Gå til innhold

Jeg synes ikke det er OK med et homofilt forhold


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har overhodet ingenting imot dem som personer :) Kjenner flere som er det, og de er normale på andre områder :) ! 
Men jeg synes ikke det de gjør er riktig. Handlingen. Å være sammen med en av samme kjønn. Det liker jeg ikke. 
Jeg kan være venn med deg, men jeg aksepterer ikke det du gjør. Det samme gjelder forøvrig narkomane, jeg kan like dem som personer, men jeg liker ikke det de gjør. Bare for å ta et annet eksempel på mennesker som utfører handlinger du er imot.

Alle velger sitt eget liv, sin egen vei, og utfører sine egne handlinger. Det står alle mennesker så klart helt fritt til.
Derfor holder jeg munn om det, jeg går ikke bort til en homofil og sier: "jeg liker ikke det du gjør", med mindre han tagger på butikken eller stjeler noe :P Du skjønner tegninga (no pun intended). 

Nei, jeg sier ingenting. Later som ingenting. Om et av mine barn ble homofile, hadde jeg sagt at jeg var glad i dem. Men jeg kunne aldri sagt at jeg synes det er BRA at de er sammen med en av samme kjønn. Jeg hadde bare sagt at jeg støtter de uansett hva de velger. At det er deres valg, men at jeg ikke er enig. Jeg hadde hilst på kjæresten osv, og vist normal folkeskikk. Jeg er jo ikke et monster, heller.

Men jeg lurer på om det er flere her inne som mener det samme? At homofili er feil. Jeg har mange (mange!) bekjente og godt kjente som mener det samme som meg, men på Internett får jeg inntrykk av at "alle" synes det er OK å være homoseksuell. Så jeg ble litt nysgjerrig. 
Og med tanke på hvordan jeg vet at mange her inne er, regner jeg med endel useriøse og usaklige svar, men jeg kjører på ;) .. Og håper at folk svarer seriøst og skikkelig :)

Anonymkode: 68fff...2eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, LucyHoneychurch skrev:

Ja uff, all denne kjærligheten. 

Der kom det første useriøse svaret. Kan du ikke skrive noe bedre, mer saklig? Hva synes du? er det greit at to av samme kjønn har sex? Og enda verre: Adopterer barn? 

Anonymkode: 68fff...2eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Syltebærtyttetøy

Du sier det iallfall ikke høyt, det er bra!  Men holdningen er litt rar..har du noen grunn for HVORFOR du ikke liker det? Hvordan går det utover deg i det hele tatt?

Homofili og homoseksualitet har funnet sted siden tidenes morgen, det er ikke noe nytt. Så hvorfor er det mindre naturlig enn å være hetero? Fordi samfunnet har sett ned på det en periode? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår heller ikke hvorfor du er i mot det? Det handler om to mennesker som er glade i hverandre. På hvilken måte påvirker det deg og ditt liv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Der kom det første useriøse svaret. Kan du ikke skrive noe bedre, mer saklig? Hva synes du? er det greit at to av samme kjønn har sex? Og enda verre: Adopterer barn? 

Anonymkode: 68fff...2eb

Ja og ja. Så lenge to voksne mennesker elsker hverandre (eller har lyst på hverandre) og ikke er i forhold med andre er det bare å kjøre på. Og selvfølgelig er det fint om omsorgsfulle, gode voksne som ønsker seg barn får det. Man blir ikke automatisk mindre kapabel til å ta seg av barn fordi man elsker Lars og ikke Heidi, eller Anniken og ikke Thomas. Det er virkelig ikke for mye kjærlighet som er det største problemet med verden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har overhodet ingenting imot dem som personer :) Kjenner flere som er det, og de er normale på andre områder :) ! 
Men jeg synes ikke det de gjør er riktig. Handlingen. Å være sammen med en av samme kjønn. Det liker jeg ikke. 
Jeg kan være venn med deg, men jeg aksepterer ikke det du gjør. Det samme gjelder forøvrig narkomane, jeg kan like dem som personer, men jeg liker ikke det de gjør. Bare for å ta et annet eksempel på mennesker som utfører handlinger du er imot.

