Gå til innhold

Ikm uke 18 ☀


AkkMa

Anbefalte innlegg

1 time siden, Lise91 skrev:

svak strek i dag også. er rfsu test,og har lest at man ofte kan få skyggestrek på de. noen som ser om dette skygge eller ordentlig?

20170503_164903_(1).jpg

Jeg ser en rød-  svak strek 🎉😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Lise91 skrev:

svak strek i dag også. er rfsu test,og har lest at man ofte kan få skyggestrek på de. noen som ser om dette skygge eller ordentlig?

20170503_164903_(1).jpg

rød fin strek så dette er ikke skygge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes streken ser veldig fin ut, Lise91! Jeg har også hørt at rfsu kan gi skyggestreker, men trodde det var strimlene.. Jeg har trua, og krysser fingrene for at spira klamrer seg fast :strix:

Så kjedelig at tr kom, DesireG og dere andre :( Jeg venter fortsatt.. men det kjennes ut som om noe er i gjære. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AkkMa skrev:

Jeg synes streken ser veldig fin ut, Lise91! Jeg har også hørt at rfsu kan gi skyggestreker, men trodde det var strimlene.. Jeg har trua, og krysser fingrene for at spira klamrer seg fast :strix:

Så kjedelig at tr kom, DesireG og dere andre :( Jeg venter fortsatt.. men det kjennes ut som om noe er i gjære. 

Jeg håper du har rett. Jeg har også trua og har en gos følelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 3.5.2017 den 8.39, DesireG skrev:

Ikm i morgen,  har jo hatt svake positive og negative om hverandre 😳 Tok i går kveld på meget utvannet urin siden jeg er svak å må teste hele tia 😂 Den var hvit, de to på bildene tok jeg i morges.... er jeg gravid eller ikke ??? 😩 Burde jeg kanskje kjøpe en CB digital ?? 

Akkma : åååå !! Så dumt 😔 Jeg heier på deg iallfall ❤️

IMG_9517.JPG

IMG_9518.JPG

Jeg har opplevd at disse har fremstått som ganske sterkt positive en god stund etter fristen for å sjekke, men ingen andre tester har slått ut på noen måte. Så jeg har bare vurdert dem som defekte... Jeg skal bruke opp de jeg har, men tester dobbelt siden jeg ikke stoler på dem uansett. Vil ikke anbefale dem for noen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, _Harefrøken skrev:

Jeg har opplevd at disse har fremstått som ganske sterkt positive en god stund etter fristen for å sjekke, men ingen andre tester har slått ut på noen måte. Så jeg har bare vurdert dem som defekte... Jeg skal bruke opp de jeg har, men tester dobbelt siden jeg ikke stoler på dem uansett. Vil ikke anbefale dem for noen. 

Helt enig !! Resten gikk i søpla her gitt ! Nå får jeg prøve å være tålmodig og heller vente på tr hver pp, så jeg slipper dette igjen :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh. Ikke noen tante foreløpig, selv om det fortsatt kjennes ut som om den virkelig er *rett* rundt hjørnet. Går og sjekker hele tida, tenker stadig vekk at "nå, nå kom den!", men foreløpig er det bare utflod. :overrasket:

I følge appen skulle ikm vært igår. Men det har jo vært mye tull med syklusen min de siste månedene pga ma, så det er nok mest sannsynlig at appen bare regner utifra et gjennomsnitt som ikke trenger å ha noe med virkeligheten å gjøre. Jeg har sett tilbake i kalenderen og jeg har vanligvis hatt en lutealfase på 13 dager, og at tr har kommet på dag 14. Dermed er det jo en ganske stor sjanse for at Ikm faktisk "egentlig" er imorra, og da er det jo ikke rart at det ikke har kommet noen tante enda.. MEN jeg blir gal av denne ventinga. Nå vil jeg bare komme i gang med ny pp! :sur: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så uitrolig frustrerende AkkMa. Forstår så godt at du er utålmodig.. Samtidig kan det jo hende at det bare er murringer etter et egg som fester seg??:=) Vi får jo håpe!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Nile76 skrev:

Så uitrolig frustrerende AkkMa. Forstår så godt at du er utålmodig.. Samtidig kan det jo hende at det bare er murringer etter et egg som fester seg??:=) Vi får jo håpe!!

Hehe, det hadde vært en veldig hyggelig overraskelse, men jeg tror som sagt at sannsynligheten er svært lav. Jeg tok en cb digital på dag 11, og den var negativ.. Og da skal det vel en del til, når strimlene også er mer eller mindre hvite? I mellomtida skal jeg prøve å ikke spamme disse gruppene med all denne frustrasjonen, det er bare så vanskelig å la være når hele prøveprosjektet er såpass hemmelig at jeg ikke diskuterer noe særlig med venninner en gang. :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, _Harefrøken skrev:

Skjer ingenting her :/

Ikke her heller. 😑 Du har ikm imorra, ikke sant? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AkkMa skrev:

Ikke her heller. 😑 Du har ikm imorra, ikke sant? 

