Gå til innhold

Råd mot morgenkvalme


Snøkule

Anbefalte innlegg

Nå er jeg 6+5 og morgenkvalmen slo inn for fult i går på jobb. Alt kom opp igjen, prøvde med salt kjeks,cola, eplejuice og ristet brød. Uansett hvor lite jeg spiste ble det til at jeg bare løp på toalettet igjen. I dag startet jeg dagen med banan og ett glass sjokolademelk, det sto i en tråd her inne at det var det eneste som hjalp for henne. Kom rett opp igjen det også. 

Nå har jeg ikke fått beholde mat på over 24 timer og jeg kjenner det skikkelig på kroppen.

Jobber fulltid i helsevesen og har ikke mulighet til å sette meg ned å slappe av når jeg trenger det, fullt kjør hele tiden.

har dere noen gode råd til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kald eplejuice med isbiter hjalp for meg. Og heller kald mat fremfor varm mat. Jeg likte best middag uten særlig smak, som blomkålsuppe og fiskeboller i hvit saus. Spiste lite men ofte ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også i helsevesenet og sliter fryktelig med kvalmen. Brekker meg av ingenting og deg er mildt sagt upraktisk. Forsøkte å spise gulrøtter litt jevnt utover i dagen i dag og det hjalp litt, men fortsatt ganske heftig. Krysser fingre for at det gir seg mot uke 12 sånn som det visstnok har gjort for resten av damene i familien 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Eplehav skrev:

Jeg er også i helsevesenet og sliter fryktelig med kvalmen. Brekker meg av ingenting og deg er mildt sagt upraktisk. Forsøkte å spise gulrøtter litt jevnt utover i dagen i dag og det hjalp litt, men fortsatt ganske heftig. Krysser fingre for at det gir seg mot uke 12 sånn som det visstnok har gjort for resten av damene i familien 

Å det håper jeg! Gleder meg til uke 12 altså.. det er jo uholdbart med alle luktene og alt annet. Skal prøve gullerøtter, takk for tipset! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Lunalina skrev:

Kald eplejuice med isbiter hjalp for meg. Og heller kald mat fremfor varm mat. Jeg likte best middag uten særlig smak, som blomkålsuppe og fiskeboller i hvit saus. Spiste lite men ofte ☺️

 

Spiste faktisk fiskeboller til lunch i dag og det gikk veldig fint 🙏🏼 Får holde meg til mat med lite smak fremmover, håper det hjelper for meg også! Takk for forslag 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Snøkule skrev:

 

Spiste faktisk fiskeboller til lunch i dag og det gikk veldig fint 🙏🏼 Får holde meg til mat med lite smak fremmover, håper det hjelper for meg også! Takk for forslag 

Jeg spiste fiskekaker 😅. Funket veldig bra det også 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg fekk mannen til å kome med frukost på senga. Gjerne tørre knekkebrød og juice med litt vatn i. Klarte eg å ete litt før eg sto opp av senga, gjekk det merkelig nok betre resten av dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Nebbdyret skrev:

Eg fekk mannen til å kome med frukost på senga. Gjerne tørre knekkebrød og juice med litt vatn i. Klarte eg å ete litt før eg sto opp av senga, gjekk det merkelig nok betre resten av dagen. 

De sier hi at det skal hjelpe siden man har lavt blodsukker på morgenen, men jeg får meg bare ikke til å spise så tidlig.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Eplehav skrev:

Jeg spiste fiskekaker 😅. Funket veldig bra det også 😊

Fisk er heldigvis sunt 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Snøkule skrev:

De sier hi at det skal hjelpe siden man har lavt blodsukker på morgenen, men jeg får meg bare ikke til å spise så tidlig.. 

Kjenner følelsen, det siste eg hadde lyst på var mat. Måtte berre prøve å tvinge det ned og håpe det ikkje kom i retur. Andre ting som ikkje nødvendigvis gjer ein mindre kvalm, men som er enklare å holde nede, er faktisk tørr barnefrukostblanding, gjerne med sjokolade 🙈 Og klementin, grønne epler, gulrot, saftis, potetgull og pannekaker er mi erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har liksom tenkt at "hvor ille kan den kvalmen være da", angrer på alle gangene jeg har tenkt det 😂  Tusen takk for gode råd, det er en trøst å høre at det er mange som sliter med det samme. Nå skal det handles inn epler, gulerøtter, frokostblanding, fiskekaker og sprite! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Snøkule skrev:

Har liksom tenkt at "hvor ille kan den kvalmen være da", angrer på alle gangene jeg har tenkt det 😂  Tusen takk for gode råd, det er en trøst å høre at det er mange som sliter med det samme. Nå skal det handles inn epler, gulerøtter, frokostblanding, fiskekaker og sprite! 

Jeg tenkte det samme. At den kvalmen var mest bare klaging. Men nå ligger jeg her da 😅😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mye mulig det er karma som kommer å tar oss 😂

18 timer siden, Eplehav skrev:

Jeg tenkte det samme. At den kvalmen var mest bare klaging. Men nå ligger jeg her da 😅😅

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan berre anbefale grøne epler altså..slik eg "overlevde" i fleire veker når kvalmen var på det verste. Hadde ståande ved sidan av senga (oppskåren), åt til og med litt på natta for å prøve å halde kvalmen litt i sjakk :S Og valnøtter! Det verste for meg var vel at eg ikkje fekk meg drikke.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det samme har jeg erfart, takk til den som tipset opp grønne epler lenger opp 🙏🏼 Grønne epler og cola-light... ikke det sunneste kostholdet akkurat, men bedre enn ikke få i meg noe. Og druer gikk fint i går, spiste en hel boks med dem. 

10 timer siden, Solbaer79 skrev:

Kan berre anbefale grøne epler altså..slik eg "overlevde" i fleire veker når kvalmen var på det verste. Hadde ståande ved sidan av senga (oppskåren), åt til og med litt på natta for å prøve å halde kvalmen litt i sjakk :S Og valnøtter! Det verste for meg var vel at eg ikkje fekk meg drikke.. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...