Alle velger sitt eget liv, sin egen vei, og utfører sine egne handlinger. Det står alle mennesker så klart helt fritt til.
Derfor holder jeg munn om det, jeg går ikke bort til en homofil og sier: "jeg liker ikke det du gjør", med mindre han tagger på butikken eller stjeler noe :P Du skjønner tegninga (no pun intended). 

Nei, jeg sier ingenting. Later som ingenting. Om et av mine barn ble homofile, hadde jeg sagt at jeg var glad i dem. Men jeg kunne aldri sagt at jeg synes det er BRA at de er sammen med en av samme kjønn. Jeg hadde bare sagt at jeg støtter de uansett hva de velger. At det er deres valg, men at jeg ikke er enig. Jeg hadde hilst på kjæresten osv, og vist normal folkeskikk. Jeg er jo ikke et monster, heller.

Men jeg lurer på om det er flere her inne som mener det samme? At homofili er feil. Jeg har mange (mange!) bekjente og godt kjente som mener det samme som meg, men på Internett får jeg inntrykk av at "alle" synes det er OK å være homoseksuell. Så jeg ble litt nysgjerrig. 
Og med tanke på hvordan jeg vet at mange her inne er, regner jeg med endel useriøse og usaklige svar, men jeg kjører på ;) .. Og håper at folk svarer seriøst og skikkelig :)

Anonymkode: 68fff...2eb

50-tallet ringte og ville ha tilbake holdningene sine.

Anonymkode: d0498...8fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hvordan du har det, Jeg liker bare ikke negere. Jeg sier heller ikke noe til dem, respekterer at de har valgt en annen hudfarge enn meg, men jeg liker det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Der kom det første useriøse svaret. Kan du ikke skrive noe bedre, mer saklig? Hva synes du? er det greit at to av samme kjønn har sex? Og enda verre: Adopterer barn? 

Anonymkode: 68fff...2eb

Ja, det synes jeg er helt greit. 

Synes det er mer enn greit,faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, skinnfilla skrev:

Ja, det synes jeg er helt greit. 

Synes det er mer enn greit,faktisk.

Da håper jeg barna dine blir homofile, så får du det som du vil? 

Anonymkode: 68fff...2eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Da håper jeg barna dine blir homofile, så får du det som du vil? 

Anonymkode: 68fff...2eb

Ok😂 

Lite sannsynlig at alle 4 er det, men om de er, så er ikke det noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at det går an å være 'mot homofili', jeg. For å være imot noe tenker jeg at man anser noen for å være en skadelidende part, og hvem skulle det være når det gjelder homofili? Deg? Hvordan får du det til å henge på greip?

Det at du (eller andre som er imot homofili) synes det er ekkelt, umoralsk eller andre lignende innbilte grunner er heller grunn til å gå litt i seg selv og revurdere.

Og bare så det er sagt, jeg synes absolutt ikke evt barn blir skadelidende om de vokser opp hos homofile foreldre, heller ikke om foreldrene skiller seg og finner nye partnere.

Anonymkode: 11157...2c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner at jeg får eksem på toleransen min av deg, og det lukter også så smått troll her, men jeg skal allikevel gi deg et slags seriøst svar: Med de argumentene du har om at homofili er unaturlig, kreftfremkallende (kreft i endetarmen rammer også hetrofile kvinner), at de er sexgale og bare bryr seg om orgasmer, så skjønner jeg at du er imot homofili. Slett ikke rart å være imot noe så ille som dette. det er bare én eneste ting du ikke har forstått, og det er at du tar feil. Feil på alle punkter, faktisk. Når det er sagt så er jeg ikke så sikker på at naturen har gjort deg i stand til å ta til deg fakta (jeg holdt på å skrive "nye fakta", men det du baserer argumentasjonen din på fra før har jo ikke noe med fakta  gjøre), og ut fra det innse at du er på jordet. Det er i grunnen godt at du ikke sier noe høyt om hva du tenker, for det kunne blitt ordentlig flaut for deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det du skriver er at du bare ikke liker det at to av samme kjønn har et forhold - underforstått har sex? Jeg får inntrykk av at du ønsker støtte for at det er greit å ikke like dette. Da blir jeg veldig nysgjerrig på hvorfor dette er så viktig for deg?

