Gå til innhold

Dexter


Mal87

Anbefalte innlegg

Vi venter en gutt til sommeren og sliter veldig med å finne navn vi liker begge to. Har også stor familie og "alle" fine navn er tatt. Satt og leste nyeste utgaven av bladet Baby Drøm og i navneoversikten der dukket navnet Dexter opp og mannen falt pladask for det. Har smakt litt på navnet og synes det klinger godt og liker at det kun kan uttales på en måte samme hvilken dialekt man snakker, noe som er viktig for meg. Hva tenker dere om navnet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ingen fan av navnet på norsk. Liker ikke klangen og det blir ganske intetsigende. Beklager.

Og så ville jeg vært tilbakeholden med å velge et navn som det. Tvserie. Massemorder, om enn med litt sympatiske trekk. Det er jo også et fremmed navn her til lands, og vil nok ikke være like belastet i engelsktalende land hvor det er mer hyppig brukt. Jeg digger navnet Hannibal, men det er også en smule belastet av samme grunn.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Dexter er kjempefint! ❤ Elsker det navnet. Vurderte det selv! Så er det ikke så mange som har det. Men kjæresten min likte bedre Eskil André (Eskil fordi det har litt av våre navn som er Espen og Hilde og André etter en kamerat han mistet) så da fikk han velge fornavn i mot at gutten vår fikk mitt etternavn :)

Anonymkode: 5c843...dac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Massemorder-assosiasjonene er ALTFOR sterke, styr unna!!😱😱😱

Anonymkode: ff989...c4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...