Er 12dpo i dag. Har hatt 14 dagers lutealfase de siste månedene, så kan hende IKM er tirsdag. Men orker ikke bytte gruppe riktig enda heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg er 14 dpo i dag og her er det verken tantebesøk eller røde streker. Argh. Det kan jo selvfølgelig ha skjedd at el var seinere enn jeg trodde. Jeg testa fram til dagen før forventa el, da var streken så sterk at jeg antok at den ville nå toppen i løpet av den dagen eller dagen etter.. kan jo se ut som om jeg tolk feil. Eller at syklusen er helt på tur etter alt styret i desember/januar. Det rare er at i mars og april kom tr på henholdsvis 13 dpo og 12 dpo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ha positiv EL-test over flere dager, så tester alltid til den er negativ igjen. Og temper i tillegg.

 

Nå kom det litt spotting her :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg på ikm(i går var det i følge syklus-app), men jeg merket at el var lørdagen, svak strek strimmel ikke morgenurin, negativ cb digital. Ingen menstruasjon. Har heller tendens til kortere sykluser enn lengre nå, så synes det er rart at ikke mensen er kommet enda. Vanligvis spotter jeg i 4-5 dager før mens, men ikke nå(kan ha nå med tidl kronisk candida som jeg nettopp har avsluttet en mnd lang kur på diflucan, at spotting kom av soppen på en måte)

skal i 30-årslag i kveld, vet ikke om jeg kan ta et glass vin med god samvittighet såfremt ikke mensen er kommet selv om digital test var negativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Krussemynte skrev:

Her er jeg på ikm(i går var det i følge syklus-app), men jeg merket at el var lørdagen, svak strek strimmel ikke morgenurin, negativ cb digital. Ingen menstruasjon. Har heller tendens til kortere sykluser enn lengre nå, så synes det er rart at ikke mensen er kommet enda. Vanligvis spotter jeg i 4-5 dager før mens, men ikke nå(kan ha nå med tidl kronisk candida som jeg nettopp har avsluttet en mnd lang kur på diflucan, at spotting kom av soppen på en måte)

skal i 30-årslag i kveld, vet ikke om jeg kan ta et glass vin med god samvittighet såfremt ikke mensen er kommet selv om digital test var negativ.

Du merket el var, og venter ikm i dag? Det er vel litt mystisk at du ikke har fått sterkere utslag på tester da i så fall.. Strimmelen kan jo være til å stole på, selv om du burde fått utslag på cb digital mener jeg å ha lest at den (cb dig) er mindre sensitiv enn f.eks. strimler. Det kan jo tenkes at du produserer hcg seint? Eller så kan el ha vært forsinka. Jeg har lest at egget kan være klart, men at kroppen kan slite med å slippe det.

Skjønner godt at du lurer på om du kan ta et glass vin eller ikke! Jeg er jo litt i samme situasjon, minus 30-årslaget :ler: Siden jeg faktisk ikke veit sikkert om el kanskje var noen dager for seint óg fordi det plutselig ikke kjennes ut som om tr er rett rundt hjørnet lenger, så er jeg litt forsiktig. Men jeg er hjemme aleine og skal ikke i bursdag, så det er veldig lett å la være. Veit ikke helt hva jeg ville gjort. Hvis cb digital viser negativ, så ville jeg kanskje tatt sjansen på at det var greit, men det kommer jo veldig an på om du har noe å sammenligne med, og om du f.eks. temper eller følger bedre med enn det jeg gjør.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, _Harefrøken skrev:

Jeg kan ha positiv EL-test over flere dager, så tester alltid til den er negativ igjen. Og temper i tillegg.

 

Nå kom det litt spotting her :(

Skjønner. Skulle ønske jeg hadde bedre oversikt :( Pleier du å spotte? Krysser fingrene for at det ikke er tanta. Vil gjerne ha selskap her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AkkMa skrev:

Skjønner. Skulle ønske jeg hadde bedre oversikt :( Pleier du å spotte? Krysser fingrene for at det ikke er tanta. Vil gjerne ha selskap her..

Spotter alltid 1-2 dager før. Kom mer nå, så løpet er nok kjørt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt ikke noe som skjer her, ikke spor etter verken tanta eller positive tester. :sur:

Jeg skjønner ingenting, og er mer enn veeeldig utålmodig - jeg vil jo bare i gang med neste pp! Jeg veit at syklusen kan bli litt annerledes etter en ma, menstruasjonen kan være kraftigere og perioden vare lenger osv., før det stabiliserer seg igjen. Det mystiske er at de forrige to periodene var helt stabile og normale. Om noe, så kom tr ca en bitteliten dag før den var forventet i mars og april, men de var altså såpass stabile at appen min traff helt fint.

