Gå til innhold

Hvis det blir en til gutt, hva skal han da hete?


SolMayla

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er tredjegangsfødende, og har termin 13. oktober. Jeg har to gutter fra før på 5 og 6 år.

Vi vet ikke hvilket kjønn det er enda, men vi vet sånn cirka hva vi ønsker at barnet skal hete. Blir det ei jente, skal hun hete Awa etter moren til mannen min som døde av sykdom for et år siden. 

Blir det en gutt, skal han hete noe med Aly etter mannen min sin bror. Jeg vil bare ikke ha kun Aly, og tygger litt på hvilket navn som passer til, gjerne et norskt guttenavn.

Jeg tenker Aly Sander, men setter pris på flere forslag. Hva tror du hadde vært fint? 

De andre gutta heter forøvrig Jacob og William. 

Takk for bidrag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aly - hvordan uttales det? Rett ut? :-) 

Aly Noel

Aly Sebastian 

Aly Alexander 

Aly Eric 

Aly Matheo

Aly Thomas 

Aly Andreas 

Aly Christian

Aly Anton 

Anonymkode: f10ac...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis jeg hadde fått en gutt hadde det enten blitt :

 

William Elias

Jesper Alexander

Liam Elias

Scott Tyler

Henrik Alexander

men skal ikke ha flere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes forresten barna dine har veldig fine navn og likte også Awa veldig godt. Aly sliter jeg litt med som norsk guttenavn, da jeg er vandt med det som amerikansk jentenavn. Det er jo bare en vanesak da. Hadde sikkert syntes det også hadde vert kjempe fint om jeg kjente noen med det navnet. Men om jeg skulle brukt navnet selv tror jeg at det ville vert enten som eneste fornavn eller som 2. navn. F.eks Sebastian Aly eller Alexander Aly

Anonymkode: 233ef...f50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aly Nathaniel

Aly Sander

Aly Nikolai 

Aly Michael 

Aly var foresten et veldig fint navn, aldri hørt det før. 

Anonymkode: 5e58c...fd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange fine forslag. Jeg vil gjerne ha fler. Min mann er muslimsk og jeg er kristen, så vi prøver å finne noe som klinger bra på både hans og mitt språk. Og han har et sterkt ønske om å oppkalt han etter sin bror. Det er kultur og tradisjon og kalle opp etter et familiemedlem og jeg syns det er veldig koselig. Min favoritt er fortsatt Aly Sander, men jeg skal tygge litt på de andre forslagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Friday, April 07, 2017 den 12.08, Anonym bruker skrev:

Aly Baba..

 

Sorry, klarte ikke å dy meg!

Anonymkode: 233ef...f50

Det er det jeg kaller hans bror bare på tull. Det og Ali kaffe. Men sånne tullenavn bruker jeg på folk jeg liker sånn som gutta mine. Biperibip-pip og Baperi-bapop. Det er William og Jacob eller Bijam og Ba pop.  Og mannen min kaller meg Tarzan, så det er jo bare gøy og ikke vondt ment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, SolMayla skrev:

Det er det jeg kaller hans bror bare på tull. Det og Ali kaffe. Men sånne tullenavn bruker jeg på folk jeg liker sånn som gutta mine. Biperibip-pip og Baperi-bapop. Det er William og Jacob eller Bijam og Ba pop.  Og mannen min kaller meg Tarzan, så det er jo bare gøy og ikke vondt ment.

Ja det er koselig, og det var ikke vondt ment fra min side heller! Jeg har også kallenavn på barna mine, og lager kosenavn som rimer på navna deres. Ali Baba var bare det første jeg tenkte og jeg klarte ikke å dy meg fra en (dårlig) spøk. Jeg er forresten samme anonym som skrev på fredag 19:13 og det med Ali Baba

Anonymkode: 233ef...f50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...