Gå til innhold

Fryseforsøk. To egg?


Gurkemeia

Anbefalte innlegg

Vi har akkurat hatt vårt første fryseforsøk. Innsett på mandag, Porsgrunn. Dette er nedfryste egg fra ivf forsøk nr. 2. Jeg ble imidlertid veldig overrasket da legen spurte om vi ville sette inn to egg! Jeg trodde de unngikk det sågodt som alltid.

Noen flere med erfaringer fra fryseforsøk, statistikk dere vil dele eller som også har to spirer i magen?

Det eneste jeg har hørt er at det er noe større sjans for graviditet med to egg, og hvis man blir gravid er det 25% høyere risiko for tvillinger.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 6.4.2017 den 7.04, Gurkemeia skrev:

Vi har akkurat hatt vårt første fryseforsøk. Innsett på mandag, Porsgrunn. Dette er nedfryste egg fra ivf forsøk nr. 2. Jeg ble imidlertid veldig overrasket da legen spurte om vi ville sette inn to egg! Jeg trodde de unngikk det sågodt som alltid.

Noen flere med erfaringer fra fryseforsøk, statistikk dere vil dele eller som også har to spirer i magen?

Det eneste jeg har hørt er at det er noe større sjans for graviditet med to egg, og hvis man blir gravid er det 25% høyere risiko for tvillinger.

 

Jeg har ingen erfaring med å sette inn to, men ble litt glad av å lese det du skriver siden jeg også hører til Porsgrunn. Krysser fingrene for at de kanskje vil sette inn to egg på meg neste gang også, jeg har spurt om det før og da har de nektet. Hvor mange forsøk har dere hatt tidligere? 

Mht fryseforsøk har jeg gode erfaringer, har hatt fem forsøk totalt: To (negative) ferskforsøk, og tre fryseforsøk hvor jeg har blitt gravid på to av disse (men mistet den ene). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har erfaring både med fersk og frys. Ved første uttak med innsett av ett fersk egg negativ, så gravid på frys ned innsett av ett egg, men spontanaborterte, så negativt med innsett av ett fryseegg før jeg blei gravid med innsett av to fryste. Imidlertid mye styr med blødninger etc da det ene egget gikk til grunne. Alt gikk heldigvis bra til slutt, og fikk en herlig sønn.

På søskenforsøk nå i høst innsett av ett fryseegg fra forrige uttak, men negativt. To blei tint, men det ene overlevde ikke tining. Så nytt uttak hvor jeg ikke fikk satt inn ferskt pga overstimulering, men har to negative fryseforsøk nå i vår. Satt inn ett egg da. Ved neste innsett i begynnelsen av mai, blir det innsett av TO 🤞🏼

Anonymkode: e7216...360

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...