. Men da snakker vi altså om et glass til maten. 

Drikke jevnt hele dagen eller fyll er helt uaktuelt med barn tilstede, ja ellers også for min del. 

Anonymkode: 914a9...7fe

Nei. Vi kliner heller til med ett glass brus

Anonymkode: 14f8e...caf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Vi kliner heller til med ett glass brus

Anonymkode: 14f8e...caf

 

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dere som mener man aldri skal drikke med barn tilstede, tar dere aldri vin til maten? Ikke en kveld i ferien sammen med familie eller venner? 

Vi drikker lite, men svarer ikke nei når vininteresserte svigerfar serverer rødvin til middagen påskeaften eller en øl til grillmiddag på hytta i sommerferien. Men da snakker vi altså om et glass til maten. 

Drikke jevnt hele dagen eller fyll er helt uaktuelt med barn tilstede, ja ellers også for min del. 

Anonymkode: 914a9...7fe

Nei, tar aldri vin/øl til maten, rett og slett fordi jeg ikke liker det.

Nå er det alkoholproblemer i mannens nærmeste familie, derfor er vi totalavholden både i famileselskap, feie og lignende. Det er heller ikke vanlig i min familie å drikke alkohol til maten.

Anonymkode: f1c70...fd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi nyer et glass en gang i blant, både med og uten barn tilstede,iiiiiiik :bond:

Anonymkode: 23f0c...590

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Barn som ser foreldre drikke, drikker mer som ungdom enn barn som ikke ser foreldre drikke. Vi drikker aldri med barn i huset ( stort sett aldri når de ikke er i huset heller, vi er ikke avhengige av alkohol for å kose oss)

Anonymkode: 14f8e...caf

Det trenger ikke helt å være tilfelle det der altså. 

Jeg kommer fra et totalt avholdshjem. Men jeg skal loooove deg at både jeg og broren min drakk masse likevel. Fra 16 års alder. 

Og jeg hadde venner med foreldre som drakk alkohol foran dem og som var ganske rolige på drikkingen i ungdomstiden. 

Anonymkode: 43dfb...c9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå er de på vei på ferie og fikk Snap der begge satt med vin å koste seg..Så ut som de satt i en bar og da må jo ungen være med...

Hi

Anonymkode: 00ba7...2a7

Jeg mener du bør melde dette til barnevernet nå! Spesielt om de er i utlandet, da er i realiteten 4-åringen godt på vei overlatt til seg selv med foreldre som er pussa hele dagene. Dette må du melde! Og du melder det nå, mens de er på ferie, da kan bv kontakte reiseoperatør også - gi de opplysningene du har til bv!

Anonymkode: a9018...d28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det trenger ikke helt å være tilfelle det der altså. 

Jeg kommer fra et totalt avholdshjem. Men jeg skal loooove deg at både jeg og broren min drakk masse likevel. Fra 16 års alder. 

Og jeg hadde venner med foreldre som drakk alkohol foran dem og som var ganske rolige på drikkingen i ungdomstiden. 

Anonymkode: 43dfb...c9b

Det spiller faktisk ingen rolle hva du opplevde. Dette baserer seg på forskning av ett større antall. Det blir litt som å si at det er ufarlig å røyke i svangerskapet, det gjorde min mor og jeg er helt frisk. 

Anonymkode: 14f8e...caf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg mener du bør melde dette til barnevernet nå! Spesielt om de er i utlandet, da er i realiteten 4-åringen godt på vei overlatt til seg selv med foreldre som er pussa hele dagene. Dette må du melde! Og du melder det nå, mens de er på ferie, da kan bv kontakte reiseoperatør også - gi de opplysningene du har til bv!

Anonymkode: a9018...d28

Du mener hi skal ringe bv fordi hun har fått en snap hvor foreldrene drikker et glass vin?? Er du helt tullerusk? 

Hi aner jo ikke hvor mye de har drukket. Hva om det er cola i glasset? 

Selvsagt melder en til barnevernet dersom en observerer berusede personer som har med seg barn. Men det er jo milevis fra et glass vin til å være full. 

Anonymkode: 63aca...0d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er alltid minimum en av oss foreldre edru uansett anledning så lenge barna er tilstede, jeg liker ikke og drikke så lenge barna er i nærheten så det er stortsett mannen som tar en øl/ vin ol.

Jeg drikker aldri til mat så høytidsmidager er ikke ett problem😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man melder da ikke folk til barnevernet fordi de deler en flaske vin en feriedag.. 

Anonymkode: 18d8f...168

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tok vi begge en øl eller to til middagen i påskedagene og kan også kose oss med et glass vin i helgene selv om barna ikke er i seng ennå. For meg begrenser det seg selv da jeg ikke liker store mengder alkohol, mannen har jeg aldri opplevd beruset rundt barna, kun på store fester og anledninger. Er selv oppvokst med foreldre som koser seg med alkohol uten at jeg har opplevd de fulle. 

Anonymkode: d9f16...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To voksne mennesker kjøper seg en flaske vin og bruker hele ettermiddagen på å drikke den? Totalt problemfritt.  Og nei, man trenger ikke å sitte i en bar om man tar seg et glass vin eller øl midt på dagen. Og hva så om man går innom en bar og tar seg et glass ? Totalt problemfritt det også, så sant det ikke er en bar med fulle folk. Vår unger har aldri sett oss berusa, og det skal de slippe også. Men vi tar oss et glass vin (øl eller hva det nå er) om vi har lyst på det, uansett om klokka er tolv, fire eller ni. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du mener hi skal ringe bv fordi hun har fått en snap hvor foreldrene drikker et glass vin?? Er du helt tullerusk? 

Hi aner jo ikke hvor mye de har drukket. Hva om det er cola i glasset? 

Selvsagt melder en til barnevernet dersom en observerer berusede personer som har med seg barn. Men det er jo milevis fra et glass vin til å være full. 

Anonymkode: 63aca...0d2

Dette er hva HI skrev: "Kjenner noen der begge drikker hele dagen mens de er på campingferie, hyttetur,sydentur og barnet som nettopp har fylt 4 er med dem." Dette viser at HI kjenner godt til disse foreldrenes vaner, har observert dem tidligere og har sett at de har et så stort alkoholforbruk hele dagene i ferier at hun er bekymret. Da bør hun melde fra til barnevernet - hun burde ha gjort det tidligere siden barnet er så lite.

Jeg har heller ikke noe imot ett glass vin til lunsj i en ferie og litt vin til middag. Men det er stor forskjell på å drikke et glass til mat og det å drikke jevnt gjennom hele dagene, hver eneste dag, begge foreldre. Det er bekymringsfullt og burde meldes barnevernet. Om disse foreldrenes alkoholforbruk i ferier ikke fører til endret adferd og/eller synlig beruselse så tviler jeg på at hun ville vært bekymret. Hun har kjennskap til dem, og hennes erfaring er at de alltid drikker hele dagene i feriene. Det er ikke forenelig med å ha ansvar for så små barn.

Anonymkode: a9018...d28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er vanskelig..Nær familie det dreier seg om 😔

Hi

Anonymkode: 00ba7...2a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...