Nå er jeg liksom 3 dager på overtid. Fram til torsdag, det jeg trodde var ikm, hadde jeg følelsen av at tanta var rett rundt hjørnet. Det har jeg ikke lenger. Nå er jeg bare oppblåst og rar. Typiske graviditetstegn, tenker kanskje du. Det gjør jo i grunnen jeg og, men testene (har bare rfsu igjen, og liker dem ikke) er ganske så blendahvite. Det eneste jeg ser er hvor streken *skulle* ha kommet. Har mysa for mye på tester nå, tror jeg. Spotter vannmerket med en gang.. :eeeh:

El kan ha kommet seinere enn jeg trodde. Det er nok det som har skjedd, selv om jeg synes det er rart at syklusen blir rar først *etter* at den har vært på rett kjøl i to perioder. Siden jeg slutta å teste da jeg trodde el var dagen etter er det litt i det blå når el "egentlig" kan ha vært. Med utgangspunkt i når vi la inn aksjer er det faktisk håp helt fram til fredag. Jeeez, det er lenge.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AkkMa skrev:

Fortsatt ikke noe som skjer her, ikke spor etter verken tanta eller positive tester. :sur:

Jeg skjønner ingenting, og er mer enn veeeldig utålmodig - jeg vil jo bare i gang med neste pp! Jeg veit at syklusen kan bli litt annerledes etter en ma, menstruasjonen kan være kraftigere og perioden vare lenger osv., før det stabiliserer seg igjen. Det mystiske er at de forrige to periodene var helt stabile og normale. Om noe, så kom tr ca en bitteliten dag før den var forventet i mars og april, men de var altså såpass stabile at appen min traff helt fint.

Nå er jeg liksom 3 dager på overtid. Fram til torsdag, det jeg trodde var ikm, hadde jeg følelsen av at tanta var rett rundt hjørnet. Det har jeg ikke lenger. Nå er jeg bare oppblåst og rar. Typiske graviditetstegn, tenker kanskje du. Det gjør jo i grunnen jeg og, men testene (har bare rfsu igjen, og liker dem ikke) er ganske så blendahvite. Det eneste jeg ser er hvor streken *skulle* ha kommet. Har mysa for mye på tester nå, tror jeg. Spotter vannmerket med en gang.. :eeeh:

El kan ha kommet seinere enn jeg trodde. Det er nok det som har skjedd, selv om jeg synes det er rart at syklusen blir rar først *etter* at den har vært på rett kjøl i to perioder. Siden jeg slutta å teste da jeg trodde el var dagen etter er det litt i det blå når el "egentlig" kan ha vært. Med utgangspunkt i når vi la inn aksjer er det faktisk håp helt fram til fredag. Jeeez, det er lenge.

 

Jeg krysser fingre å tær for deg ! :D håååååååper så på dine vegne 😃 Håper tanta holder seg vekk 😁😁😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AkkMa skrev:

Du merket el var, og venter ikm i dag? Det er vel litt mystisk at du ikke har fått sterkere utslag på tester da i så fall.. Strimmelen kan jo være til å stole på, selv om du burde fått utslag på cb digital mener jeg å ha lest at den (cb dig) er mindre sensitiv enn f.eks. strimler. Det kan jo tenkes at du produserer hcg seint? Eller så kan el ha vært forsinka. Jeg har lest at egget kan være klart, men at kroppen kan slite med å slippe det.

Skjønner godt at du lurer på om du kan ta et glass vin eller ikke! Jeg er jo litt i samme situasjon, minus 30-årslaget :ler: Siden jeg faktisk ikke veit sikkert om el kanskje var noen dager for seint óg fordi det plutselig ikke kjennes ut som om tr er rett rundt hjørnet lenger, så er jeg litt forsiktig. Men jeg er hjemme aleine og skal ikke i bursdag, så det er veldig lett å la være. Veit ikke helt hva jeg ville gjort. Hvis cb digital viser negativ, så ville jeg kanskje tatt sjansen på at det var greit, men det kommer jo veldig an på om du har noe å sammenligne med, og om du f.eks. temper eller følger bedre med enn det jeg gjør.

 

Merker el med slim og stikkinger/murringer, ikke temping, så er ikke helt nøyaktig😝. Tok ny strimmel før bursdagen, blendahvit, så jeg unnet meg noen glass. Enda ikke fått menstruasjon, så syklusen min er sikkert litt på bærtur etter tablettkuren eller noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er vel enda ikke aktive prøvere, bare snakket sammen at til våren en gang skulle vi hive oss rundt, blir nr 3(🙈😜), jeg har hatt en tendens til å føde litt før tiden(hiv 9 og 14dager før termindato), så satser egentlig på at tanta kommer og at det heller klaffer neste runde, har ikke så lyst til å feks føde midt i jula. Men skjer det, så er det nok ment til det, blir jo ikke akkurat noen krise.😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...