Gå til innhold

Et frisk og litt uvanlig guttenavn..... trenger hjelp


CarlaBerg

Anbefalte innlegg

Jeg er norsk og sambo er svensk. Vi bor i Norge. Vi har veldig ulike preferanser på navn vi liker. Men begge er ute etter et navn som ikke er for mye brukt, men som likevel ikke har for fremmed klang. Litt frisk..... Jeg liker Henry og Billy, men Y-navn er helt uaktuelt. Han liker Love, men det blir fort love(kjærlighet). Sålangt har vi bare Wille på kanskjelista begge to. Hva synes dere? Har dere tips i samme gate?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Simon synes jeg er fint. Hvis jeg får en gutt skal han hete det. Et navn som er fint, norskt/svenskt Et navn ikke alle har, og slettes ikke fremmed.

Men det var kanskje ikke riktig sjanger for dere

Anonymkode: 06ce9...557

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, CarlaBerg skrev:

Jeg er norsk og sambo er svensk. Vi bor i Norge. Vi har veldig ulike preferanser på navn vi liker. Men begge er ute etter et navn som ikke er for mye brukt, men som likevel ikke har for fremmed klang. Litt frisk..... Jeg liker Henry og Billy, men Y-navn er helt uaktuelt. Han liker Love, men det blir fort love(kjærlighet). Sålangt har vi bare Wille på kanskjelista begge to. Hva synes dere? Har dere tips i samme gate?

Ei jeg jobber med (hun er svensk) og har en datter som heter Lova. Jeg elsker det. Men viste ikke at de hadde en guttevariant av det også (Love)...der må jeg si meg enig med deg at det ble litt mer merkelig. Jeg bodde selv i sverige i noen år, og en ting som slo meg var at gutte navnene fort kunne bli veldig feminine -og ikke minst, alle hadde forkortelser av navnene sine...(hva er greia med det likssom). Daniel ble Danne, Joackim ble Acke, osv 

Jeg liker litt gamle navn jeg da, som Olav, Edvard osv... Men andre jeg har sett er: Liam, Theo, Storm, Leon og Aksel :)

Anonymkode: ef7ce...d7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Wille blir vel fort misforstått, eller? 🙈😜

Anonymkode: bc9f1...8b5

Kanskje, som Tom, Andre', Vilja, Anna, ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eh.. nei. Wille som at noen tror det skal være/uttales Willy (dvs penis)

Anonymkode: bc9f1...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Love er nydelig! Det uttales jo med markant o og ikke å som i engelsk. Hva med Hampus, Melker eller Malte? Det er tre av mine svenske favoritter, men som knapt blir brukt i Norge.

Ellers:

Eron

Leopold

Ferdinand

Helmer

Selmer

Caspian

Vilhelm

Sakarias

 

Ville er et vanlig navn i Sverige og Finland, og uttales rett frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Suebird skrev:

Love er nydelig! Det uttales jo med markant o og ikke å som i engelsk. Hva med Hampus, Melker eller Malte? Det er tre av mine svenske favoritter, men som knapt blir brukt i Norge.

Ellers:

Eron

Leopold

Ferdinand

Helmer

Selmer

Caspian

Vilhelm

Sakarias

 

Ville er et vanlig navn i Sverige og Finland, og uttales rett frem.

Men da må du skrive med V, som du gjorde, og ikke W 🙈

Anonymkode: bc9f1...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men da må du skrive med V, som du gjorde, og ikke W 🙈

Anonymkode: bc9f1...8b5

Det er nesten 2000 gutter som bærer navnet Wille i Sverige, og drøye 3200 som heter Ville. Det uttales ikke annerledes om det skrives med W eller V - på lik linje med Wilhelm/Vilhelm, Wilma/Vilma etc. 

Og tenker du virkelig på penis hver gang du hører guttenavnet Willy? Over 2600 bærer det navnet her til lands, og for ikke å snakke om alle som heter det i engelsktalende land. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ingen som heter Wille/Ville - og de skal vel bo i Norge? Som fornavn er det vel bare ca 50 som har dette navnet her, men du mente kanskje i Sverige?

Men jeg kjenner flere Wilhelm/William - og det er vel trolig en årsak til at forkortelsen av disse oftest er Will 😊

Over og ut 😊

Anonymkode: bc9f1...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min heter Wilhelm :)  

ellers er jo navn som 
Lavrans
Loke 
Finn 
Kian 
Kilian
Emrik 
Emre 
Elian 
Emilan 
Embrick 
Stefan 
Steffen 
Ruben 
Robin 
Joel 
Arian, 
Aron
Lemmy
Ian 
Ivan 
Iver 
Luca 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kjenner ingen som heter Wille/Ville - og de skal vel bo i Norge? Som fornavn er det vel bare ca 50 som har dette navnet her, men du mente kanskje i Sverige?

Men jeg kjenner flere Wilhelm/William - og det er vel trolig en årsak til at forkortelsen av disse oftest er Will 😊

Over og ut 😊

Anonymkode: bc9f1...8b5

Det gjør jeg også, mens alle jeg vet om blir forkortet Willy hvis de blir forkortet. Har aldri kommet over noen som har blitt forkortet Will her i Norge. Språkmessig så er det også noe bakvendt da Willy er et etablert navn her til lands, mens Will ikke er det og vil langt oftere bli uttalt som på engelsk vil jeg tro. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Felix? Syns alltid det har vært et litt "kvikt" navn:)

Et par jeg kjenner i Sverige har en sønn som heter Bill, også kult:)

albert?

Gillis?

Bertil?

Pontus?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en gutt på ungdomskolen som het Love (begynner å bli noen år siden). Jeg liker navnet Love godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...