Gå til innhold

Ikm uke 18 ☀


AkkMa

Anbefalte innlegg

Glemte å legge ved en bitteliten oppdatering: 3 dpo i dag. Ble slått av en plutselig overveldende, merkelig "bølgende" kvalme i morges. Det har roa seg nå, men det kommer og går, og jeg er fortsatt litt uggen. Trenger ikke bety noe som helst, er vant til å være småkvalm og uvel på formiddagen, men det hadde vært fint om det var bebis heller enn mangel på vitamin D denne gangen :ler::ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

31 minutter siden, AkkMa skrev:

Mystisk. Og kjedelig :( Men ja, er det noe jeg har lært av dette, så er det at kroppen er merkelig. Hehe, får lyst til å si "ikke helt til å stole på", men det blir så negativt. Synes du burde teste imorra også, for å være sikker. Jeg er en sånn dustete optimist som tror på det beste, inntil noe annet er ettertrykkelig bevist ;)

Ja er bare 8 dpo, så tenker at det er litt tidlig uansett. :) tempen er høy fortsatt så ikke tegn på mens ennå heller.. så satser på positiv etterhvert! :) Viktig å være optimist 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AkkMa skrev:

Denne har jeg helt glemt å spørre om! Hva er pre-seed og softcup?? Det ligger jo litt i orda, men fortell gjerne mer. har ikke hørt om det før, og greit å vite om alt som kan funke ;) 

Eg trur softcup er ca det samme som menskopp. Det syns eg er heilt genialt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, DesireG skrev:

Skyggestrek ? Eller svakt positiv ? 😳😳😳

IMG_9494.JPG

IMG_9495.JPG

Oi, dette ser absolutt spennende ut! 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AkkMa skrev:

Denne har jeg helt glemt å spørre om! Hva er pre-seed og softcup?? Det ligger jo litt i orda, men fortell gjerne mer. har ikke hørt om det før, og greit å vite om alt som kan funke ;) 

Pre-seed er glidekrem som er ment for prøving :) 

3 timer siden, leahr skrev:

Eg trur softcup er ca det samme som menskopp. Det syns eg er heilt genialt:)

Softcup er en slags menskopp ja, bare at den er formet litt annerledes. De jeg har kjøpt er også engangs, så kaster dem etter bruk. Jeg leste ett sted at det var anbefalt å sette inn menskopp etter sex for å holde ting på plass der oppe litt lenger. Funket ikke så bra med diva-cup da alt bare rant ned i bunn av den. Med softcup så holder alt seg nærmere livmorstappen! Så da har jeg bare plassert en inn etter sex og gått rundt med noen timer, en gang en hel arbeidsdag hehe :P 

Ikke sikkert det egentlig har så mye for seg, men verdt ett forsøk... 

 

Tempøkning her i dag, så regner meg selv 1dpo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Sofapute skrev:

Samma her! Vi er skikkelig samkjørte 😂 positiv test i dag, morgen og kveld. Eggløsning kommee plutselig seinere enn noen gang. Så ender nok opp i uke 19 jeg også ;)

Jeg håper jeg ender opp i uke 19, for det betyr at jeg fortsatt har stabil lutealfase på 14 dager :P Jeg har alltid hatt 10-12 dager, men de siste månedene, etter jeg hadde en runde med Pergotime, så har jeg hatt 14 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingenting i dag :/ 9 dpo! Men tempen holder seg høy og fortsatt endel symptomer. 

Prøver å holde motet oppe :P 

IMG_1564.JPG

b_MdNLlw.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Blomsten:) skrev:

Ingenting i dag :/ 9 dpo! Men tempen holder seg høy og fortsatt endel symptomer. 

Prøver å holde motet oppe :P 

IMG_1564.JPG

b_MdNLlw.png

Krysser fingrene for deg ! 😊😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Blomsten:) skrev:

Ingenting i dag :/ 9 dpo! Men tempen holder seg høy og fortsatt endel symptomer. 

Prøver å holde motet oppe :P 

IMG_1564.JPG

b_MdNLlw.png

Jeg krysser også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Blomsten:) skrev:

Ingenting i dag :/ 9 dpo! Men tempen holder seg høy og fortsatt endel symptomer. 

Prøver å holde motet oppe :P 

IMG_1564.JPG

b_MdNLlw.png

Spennende :) krysser alt j har! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger litt råd/trøst. Jeg har en syklus på 23-26 dager. I dag er jeg på dag 22. Tok en test. Blenda hvit. Tror jeg er 11 dpo ( om jeg regner 26dager) er det ennå håp? Jeg blir så lei meg og deppa. Veldig rart at dette er altoppslukende for meg. Har ømme bryst og mensen murring er.  Bruker wild yam og har hørt at det med puppene kan være en bivirkning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering : i dag var testene blenda hvite :( 7-8 dpo. Da har det vel vært kjemisk eller noe sånn da :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere begge to: Det er jo absolutt fortsatt håp! 11 dpo er tidlig, og 7-8 dpo er ultratidlig, jeg synes jeg "stadig vekk" leser om folk som ikke får utslag på testene før etter ikm. Og om folk som får strek, og at den så "forsvinner" for så å dukke opp igjen neste dag, eller dagen etter der.. Det er kanskje "mest vanlig" å få utslag fra og med 11 dpo cirka og at den holder seg konstant, men herlighet, plutselig er man en del av unntakene - noen må jo være det også!

Hehe, jeg mener ikke at man skal ha urealistiske forventninger, men denne ventinga er uutholdelig nok som den er, så jeg synes vi burde drøye til *i hvert fall* ikm med å konkludere. Kanskje dere burde sjekke med en CB, de er ofte mer pålitelige, men ikke alltid sensitive nok så tidlig..

