Gå til innhold

Trenger hjelp til guttenavn som funker på tre språk :)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi venter en gutt til høsten og klarer ikke komme på mer en et alternativ til guttenavn. Navnet må fungere på norsk, engelsk og portugisisk. Jeg tenker at Alexander kan være en mulighet, men vi har ingen ide om andre navn som kan fungere. Har to jenter fra før med portugisiske navn som fungerer godt på norsk, men portugisiske guttenavn er ikke like lettanvendelige :) 

Anonymkode: 63a8b...e71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøver meg på noen forslag☺

Alberto

Arthur

Camilo

Daniel 

Elias

Emilio

Ernesto

Gabriel

Marco

Matteus

Victor

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for forslag. Vil ha noe som fungerer bedre på norsk, vet av erfaring hvor stigmatisert man blir på arbeidsmarkedet med utenlandsk navn. Det holder at det er ok å uttale på portugisisk så familien der mestrer det.  Jentenavn var lett å finne, men guttenavn føles håpløst. Er så lite vi liker :) Liker navn som Odin, Loke, Adrian, Alexander. Hadde vi bodd utenlands ville vi nok gått for Damien, men det funker overhodet ikke på norsk. Hi

Anonymkode: 63a8b...e71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4/13/2017 den 8.55, inimini skrev:

Prøver meg på noen forslag☺

Alberto

Arthur

Camilo

Daniel 

Elias

Emilio

Ernesto

Gabriel

Marco

Matteus

Victor

 

Daniel og Victor er fine navn, men veldig likt navnene til onklene dessverre :) Hi

Anonymkode: 63a8b...e71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sebastian 

Anonymkode: 77613...a28

Det var slettes ikke et dårlig tips, skal sette det på lista :) Takk! 

Anonymkode: 63a8b...e71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro endel latinske, noen hebraiske og greske navn vil funke fint? 

Maximilian

Julius

Magnus

Victor

Emelius

Elias

Samuel

Nicholas

Silas

Felix

Gabriel

Mathias

Samson

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner 2 gutter fra portogal og de heter Martin og Theo ,2 navn som funker bra i norge og england også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 4 uker senere...
  • 4 uker senere...

Vi blir ikke enige..Mannen insisterer på Maximilian og det er helt uaktuelt. Jeg ønsker gjerne Sebastian, men det nekter han. Vi er inne på Mathias, Nikolas eller Adrian, men jeg er liksom ikke helt overbevist. Jentene er mellomblonde med nydelige krøller så vi regner med gutten blir lik og da må jo navnet passe :) HI 

Anonymkode: 63a8b...e71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for forslag! Ingen av de navnene som falt veldig i smak, samboeren er veldig sær når det kommer til hva han liker. Det er ikke mange alternativene for å si det slik. Regner med vi ender med et kompromiss og at det blir Mathias 😔

Anonymkode: 63a8b...e71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.6.2017 den 22.43, Anonym bruker skrev:

Vi blir ikke enige..Mannen insisterer på Maximilian og det er helt uaktuelt. Jeg ønsker gjerne Sebastian, men det nekter han. Vi er inne på Mathias, Nikolas eller Adrian, men jeg er liksom ikke helt overbevist. Jentene er mellomblonde med nydelige krøller så vi regner med gutten blir lik og da må jo navnet passe :) HI 

Anonymkode: 63a8b...e71

Hva med Max istedet for Maximilian?

Kjenner forresten en gutt med familie fra Brasil - de snakker jo portugisisk - som heter Mathias. 

Eller hva med:

Samuel

Emanuel

Matheo

Leon

Oliver

August

 

Anonymkode: c77fd...771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...