Til og med om du får barn som viser seg å være homofil så kommer du til å fortelle barnet at du ikke er enig i at det har et forhold med en av samme legning - det vil si at du helst ser at barnet ditt lever som enslig hele livet. Du sier at du ville hilst på kjæresten og vist normal folkeskikk - men hvor velkommen tror du kjæresten og ikke minst ditt eget barn vil føle seg når du forteller at du ikke er "enig" i at de er sammen. Med den holdningen så sier du - selv om du prøver å innbilde seg selv om at det ikke er det du sier - at du ikke aksepterer at barnet ditt er født som det er.

Helt ærlig så synes jeg holdninger som din bare avslører manglende kunnskap, manglende vilje til å forstå, og altfor mange fordommer. En jeg kjenner (som har vært i et stabilt og monogamt forhold med sin samboer i 20 år) sa en gang til meg - "Ingen ønsker å være homofil i utgangspunktet. Det å være homofil gir så mange store utfordringer i livet som andre ikke har. Uansett så vil man alltid bli sett på som anderledes. Man møter så enormt mye fordommer. Man innser at man ikke kan få en vanlig familie, og får man likevel barn så risikerer man at barna må møte samme fordommer pga. foreldrene. Hvis man kunne velge så er det ingen som ville valgt å være homofil. Men vi har ikke noe valg, vi er født som vi er født. Det eneste valget vi har er å likevel være stolt av oss selv og sørge for å leve våre liv på best mulig måte og være gode medmennesker som alle bør være. Men tro ikke for et øyeblikk at noen frivillig velger å være homofil i utgangspunktet!" Denne mannen er stolt homofil, han er vel blant de som har banet veien for dagens unge homofile ved å være så åpen om sin legning. Han har valgt å være åpen og positiv som en motvekt mot alt det negative han har møtt kun fordi han er født som han er. Men han har gått gjennom beintøffe år tidligere, og har lite familie han har kontakt med lenger - de kuttet ham ut fordi han valgte å være åpen homofil.

Og du er en slik negativ og ødeleggende person, Hi. Selv om du ikke sier høyt det du mener, så vil du være en ødeleggende person fordi det du mener vil skinne gjennom din "normale folkeskikk". Det kommer frem i måten du er på, du greier ikke skjule holdningene dine så godt som du tror. Tro meg, jeg har sett mange slike som deg når jeg har tilbrakt tid sammen med homofile venner av min kompis. Etter en kveld på byen sammen med en gjeng kom en av dem bort til meg og tok om meg og takket meg med tårer i øynene. Jeg forstod lite. Han sa "takk for at du ikke med en mine, et blikk, en kommentar viste noe annet enn vennlighet i hele kveld, du behandlet meg som en helt vanlig mann, og det er det så sjelden jeg opplever at jeg bare måtte takke deg for det. Du fikk meg til å føle meg som en helt vanlig person!" (Og bare så det er sagt, han hadde ikke drukket, så dette var ikke fylleprat.) Kan du greie, Hi, å forestille deg hvor mange år med smerte mange av disse har opplevd pga. fordommer og manglende kunnskaper, ting som blir sagt uten å bli sagt, men som likevel vises med blikk, kroppsholdning, tonefall osv.? Greier du, HI, å sette deg inn i hvordan det er å oppleve at det ikke er du som person som betyr noe, at du skal behandles anderledes bare fordi naturen har gjort slik at du elsker noen av samme kjønn istedenfor det motsatte?

Jeg tror helt oppriktig at dine holdning kommer av manglende kunnskaper og en manglende vilje til å akseptere noe som du ikke helt forstår. Men det er ikke noe særlig å forstå, skjønner du. Noen elsker noen av motsatt kjønn, noen elsker personer av samme kjønn. Og noen kan elske begge kjønn. Jeg vil tro at du har noen preferanser når det kommer til hvilke menn du faller for? Homofile er ikke anderledes enn deg, de bare faller for en annen type personer enn det du gjør. At du ikke takler at to av samme kjønn har et forhold, og dermed også har sex, det sier at det du som har problemer, ikke de! Homofile ser ikke ned på deg eller er "uenig" i at du skal ha et forhold til din mann bare fordi de selv ikke liker å ha forhold med noen av motsatt kjønn - hvorfor skulle de ikke like det? Hvorfor skal de overhodet bry seg med at du og mannen har et forhold overhodet, så lenge du og mannen er lykkelige sammen og behandler hverandre godt?