Så - jeg, den evige optimisten - fortsetter å krysse for dere! :hjerte::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, der følte jeg meg nesten litt streng. Det var selvfølgelig ikke meninga! :)

Her er jeg 5-6 dpo. Ingen symptomer. Litt ømme brystvorter og oppblåst mage, litt ekstra trykk der nede, men ellers lite.. Haha, og ganske mye lotion-utflod, men det tror jeg kanskje jeg har hatt før også, uten at det betydde noe.

Jeg var sammen med ei venninne i går, og både ho og søstra sleit veldig med å bli gravide. De var begge i kontakt med feritilitetsklinikken i Oslo og fikk vite at de hadde lavt stoffskifte, og at det mest sannsynlig påvirka mulighetene deres til å bli gravide. Ho råda meg til å bare ta kontakt med dem med én gang like godt, og det vurderer vi å gjøre hvis det ikke funker denne måneden heller. Vi har ikke prøvd et år, så det blir nok for egen regning. MEN hvis det er grunner til at vi ikke får det til vil jeg heller sjekke nå, enn å måtte vente lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AkkMa skrev:

Til dere begge to: Det er jo absolutt fortsatt håp! 11 dpo er tidlig, og 7-8 dpo er ultratidlig, jeg synes jeg "stadig vekk" leser om folk som ikke får utslag på testene før etter ikm. Og om folk som får strek, og at den så "forsvinner" for så å dukke opp igjen neste dag, eller dagen etter der.. Det er kanskje "mest vanlig" å få utslag fra og med 11 dpo cirka og at den holder seg konstant, men herlighet, plutselig er man en del av unntakene - noen må jo være det også!

Hehe, jeg mener ikke at man skal ha urealistiske forventninger, men denne ventinga er uutholdelig nok som den er, så jeg synes vi burde drøye til *i hvert fall* ikm med å konkludere. Kanskje dere burde sjekke med en CB, de er ofte mer pålitelige, men ikke alltid sensitive nok så tidlig..

Så - jeg, den evige optimisten - fortsetter å krysse for dere! :hjerte::hjerte:

Jeg syns ikke du er streng 🙈 Du fikk meg til og ikke miste helt håpet ❤️ Å ja, 7-8 dpo er jo meeeeeget tidlig :P får vente litt å ta en ny test når Ikm nærmer seg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, DesireG skrev:

Jeg syns ikke du er streng 🙈 Du fikk meg til og ikke miste helt håpet ❤️ Å ja, 7-8 dpo er jo meeeeeget tidlig :P får vente litt å ta en ny test når Ikm nærmer seg :) 

Beklager den litt møkkete servanten 🙈 Sånn ser den ut nå... men den har jo ligget lenge over tiden.... 

IMG_9499.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, DesireG skrev:

Beklager den litt møkkete servanten 🙈 Sånn ser den ut nå... men den har jo ligget lenge over tiden.... 

IMG_9499.JPG

Eg har også hatt ein test som viste to streker lenge etter tiden gjekk ut. Det viste seg å være feil. Derfor venta eg nå alltid til å sjå om mensen kjem eller ikkje før eg testar:(

Endret av leahr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AkkMa skrev:

Hurra!! Det var det jeg visste! Jeg tror du er kjempegravid, jeg. ;)

Jeg håååååper du har rett :D har sikkert tatt 5,6,7 tester og de fleste begynner med svaaaaaaak strek som blir sterkere, å noen som blir det etterhvert :P jeg kan iallfall gå og håpe og tro til Ikm 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, DesireG skrev:

Beklager den litt møkkete servanten 🙈 Sånn ser den ut nå... men den har jo ligget lenge over tiden.... 

IMG_9499.JPG

Gratulerer 🎉🎉🎉 måtte den klore seg fast!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.4.2017 den 10.37, DesireG skrev:

Skyggestrek ? Eller svakt positiv ? 😳😳😳

IMG_9494.JPG

IMG_9495.JPG

Denne er positiv så det holder 😀👏🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, leahr skrev:

Eg har også hatt ein test som viste to streker lenge etter tiden gjekk ut. Det viste seg å være feil. Derfor venta eg nå alltid til å sjå om mensen kjem eller ikkje før eg testar:(

Huff :( Det er ikke gøy. Jeg mener ikke å skape falske forhåpninger. Uansett om det er en grunn til utslaget på testen eller ikke, så er det jo eventuelt så tidlig at *alt* kan skje, og det bør man jo ha i bakhodet. Og her er det jo ikke snakk om bare én test eller én dag, men flere tester over flere dager. Jeg synes det er grunn til å håpe litt.. 

Spørsmålet er jo om det er så lurt å drive og teste så tidlig. Jeg klarer aldri å la være, og det har jo ført til at jeg har sett svake streker som har forsvunnet (eller har vært innbilning, hehe). Og jeg har testa så tidlig, og opplevd at streken har blitt sterkere for hver dag. Jeg tenker at man bør være forberedt på at ingenting er sikkert så tidlig uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Mamma2013.2015 skrev:

Denne er positiv så det holder 😀👏🏼

* håååååpper* 😍😍😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Limaxxx skrev:

Gratulerer 🎉🎉🎉 måtte den klore seg fast!! 

Uff, tørr ikke ta i mot gratulasjoner ennå 🙈🙈 så redd for at det bare er falskt :P men, tusen takk uansett ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, DesireG skrev:

Uff, tørr ikke ta i mot gratulasjoner ennå 🙈🙈 så redd for at det bare er falskt :P men, tusen takk uansett ❤️

Skjønner jeg godt ☺️ Bare jeg som er evig optimist. Klør i fingrene etter å teste selv, men vet ikke om j tør enda. Hehehe 8 dpo imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...