Gå til innhold

Fryseforsøk


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvordan er sjansene for å lykkes med fryseforsøk kontra ferskforsøk?  

Hvilke medisiner er vanlig ved fryseforsøk? Kan tinte egg fryses ned igjen? 

Anonymkode: 6d69d...879

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke de fryser ned opptinte egg på nytt igjen.

Har bare hatt fryseforsøk i styrt syklus, har da gått på provera for å få blødning, progynova og lutinus. (De siste forsøkene har jeg også tatt klexane)

Jeg har fått flere positive graviditetstester etter fryseforsøk enn ferskforsøk, et positivt ferskforsøk og tre positive fryseforsøk (tre SAer) er nå godt over halvveis i svangerskapet med ett fryseegg

Anonymkode: 3a035...f30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme erfaring som Anonym, har hatt mer hellet med meg med fryseforsøk. Av 4 forsøk totalt har jeg hatt 2 ferskforsøk og aldri blitt gravid på noen av dem men 2 frysforsøk og blitt gravid på begge. Men det skal jo være sånn at ferskforsøkene er de beste. 

Jeg har nettopp fått refryst en blastocyst etter at den ble tatt opp som 2-dagers egg og dyrket videre i tre dager i laben. Så går an å fryse ned igjen ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid med fryseforsøk. Mener sannsynligheten for å bli gravid er  noe lavere med frys enn med fersk, men ikke så mye at det gjør noe.

Ja, de kan fryse egg som har blitt tint. Mine ble dyrket til 3 dager i første runde, deretter ble noen av dem tint og dyrket til 5 dager for innsett, og de som ikke ble satt inn ble fryst igjen. Var at av disse jeg ble gravid med. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har blitt gravid på 2/4 fryseforsøk og 1/3 ferske. De sier vel at sjansen er ørlite grann større ved fersk, men tror det er omtrent likt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medisinregime avhenger av klinikk og sykdomshistorikk og om det er styrt eller naturlig syklus. I styrt syklus går man uansett på progesteron og østrogen. Evt med tilleggsmedisiner som betennelsesdempende, blodfortynnende etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...