Du sier at mange av de du kjenner har samme meninger som deg, Hi. Det sier meg at du med stor fordel burde skaffe deg et større nettverk, for det å generelt ha en slik mening i dag, det viser at altfor mange av de du omgås har lite kunnskap om temaet og dessto større fordommer. Du kan ha godt med et miljøskifte.

Bra du ikke sier noe om holdningene dine høyt (men det stemmer jo ikke siden du helt tydelig har diskutert dette med så mange av de du omgås), men tro ikke for et øyeblikk at holdningene dine ikke skinner gjennom når du møter homofile. De er bare for høflige til å gjøre deg oppmerksom på det.

 

Anonymkode: 029ce...0b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ute etter å provosere, du argumenterer dårlig og du har for lite kunnskap. Så jeg svarer kun på hovedspørsmålet ditt: nei, jeg har ikke imot at homofile lever ut legningen sin. Jeg syns heller ikke det er feil at de får adoptere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det greit med homofile forhold! Flott med adopsjon også. Hva dine holdninger angår, vel... men nå er jeg bare en skarve ateist uten moral og etikk. 

Anonymkode: 24574...0b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har overhodet ingenting imot dem som personer :) Kjenner flere som er det, og de er normale på andre områder :) ! 
Men jeg synes ikke det de gjør er riktig. Handlingen. Å være sammen med en av samme kjønn. Det liker jeg ikke. 
Jeg kan være venn med deg, men jeg aksepterer ikke det du gjør. Det samme gjelder forøvrig narkomane, jeg kan like dem som personer, men jeg liker ikke det de gjør. Bare for å ta et annet eksempel på mennesker som utfører handlinger du er imot.

Alle velger sitt eget liv, sin egen vei, og utfører sine egne handlinger. Det står alle mennesker så klart helt fritt til.
Derfor holder jeg munn om det, jeg går ikke bort til en homofil og sier: "jeg liker ikke det du gjør", med mindre han tagger på butikken eller stjeler noe :P Du skjønner tegninga (no pun intended). 

Nei, jeg sier ingenting. Later som ingenting. Om et av mine barn ble homofile, hadde jeg sagt at jeg var glad i dem. Men jeg kunne aldri sagt at jeg synes det er BRA at de er sammen med en av samme kjønn. Jeg hadde bare sagt at jeg støtter de uansett hva de velger. At det er deres valg, men at jeg ikke er enig. Jeg hadde hilst på kjæresten osv, og vist normal folkeskikk. Jeg er jo ikke et monster, heller.

Men jeg lurer på om det er flere her inne som mener det samme? At homofili er feil. Jeg har mange (mange!) bekjente og godt kjente som mener det samme som meg, men på Internett får jeg inntrykk av at "alle" synes det er OK å være homoseksuell. Så jeg ble litt nysgjerrig. 
Og med tanke på hvordan jeg vet at mange her inne er, regner jeg med endel useriøse og usaklige svar, men jeg kjører på ;) .. Og håper at folk svarer seriøst og skikkelig :)

Anonymkode: 68fff...2eb

Jeg syns ikke at det er OK å gå rundt å være så tett

Anonymkode: b2df5...300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke noe om det jeg heller, det er ikke normalt. Men nå har det blitt normalt på en måte. Merkelig. 

 

At homofile får barn syns jeg også er veldig veldig feil. Homofile klarer aldri å lage barn selv, så da blir det feil at de gjør det. 

 

Men, mine tanker å meninger skal jeg holde for meg selv. 

Kjenner flere homofile med barn, men de har jolitt spesielle hjem da. 2 mammaer liksom.. 😅

 

Jeg bryr meg ikke om det da. Jeg lever mitt liv, og de sitt. 💕

 

Anonymkode: 4c9c6...dcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke du liker homofili, så kan du jo bare la være å involvere deg med en av samme kjønn.

Hvorfor du skal engasjere deg i hva andre, samtykkende voksne gjør i senga, det forstår jeg ikke. 

Og når det gjelder adopsjon, så tenker jeg at de barna som blir adoptert som oftest er både planlagt og ønsket, i motsetning til mange barn av heterofile, som blir født som følge av tilfeldigheter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Der kom det første useriøse svaret. Kan du ikke skrive noe bedre, mer saklig? Hva synes du? er det greit at to av samme kjønn har sex? Og enda verre: Adopterer barn? 

Anonymkode: 68fff...2eb

Hva ser du for deg som alternativ da? At et homofilt menneske lever i sølibat av respekt for andre? Aldri opplever gleden av sex, kjærlighet og må være alene hele livet? Hvorfor denne trangen til å synes noe om hva folk gjør i senga? Enkelte har trekant, analsex, BDSM og andre greier - mener du det samme om dem, eller er det helt OK så lenge det er sex mellom 2 stk av forskjellig kjønn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes ikke noe om det jeg heller, det er ikke normalt. Men nå har det blitt normalt på en måte. Merkelig. 

 

At homofile får barn syns jeg også er veldig veldig feil. Homofile klarer aldri å lage barn selv, så da blir det feil at de gjør det. 

 

Men, mine tanker å meninger skal jeg holde for meg selv. 

Kjenner flere homofile med barn, men de har jolitt spesielle hjem da. 2 mammaer liksom.. 😅

 

Jeg bryr meg ikke om det da. Jeg lever mitt liv, og de sitt. 💕

 

Anonymkode: 4c9c6...dcf

Hva med dem som må ha assistert befruktning? De klarer heller ikke å lage barn selv, så da bør de ikke ha det? Hva med dem som reiser til Danmark og får donorbarn alene? De klarer jo ikke å lage barn selv ved å onanere. Er det mer sært å ha to mammaer enn å vokse opp med alenefar/-mor uten kontakt med den andre forelderen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har overhodet ingenting imot dem som personer :) Kjenner flere som er det, og de er normale på andre områder :) ! 
Men jeg synes ikke det de gjør er riktig. Handlingen. Å være sammen med en av samme kjønn. Det liker jeg ikke. 
Jeg kan være venn med deg, men jeg aksepterer ikke det du gjør. Det samme gjelder forøvrig narkomane, jeg kan like dem som personer, men jeg liker ikke det de gjør. Bare for å ta et annet eksempel på mennesker som utfører handlinger du er imot.

Alle velger sitt eget liv, sin egen vei, og utfører sine egne handlinger. Det står alle mennesker så klart helt fritt til.
Derfor holder jeg munn om det, jeg går ikke bort til en homofil og sier: "jeg liker ikke det du gjør", med mindre han tagger på butikken eller stjeler noe :P Du skjønner tegninga (no pun intended). 

Nei, jeg sier ingenting. Later som ingenting. Om et av mine barn ble homofile, hadde jeg sagt at jeg var glad i dem. Men jeg kunne aldri sagt at jeg synes det er BRA at de er sammen med en av samme kjønn. Jeg hadde bare sagt at jeg støtter de uansett hva de velger. At det er deres valg, men at jeg ikke er enig. Jeg hadde hilst på kjæresten osv, og vist normal folkeskikk. Jeg er jo ikke et monster, heller.

Men jeg lurer på om det er flere her inne som mener det samme? At homofili er feil. Jeg har mange (mange!) bekjente og godt kjente som mener det samme som meg, men på Internett får jeg inntrykk av at "alle" synes det er OK å være homoseksuell. Så jeg ble litt nysgjerrig. 
Og med tanke på hvordan jeg vet at mange her inne er, regner jeg med endel useriøse og usaklige svar, men jeg kjører på ;) .. Og håper at folk svarer seriøst og skikkelig :)

Anonymkode: 68fff...2eb

Jeg kjenner at jeg ikke gidder å gi deg et langt svar - synes egentlig bare litt synd på deg. Men, ja jeg synes det er helt greit at 2 av samme kjønn velger å leve sammen og få barn. Hvorfor skulle jeg dømme over hvordan andre mennesker velger å leve sitt liv. Jeg tror heller ikke de barna får noe mindre kjærlighet enn andre barn. 

Jeg vil heller konsentrere meg om hvordan jeg lever mitt liv, enn å fokusere så mye på andre. Så lenge en har det godt med seg selv og sine nærmeste, tror jeg at det er det som gjør en lykkelig og til et bedre menneske. 

Anonymkode: 7ca7d...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...